Maahanmuutto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä Suomessakin media harrastaa sensuuria maahanmuuttajiin liittyvissä uutisissa, sekä myös suoltaa monikulttuuripropagandaa niin paljon kuin vain kehtaavat. Iltalehti ja Iltasanomat ovat uutisoinnin puolella suht kiitettävän neutraaleja, jos ei oteta lukuun niitä ajoittaisia nyyhkytarinoita, joissa esitellään joku yhteiskuntaan sopeutunut somali tms joka tienaa ihan itse oman leipänsä. Kolumnit puolestaan ovatkin sitten puhtaasti "sitä itteään".

Eikai se neutraalia olisi, jos ei tuotaisi esille erilaisia näkemyksiä ja ihmiskohtaloita? Vai onko neutraalia, että kerrottaisiin vain rikollisista sekä epäonnistujista eikä onnistujista tai edes suht normaaleista tyypeistä lainkaan?

Hesari (aka hysäri), yle, mtv ja turun sanomat nyt ainakin joko sensuroivat uutisiaan, tai jättävät tiettyjä tapauksia kokonaan uutisoimatta. Tämä on Ruotsin puolelta opittu taktiikka, joka on viety siellä paljon pidemmälle kuin Suomessa.
Halla-aho tarjoaa esimerkkejä:
http://www.halla-aho.com/scripta/keskustelua_meilla_ja_naapurissa.html
Halla-ahon kirjoituksissa myös monesti vilahtaa fraasi "hesari ei saanut uutista mahtumaan sivuilleen", liittyen siis rikosuutisiin joissa tekijänä maahanmuuttaja.

Ei sinne mahdu suurin osa rikoksista ylipäätään oli tekijänä kuka hyvänsä. Pelkästään pk-seudulla on satoja poliisitehtäviä päivittäin.
Halla-Aho käytti tuolla esimerkkinä tapausta, jossa joku maahanmuuttajaporukka oli pahoinpidellyt ihmisen. En pitäisi automaattisesti sensuurina ettei tällainen ole poikkeuksetta aina julkaistava juttu jossain Hesarissa, kun jo Helsingissä sattuu kymmeniä pahoinpitelyitä päivittäin. Useimpina päivinä Hesarissa ei kerrota yhdestäkään pk-seudun pahoinpitelystä, joita löytyisi siis koko pk-seudulta joka päivälle ainakin 50 uutisoitavaksi.

Minä olen viimeisen 3 kuukauden aikana todistanut kotikonnuillani 2 pahoinpitelyä (tekijät ainakin osin samoja), joissa porukalla hakattiin ja potkittiin maassa makaavaa miestä ihan olantakaa (ei maahanmuuttajia osaanottajina). Yhdestäkään ei uutisoitu edes paikallislehdessä, vaikka siellä saattaa olla jopa välillä juttua jostain mitättömistä peltikolareista tai näpistyksistä, mutta en usko sen liittyvän mitenkään sensuuriin.
Yleensä se on poliisi, joka ei noita kaikkia satoja tehtäviään viitsi joka päivä julkaista sivuillaan ja jos kukaan sivullinen ei soita juttuvinkkiä, niin mitenkä ne lehtiinkään aina päätyisivät. Tavallisesti lehdet hakevat nuo pahoinpitelyuutiset suoraan tuolta Poliisin kotisivuilta, jossa niitä julkistetaan aikalailla arpomalla.

Ainakaan tämä arabiaa ymmärtävä naistoimittaja ei ollut iloinen kokemuksistaan pakolaisisten seurassa:

http://www.metropoli.net/uutiset/naistoimittaja-arabipakolaiset-aikoivat-raiskata-minut/

– Pakolaiset puhuivat keskenään arabiaksi siitä, että pitäisikö meidät ryöstää koska tämä olisi Jumalalle otollista, koska me olemme vääräuskoisia. Ja minut kuuluisi raiskata, koska minä olen pukeutunut kuin hutsu. Toisin sanoen, minulla ei ole hijabia, en ole muslimi ja tämän takia minä olen paha ihminen.

Tällaisia ihmisiä tänne nyt räjähdysmäisesti vyöryy. Todella hurja tilanne.

Disgust on ite mamu, myönsi sen pari viikkoa sitten, mitä luulet mikä on sen mielipide kun se on tullut tänne kans paremman elämän perässä tms.

Ensinnäkin, en ole maahanmuuttaja. Toiseksi, onko maahanmuuttajana oleminen semmoinen asia mikä pitäisi "myöntää"? Sulla on kyllä jäänyt niin pahasti hampaankoloon muista keskusteluista :D Mä maksan ja oon maksanu niin paljon veroja, et välillä tekee mieli lähteä muualle paremman elämän perään.

Oletko Disgust oikeasti noin sokea ja et näe tota propagandaa mitä media suoltaa kokoajan? Uskotko mitä media sanoo että meillä on työvoimapula ja nämä "pakolaiset" on lääkäreitä ja insinöörejä ja eivät tee rikoksia?

En usko. Miten tuo liittyy mihinkään? Melkein koko lähipiiri koostuu ulkomaalaisista. Mä näen siis kaiken ihan kuules aitiopaikalta. Tiedän tasan tarkkaan mikä on meininki, niin hyvässä kuin pahassa.

Porukkahan linkkailee tänne linkkejä ties mistä medioista. Eli meinaatko, että silloin saa käyttää esim. Iltalehteä, Hesaria tai Maikkaria lähteenä, kun siellä on juttu mamun tekemästä rikoksesta, mutta kun kyseessä on esim. juttu veteraanista, joka ei halua veteraaneista puhuttavan mamukeskusteluissa, niin se on kauheaa salaliittopropagandaa ja ne jutut pitäisi kaikki kieltää? Ota sinä se pääsi pois perseestä välillä ja vedä happea välillä.

Niin oot sitten toista sukupolvea kun kehuskelit että väri on sellainen mukavan tummahko etc, en enää muista miten se meni. Eikä ole jäänyt hampaankoloon, kuhan kerroin muille miksi sun kanssa voi olla turha yrittää puhua järkevästi mamuista.

:confused:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/a...fi&utm_source=t.co&utm_campaign=twitter-share
Poliisi aloitti rikostutkinnan somessa levinneestä videosta: aikuinen yllytti pikkulasta lyömään ”pehmolelupakolaista”

SOSIAALINEN MEDIA
Poliisi aloittaa esitutkinnan Facebookiin ladatusta videosta, jossa aikuinen mies kehottaa pikkulasta kutsumaan pehmolelua pakolaiseksi ja tämän jälkeen lyömään sitä.
– Kuka tämä on? mies kysyy pikkulapselta pehmolelusta.
– Pakolainen, pikkulapsi vastaa.
– Mitä sille tehdään? Kato tällee, mies ottaa ja lyö nyrkillä pehmolelua päähän.
Mies kysyy videolla tämänkin jälkeen useaan otteeseen, mitä pakolaiselle tehdään ja näyttää mallia lyömisestä. Pikkulapsi sohii käsillään pehmolelua päin.
Videosta ensimmäisenä uutisoineen Keskisuomalaisen mukaan videolla näkyvät henkilöt ovat äänekoskelaisia. Video on poistettu Facebookista.
Rikoskomisario Olavi Saunamäki kertoo Ilta-Sanomille, että poliisi kirjasi asiasta rikosilmoituksen oma-aloitteisesti, kun se oli nähnyt netissä olleen videon.
– Ilmoitus on nyt kirjattu ja tutkinta lähtee käyntiin, Saunamäki sanoo.
Asiaa tutkitaan kiihottamisena kansanryhmää vastaan. Poliisi aikoo keskustella vielä syyttäjän kanssa tänään keskiviikkona, miten asian kanssa tarkalleen ottaen edetään.
Saunamäen mukaan myös lastensuojeluviranomaiset ovat tietoisia videosta.
Niko Ranta

Niin oot sitten toista sukupolvea kun kehuskelit että väri on sellainen mukavan tummahko etc, en enää muista miten se meni. Eikä ole jäänyt hampaankoloon, kuhan kerroin muille miksi sun kanssa voi olla turha yrittää puhua järkevästi mamuista.

En edes toisen tai kolmannenkaan sukupolven maahanmuuttaja. Väärin taas.

Niinhän sä hädissäs nyt väität, se on mulle ihan sama, avasinpa kuitenkin muille miksi haluat muita mamuja tänne.

Niinhän sä hädissäs nyt väität, se on mulle ihan sama, avasinpa kuitenkin muille miksi haluat muita mamuja tänne.

Ootko salaa rakastunut muhun kun puhut vaan musta koko ajan tässä ketjussa tuomatta mitään sisältöä itse aiheeseen? Olen otettu. Eikä mulla ole mitään hätää. Enkä mä ikinä ole sanonut, että mä haluan mamuja tänne. Työperäinen maahanmuutto on enemmän kuin tervetullutta ja humanitääristä maahanmuuttoa pitäisi mielestäni toteuttaa sen verran mitä me pystytään kantamaan. Tietenkin paras vaihtoehto olisi panostaa kaikki eurot kriisimaissa paikanpäälle auttamiseen, mutta se, että jonkin verran otetaan vastaan myös turvapaikanhakijoita ihmisyyden nimissä, on mielestäni myös ok. Jos edes osa saa täällä paremman elämän kuin siellä, niin fine by me. Mutta tää mitä täällä nyt tapahtuu, tää meneillään oleva mamutulva, tätä en pysty käsittämään. Jotain tässä on oltava taustalla. Joku harkittu peliliike tuolla jossain paljon korkeammalla kuin Sipilä. Tää painostus tulee Suomeen jostain suunnasta. Kenties, kun Suomi on aina ottanut muihin Euroopan maihin verrattuna vähän pakolaisia, niin nyt on tullut käsky ylempää avata portit. Mene ja tiedä.

Mun ero suhun ja muutamaan muuhun täällä on se, että mä näen ihmiset ihonväristä riippumatta ihmisinä, enkä eläiminä. Mutta ei tule olemaan helppoa teillä. Tässä tällei lyhkäisyydessään mun mielipide maahanmuutosta. Entäs sun? Onko sulla jotain annettavaa vai jutellaanko musta lisää?

Japi. On ollu tiedossa jo vuosia et tikustin faija ei ole kantasuomalainen. Mutsi tais olla suomalainen jos oikeen muistan. Tikusti korjailkoon jos meni väärin.

Japi. On ollu tiedossa jo vuosia et tikustin faija ei ole kantasuomalainen. Mutsi tais olla suomalainen jos oikeen muistan. Tikusti korjailkoon jos meni väärin.

Sittenhän se olisi toisen polven mamu, eli valehteli siitäkin.

Jälleen viesti minusta. Opettele suomenkielen termistöä ja selvitä ensin mitä tarkoittaa toisen polven maahanmuuttaja.

Maahanmuuttajalla voidaan joskus viitata myös sellaiseen henkilöön, joka on syntynyt Suomessa, mutta jonka vanhemmat tai toinen vanhemmista on muuttanut Suomeen (ns. toisen sukupolven maahanmuuttaja).

Eikai se neutraalia olisi, jos ei tuotaisi esille erilaisia näkemyksiä ja ihmiskohtaloita? Vai onko neutraalia, että kerrottaisiin vain rikollisista sekä epäonnistujista eikä onnistujista tai edes suht normaaleista tyypeistä lainkaan?

No onhan se toisaalta uutinen sekin, että jostain päin Suomea on löydetty päivätöitä tekevä somali ja vieläpä sellainen, jonka työ ei liity maahanmuuttoon millään tavalla, vaan tekee ns. tuottavaa työtä.

Ei sinne mahdu suurin osa rikoksista ylipäätään oli tekijänä kuka hyvänsä. Pelkästään pk-seudulla on satoja poliisitehtäviä päivittäin.
Halla-Aho käytti tuolla esimerkkinä tapausta, jossa joku maahanmuuttajaporukka oli pahoinpidellyt ihmisen. En pitäisi automaattisesti sensuurina ettei tällainen ole poikkeuksetta aina julkaistava juttu jossain Hesarissa, kun jo Helsingissä sattuu kymmeniä pahoinpitelyitä päivittäin. Useimpina päivinä Hesarissa ei kerrota yhdestäkään pk-seudun pahoinpitelystä, joita löytyisi siis koko pk-seudulta joka päivälle ainakin 50 uutisoitavaksi.

Minä olen viimeisen 3 kuukauden aikana todistanut kotikonnuillani 2 pahoinpitelyä (tekijät ainakin osin samoja), joissa porukalla hakattiin ja potkittiin maassa makaavaa miestä ihan olantakaa (ei maahanmuuttajia osaanottajina). Yhdestäkään ei uutisoitu edes paikallislehdessä, vaikka siellä saattaa olla jopa välillä juttua jostain mitättömistä peltikolareista tai näpistyksistä, mutta en usko sen liittyvän mitenkään sensuuriin.
Yleensä se on poliisi, joka ei noita kaikkia satoja tehtäviään viitsi joka päivä julkaista sivuillaan ja jos kukaan sivullinen ei soita juttuvinkkiä, niin mitenkä ne lehtiinkään aina päätyisivät. Tavallisesti lehdet hakevat nuo pahoinpitelyuutiset suoraan tuolta Poliisin kotisivuilta, jossa niitä julkistetaan aikalailla arpomalla.

Jos useassa muussa paikassa on uutisoitu vaikkapa tuollainen joukkopahoinpitely, niin luulisi sen ylittävän uutiskynnyksen myös paikallisjulkaisussa. Mielestäni aika paskaa työnjälkeä ammattitoimittajilta, jos noin usein lipsahtaa uutisoinnin arvoisia juttuja silmien ohi.

Entäs sitten ne muokkaukset, uskotko että ihan sattumalta sieltä putoaa tiettyjä, maahanmuuttajille ominaisia tuntomerkkejä pois? Tuntuu Hesarin toimittajien backspacet bugittavan aina sopivissa kohdin.
Erityistä huomiota kiinnittäisin tähän kohtaan:
"Helsingin Sanomien verkkosivuilla useat lukijat ovat huomauttaneet artikkeleiden sensuroinnista. Sivuston ylläpito on ottanut linjakseen poistaa tällaiset oikaisut ja huomautukset, minkä viimeistään pitäisi kertoa hyväuskoisimmallekin, että kyseessä on tietoinen, ideologiaperusteinen todellisuuden suodatus."

Kirsikkana kakun päällä etniseen taustaan viittaavien tuntomerkkien sensurointi, vaikka tekijä olisi ollut vielä vapaalla jalalla. Itseä saattaisi rikoksen uhrin asemassa hieman sapettaa tuollainen. Luojan kiitos tätä ei tietääkseni nykyään enää hirveästi tapahdu, koska siitä on satanut toimittajille niin paljon paskaa niskaan. Ainakaan toivottavasti ei tapahdu.

humanitääristä maahanmuuttoa pitäisi mielestäni toteuttaa sen verran mitä me pystytään kantamaan.
jonkin verran otetaan vastaan myös turvapaikanhakijoita ihmisyyden nimissä
Miksi? Miksi senkään vertaa? Mikä tämä raja on? Millä mitataan tämä "sen verran mitä me pystytään kantamaan"? Ihmisyyden nimissä? Onko ihmisyyttä se, että hukutamme ihmiset Välimereen ,annamme heidän jäädä piikkilanka-aitoihin tai se, että otamme vain muutaman leiriltä lottovoittajiksi? Onko ihmisyyden nimissä toimimista se, että autamme täällä yhtä, kun voisimme auttaa paikanpäällä huomattavasti suurempaa joukkoa ihmisiä ilman integroitumisongelmia?
Jos edes osa saa täällä paremman elämän kuin siellä
Ja köyhyys sekä eri-arvoisuus lisääntyy...
mä näen ihmiset ihonväristä riippumatta ihmisinä
Kaikki Euroopan humanitaarista maahanmuuttoa puolustelevat (edes jollain tasolla) näkevät loppujen lopuksi vähemmän ihmisiä ihonväristä riippumatta ihmisinä, sillä juuri he aiheuttavat kuolemat matkalla Eurooppaan ja he ovat syyllisiä siihen, että pakolaisleireillä on huonot olot ja Eurooppa houkuttelee. Samaiset henkilöt ovat lopulta myös syyllisiä integroitumisongelmiin ja sen tuottamiin lieveilmiöihin, koska nämä ovat hyvin tiedostettuja asioita jo suhteellisesti pienen tulijamäärän jälkeen.

Mitä mieltä Disgust on posiitivisestä syrjinnästä? 88% kansasta haluaa laittaa rajat kiinni, eipä näy Kaapeli sen mukaista uutisointia! Mistä oot saanut päähäsi että suurin osa kansasta haluaa pakolaisia tänne tuhansia? Punavuoren pilvenpolttaja porukoista?

Maahanmuuttajalla voidaan joskus viitata myös sellaiseen henkilöön, joka on syntynyt Suomessa, mutta jonka vanhemmat tai toinen vanhemmista on muuttanut Suomeen (ns. toisen sukupolven maahanmuuttaja).

Miksikä kutsutaan henkilöä, joka on syntynyt Suomessa ja jonka toinen vanhempi on suomalainen ja toinen vanhempi ulkomaalainen, joka on myös syntynyt Suomessa? Entäs henkilöä, joka on syntynyt Suomessa ja jonka toinen vanhempi on suomalainen ja toinen vanhempi ulkomaalainen, joka ei koskaan ole muuttanut Suomeen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom