Tänä päivänä näyttää selvältä, että netti on on muuttunut tietyllä, aivan erityisellä tavalla vaaralliseksi paikaksi. Tämä johtuu siitä, että netissä on hyvin helppoa vainota ja mustamaalata ihmisiä.
Itse törmäsin äskettäin myös tähän ilmiöön. On hyvin tiedossa, että maahanmuutosta, ihmisoikeuksista ja monikulttuurisuudesta kiinnostuneet ihmiset ovat jo vuosia saattaneet saada lokaa niskaansa ja että tämä ei ole enää yksittäisten henkilöiden toimintaa, vaan se on voinut saada järjestäytyneitä piirteitä. Tästä syystä esim. maahanmuuton tutkijat eivät nykyisin halua tulla asialla julkisuuteen, koska herjausmyrsky on silloin taattu. Eräs Somalitaustainen FB ystäväni on profiloitunut kirjoittamaan äärioikeistosta, Somaliin kohdistuvasta syrjinnästä, ja ihmisoikeuksista sai eräässä vaiheessa useita tappouhkauksia joka päivä.
Itse pääsin kohteeksi aivan äskettäin. Kuten minut tuntevat hyvin tietävät, olen kiinnostunut näistä asioista enkä kumartele rasisteille. Äskettäin kävi ilmi, että eräässä FB-ryhmässä oli minua törkeästi herjaavia kirjoituksia. En halua laittaa tämän ryhmän osoitetta esille, koska mielestäni nämä kirjoittajat eivät ansaitse sen kaltaista huomiota. Joka tapauksessa siellä esitettiin minut raiskaajana ja väkivaltarikollisena. Loppu oli ala-astetason homottelua ja neekeriöyhytystä. Kirjoittajia oli 2-3. Toimintatapa oli sama, mitä ovat käyttäneet myös kaveriani uhkailleet henkilöt, luodaan Facebookkiin ryhmä johon sitten liitetään lupaa kysymättä tämän kirjoittajan kaverit. Tällä tavalla herjaajat hakevat näkyvyyttä kirjoituksilleen.
Tiedoksi, että teen paljon enemmän töitä sinä ja olen lakkoillut tasan kerran, silloin ydinvoimaa vastaan. Olen myös vihreiden jäsen. Tähän nyt alkaneeseen tapahtumasarjaan liittyvät henkilöt ovat yleensä aina mukana erilaisissä viharyhmissä ja tällä kertaa he ovat mukana myös täällä "maahanmuuttokriitikoina".