Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ole nyt hyvä mies hiljaa jo, itsesihän sinä tuossa nolaat. Luulen että sinut jo joku tunnistaa kirjoituksistasi. Jos muuten tuollainen "huumori" alkaa yleistyä täällä, otan vesurin käteen. Pidetään poijjaat keskustelu asiallisena.

Sen verran täytyy sanoa, että on tuo Disgust vaan todella loistava argumentoija. Äkkiseltään voisi kuvitella, että kyseessä on itse Dan Koivulaakso; niin samantyyppistä fiksua tekstiä perusteluineen ja lähteineen tulee postista toiseen. Osaisimpa itsekin perustella asiansa samalla tavalla silloin harvoin, kun rasistien kanssa tulee maahanmuutosta keskusteltua.

Älä enää ikinä vertaa mua Dan Koivulaaksoon.

Jos muuten tuollainen "huumori" alkaa yleistyä täällä, otan vesurin käteen. Pidetään poijjaat keskustelu asiallisena.

abdul ottaa vesurin (järjen sijaan) käteen, ei arvosta omaa kulttuuria tämä abdul.. jos arvostaisi niin apinoisi joku samshiri tai kukri kourassa.. mutta ei.. meidän assassini abdullah ottaa suomalaisen risusavotta vehkeen.. olet sä melkoinen ellen sanoisi. Onneks olkoon.. kun sulla on jo vesurikin niin voisit mennä vaikka johonkin duuniin tuonne tienvarsiin risukkoa raiskaamaan?

Ole nyt hyvä mies hiljaa jo, itsesihän sinä tuossa nolaat. Luulen että sinut jo joku tunnistaa kirjoituksistasi. Jos muuten tuollainen "huumori" alkaa yleistyä täällä, otan vesurin käteen. Pidetään poijjaat keskustelu asiallisena.

Sen verran täytyy sanoa, että on tuo Disgust vaan todella loistava argumentoija. Äkkiseltään voisi kuvitella, että kyseessä on itse Dan Koivulaakso; niin samantyyppistä fiksua tekstiä perusteluineen ja lähteineen tulee postista toiseen. Osaisimpa itsekin perustella asiansa samalla tavalla silloin harvoin, kun rasistien kanssa tulee maahanmuutosta keskusteltua.

Ei satana! On kyllä niin selvä trolli, että pronssiset leninpatsaatkin hytisevät naurussaan. "Kehua" nyt jotakuta danimaiseksi :) Yes, we Dan!

Eikä ole Diskustikaan kovin maireana vertauksesta :)

http://www.youtube.com/watch?v=T8jWWMt-moo

Pitäis olla ehdottomasti sallittua tämmöinen suomessakin. Somalit tykkäis ainaki :)
Ei saatana näitä elukoita! Sitten tällääsiä rahdataan ihmisten ilmoille, ainut paikka olisi sauna takana.

- - - Updated - - -

Älä hyvä "mies" ota vesuria käteen se on työväline, saattaa aiheuttaa teikäläisille allergioita.

Oma tietenkin subjektiivinen mielipiteeni on se, että "maahanmuuttokriitikot" ja profeetta, joka aktiivisesti pyrkii tässä ketjussa leimaamaan somaleita, synnyttivät tässä ketjussa esiintyvän vihan ulkomaalaisia kohtaan. Koko tämän puhetavan ja käsityksen, jossa suvaitsevaisuus on käännetty vastakohdakseen.

Tulisihan sun ymmärtää että somali "nuorukaiset" eli nämä 20-30v äijät itse omilla toimillaan leimaavat vähemmistöryhmäänsä, unohtaa ei sovi tieten sitäkään miten alkukantainen ja barbaarinen meininki siellä somppulassa itsessään vallitsee näiden miesten tahdosta. Silvotaan ja parsitaan naisia kuin jotain räsynukkeja, tapetaan naapureita jonkun leivän kannikan takia ja rynkyt laulaa allahin nimissä joka nurkalla. Kyllä siinä sivistysvaltion väellä on ymmärryksen rajoja laajennettavana aikamoisella tavalla jos meinaa "suvaita" tälläisiä epäihmisiä.

Ihan suoraa offtopiccia: kiinnostaisi tietää todella paljon tämän nikin takana kirjoittelevan henkilön ihonväri, etninen tausta, rahallinen tilanne, vanhemien tulot jne.

Viitaten taas Tiedelehden juttuun siitä, miten ihmiset nykyään lähtevät nettiin "pätemään". Eli minä tekisin johtopäätöksen tämän nikin kirjoittajasta, että on korkeakoulussa oleva suomalainen mies joka ei saa pildeä ja vielä on siunattu jollain "vammalla", esimerkiksi vino naama tms. Tai sitten on sosiaalinen hylkiö opiskelu/työ paikassaan.

Ei muuta tähän asiaan. Pitää kummastella vain.

Veikkaan pikemminkin Homma-foorumin jotain taannoisen kirjoituskilpailun osanottajaa. Siinä oli tarkoituksena kirjoittaa lehteen mielipideteksti, jossa on kaikki mamuttajien kliseet yhteenkoottuna ja saada se kaikesta aivottomuudestaan ja kliseisyydestään huolimatta läpi. Tekstejä on julkaistu myös jossain ketjussa ko. foorumilla.

On itse asiassa taidetta osata kirjoittaa parodisoiva teksti, joka ei ole liian alleviivaava ja osoitteleva vaan voi todella mennä täydestä läpi vakavasti kirjoitettuna tekstinä, vaikka kirjoittajan intentio onkin parodian luominen. Ani harva onnistui siinä.

Ei onnistu tämäkään trolli.

Bhandari Sandip Kumar Tossa on sen 12 vuotiaan raiskaajan nimi minkä tuomion oikeus alensi ehdonalaiseksi vaikka raiskasi kotona ja "ravintolassa"/kebabbilassa sen tytön.

Rankkurin ja Disgustin vääntöö sanoi:
Yksi syy siihen miksi ko. kansallisuuksia päästetään maahan on Geneven pakolaissopimus, jonka Suomi on allekirjoittanut. UNHCR muuttaa säädöksiä ja ohjeita siitä miten sopparia tulee tulkita. Näiden ohjeiden nojalla Suomi vastaanottaa ihmisiä (sun kirjoissa eläimiä) tänne. Sun onneksi Suomi on EU:n tiukimmassa päässä mitä tulee turvapaikkojen myöntämisiin. Tässä oli siis virallinen syy siihen miksi ko. kansallisuuksia päästetään tähän maahan.

Geneven pakolaiskiintiön kautta Suomeen tulee 750 oikeaa pakolaista vuodessa. Tällainen kiintiö on käytössä vain kourallisessa maita. Kiintiön ottaminen on täysin vapaaehtoista ja se voidaan lopettaa vaikka heti. Toisaalta pakolaisstatuksella tulevat eivät ole ongelma vaan toissijaisen suojelun perusteella maahan laskettava loisijat.
Suomi ottaa vastaan turvapaikanhakijoita n. 3 000 - 4 000 per vuosi. Tämä tullee muuttumaan muutaman vuoden sisällä. EU kaavailee yhteistä turvapaikkapolitiikkaa (CEAS, Common European Asylym System).
ceas-tp-taulukko.webp
http://ec.europa.eu/home-affairs/doc_centre/asylum/docs/final_report_relocation_of_refugees.pdf
TP vastaanottomäärät nousisi tasolle 10 000 - 20 000 per vuosi.
Sisäministeriö on laittanut jo lakimuutokset vireille ja niiden pitäisi astua voimaan kesällä 2015 (jos muistan oikein).
http://www.intermin.fi/download/38757_452012.pdf
Tuolta sitten Dublin-II, Eurodac ja turvapaikkamenettelydirektiivi.

Yleisesti Suomi tarvitsee maahanmuuttoa.

Yleisesti Suomi ei todellakaan tarvitse maahanmuuttoa.

Se ei liene kenellekään epäselvää. Työvoimapula on todellinen, eikä se koskaan ole päässyt konkreettisesti näkymään, sillä mamut työllistyy tasaseen tahtiin.

Työvoimapula vaivaa vain muutamalla alalla ja sitä ei paikata tuottamalla maahan huoltosuhdetta heikentäviä luku-, kirjoitus- ja kielitaidottomia afrikan sarven paimentolaisia. Tämän erittäin suppean työvoimapulan paikkaamiseen meillä on luku-, kirjoitus- ja kielitaitoisia suomalaisiakin. Poliittinen haluttomuus näiden työllistämiseksi sen sijaan on ongelma.
Suomeen tulevasta maahanmuutosta on 5 - 10 % työvoimaperäistä, eli vuodesta riippuen 90 - 95 % tulijoista tulee "muun syyn" vuoksi.

VTV: Työperäinen maahanmuutto

Nykyisen kaltaiselle maahanmuutolle ei ole kestäviä argumenttejä.

Tänä päivänä näyttää selvältä, että netti on on muuttunut tietyllä, aivan erityisellä tavalla vaaralliseksi paikaksi. Tämä johtuu siitä, että netissä on hyvin helppoa vainota ja mustamaalata ihmisiä.

Itse törmäsin äskettäin myös tähän ilmiöön. On hyvin tiedossa, että maahanmuutosta, ihmisoikeuksista ja monikulttuurisuudesta kiinnostuneet ihmiset ovat jo vuosia saattaneet saada lokaa niskaansa ja että tämä ei ole enää yksittäisten henkilöiden toimintaa, vaan se on voinut saada järjestäytyneitä piirteitä. Tästä syystä esim. maahanmuuton tutkijat eivät nykyisin halua tulla asialla julkisuuteen, koska herjausmyrsky on silloin taattu. Eräs Somalitaustainen FB ystäväni on profiloitunut kirjoittamaan äärioikeistosta, Somaliin kohdistuvasta syrjinnästä, ja ihmisoikeuksista sai eräässä vaiheessa useita tappouhkauksia joka päivä.

Itse pääsin kohteeksi aivan äskettäin. Kuten minut tuntevat hyvin tietävät, olen kiinnostunut näistä asioista enkä kumartele rasisteille. Äskettäin kävi ilmi, että eräässä FB-ryhmässä oli minua törkeästi herjaavia kirjoituksia. En halua laittaa tämän ryhmän osoitetta esille, koska mielestäni nämä kirjoittajat eivät ansaitse sen kaltaista huomiota. Joka tapauksessa siellä esitettiin minut raiskaajana ja väkivaltarikollisena. Loppu oli ala-astetason homottelua ja neekeriöyhytystä. Kirjoittajia oli 2-3. Toimintatapa oli sama, mitä ovat käyttäneet myös kaveriani uhkailleet henkilöt, luodaan Facebookkiin ryhmä johon sitten liitetään lupaa kysymättä tämän kirjoittajan kaverit. Tällä tavalla herjaajat hakevat näkyvyyttä kirjoituksilleen.

Tiedoksi, että teen paljon enemmän töitä sinä ja olen lakkoillut tasan kerran, silloin ydinvoimaa vastaan. Olen myös vihreiden jäsen. Tähän nyt alkaneeseen tapahtumasarjaan liittyvät henkilöt ovat yleensä aina mukana erilaisissä viharyhmissä ja tällä kertaa he ovat mukana myös täällä "maahanmuuttokriitikoina".
Tiedoksi että et tee, ja pienyrittäjänä en ole lakkoilut koskaan.. Ja mitä minun pitäisi ajatella esim somaleista jos heitä on otettu erääseenkin yritykseen kymmenkunta töihin ja pisimpään olleen työsuhde kesti kuukauden:wtf: ei heistä voi hyvällä tahdollakaan sanoa että he ovat työn sankareita.

- - - Updated - - -

Suomi ottaa vastaan turvapaikanhakijoita n. 3 000 - 4 000 per vuosi. Tämä tullee muuttumaan muutaman vuoden sisällä. EU kaavailee yhteistä turvapaikkapolitiikkaa (CEAS, Common European Asylym System).
katso liitettä 99509
http://ec.europa.eu/home-affairs/doc_centre/asylum/docs/final_report_relocation_of_refugees.pdf
TP vastaanottomäärät nousisi tasolle 10 000 - 20 000 per vuosi.
Sisäministeriö on laittanut jo lakimuutokset vireille ja niiden pitäisi astua voimaan kesällä 2015 (jos muistan oikein).
http://www.intermin.fi/download/38757_452012.pdf
Tuolta sitten Dublin-II, Eurodac ja turvapaikkamenettelydirektiivi.

Suomeen tulevasta maahanmuutosta on 5 - 10 % työvoimaperäistä, eli vuodesta riippuen 90 - 95 % tulijoista tulee "muun syyn" vuoksi.

VTV: Työperäinen maahanmuutto

Nykyisen kaltaiselle maahanmuutolle ei ole kestäviä argumenttejä.
Ei helvetti, eikö tähän hulluuteen tule koskaan loppua.

Eli et voi esittää todisteita, että täällä linkitetään jotain natsijuttuja. Sitten on turha kirjoittaa: "täällä toimii paljon myös toisenlaisen äärioikeiston jäseniä ja natsimieltymykset tulevat säännöllisesti esiin esim. uutislinkkien yhteydessä."

Kummasti juttua tulee, mutta sitten kun pitäisi esittää todisteita faktoilleen niin aika hiljaista. Tosin ihan tyypillistä vihreille, oikean puolueen olet valinnut.

Eikö olekin ihanata kun päästään rakentamaan velkarahalla infraa ja palveluita pikkukaupungin verran joka vuosi.

me niin tarvitaan tätä :lol2:

Mihin me tarvitaan humanitäärisiä maahanmuuttajia? Löytyykö vielä montakin liiketilaa, josta ei verokusetus pizzaa saa? Eikö väkivalta-, raiskaus- ja työllisyystilastot ole jo tarpeeksi rumia valmiiksi?

Vai kannattaisiko tunnustaa, että monikulttuurisuus on luonnollinen asioiden tila, että samassa yhteiskunnassa on erilaisia ryhmiä ja parhaiten tullaan toimeen sillä, että kuunnellaan kaikkia ja etsitään paras kaikkien kesken toimiva vaihtoehto?
Yksi ongelmahan tässä on juuri se, ettei asiaan perehtynyttä kantaväestö kuunnella vaan toimitaan kuten EU ja hallitus haluaa.
Se ei ole helppoa, se on helvetin vaikeaa. Juuri siksi se pitää tehdä, koska toinen vaihtoehto, sulkeutunut yhteiskunta, on huonompi.
Ja siinä viuhuu jo "Pohjois-Korea"-kortti.
Suomihan on ollut enempi tai vähempi monikulttuurinen historian saatossa.
Nykyiset ongelmat johtuu siitä, että monikulttuurisuutta lisätään keinotekoisesti lainsäädännön voimin. Otetaan esimerkiksi PS-nuorten rahoitus. PS-nuorten mielestä monikulttuurisuus ei toimi, joten ministeri Arhinmäki ottaa ja leikkaa haetusta tuesta "puolet" pois (50 ke -> 20 ke).

Kysymys:
Voitko väittää naama näkkärillä, että 20 000 ihmisen pakkosiirto Suomeen on luonnollista?

- - - Updated - - -

Eikö väkivalta-, raiskaus- ja työllisyystilastot ole jo tarpeeksi rumia valmiiksi?

Tilastokeskuksen sivulta voi selvittää oman paikkakunnan rikosten kehityksen.

2002 1
2003 3
2004 7
2005 9
2006 7
2007 6
2008 6
2009 11
2010 8
2011 17
2012 13

Nättiä luettavaa noi raiskaustilastot. Varsinkin kun ekat humamut kaupunkiin tuli vuonna 2004. Että silleen. Raiskaustilastot selkeästi korreloi yöntimojen lisääntymisen kanssa, vaikka eihän noista syyllisten nimet selviäkään.

Vai kannattaisiko tunnustaa, että monikulttuurisuus on luonnollinen asioiden tila, että samassa yhteiskunnassa on erilaisia ryhmiä ja parhaiten tullaan toimeen sillä, että kuunnellaan kaikkia ja etsitään paras kaikkien kesken toimiva vaihtoehto?

Se ei ole helppoa, se on helvetin vaikeaa. Juuri siksi se pitää tehdä, koska toinen vaihtoehto, sulkeutunut yhteiskunta, on huonompi.[/QUOTE Joo kyllähän te niin kauan tulette toimeen kun me veronmaksajat jaksetaan painaa töitä.

Back
Ylös Bottom