Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Jos oppineisuutta pidetään hyveenä, yhteiskuntaa eteenpäin ajavana voimana, ihmisten elämistä kehittävänä asiana, niin todellisuudessa oppineisuus yleensä tarkoittaa sitä, että osataan kriittisesti katsoa asioita. Kysytään kysymyksiä. Aika pitkälti hyvä demokratiakin tähän nojaa.

Jos tätä pidetään hyvänä, niin silloin ehdollistumista on pakko pitää sen vastaisena toimintana. Ehdollistumisessa annetaan kaikki valta sille, joka johtaa uskomuksia. Onko tämä hyvä asia?

No voidaan ihan suoraan katsoa maita joissa tiede on hyvässä asemassa ja verrata niihin joissa sitä ei ole tai se on huonossa asemassa, sitä alistetaan koska se menee ristiriitaan uskomusten kanssa.

Oppineet saavat ensimmäisenä kyytiä aina kun suoritetaan vallankaappauksia, joissa halutaan asentaa omaa ideologiaa muihin. Koska oppineet arvostelevat uutta valtaa, ne kyseenalaistavat sen voiman käytön ja menetelmät. Joten he ovat aina saaneet ensimmäisenä kuulan takaraivoon.

Tieto, älykkyys, kriittisyys, haastaminen.. nämä ovat kaikki diktaattorien ynnä muiden täydellistä valtaa haluavien pahimpia vihollisia.

No onko sitten oppineisuus omalla tavallaan myös ehdollistamista? No sikäli ei, koska se nimenomaan painottaa kriittisyyttä.

Ja aina kun ollaan yhden ideologian takana vahvasti, ehdollistuneina, on törmäys toisen sivilisaation kanssa väistämätön. JA taas käydään miekalla kisaa siitä kuka on 'oikeassa'.

Uskonnot, nuo maailman sotia aiheuttavat aatteet, joilla kokonaisia kansakuntia saa tuhota, on vitsaus ja syöpä itse uskontojakin kohtaan. EIköhän suurimmassa osissa uskontoja rauha ja suvaitsevaisuus ole pääteemoja? Mitäköhän nämä, jos näitä hahmoja on olemassa, ajattelee näistä sankareista jotka eivät kyseenalaista toisen ihmisen sanaa vaan ehdollistuvat, tarttuvat aseisiin ja meuhkaavat ja tappavat toisia suurissa määrin?

Ei taida olla paratiisia tai taivasta näille sankareille luvassa. Tähän syyllistyvät myös kristityt ja monet muut.

Ja mistään ei voida olla varmoja paitsi ihmisen tyhmyydestä.

Ongelma tulee tässä, kun suvaitsevaisuus on täysi nolla. Jos joku kouhkaa ja mesoaa, kun en heidän klaaniin kuulu, että minulta pitäisi henki viedä... ? Mitä vittua? Ongelma on siinä, että minä en siihen klaaniin kuulu vaikka mitä joku mesoaa omissa ajatuksissaan. Ja jos hän väkivalloin yrittää minua vallata, joudun puolustautumana, ja syntyy välittömästi sota. Ja minä en edes puolusta ketään uskonnollista johtajaa tia ajatusta, vaan itseäni ja perhettäni.

Joten kumpikohan tässäkin nyt sitten oli se ongelma? Minä suvaitsen myös nämä meuhkaajat, niin kauan kun minun ei tarvitse puolustautua itseni tai muiden puolesta. Lyhyesti, jos ette osaa elää ihmisiksi, se ei ole minun vika. Pitäkää huoli omista asioistanne. Jos minun elämäni on loukkaus jollekin johtajalle, se on voi voi. Tuo murhanhimoinen kaveri se ongelma on, en minä. Jos se ei mene kaaliin, kannattaa muuttaa paikkana missä meitä paskamahoja ei ole. SIellä ei tarvitse pahoittaa mieltänsä joka päivä.

Ja kyllä, myös minulla on oikeus elää ja olla olemassa. Onneksi meillä tiedemiesten liittoon kuuluvilla on myös modernit aseet, joten voimme puolustautua varsin tehokkaasti.

Tottakai älykkyyttä voidaan kehittää. Nuo tutkimukset mistä tässä thredissä on puhuttu kymmenien sivujen ajan ovat juuri yrittäneet selvittää kulttuurin ja genetiikan suhdetta tässä asiassa. Lue aiempaa ketjua ja päätä sitten osaatko sanoa jotain mitä ei olisi jo sanottu.

On tainut enempi ollaa tyhjän jauhamista, en ole havainnut yritystä "selvittää kulttuurin ja genetiikan suhdetta tässä asiassa", olen lukenut. No eipä sinultakaan ole tullut paljoa, mitä ei olisi jo sanottu tässä kejussa.

On tainut enempi ollaa tyhjän jauhamista, en ole havainnut yritystä "selvittää kulttuurin ja genetiikan suhdetta tässä asiassa", olen lukenut. No eipä sinultakaan ole tullut paljoa, mitä ei olisi jo sanottu tässä kejussa.

Nyt olisi Riihitontulle yksinkertainen tehtävä: Todista, ettei geenit vaikuta älykkyyteen.

Niin, lue sitä ketjua nyt ensin. Tästä on väännetty kymmeniä sivuja.

Edit: jos sinulla on ketjun luettuasi jotain asiaa, mielellään suoria kysymyksiä eri väitteisiin liittyen, ei mitään "ei ollut ehkä kaikki varmaan oikein" -paskaa.

Niin, lue sitä ketjua nyt ensin. Tästä on väännetty kymmeniä sivuja.

Edit: jos sinulla on ketjun luettuasi jotain asiaa, mielellään suoria kysymyksiä eri väitteisiin liittyen, ei mitään "ei ollut ehkä kaikki varmaan oikein" -paskaa.

Tottakai älykkyyttä voidaan kehittää. Nuo tutkimukset mistä tässä thredissä on puhuttu kymmenien sivujen ajan ovat juuri yrittäneet selvittää kulttuurin ja genetiikan suhdetta tässä asiassa. Lue aiempaa ketjua ja päätä sitten osaatko sanoa jotain mitä ei olisi jo sanottu.

Nyt kyllä menee ohi otsikon, mutta:
Noudattaistitko itsekkin neuvojasi, mitä uutta tuo toi keskusteluun? Sinänsä hyvä neuvo, jos kaikki noudattaisivat sitä pakkotoistonkin forumi kuihtuisi aika pieneksi.
Myönnän en osaa tuoda "uutta", kyllä suunnilleen suurin osa on sanottu joskus jossain, olenhan kuitenkin vain ympäröivän kulttuurin tuote. Mutta onneksi kaikki muut keskustelevat asiallisesti ja tuovat jokaisessa viestissä esille uusia, raikkaita näkökohtia.
Voisitko valaista meitä tyhmempiäsi, suurilla ennen kuullumattoilla viisauksillasi.
Kiitos!

Nyt olisi Riihitontulle yksinkertainen tehtävä: Todista, ettei geenit vaikuta älykkyyteen.

Itse asiassa en ole sanonut, että geenit eivät vaikuta älykkyyteen vaan päinvastoin sanoin, että "Ja älykkyys myös perityy mutta jos ei saa "ajoissa" koulutusta se jää hyödyntämättä.", en kyllä pysty todistamaan tuotakaan.

Väitän vaan, että "rotujen" välillä ei ole merkittäviä älykkyseroja, kyllä älykkyys perityy samalla tavalla erivärisillä ihmisillä. Ja tämäkin on moneen kertaan sanottu, että eri ihmisryhmien väliset sisäiset älykkyyserot ovat suuremmat, kuin ryhmien väliset. Rautalanka on " Mielestäni tyhmät valkoiset (mustat, keltaiset jne.) saavat keskimäärin tyhmempiä jälkeläisiä kuin älykkäät valkoiset (mustat, keltaiset jne.), mutta tämä on vain minun mielipiteeni joka tuntuu mielestäni kokemani ja lukemani perusteella loogiselta" rautalanka off.

Mutta sinä varmaan pystyt todistamaan tuon.

Itse asiassa en ole sanonut, että geenit eivät vaikuta älykkyyteen vaan päinvastoin sanoin, että "Ja älykkyys myös perityy mutta jos ei saa "ajoissa" koulutusta se jää hyödyntämättä.", en kyllä pysty todistamaan tuotakaan.

Väitän vaan, että "rotujen" välillä ei ole merkittäviä älykkyseroja, kyllä älykkyys perityy samalla tavalla erivärisillä ihmisillä. Ja tämäkin on moneen kertaan sanottu, että eri ihmisryhmien väliset sisäiset älykkyyserot ovat suuremmat, kuin ryhmien väliset. Rautalanka on " Mielestäni tyhmät valkoiset (mustat, keltaiset jne.) saavat keskimäärin tyhmempiä jälkeläisiä kuin älykkäät valkoiset (mustat, keltaiset jne.), mutta tämä on vain minun mielipiteeni joka tuntuu mielestäni kokemani ja lukemani perusteella loogiselta" rautalanka off.

Mutta sinä varmaan pystyt todistamaan tuon.

Tämän perusteella esim. se Vanhasen ja Lynnin tutkimus voisi hyvinkin pitää paikkansa, eikä siinä olisi mitään rasistista. Vaikka kaikki maapallon ihmiset olisivatkin keskimäärin syntyessään yhtä älykkäitä, älykkyyserot kasvavat jos ei saa koulutusta ajoissa tai pahimmassa tapauksessa laisinkaan.

Nyt kyllä menee ohi otsikon, mutta:
Noudattaistitko itsekkin neuvojasi, mitä uutta tuo toi keskusteluun? Sinänsä hyvä neuvo, jos kaikki noudattaisivat sitä pakkotoistonkin forumi kuihtuisi aika pieneksi.
Myönnän en osaa tuoda "uutta", kyllä suunnilleen suurin osa on sanottu joskus jossain, olenhan kuitenkin vain ympäröivän kulttuurin tuote. Mutta onneksi kaikki muut keskustelevat asiallisesti ja tuovat jokaisessa viestissä esille uusia, raikkaita näkökohtia.
Voisitko valaista meitä tyhmempiäsi, suurilla ennen kuullumattoilla viisauksillasi.
Kiitos!

Sinällään en aio menettää yöuniani vaikka et löytäisi kirjoittamastani "uusia, raikkaita näkökohtia". En minä niitä tutkimuksia itse tehnyt, kunhan lainailen vanhoja.

Ärsyttävää tässä on lähinnä se, että tulet kertomaan ketjun 2839.:een viestiin oman perustelemattoman mielipiteesi, samaan asiaan jonka todistuksessa AKV-vainaa potkaisi lopulta tyhjää. Mielestäni koko useampaan kertaan läpikäytyä mihinkään johtamatonta keskustelua ei pidä käydä läpi taas kerran vain siksi, että et ilmeisesti viitsi lukea mitä siinä tapahtui aiemmin.

Tuli juteltua naispuolisen opettajan kanssa kuppilassa eilen maahanmuuttopolitiikasta. Hän oli kovasti sen puolesta, koska koulussa opetetaan suvaitsevaisuutta ja yhden rodun oppia. Hetken väiteltyäni loppuivat hänellä argumentit. Soitti sitten miehelleen ja laittoi minut langan päähän miehen kanssa, joka oli kanssani tismalleen samaa mieltä maahanmuutosta. Opettaja ei ollut mielissään.:D

Tuli juteltua naispuolisen opettajan kanssa kuppilassa eilen maahanmuuttopolitiikasta. Hän oli kovasti sen puolesta, koska koulussa opetetaan suvaitsevaisuutta ja yhden rodun oppia. Hetken väiteltyäni loppuivat hänellä argumentit. Soitti sitten miehelleen ja laittoi minut langan päähän miehen kanssa, joka oli kanssani tismalleen samaa mieltä maahanmuutosta. Opettaja ei ollut mielissään.:D
Aika paha. Mutta toisaalta tuo ei voi pitää paikkaansa. Koska AKV-vainaa on sanonut, että "monikulttuurisuuden hyväksyminen" ei ole kirjoitettu opetusohjelmiin ja kevätvirttä saa yhä veisata. Mitä virttä? No tätä: ("Jo joutui armas aika..." siis mikävtu sää oot jos haluat asua Suomessa ja sun lapsuusmuistoihin ei kuulu jojoutuiarmasaika ja siitä lähti kesäloma? Haluatko lapsuusmuistoja, joihin kuuluu "no no no, just say no to armas aika, just be da cool, da ramada end, we go mcdonalds" niin minäpäs löydän sinulle mieleisesi asuinpaikan.)

Jaa niin joo, varsinaiseen aiheeseen: tuollaisia ihmisiä on. Paljon. Enemmistö. Nykymeno perustuu siihen, että heillä on helppoa: mikään ei muutu ja itse ei tarvitse ajatella.

Maneaterin kanssa treffeille! :D

Hemmetin hiljasta on ollut sillä rintamalla. Tämä huolimatta siitä, että olen parhaillaan lukemassa Hämeen-Anttilan Islamin käsikirjaa ja kohta on alkamassa teos 'somalinaisen arkea Suomessa'. Ihme on jos kohta ei jotain ala tapahtumaan.

Hyvä jätkät. Ootte näköjään saaneet Yasminista irti sen, että hän näyttäisi olevan fundamenttimuslimi. Sen verran olen oppinut, että Hämeen-Anttilan mukaan Islamin usko ei millään tavalla poissulje tieteen kehittymistä muslimiyhteiskunnissa. Hmmm...

Hieman epäilyttää, että YASMIN on trolli. Tuli niin sopivassa kohdassa keskusteluihin mukaan. Ja antoi itsestään aluksi (ehkä, tai sitten tulkitsin väärin)
suht fiksun kuvan ja paljastuikin fundamentalistiksi.

Indica: Jep! En tarkoittanut sitä ihan vakavissani, mutta kiitos kun jaksoit sen oikaista siltikin.

Tuliskohan mamuista hyviä maalaisia? Eikö suurinosa mamuista ole kuitenkin aika maanläheisistä kulttuureista.

Somput lampaan kasvattajiksi Oy.

Minkä takia ne pakolaiset muuten tulevat tällaiseen kulttuuriin kun ne eivät tänne kovin hyvin sopeudu? Mikseivät ne pakene vaikka johonkin naapurimaahan, jossa luetaan kanssa sitä sotakirjaa vai mikä koraani se on?

Minkä takia ne pakolaiset muuten tulevat tällaiseen kulttuuriin kun ne eivät tänne kovin hyvin sopeudu? Mikseivät ne pakene vaikka johonkin naapurimaahan, jossa luetaan kanssa sitä sotakirjaa vai mikä koraani se on?

Osa varmaan menee ihan minne vaan pääsee. Osa sitten tulee tänne uuden hyvän elämän toivossa ja osalla ei varmasti ole aikomustakaan sopeutua...
Ja miksi tarvitsisikaan, kun täällä kyllä ymmärretään...

Koska ne ovat kuulleet huhuja siitä,että sosiaaliturva on täällä toista luokkaa.

Piste.

Silminnäkijän viime jakso oli aihetta sivuava. :) Vanhoja jaksoja ei ikävä kyllä taida pystyä netistä katsomaan?

SILMINNÄKIJÄ: SIVEYSPOLIISI VALVOO

Torstaina 9.11.2006 klo 22.35 TV2

Erittäin tiukkaa islamintulkintaa kannattavat järjestöt pitävät pelon vallassa Ruotsin muslimiyhteisöjä. Salafi-järjestöjen siveyspoliisit valvovat uskonnollista kuria kovin ottein ja yrittävät jopa kieltää Ruotsissa asuvien muslimien ja ruotsalaisten kristittyjen väliset ystävyyssuhteet.

"Emme halua ystävystyä Ruotsin kristittyjen kanssa, sillä meistä tulisi silloin samanlaisia kuin heistä", sanoo Göteborgin pahamaineisimman salafiryhmän TUFF:in jäsen Anas Khalifa. "Sopeutuminen tähän yhteiskuntaan ei kiinnosta minua. Uskonto on tärkein".

Saudiarabialaisten imaamien opetuksia sanatarkasti seuraavat salafit pyrkivät estämään muslimien sopeutumisen ruotsalaiseen yhteiskuntaan muun muassa kieltämällä musiikin kuuntelun ja lähettämällä uskonnollisia järjestyspartioita nuorten kokoontumisiin. Esimerkiksi Göteborgin kaupungissa salafien väkivaltaisiksikin yltyneet operaatiot saivat paikalliset somalinuoret niin varuilleen, että yksikään somalijärjestö- tai ryhmä ei uskaltanut järjestää juhlia kolmeen vuoteen. "Jos imaamit saavat tietää, että juhlat ovat suunnitteilla, he lähettävät siveyspoliisinsa paikalle. Siitä seuraa aina ikävyyksiä ja tappelu", sanoo DJ:nä toimiva Zuhir Hirsi.

Ruotsalaisen kansankodin rauhaa horjuttavat salafiryhmät levittävät naisten oikeuksia halveksivaa ja uskontojen kanssakäymistä väheksyvää sanomaansa myös internetin avulla. Ruotsissa asuvien salafien uskotaan saavan rahoitusta toimintaansa erityisesti Saudi-Arabiasta.

"Ruotsalainen yhteiskunta suhtautuu salafien toimintaan aivan liian nöyrästi. Täällä ei haluta nähdä sitä ongelmaa, joka heidän toiminnastaan voi syntyä. Salafeja on vähän, mutta he kiertävät moskeijoissa käännyttämässä maltillisia nuoria puolelleen", sanoo islamintuntija Pernilla Ouis.

(alkuperäistuotanto SVT Ruotsi)

"Ruotsalainen yhteiskunta suhtautuu salafien toimintaan aivan liian nöyrästi. Täällä ei haluta nähdä sitä ongelmaa, joka heidän toiminnastaan voi syntyä. Salafeja on vähän, mutta he kiertävät moskeijoissa käännyttämässä maltillisia nuoria puolelleen", sanoo islamintuntija Pernilla Ouis.

(alkuperäistuotanto SVT Ruotsi)

Voiko tuo olla totta!! Siis että Ruåtsissa on joku joka oikeasti sanoo noin, eikä toru ruåtsalaisia, että te olette kyllä kauhean rasistisia kun ette ymmärrä heidän ikivanhaa ja ennen kaikkea erittäin toisenlaista kulttuuriaan?

No, se varmaan tapetaan kohta, salafit poistaa soraäänen.

Voiko tuo olla totta!! Siis että Ruåtsissa on joku joka oikeasti sanoo noin, eikä toru ruåtsalaisia, että te olette kyllä kauhean rasistisia kun ette ymmärrä heidän ikivanhaa ja ennen kaikkea erittäin toisenlaista kulttuuriaan?

No, se varmaan tapetaan kohta, salafit poistaa soraäänen.

Fatwa on varmaan jo julistettu moskeijoissa ympäri Ruotsin ja muslimit punnitsevat kiviä käsissään. Eiköhän tuo kansankiihottaja-Pernilla ole jo ympärivurokautisessa poliisisuojelussa. Ja jos Pernillaan ei päästä käsiksi, niin ainakin pari lähiötä on syytä polttaa opetukseksi.

Back
Ylös Bottom