Maahanmuutto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
En verrannut Suomea arabimaihin. Mutta nyt kun itse otit sen vertailuun..

Täällä päin ei ole samankaltaista mellakointia, mutta täällä päin on väkivaltaa eri muodossa ja siihen valitettavasti todella isona syynä alkoholi. Otit myös puheeksi kympin uutiset, niin kuinka paljon lehdissä saa lukea joka päivä kotimaisista henkirikoksista ja väkivallasta yleisesti? Eli ihan samalla tavalla (itse asiassa enemmän suhteessa väkilukuun) täällä on väkivaltaa, mutta eri muodossa. Kumpi parempi tai pahempi? Se on sitten jokaisen oman mielipide..

Onko sulla minkään laista perspektiiviä asioitten mittasuhteista vai esitätkö sä tahallaan tyhmää?

Onko sulla minkään laista perspektiiviä asioitten mittasuhteista vai esitätkö sä tahallaan tyhmää?

Mun perspektiivi on rakentunut omien kokemusten pohjalta, eikä mediasta saatujen tietojen perusteella. Täällä uutisoidaan siitä marginaaliosasta kansanryhmää, joka räjäyttelee pommeja ja riehuu. Täällä ei uutisoida niistä lopuista 1,5 miljardista jotka elää tavallista elämää.. Juuri sen takia täällä monet vähemmän tietävät elää siinä uskossa että muslimit yleisesti on semmosia kuin mitä media antaa ymmärtää. Ja kyllä mä tavallaan ymmärrän sen. Ei ihminen mitään tietämättömyydelleen voi..

Mun perspektiivi on rakentunut omien kokemusten pohjalta, eikä mediasta saatujen tietojen perusteella. Täällä uutisoidaan siitä marginaaliosasta kansanryhmää, joka räjäyttelee pommeja ja riehuu. Täällä ei uutisoida niistä lopuista 1,5 miljardista jotka elää tavallista elämää.. Juuri sen takia täällä monet vähemmän tietävät elää siinä uskossa että muslimit on semmosia kuin mitä media antaa ymmärtää.

En väitä, että kaikki muslimit hyväksyisivät pommien räjäyttelyn ja noi tämän hetkiset mellakat, mutta eivät nuo mellakat olisi mitenkään mahdollisia, jos nuo islamistit olisivat marginaalinen ryhmä.

Aika fiksua toi riehuminen tuolla Lähi-Idässä ja Afrikassa. Varsinkin kun Brittien ja Saksan suurlähetystöihin on hyökitty kanssa. Noissa maissa käy (kävi) kuitenkin jonnin verran länsimäisiä turisteja. No, ei siinä mitn itsehän ovat valinneet oman tiensä. Kun tuo öljykin mukavasti loppuu vuoteen 50 mennessä, niin sitten tuolla varmaan on erikoiskivaa.

Vaikka täytyyhän se tunnustaa että jos joku tuolla tekisi ateismia pilkkaavan videon, niin itse olisin heti myös polttamassa Saudi-Arabian lähetystöä pyhän raivon vallassa.

Nyt jo Saksan ja Britannian lähetystöillä mellakoidaan. Aikamoisia älyn jättiläisiä nämä mellakoitsijat. Syynä riehumiseen tuskin enää on Muhammed-video, vaan yleinen länsimaalaisviha.

Jokseenkin hupaisaa. :D Moniko noista on nähnyt kyseistä leffaa? Voi minkä menivät tekemään kun Gaddafin syrjäyttivät, sen olisi pitänyt antaa pitää jengi kurissa samoin kuin Saddamin. Toivottavasti ei Syyriassa perseillä vaan annetaan niiden hoitaa omat ongelmansa. Hoho nyt kuitenkin.

Aika fiksua toi riehuminen tuolla Lähi-Idässä ja Afrikassa. Varsinkin kun Brittien ja Saksan suurlähetystöihin on hyökitty kanssa. Noissa maissa käy (kävi) kuitenkin jonnin verran länsimäisiä turisteja. No, ei siinä mitn itsehän ovat valinneet oman tiensä. Kun tuo öljykin mukavasti loppuu vuoteen 50 mennessä, niin sitten tuolla varmaan on erikoiskivaa.

Vaikka täytyyhän se tunnustaa että jos joku tuolla tekisi ateismia pilkkaavan videon, niin itse olisin heti myös polttamassa Saudi-Arabian lähetystöä pyhän raivon vallassa.

Senhän takia tuolla alueella onkin nykyisen kaltainen tilanne alunperin.

Sitten Jumalan enkeli sanoi hänelle: ”Minä lisäämällä lisään sinun siemenesi, niin ettei sitä voida laskea paljouden tähden.”*Ja Jumalan enkeli sanoi hänelle vielä: ”Katso, sinä olet raskaana, ja sinä synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Ismael, sillä Jumala on kuullut sinun ahdistuksesi. Hänestä tulee ihmisenä kuin seepra. Hänen kätensä on jokaista vastaan, ja jokaisen käsi on häntä vastaan, ja hän asettuu asumaan kaikkien veljiensä kasvojen eteen.”

Tuossa on lainaus raamatusta, taustaa: Abrahamin palvelijatar synnytti A:lle esikoispojan (Ismael) jonka jälkeen A:n vaimolle Saaraille syntyi poika.. Isak, ja kun tämä kuopus esiteltiin, ilvehti tämä ismael ja hänen äitinsä ja silloin saarai sanoi A:lle että häädä mäkeen nämä ilvehtijät, ja niin kävi.
Enkeli ilmestyi palvelijattarelle kertoi nuo sanat, jotka itsessään ovat profetia.

Mitä sanotte, eikös Ismaelin jälkeläiset (ismael oli mohamedin esi-isä suoraan jälkeävässä polvessa) ole asettuneet kaikkien keskelle asumaan ja heidän kätensä on kaikkia vastaan ja kaikkien käsi on heitä vastaan?
Eli yksinkertaistettuna, abrahamin pojista on peräisin kaksi suurta kansakuntaa, esikoisesta muslimit, ja kuopuksesta juutalaiset ja myös Jeesus syntyi Iisakin jälkipolveen, raamatussa on tarkka sukuluettelokin asiasta.

Nyt kun tiedämme, ettei ole sattumaa tämä, vaan ennalta ilmoitettua tietoa.. niin on helpompi ymmärtää taustat asialle. Näin vain oli tarkoitettu tapahtuvan. Siis jos haluaa asiaan uskoa. Voihan sen nimetä sattumaksikkin jos haluaa.

Eikö ole ihan luonnollista, että turistit käy niissä turvallisemmissa maissa?

Taisi tuo linkki olla joo. Viittasin siihen kohtaan, jossa mainittiin, että Euroopan keskitaso on henkirikostilastoissa korkeammalla kuin Pohjois-Afrikassa ja Lähi-idässä. Tuon kaavion mukaan (sivu 43, kuva 9.2) Suomi on melkein puolessa välissä kaikki Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan maat mukaan lukien. Eli pahoittelen väärää ja kärjistettyä sanomaani, että Suomi olisi väkivaltaisempi kuin kaikki muslimimaat. Noissa 7 maassa väkiluku on yhteensä melkein 140 miljoonaa, eli on siellä aikamoinen muslimiväestö jossa on alhaisemmat henkirikosluvut kuin Suomessa.

Noista tilastoista selvisi myös aika hyvin se mitä aiemmin sanoin, kun joku sanoi muslimien olevan maailman väkivaltaismpia, niin koko Amerikassa pohjoisesta, väli- ja Etelä-Amerikkaan on moninkertaiset henkirikoskuolemat kuin missään muslimimaassa. Esim Salvadorissa 37 per 100 000 asukasta, Guatemalassa 24, Kolumbiassa 46 ja Brasiliassa 27 / 100 000. Kun arabimaista korkeimmalla olevalla sama luku on Algerialla 10 ja perässä tulevat Jordania 7 ja Palestiina 4 / 100 000. Ja mitä uskontoa näissä Ameriikan maissa edustetaan ja vielä hyvinkin hartaasti?

Niin tai eikö voisi sanoa, että näissä maissa ihmiset osaavat käyttäytyä keskimääräistä paremmin, jolloin ne ovat länsimaisille turisteille tarpeeksi houkuttelevia? 140 miljoonaa, eli 10 % koko maailman muslimiväestöstä. Pelkästään Indonesiassa on yli 200 miljoonaa ja siellä on 4 kertaa enemmän tahallisen väkivallan kuolemia kuin Suomessa. Vaikka uskonto on näillä sakeilla yhteinen tekijä, miksi käytös on näin erilaista? Ehkäpä näissä 7 maassa on enemmän sekulaaria sakkia ja muualla vähän uskonnollisempaa ja sitä kautta enemmän perseilevää.

Etelä- ja Väli-Amerikan väkivaltaisuudesta vastaa lähinnä huumekartellit. Uskonnolla on loppujen lopuksi siinä hyvin vähän merkitystä. Ja sinäkin tämän kyllä varsin hyvin tiedät, etkö vain?

Miten tämä eri kulttuurejen ja kansojen rötöstely korreloi maahanmuuton kanssa.. no siten että.. nämä kansat joilla on tapana ilmaista tyytymättömyyttä asioihin tuhoamalla kaiken ja tappamalla.. tuovat tapansa mukanaan ja kun tarpeeksi tulijoita kasassa niin alkaa se perus läppä näiden musujen kohdalla: ollaan tyytymättömiä kaikkeen, ihan sama miten niille petaa kaiken.. niin se ei riitä ja pitää riehua.

Siksipä ainoa ratkaisu olisi pedata yksisuuntaiset lennot sinne mistä ovat tulleetkin, siellä voivat sitten polttaa suomen lippuja ja tappaa toisiaan kiihkossaan.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Käsität väärin, ei mulla ole mitään sellaista uskoa joka estäisi mua arvostelemasta tälläistä politiikkaa mitä euroopassa surullista kyllä harjoitetaan.
Enkä pidä itseäni kovinkaan "kristillisenä", en kuulu mihinkään uskonryhmään, tokikin näkemykseni uskon asioista myötäilee raamatun tulkintaa, muttei siinä mielessä kuin "kristikunta" sitä koittaa tyrkyttää.

Kukaan ei ole pakottanut yhtäkään musua tulemaan eurooppaan jota he kutsuvat "Dar al-harbiksi" eli sodan alueeksi.. miettikää tätä dilemmaa.. tulevat käsi ojossa muka sotaa karkuun paikkaan jota kutsuvat uskonnollisessa mielessä sotatantereeksi tosin sanoen alueeksi jossa ei ole vallassa allahin pyllistelijöiden laki(sharia). Silti niitä pukkaa mestoille kuin pakon ajamana? Aika ristiriitaista, mikseivät he voi muuttaa toiseen musu maahan jossa ei sodita, eikö musu veli autakkaan veljeä pulassa muuten kuin korulauseissa?

http://www.youtube.com/watch?v=ky57zbSM_YY
"Vain muslimi voi olla syytön" melkoinen haastattelu, ton jäljiltä ei pitäs jäädä epäselvää miten toi uskonto toimii. "kun puhumme syyttömistä ihmisistä, niin tarkoitamme muslimeita" "minun pitää vihata kaikkea Ei islamilaista." "muslimien uskollisuus on aina muslimien puolella..en siis koskaan tule tuomitsemaan muslimia hänen tekemisistään.. minun todellakin pitää pysyä muslimin puolella olipa hän alistaja tai alistettu"

Hienoja ajatuksia, pitäisikö meidän länsimaissa soveltaa samaa käytäntöä.. eli kun puhumme syyllisistä ihmisistä puhumme muslimeista.. meidän pitää vihata kaikkea islamistista.. "meikäläisten" uskollisuus on aina meikäläisten puolella, en siis koskaan tule tuomitsemaan meikäläistä hänen vaikkapa musuihin kohdistamistaan vääryyksistä.. minun on ojennettava meikäläisille pesäpallomaila tai laastaria tilanteen mukaan.

Oho, ei näin saa sanoa.. paha rasisti.. se on musuttajien etuoikeus vaan pommittaa ihmisiä paskaksi ja raiskata perseeseen pimeillä kujilla. Vois kääntyä musuksi?

Ja kyllä mä tavallaan ymmärrän sen. Ei ihminen mitään tietämättömyydelleen voi..

Ok eli sä vaatimattomana miehenä toteat että mä oon tietämätön kun oon erimieltä sun kanssa mutta koska oot niin hieno tyyppi niin ymmärrät sen.Kiitti että ymmärrät.

En perusta väittämiä uutisointeihin vaan puhtaisiin tilastoihin ja tutkimuksiin, joita olen tänneki linkittänyt. Käännät sen miten päin tahansa, niin täällä rauhallisessa pohjolassa on väkivalta- ja henkirikoksia enemmän kuin muslimimaissa (suhteessa väkilukuun).

Laitappa ihan mun mieliksi se linkki uudestaan mistä ilmenee et täällä "rauhallisessa" pohjolassa väkivalta ja henkirikokset on enemmän arkipäivää kuin osassa muslimimaita. Ja laita mielellään tämän päivän lukuja, ketään tuskin kiinnostaa mitä tapahtu vuonna jeesus ja maria. Et voi olla noin sokea ettet näe metsää puilta? Vai meinaatko et täällä tapetaan/raiskataan enemmän ihmisiä kuin esim Irakissa/Libyassa/Syyria, jne jne?

Sinä ja Tane voisitte oikeesti lopettaa tuon jatkuvan typerän vertaamisen Suomalaisiin ja Suomeen, aika useesti kun jotain nekatiivista tulee muslimeista niin on jompikumpi samantien korjaamassa et niinhän suomalisetkin tekee.

Ok eli sä vaatimattomana miehenä toteat että mä oon tietämätön kun oon erimieltä sun kanssa mutta koska oot niin hieno tyyppi niin ymmärrät sen.Kiitti että ymmärrät.

Ei, vaan sä oot eri mieltä, koska sä oot tietämätön ja mä ymmärrän sen. Niinkuin sanoin, ei ihminen mitään tietämättömyydelleen voi. Sun mielikuvat on hioutunut sen perusteella mitä sä mediassa näet ja kuulet, ja niin se vaan sitten on. Ei se sen vaikeampaa ole..

Sun maailmankatsomus perustuu kympin uutisiin? :D Eli jos sitä ei ole kympin uutisissa sitä ei ole tapahtunut? Voi sua..

Katso mitä tilastoja tahansa. Muslimimaat on kaukana kärjestä kun on kyse väkivaltaisimmista maista. (paitsi joku sodan para-aikaa runtelema Irak ja Jemen saattaa aika korkealla olla).

Täyttä roskaa muslimaat ovat keskimäärin länsimaita paljon väkivaltaisempia ja vaarallisempia ja tilastointikin noissa maissa on paljon huonomalla tasolla, muslimaiden tilastoihin ei tosiaankaan kannata luottaa. Nyt minäkin alan kyllästyä valehteluusi, jos täällä Suomessa on noin vaikeaa ja muslimaissa ihanaa, miksi et mene sinne elämään, kun siellä on niin turvallista ja onnellista.

- - - Updated - - -

En verrannut Suomea arabimaihin. Mutta nyt kun itse otit sen vertailuun..

Täällä päin ei ole samankaltaista mellakointia, mutta täällä päin on väkivaltaa eri muodossa ja siihen valitettavasti todella isona syynä alkoholi. Otit myös puheeksi kympin uutiset, niin kuinka paljon lehdissä saa lukea joka päivä kotimaisista henkirikoksista ja väkivallasta yleisesti? Eli ihan samalla tavalla (itse asiassa enemmän suhteessa väkilukuun) täällä on väkivaltaa, mutta eri muodossa. Kumpi parempi tai pahempi? Se on sitten jokaisen oman mielipide..
Niin koska väkivalta ja murhat ovat niin harvinaisia ja ainutkertaisia tapahtumia ja ne tuomitaan ja siksi niistä jauhetaan tiedotusvälineissä kyllästymiseen asti samoista tapauksista. Tyhmät ihmiset sitten vetävät johtopäätöksiä, että Suomessa on paljon väkivaltaa, vaikka sitä oikeassa elämässä ei juurikaan näe. Suhteessa väkilukuun Suomi on yksi maailman väkivallattomimpia maita tilastojen mukaan ja muslimaat taas keskimäärin väkivaltasiemipa, vaikka niissä tilastointi on lapsenkengissä ja joitain kunnimurhia ym naisten pahoinpitelyjä ei juurikaan tilastoida.

Sä oot Riihitonttu vaan tietämätön, mut ei huolta, Disgust kyllä ymmärtää sen suuressa viisaudessaan ja antaa sulle anteeks.

En perusta väittämiä uutisointeihin vaan puhtaisiin tilastoihin ja tutkimuksiin, joita olen tänneki linkittänyt. Käännät sen miten päin tahansa, niin täällä rauhallisessa pohjolassa on väkivalta- ja henkirikoksia enemmän kuin muslimimaissa (suhteessa väkilukuun).

Älä jatka valehteleuasi, muslimaissa on suhteessa asukaslukuun keskimäärin paljon enemmän väkivaltaa, kunniamurhia naisten alistamista ja pahoinptelyä jne. Muslimaiden omien tilastojen luotettavuus on jostain syvältä. Tutki vaikka noita tilastoja, mutta ota huomioon, että muslimaissa tilastointi on heikkoa, rikoslaki erilainen ja naisten ja vähemmistöjen oikeudet surkeita, heihin kohdistuvaa väkivaltaa ei niinkän aina noteerata.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Suomi+ei+ole+erityisen+väkivaltainen+maa/1135252071737

Suomi ei ole erityisen väkivaltainen maa
Tilastojen perusteella väitteet maassamme vallitsevasta itäeurooppalaisen väkivallan perinteestä ovat vailla pohjaa.

12.1.2010 3:00
A A

Pertti Töttö Kirjoittaja on sosiaalitutkimuksen menetelmien professori ItäSuomen yliopistossa.

Media lietsoo mielikuvaa Suomesta yhtenä Euroopan väkivaltaisimmista maista. Helsingin Sanomat otsikoi, että "Suomessa kuollaan väkivaltaan muuta Eurooppaa useammin" (31. 12.). Jutussa ei tosin kerrottu, millä luvuilla mitaten Suomi kuuluisi "väkivallan aiheuttamien kuolemien määrässä Euroopan kärkikaartiin".

Samankaltaisia uutisia voisi luetella monia. Suomi on milloin "vaarallinen maa naisille", milloin Euroopan häpeätahra perheväkivallan vuoksi.

Huolestuttavaa on, että uutisten takana olevat tiedot eivät aina perustu luotettaviin lähteisiin, saati tutkimustietoon.

Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen Verkkokatsauksen 12/2009 perusteella pystyy havainnollistamaan, millä tasolla ovat naisten ja miesten väkivaltakuolemat 36:ssa Euroopan maassa ja miten Suomi sijoittuu vertailussa.

Vertailumaana voi käyttää Euroopan väkivallattominta maata Saksaa. Vuosina 2003–2007 siellä surmattiin vuosittain sataatuhatta henkeä kohti keskimäärin 0,6 naista ja 0,7 miestä.

Euroopan maat jakaantuvat selkeästi kolmeen ryhmään.

Ensimmäisessä ryhmässä on ainoastaan yksi maa, Venäjä. Sen luvut ovat 12 ja 43. Naisia surmattiin siis Venäjällä 20-kertaisesti ja miehiä 60-kertaisesti Saksaan verrattuna. Euroopan väkivaltaisimman maan tittelistä eivät muut pysty kilvoittelemaan.

Toisen ryhmän maat ovat Ukraina, Valko-Venäjä, Latvia, Viro, Liettua ja Moldova. Niiden väkivaltaisuutta voidaan kuvata mediaanilla eli suuruusjärjestyksessä keskimmäisen maan arvoilla. Luvut ovat 5 ja 15. Naisten luku on siis kahdeksankertainen ja miesten luku 21-kertainen Saksan lukuihin verrattuna.

Kolmannen ryhmän muodostavat 29 muuta Euroopan maata. Suomi on niiden joukossa. Meillä surmattiin sataatuhatta henkeä kohti naisia 1,2 ja miehiä 3,2. Saksaan verrattuna luvut ovat kaksin- ja viisinkertaiset mutta silti melko lähellä tämän yhtenäisen ryhmän keskiarvoja (naissurmia 1,0 ja miessurmia 2,0).

Professori Eero Backmanin (HS Mielipide 3. 1.) mielestä viime aikojen murhenäytelmät "kumpuavat suomalaisesta mielenlaadusta". Meillä on hänen mukaansa pitkä itäeurooppalainen väkivallan perinne.

Katsotaan, miten asia on. Itä ja länsi voidaan määritellä maantieteellisesti, poliittisesti tai uskonnollisesti.

Jos itänä pidetään maita, joiden pääkaupunki sijaitsee Helsingin lailla 24. pituuspiirin itäpuolella, siihen kuuluu Suomen lisäksi kahdeksan maata. Näiden joukossa Suomen surmaluvut ovat kaikkein pienimmät. Muiden Itä-Euroopassa sijaitsevien maiden mediaani on Suomeen verrattuna viisinkertainen.

Poliittisesti itä tarkoittaa entisiä sosialistimaita. Nyt itään kuuluu 17 maata. Niiden naissurmien mediaani on 1,7 ja miessurmien 4,6. Poliittisen lännen luvut ovat 0,7 ja 1,5. Suomi on miessurmissa poliittisen lännen kärjessä; naissurmissa edellämme ovat Belgia ja Luxemburg.

Uskonnollisesti Eurooppa jakaantuu itään, länteen ja etelään. Maan suurimman uskontokunnan mukaan luokiteltuna aineistossa on ortodoksisia maita 9, protestanttisia 8 ja katolisia 18.

Ortodoksisten maiden mediaanit ovat 3,7 ja 11,9. Protestanttisissa maissa surmattiin sataatuhatta henkeä kohti naisia 0,7 ja miehiä 1,3. Suomi ei oikein kuulu kumpaankaan ryhmään. Lähimmäksi Suomen väkivaltalukuja tulevatkin katolisten maiden keskiluvut 0,9 ja 1,7.

Älä jatka valehteleuasi, muslimaissa on suhteessa asukaslukuun keskimäärin paljon enemmän väkivaltaa, kunniamurhia naisten alistamista ja pahoinptelyä jne. Muslimaiden omien tilastojen luotettavuus on jostain syvältä. Tutki vaikka noita tilastoja, mutta ota huomioon, että muslimaissa tilastointi on heikkoa, rikoslaki erilainen ja naisten ja vähemmistöjen oikeudet surkeita, heihin kohdistuvaa väkivaltaa ei niinkän aina noteerata.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Suomi+ei+ole+erityisen+väkivaltainen+maa/1135252071737

Just tosta samasta artikkelista ja sen perustana olevasta tilastosta me väännettiin joku aika takaperin. Moni tulkitsi tilastoja ja Disgust oli ainoa, joka pääsi siihen lopputulokseen, että suomi on erityisen väkivaltainen maa ja väkivaltaisempi kuin muslimimaat :lol2: ja kun yksiselitteisesti todettiin sen olevan väärässä niin se muslimille tyypilliseen tapaan rupes suoraan valehtelemaan ja jatkaa sitä edelleen...

Niin ja kysymys on se, että kuinka paljon tätä kännissä vaimoa turpaanvetämistä esiintyy Suomessa verrattuna nyt esim mainitsemaasi Ranskaan? Ottaen huomioon suomalaisen juomakulttuurin vs Ranskan vastaavan.. Suomalaiset miehet kuitenkin kun vetävät niitä örrimörrikännejä eri tavalla kuin ranskalaiset. Tämäkin siis vain mun mielipide.
Muslimit hakkaavat ja alistavat naisia selvinpäin, jos käyttäytyy "sopimattomasti" ta häpäisee suvun kunniaa. Humala on vain tekosyy kusipäille, samalla lailla niitä on Ranskassakin kuin Suomessa, Mistä suomalaisvihamielisyytesi johtuu, kannattaisko muuttaa pois, kun täällä on niin vaikeaa?

Niin tai eikö voisi sanoa, että näissä maissa ihmiset osaavat käyttäytyä keskimääräistä paremmin, jolloin ne ovat länsimaisille turisteille tarpeeksi houkuttelevia?

Se + maantieteellinen sijainti ja historia

140 miljoonaa, eli 10 % koko maailman muslimiväestöstä. Pelkästään Indonesiassa on yli 200 miljoonaa ja siellä on 4 kertaa enemmän tahallisen väkivallan kuolemia kuin Suomessa. Vaikka uskonto on näillä sakeilla yhteinen tekijä, miksi käytös on näin erilaista?

Ehkä rotujen välisten erojen takia? Aasialaisethan on maahanmuuttokriitikoiden mukaan sitä "parempaa" sakkia, mutta tilastot kuitenkin kertoo väkivaltaluvuiltaan toista kieltä. Juuri sun mainitsemassa Indonesiassa tapahtuu henkirikoksia enemmän kuin kaikissa muissa muslimimaissa (pl. Algeria).

Ehkäpä näissä 7 maassa on enemmän sekulaaria sakkia ja muualla vähän uskonnollisempaa ja sitä kautta enemmän perseilevää.

Lähi-itä on aina ollut sotatilassa. Eikä sitä sotaa olla vaan keskenään leikitty.. öljy, Jenkit ja Israel näyttelee aika isoa roolia tässä. Algeriassa on myös vellonut sisällisota jo vuosikymmenet ja sillä ei suoraan ole uskonnon kanssa tekemistä, vaikka kyseessä onkin hallituksen ja "islamistien" välisestä sodasta. Libanonissakin kristittyjä on arviolta 40 % kansasta. Se ei siis ole noin mustavalkoista. Toki uskontojen takia on aina sodittu, mutta se ei ole suora selitys korkeammille väkivaltatilastoille. Egypti on hyvinkin uskonnollinen maa, mutta turisteja siellä käy vuosittain kuitenkin ne 10 miljoonaa.

Etelä- ja Väli-Amerikan väkivaltaisuudesta vastaa lähinnä huumekartellit. Uskonnolla on loppujen lopuksi siinä hyvin vähän merkitystä. Ja sinäkin tämän kyllä varsin hyvin tiedät, etkö vain?

Tiedän. Revin sen vaan tähän väsyneeksi esimerkiksi, kun muutamat tämän ketjun käyttäjät jaksaa jauhaa, kuinka muslimi = terroristi, ja muslimit on väkivaltaisin uskontoryhmä tällä pallolla. Muslmeista löytyy niitä seinähulluja kiihkouskovaisia aivan niin kuin muissakin uskonnoissa sillä erotuksella, että nämä seinähullut fundamentalistit on agressiivisia petoeläimiä. Kuka vittu flippaa ja hyökkää suurlähetystöihin ja polttaa maiden lippuja sen takia, että joku on tehnyt profeettaa pilkkaavan elokuvan? No juuri nämä sekopäät, jotka käyttää uskontoa syynä alkaa riehua. Islam on rauhan uskonto ja jos kävelet mihin tahansa muslimikotiin missä päin maailmaa tahansa, niin saat lämpimän vastaanoton ja susta pidetään huolta (tohon "mihin tahansa" nyt ei kannata tarttua kirjaimellisesti). Sitä on oikea islam, eikä tota sirkusta mitä nuo mellakoijat harrastaa. Se on sairautta ja se on ainoaa mitä media täällä päin näyttää. Ihmekös tuo, jos täällä on monella paatunut mielikuva muslimeista vain terroristeina ja itsemurhapommittajina..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom