Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mua ällöttää vaan se, että niin moni ajattelee kuten tämän ketjun suurimmat huutelijat. Se asenne myös näkyy erityisesti pienemmillä paikkakunnilla, jonne en ikinä uskaltaisi edes mennä jos olisin tummaihoinen. Tai ainakaan en liikkuisi myöhään ulkona... Ja se on tosi surullista.

Siis hetkinen, tuohan on täyttä paskaa, kaikella kunnioituksella. Itse olen suurimman osan elämästäni asunut ja asun nytkin pikkukaupungissa. Luuletko oikeasti että mamuja vedetään täällä kadulla turpaan? No okei, täällä kaikki mamut ovat duunissa ja elävät siivosti niin negatiivisia kokemuksia tulee äärimmäisen vähän. Tämä taas ilmentää puhtaasti sitä että kun ihminen tulee suomeen elämään omalla työllään ja lakien mukaan niin se osataan ottaa vastaan. Minun mielestäni suomalainen ei ole lähtökohtaisesti rasisti tai ahdasmielinen.

Ai mitä paskaa? Kerro mulle, miksi mun sanomani on paskaa? Vastustan väkivaltaa tekijästä riippumatta, vastustan ahdasmielisyyttä, ennakkoluuloja ja tuomitsemista. Kannatan suvaitsevaisuutta (tiettyyn pisteeseen asti), avarakatseisuutta sekä ihmisten kohtelemista ihmisinä eikä väreinä tai kansallisuuksina. En halua Suomeen rikollisia, kannatan työperäistä maahanmuuttoa. Olen myös nykyisen politiikan kiristämisen kannalta, esimerkiksi rikoksentekijän karkoittaminen olisi mielestäni ihan ok. Ennen kaikkea kannatan sitä, että ihmisille annetaan mahdollisuus eikä ketään syrjitä, arvostella tai tuomita sellaisen seikan perusteella mihin hän itse ei voi vaikuttaa.

Se asenne myös näkyy erityisesti pienemmillä paikkakunnilla, jonne en ikinä uskaltaisi edes mennä jos olisin tummaihoinen. Tai ainakaan en liikkuisi myöhään ulkona...

Huomaako joku tässä ristiriidan...

Monelle tekisi ihan hyvää menolippu maailmalle ja paluu vähintään vuoden kuluttua...

Hassu juttu mutta pahimmat tuntemani rasistit ovat yleensä asuneet ulkomailla hyvinkin pitkiä aikoja. Afrikka näyttäisi olevan paikka, jossa rasismi tarraa pieneen ihmiseen.

^^ Kun taas sun postien taso ei jaksa enää yllättää :)

Disgustin kuvailema ahdasmielinen ja sisäänpäin kääntyvä asenne on täyttä totta (valitettavasti). Monelle tekisi ihan hyvää menolippu maailmalle ja paluu vähintään vuoden kuluttua...
Hyvä idea,valtio vois maksaa mulle matkan thaimaahan tai monikulttuuriisuuden vannovat,näkis juntti maailmaa ja parantuis:D

Herättäkää mut, ketjun viesteistä tuli sellainen vaikutelma et mä asun vissiin jossaan iha eri maassa kuin Suomessa.

Toki sellaisen kuvan saa jos vaikka mieltää esim. rasismina tai ahdasmielisyytenä sen ettei Penttiä kiinnosta istua kaljalle samaan pöytään Ahmedin kanssa, koulun pihalla huudettiin "naapuri!" tai ei taluta turisteja baarin ovelle.

Kyynisesti vois todeta että suomalaista ei kiinnosta paskan vertaa ympärillä olevat tuntemattomat, olivat sitten keltaisia, oransseja tai turkooseja. Rasismin kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

EDIT:
Hassu juttu mutta pahimmat tuntemani rasistit ovat yleensä asuneet ulkomailla hyvinkin pitkiä aikoja. Afrikka näyttäisi olevan paikka, jossa rasismi tarraa pieneen ihmiseen.
Rasismi ja lähtömään yleinen elintaso tuntuvat myös korreloivan. Meillä menee aika hyvin ja multikulttihörhöjä riittää.

...Kyynisesti vois todeta että suomalaista ei kiinnosta paskan vertaa ympärillä olevat tuntemattomat, olivat sitten keltaisia, oransseja tai turkooseja. Rasismin kanssa tällä ei ole mitään tekemistä...

Samaa mieltä. Lisättäköön tähän vielä se, että suomalaiset mulkoilee, tai tuijottaa omaa kantaväestöänsäkin ihan aika paljon.

..mikä on mun mielestä vielä säälittävämpää.

Suomalaiset on säälittävää porukkaa?Paljon säälittävämpää sakkia on ne joita israel rökitää millon parhaaksi kattoo ja ne vastaa siihen suunpieksämisellä ja parilla raketilla joiden hyötykuorma on 10kg ja ne ei aina edes osu kaupungin kokoiseen maaliin.Paljon säälittävämpää porukkaa on ne jotka elää ulkomailta tulevan kriisiavun varassa jos asiaa noin aletaan kattomaan.Mä en sääli niitä ihmisiä,mä tunnen myötätuntoa.

Tosiasiahan on, että harva näistä mamuista oikeesti arvostaa suomalaisia pätkän vertaa vaikka on otettu tänne asumaan ja autettu. Sehän opetetaan jo lapsena heille, että kaikkia muita uskontoja ei arvosteta tippaakaan ja ainoa oikea on islamin uskonto. On toki niitäkin jotka ovat kiitollisia ja sopeutuvat tänne mut erittäin paljon on niitäkin jotka haistattavat pitkät suomelle.

Asuvat perkeleet hienommin kuin moni suomalainen pienituloinen, saati sitten köyhä eläkeläinen jolla ei ole varaa edes pakollisiin lääkkeisiin. Suomessa eläkeläisten itsemurha tilastot aika kovaa luokkaa...Pitäsköhän se apu suunnata ensin niille jotka tämän maan ovat rakentaneet ja sotineet sen puolesta kuin näille kiittämättömille mamuille? jotka ei ole tehny suomen hyväksi mitään muuta ku tilastoja...ja nekin rikostilastoja.

Ja nyt en puhunu tikustista vaan mamuista yleensä.

Jos lehdistö kertoisi totuuden kansalle paljon nämä tekevät rikoksia ja paljon näistäkin on oikeissa työpaikoissa ja paljon ne saa erilaisia avustuksia ni kyllä loppuisi kuin seinään kaikki tämä hölmöily mitä tällä hetkellä tapahtuu. No olot kun kurjistuu Suomessa ja muualla länsimaissa ni loppuu toi tekopyhyys.

Siinäpä se vitsi onkin ku eivät kirjoita, katos pelätään et nousee isompi häly asiasta.....ollaan vaan hiljaa ja vääristellään juttuja....

..mikä on mun mielestä vielä säälittävämpää.

Mun mielestä ei ole koska se tuijottaminen ja kyylääminen ei ole pahantahtoista. Itse kun muutin takaisin kotikaupunkiini asuttuani pitkään isommassa kaupungissa niin huomasin ensimmäisenä tuon kyyläämisen. Ihmiset siis avoimesti tuijottavat uutta ihmistä. Omasta mielestäni se on sellaista "hei, katos vaan uus naama, kukahan toi on?" vilpitöntä kiinnostusta. Nykyään ei haittaa enää.

Muutenkin aloin miettiä tuota pienemmän kaupungin suhtautumista mamuihin niin luulen että pääosin positiivinen vire paikallisiin eksoottisiin vieraisiin johtuu siitä että pienemmässä paikassa heidät joutuu työn ja vapaa-ajan puitteissa väkisin kohtaamaan henkilöinä. He eivät jää samalla lailla etäisiksi kuin isommissa kaupungeissa. Lisäksi tietysti se että hakeutuminen pienmpiin kaupunkeihin tapahtuu luullakseni enimmäkseen avioliiton ja työn kautta mikä parantaa sulautumista valtaväestöön ja edistää suhteiden syntymistä.

Suomalaiset on säälittävää porukkaa?Paljon säälittävämpää sakkia on ne joita israel rökitää millon parhaaksi kattoo ja ne vastaa siihen suunpieksämisellä ja parilla raketilla joiden hyötykuorma on 10kg ja ne ei aina edes osu kaupungin kokoiseen maaliin.Paljon säälittävämpää porukkaa on ne jotka elää ulkomailta tulevan kriisiavun varassa jos asiaa noin aletaan kattomaan.Mä en sääli niitä ihmisiä,mä tunnen myötätuntoa.

En sanonut, että suomalaiset on säälittävää porukkaa. Ne suomalaiset, jotka Kaakku84 tuossa ylempänä kuvaili on. Kateellinen tuijottelu ja arvostelu ilman, että tunnetaan ihmistä on todella säälittävää.

Montako tatuoitua bodaria täällä pakkotoistossakin on, jotka kulkevat joskus t-paita päällä, sekö oikeuttaa tappamaan heidät. Ilmassa "lievähköä" leimaamisen makua.
Viimeisimpien juorujen mukaan mamu pisti kylmäksi riitaa haastamaan tulleen (velkoja karhuavan?) huumediilerin. Mulla ei mielipidettä tapauksesta puoleen eikä toiseen, aivan sama -luokkaa oleva tapaus.

Back
Ylös Bottom