Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mua ällöttää vaan se, että niin moni ajattelee kuten tämän ketjun suurimmat huutelijat. Se asenne myös näkyy erityisesti pienemmillä paikkakunnilla, jonne en ikinä uskaltaisi edes mennä jos olisin tummaihoinen. Tai ainakaan en liikkuisi myöhään ulkona... Ja se on tosi surullista.
Ai mitä paskaa? Kerro mulle, miksi mun sanomani on paskaa? Vastustan väkivaltaa tekijästä riippumatta, vastustan ahdasmielisyyttä, ennakkoluuloja ja tuomitsemista. Kannatan suvaitsevaisuutta (tiettyyn pisteeseen asti), avarakatseisuutta sekä ihmisten kohtelemista ihmisinä eikä väreinä tai kansallisuuksina. En halua Suomeen rikollisia, kannatan työperäistä maahanmuuttoa. Olen myös nykyisen politiikan kiristämisen kannalta, esimerkiksi rikoksentekijän karkoittaminen olisi mielestäni ihan ok. Ennen kaikkea kannatan sitä, että ihmisille annetaan mahdollisuus eikä ketään syrjitä, arvostella tai tuomita sellaisen seikan perusteella mihin hän itse ei voi vaikuttaa.
Se asenne myös näkyy erityisesti pienemmillä paikkakunnilla, jonne en ikinä uskaltaisi edes mennä jos olisin tummaihoinen. Tai ainakaan en liikkuisi myöhään ulkona...
Monelle tekisi ihan hyvää menolippu maailmalle ja paluu vähintään vuoden kuluttua...
Hyvä idea,valtio vois maksaa mulle matkan thaimaahan tai monikulttuuriisuuden vannovat,näkis juntti maailmaa ja parantuis:D^^ Kun taas sun postien taso ei jaksa enää yllättää![]()
Disgustin kuvailema ahdasmielinen ja sisäänpäin kääntyvä asenne on täyttä totta (valitettavasti). Monelle tekisi ihan hyvää menolippu maailmalle ja paluu vähintään vuoden kuluttua...
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011..._vastaan_goteborgissa_2797624.html?origin=rss
Tata ei vissiin ollu laitettu viela. Alkaa Sveduissa homma lahtea pikkuhiljaa lapasesta. En kylla tajua miksi ei uutisessa voida kertoa etta mellakoivat nuoret ovat ulkomaalaistaustaisia (en tieda mutta olettaisin etta nain on).
Rasismi ja lähtömään yleinen elintaso tuntuvat myös korreloivan. Meillä menee aika hyvin ja multikulttihörhöjä riittää.Hassu juttu mutta pahimmat tuntemani rasistit ovat yleensä asuneet ulkomailla hyvinkin pitkiä aikoja. Afrikka näyttäisi olevan paikka, jossa rasismi tarraa pieneen ihmiseen.
...Kyynisesti vois todeta että suomalaista ei kiinnosta paskan vertaa ympärillä olevat tuntemattomat, olivat sitten keltaisia, oransseja tai turkooseja. Rasismin kanssa tällä ei ole mitään tekemistä...
Samaa mieltä. Lisättäköön tähän vielä se, että suomalaiset mulkoilee, tai tuijottaa omaa kantaväestöänsäkin ihan aika paljon.
..mikä on mun mielestä vielä säälittävämpää.
Suomalaiset on säälittävää porukkaa?Paljon säälittävämpää sakkia on ne joita israel rökitää millon parhaaksi kattoo ja ne vastaa siihen suunpieksämisellä ja parilla raketilla joiden hyötykuorma on 10kg ja ne ei aina edes osu kaupungin kokoiseen maaliin.Paljon säälittävämpää porukkaa on ne jotka elää ulkomailta tulevan kriisiavun varassa jos asiaa noin aletaan kattomaan.Mä en sääli niitä ihmisiä,mä tunnen myötätuntoa.
Jos suomalaiset on niin säälittäviä niin mitäs jos lähtisit kotiisi?
Viimeisimpien juorujen mukaan mamu pisti kylmäksi riitaa haastamaan tulleen (velkoja karhuavan?) huumediilerin. Mulla ei mielipidettä tapauksesta puoleen eikä toiseen, aivan sama -luokkaa oleva tapaus.Montako tatuoitua bodaria täällä pakkotoistossakin on, jotka kulkevat joskus t-paita päällä, sekö oikeuttaa tappamaan heidät. Ilmassa "lievähköä" leimaamisen makua.