Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Vaikka useat maat lähettää joka vuosi kehitysmaille miljardeja (suomi about 900milj) niin tapahtuuko siellä edes mitään edistystä? Tuntuu vähän siltä ettei.

Luultavasti hiljaista hyväksyntää olisi siinä tapauksessa hieman enemmän, mutta kun yrität rinnastaa näitä islamilaisen terrorin lähteitä, jotka ovat siis toisinaan jopa valtioita tai vastaavankaltaisia valtiollisia tai näihin rinnastettavia tahoja (mm. Afganistanin taleban-liike tai mahdollisesti jotkin muut terrorismia tukevat tai sitä suojelevat valtiot) ilmeisestikin noihin hommalaisiin tai muihin maahanmuuttokriittisiin, niin nuo jälkimmäisenä mainitut eivät a) yleisesti hyväksy, vaan pikemminkin vastustavat kaikkea terrorismia b) eivät rahoita sitä. Jos taas rinnastat nuo fundamentalistimuslimit uusnatseihin tai vastaaviin, heiltä tuskin rahoitusta tai vastaavaa järjestyy suurimittaisesti mihinkään.
Tekemäni rinnastus:
ryhmä a: "meidän ongelmamme johtuvat ryhmästä b"
ryhmä b: "meidän ongelmamme johtuvat ryhmästä a"

Miksi susta siltä tuntuu?

Sä vaadin hirveetä todistustaakkaa siitä, että Helsinki suosii mamuja esim työhönotossa. Sitten kun todisteet lykätään sulle, sä ignoraat ne. En suosittele väittelemään kenenkään kanssa naamatusten :)

Ja kehitysavusta sen verran, että ihmiset jotka on paikanpäällä tekemässä sitä, kirjoittaa blogeissaan, että homma kusee. Kumpaa uskoa enemmän, henkilö, joka on paikanpäällä vai henkilöä, joka istuu mukavassa tuolissa jossain päin Stadin keskustaa?

Mietipä sitä. Jos me saadaan joku yks vitun kaivo tehtyä jolleki kylälle miljardilla nii ei hyvin mee (pientä liioittelua ehkä). Luulis oikeesti tommosten rahamäärien käytön näkyvän vähän enemmän. Kenen lie taskuun menee.

Miksi susta tuntuu, että kehitysapu olisi auttanut jotenkin? Meneekö kehitysmailla niin hyvin?

Kehitysavulla saadaan aikaiseksi ainakin helvetinmoinen väestönkasvu. Elintaso ei parane mihinkään, ei pelkästään siksi, että kehitysmaiden oma talous tyrehtyy avun myötä, mutta myös siksi, että kehitysmaissa lisäännytään sitä tahtia kun on varaa.
Maailmassa on nyt 7mrd asukasta, 25 vuoden päästä arviolta 8,5mrd, ja väestönkasvu on voimakkainta juuri kehitysmaissa. Mitä rjs luulet, millainen tilanne Afrikassa on 25 vuoden päästä? Koko Afrikka on maagisesti päässyt jaloilleen taloudellisesti kehitysavun ansiosta? Jos ja kun et itsekään usko tätä, niin pitääkö kehitysapu vuosi vuodelta nostaa, jotta voimme taata kasvaneelle väestölle saman elintason kuin nyt? Väestönkasvulle tulee jossain vaiheessa stoppi ja se ei tule tapahtumaan siksi, että kehitysmaissa ihmiset tajuaisivat lopettaa lapsen teon, vaan siksi, että maailmasta loppuu varat. Ilmeisesti rjs on kuitenkin sitä mieltä, että miljardi vuodessa on pieni raha, jotta päästään nopeuttamaan tätä kehitysmaiden lopullista tuhoa.

Tekemäni rinnastus:
ryhmä a: "meidän ongelmamme johtuvat ryhmästä b"
ryhmä b: "meidän ongelmamme johtuvat ryhmästä a"

Ok.

Maanviljelijä: ongelmani johtuvat heinäsirkoista
Terroristi: Ongelmani johtuvat amerikkalaisista

Maanviljelijä = terroristi?

Pelkästään se, että jokin taho kokee ongelmiensa johtuvan jostain muusta tahosta, ei tarkoita yhtään mitään. Itsekin todennäköisesti koet että jotkin ongelmat johtuvat noista itse mainitsemisi ryhmistä.

[venom];3306154 sanoi:
Miksi susta tuntuu ... Mitä rjs luulet ... Jos ja kun et itsekään usko tätä ... Ilmeisesti rjs on kuitenkin sitä mieltä ...

Mitä sä nyt selität? Kysyin Kebetolta että miksi hänestä tuntuu ettei kehitysapu toimi, ja sulta tulee vastaukseksi tällainen litania. :D

Sä vaadin hirveetä todistustaakkaa siitä, että Helsinki suosii mamuja esim työhönotossa. Sitten kun todisteet lykätään sulle, sä ignoraat ne.

Kuka ne todisteet on lykänny mulle? En vittu ole vaatinut mitään hirveetä todistustaakkaa siitä että Helsinki suosii mamuja työhönotossa. Kyllästyin vääntämään tosta asiasta Crusaderin kanssa kun hän ei suostunut myöntymään normaaliin lähdekritiikin käyttöön kyseisessä asiassa.

Mitä sä nyt selität? Kysyin Kebetolta että miksi hänestä tuntuu ettei kehitysapu toimi, ja sulta tulee vastaukseksi tällainen litania. :D

Ai sori, käsitin että sä kyseenalaistit, kun kebetto sano ettei usko että kehitysapu toimi. Mut ilmeisesti muuten vaan kysyit. No, uskotko sä että kehitysapu toimii?

En tiedä toimiiko kehitysapu. Luulen että kehitysapu toimii joissain asioissa ja joissain se ei toimi. Se miksi kehitysapua kannatetaan rikkaissa länsimaissa on varmaan lähinnä ihmisten omantunnon pönkitystä. Toivoisin että kansalaisjärjestöjen roolia kehitysavussa kasvatettaisiin ja sen osuutta valtion budjetissa pienennettäisiin. Valtio voisi osallistua tähän esimerkiksi lahjoituksista tehtävin verohelpotuksin.

Se on jännä ku mietitää, että pitäskö suomen antaa Kreikalle se 1,4miljardia ja samalla annetaa hymyissä suin jonneki afrikkaa miljardi (turhaan).

Ok.

Maanviljelijä: ongelmani johtuvat heinäsirkoista
Terroristi: Ongelmani johtuvat amerikkalaisista

Maanviljelijä = terroristi?

Pelkästään se, että jokin taho kokee ongelmiensa johtuvan jostain muusta tahosta, ei tarkoita yhtään mitään. Itsekin todennäköisesti koet että jotkin ongelmat johtuvat noista itse mainitsemisi ryhmistä.

Tää ny ei ollu mulle tarkotettu. Mutta itse ymmärsin Dopeyn tarkoittavan sitä, että jos:
Herra X pitää viha puheita Ryhmää Y kohtaan. On hänkin tavallaan vaikuttanut siihen, jos joku vaikutteille altis, herra X:än puheista vahvistusta saanut, alkaa toteuttamaan ryhmä Y :tä kohtaan väkivaltaa.
X kohdalle voi pistää sitte minkä haluaa, Aatu, Vasemmistosissin, Anti mamuttajan jne.

Vastuu on silti viime kädessä itse tekijän ja sanan vapautta ei tule rajoittaa sen takia, että joku hullu saattaa tehdä jotain jonkun sanotun asian takia. Jos se siihen menee, että syyn teostaan voi siirtää toisen niskaan, sillä hyvällä et joku on edes mahdollisesti siihen suuntaan puhunut, ollaan metsässä ja pahasti.

Mutta on myös selviö, että vihapuheilla ja mustamaalaamisellakin on vaikutuksensa.
Tollaset elukan nussija ja kyllä mä tiedän mitä kiväärillä tarttis tehdä jutut on kyllä ihan turhia. Oon itse asiassa melko varma, että noista nykyisen sananvapaudenlain puitteissa voisi jonkun tuomion jopa saadakkin. Joskus kyllä on paikallansa käyttää ihmisten herättämiseksi ronskinpaakin kieltä. Kuitenkin aina käytettynä se saa vain mamu haalijoiden lyömään korvansa lukkoon ja oleman vielä enenmän vastahankaan.
Rakentava keskustelu kunniaan.

Toi eläinten nussija kommentti oli tarkoitettu varmaan minulle ni vastaan siihen. Olen lukenut lehdestä ku Google kertoi että mitkä sanat oli eniten haettuja tietyissä ähläm maissa, ni monesti oli seksi tietyn eläimen kanssa ykkösenä. Eli onko tämä nyt vihapuhetta koska kerroin totuuden?

Tää ny ei ollu mulle tarkotettu. Mutta itse ymmärsin Dopeyn tarkoittavan sitä, että jos:
Herra X pitää viha puheita Ryhmää Y kohtaan. On hänkin tavallaan vaikuttanut siihen, jos joku vaikutteille altis, herra X:än puheista vahvistusta saanut, alkaa toteuttamaan ryhmä Y :tä kohtaan väkivaltaa.
X kohdalle voi pistää sitte minkä haluaa, Aatu, Vasemmistosissin, Anti mamuttajan jne.

Vastuu on silti viime kädessä itse tekijän ja sanan vapautta ei tule rajoittaa sen takia, että joku hullu saattaa tehdä jotain jonkun sanotun asian takia. Jos se siihen menee, että syyn teostaan voi siirtää toisen niskaan, sillä hyvällä et joku on edes mahdollisesti siihen suuntaan puhunut, ollaan metsässä ja pahasti.

Mutta on myös selviö, että vihapuheilla ja mustamaalaamisellakin on vaikutuksensa.
Tollaset elukan nussija ja kyllä mä tiedän mitä kiväärillä tarttis tehdä jutut on kyllä ihan turhia. Oon itse asiassa melko varma, että noista nykyisen sananvapaudenlain puitteissa voisi jonkun tuomion jopa saadakkin. Joskus kyllä on paikallansa käyttää ihmisten herättämiseksi ronskinpaakin kieltä. Kuitenkin aina käytettynä se saa vain mamu haalijoiden lyömään korvansa lukkoon ja oleman vielä enenmän vastahankaan.
Rakentava keskustelu kunniaan.

Olen joiltain osin samaa mieltä, joten toivottavasti et tee mitään tyhmyyksiä ettei niitä yritetä vierittää minun niskoilleni.

Tälläisessä asiassa miltei jokainen teksti on kannanotto johonkin suuntaan.

Toi eläinten nussija kommentti oli tarkoitettu varmaan minulle ni vastaan siihen. Olen lukenut lehdestä ku Google kertoi että mitkä sanat oli eniten haettuja tietyissä ähläm maissa, ni monesti oli seksi tietyn eläimen kanssa ykkösenä. Eli onko tämä nyt vihapuhetta koska kerroin totuuden?

:jahas:

Lähteitä, linkkiä, mikä lehti? Aina kun sulta niitä kysyn, niin vastaus on: "jostain luin".

On se jännä miten ählämit ensin hakee Googlesta aasinpanovideoita, hakkaa naisiaan, panee lapsiaan ja räjäyttelee pommeja, sitten tulee Suomeen, hakee sossusta 4k / kk ja tilailee Syyriasta 16k sohvia. On niillä elämä niin helpoksi tehty, että ihan kateeksi käy.

Back
Ylös Bottom