Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tässä mun mietteitä koko paskasta. Eduskunta pitäisi rajata 100 paikkaan. Julkkishenkilöiltä (Laulajat,radiojuontajat,Mallit ja Tanja karpela,Pikku G,Jutta urpilainen)pitää olla estetty mahdollisuus pyrkiä. Kyllä se koulujen käynti ja perehtyminen politiikkaan ja verotukseen pitäisi olla pakollista kansanedustajalta. Jotta tietää kuinka verotusta ja raha-asioita pitää hoitaa.

Rkp ja vihreiden puolueet pitää kieltää lailla. Ja Astrid Thorssille pitää antaa potkut nukkumisestä ja nenään kaivuusta Julkisessa televisiössä ja työpaikalla.

Ainiin ja 70% läsnäolopakko jokaiselle politikolle, jos on alle niin potkut.
Et toivottavasti ollut ihan tosissasi tuossa kohdassa. Kyllä siinä vaiheessa kun puolueita ruvetaan kieltämään, voidaan jo ihan turvallisesti sanoa demokratialle moi-moi.

Et toivottavasti ollut ihan tosissasi tuossa kohdassa. Kyllä siinä vaiheessa kun puolueita ruvetaan kieltämään, voidaan jo ihan turvallisesti sanoa demokratialle moi-moi.

Oon aina miettiny, että miksi demokratiaa pidetään jotenkin lähtökohtaisesti ylevänä ja hyvänä asiana. Sehän on vain tapa päättää asioista ja pahimmallaan se varsinaista rule by the mobia.

Oon aina miettiny, että miksi demokratiaa pidetään jotenkin lähtökohtaisesti ylevänä ja hyvänä asiana. Sehän on vain tapa päättää asioista ja pahimmallaan se varsinaista rule by the mobia.

pååtan kanssa samoja aatteita.

Tästähän on väännetty maailman sivu, ja onhan noita kaikenlaisia normatiivisia demokratiateorioita, joiden tarkoitus on enemmän tai vähemmän todistaa, että demokratia (mitä sillä sitten milloinkin tarkoitetaan) on välttämättä paras päätöksentekomenetelmä. Itse en sellaisista kovin paljoa perusta. Demokratia ja siihen tyypillisesti liitetyt kansalaisoikeudet kuitenkin vaikuttaisivat käytännössä olevan paras tapa välttyä ihan kohtuuttoman kamalilta julkisen vallan toimilta. Tässä tietysti tärkeä osansa on juurikin kansalaisoikeuksilla, joista ainakin osa pitää käsittää luovuttamattomiksi, kuten taisit juuri vähän aikaa sitten toisessa threadissa mainita. Käytännössähän tämä tarkoittaa vaikeutettua lainmuutosmenettelyä, kuten Suomessa perustuslain kanssa.

Päätöksentekomenetelmänä demokratia, eikä ainakaan suora sellainen, ei ole mitenkään täydellinen, mutta uskallan sanoa, että tarjolla olevista vaihtoehdoista se kuitenkin suojelee kansalaisten perusoikeuksien toteutumista parhaiten.

Demokratian perusongelma on se että valtaa pitävät ovat huolissaan seuraavan äänestyksen tuloksesta eikä siitä miten asiat todellisuudessa saataisiin kehittymään oikeaan suuntaan.

Nykytekniikalla ihan hyvin voitaisiin mennä siihen että tiettyjä asioita kysyttäisiin kansan äänestyksellä ja sitten asiantuntija elin kehittäisi asioita oikeaan suuntaan. Ainut ongelma on se kuka ja mikä ja miten valvoisi asiantuntijaelintä.

Demokratian perusongelma on se että valtaa pitävät ovat huolissaan seuraavan äänestyksen tuloksesta eikä siitä miten asiat todellisuudessa saataisiin kehittymään oikeaan suuntaan.

Nykytekniikalla ihan hyvin voitaisiin mennä siihen että tiettyjä asioita kysyttäisiin kansan äänestyksellä ja sitten asiantuntija elin kehittäisi asioita oikeaan suuntaan. Ainut ongelma on se kuka ja mikä ja miten valvoisi asiantuntijaelintä.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Kansan äänestyksellä pitäisi nyky-yhteiskunnassa päättää, eikä Eliitti-väestön (poliitikot).

Mukava lukea näistä Matti Vanhasen yrityksistä saada uusia äänestäjiä metodilla -> Otetaan rikkailta rahat pois ja jaetaan ne kyöhien kesken. Matti on Paskajätkä.

Kuten jo Churchill aikanaan sanoi: "Demokratia on kaikista huonoin hallintomuoto... Mutta vasta niiden kaikkien muiden jälkeen."

Itsehän olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että demokratialla valittu diktatuuri on kaikista paras. Tosin se on myös kaikista huonoin.

dangerous dave, poro72 ynnä muut sankarit.

Siis paskapuheet pitää sallia koska jos ne kieltää niin saattaa joutua kieltämään lisääkin paskapuheita, en ymmärrä mikä tässä on pahasta?
Ja eikös nuo "valtaapitävät" kuitenkin ole jo valmiiksi aika kritiikin suojissa :D, että se tuskin paljoa vaikuttaisi?

Kuka määrittelee paskapuheet? Mitä jos jossain vaiheessa päätetään että sun mielipiteet on paskapuhetta, rupeeko raksuttamaan?

Pohjois-Koreassahan on esimerkiksi paskanpuhujat loistavasti ruodussa :thumbs:

Jos uskovaiset haluavat omilla rahoillaan rakentaa kirkkoja tai moskeijoita, niin se pitää minusta sallia.
Mihin sun mielestä pitää vetää se raja, mitä pitää sallia? Jos muslimeita huvittaa tehdä mitä lystää niin se on okei, kunhan itse maksavat lystin?

Sä olisit ihan tyytyväinen jos sun kämppäs vieressä mekastais tällanen, kunhan se on musulmaanien omilla rahoilla (eli siis verorahoilla) rakennettu?
http://www.youtube.com/watch?v=d5aMcuMUh1c&feature=related

Kyllä tuo laittaa ajattelemaan. Tuo on Suomen kohtalo jos asioihin ei Tule pikaista muutosta. Rajat kiinni Heti!
Karu totuushan on että kun mennään toiseen maahan asumaan pitää siellä käyttäytyä sen kulttuurin tavalla. Toisin kuin suurin osa maahanmuuttajista tekee. Mutta hei, monikulttuurisuus on suomelle lahja... tai syöpä.

Karu totuushan on että ei kulttuureita voida yhdistää. Minkä takia nyt halutaan pelastaa koko maailma ja olla kaikille hyvä tuomalla ne tänne elämään? Miksi ei auteta esim. heitä kotimaassaan.
"Anna nälkäiselle kala, hän syö päivän. Opeta hänet kalastamaan, hän syö joka päivä."

Kiitos Matti vanhanen ja Astrid Thors että suomi on menossa pää edellä perseeseen. Toivottavasti uudessa eduskunnassa ei ole tilaa kummallekkaan paskaläjälle ja saadaan Tiukennuttua todella paljon maahanmuuttoa.

Odotan innolla kun Turkki liittyy EU:n. Ja seuraavaksi muut islaminmaat. Ne on lahja euroopalle.

Ainiin asiaa ei saa kritisöidä koska muuten on rasisti.

Mihin sun mielestä pitää vetää se raja, mitä pitää sallia? Jos muslimeita huvittaa tehdä mitä lystää niin se on okei, kunhan itse maksavat lystin?

Sä olisit ihan tyytyväinen jos sun kämppäs vieressä mekastais tällanen, kunhan se on musulmaanien omilla rahoilla (eli siis verorahoilla) rakennettu?
http://www.youtube.com/watch?v=d5aMcuMUh1c&feature=related
Vielä viimeisen kerran: Tuossa Sveitsin tapauksessa, josta tämä keskustelu lähti, ei ollut kysymys meluhaitoista, koska rukouskutsujen kuuluttaminen ei ole siellä missään vaiheessa ollut sallittua. Myöskään minä en halua sallia muslimeille mitään erivapauksia meluamisen tai minkään muun asian suhteen, vaan ainoastaan samat oikeudet kuin kaikille muillekin. Eli mun mielestä se raja vedetään siihen, että minareettien tai minkä tahansa muunkin rakennuksen rakennuslupia tarkastellaan yleisen käytännön mukaisesti, ilman mitään erityisiä kieltoja vaikkapa juuri minareetteja vastaan. Vastaavasti uskonnollisista menoista syntyvää häiriötä, kuten melua, tarkastellaan yleisten käytäntöjen mukaan, ilman mitään erivapauksia uskovaisille. Toivottavasti tämä nyt oli riittävän selkeästi sanottu, jotta voitaisiin lopettaa tämän saman asian jankkaaminen.

Jostain syystä vähän vaikea uskoa että näitten kavereitten nimet olisi tyyliä Gunnar, Sven ja Håkan:

Nainen raiskattiin hampurilaisravintolan vessassa
Lauantai 5.12.2009 klo 10.27
Kolme miestä on otettu kiinni Norrköpingissä tapahtuneesta seksirikoksesta epäiltynä.

Rikos tapahtui perjantai.iltana Norrköpingin keskustassa sijaitsevassa McDonalds -ravintolassa.

Noin 35-vuotias nainen raiskattiin ravintolan yleisöwc:ssä. Poliisin Aftonbladet-lehdelle kertomien tietojen mukaan yhtä miestä epäillään itse raiskauksesta ja kahta muuta avunannosta. He muun muassa pitivät vahtia wc-tilojen ovella raiskauksen tapahtuessa.

Raiskauksen uhriksi joutunut nainen hälytti teon jälkeen itse apua. Hän kertoi tapahtuneesta ravintolan henkilökunnalle ja soitti poliisille. Tekijät pakenivat paikalta raitiovaunulla. Kolme epäiltyä miestä saatiin kuitenkin kiinni myöhemmin perjantai-iltana.

Poliisin mukaan he eivät ole vielä selvittäneet, ketä kiinniotetuista epäillään itse raiskauksen tekijäksi. Useat paikalla olleet ovat kuitenkin nähneet tai kuulleet jotain tapahtumista. Heidän puhuttamistaan jatketaan lauantaina. Poliisi ei myöskään osannut vielä aamupäivällä sanoa, tunsiko uhri 32-, 22- ja 17-vuotiaat epäillyt entuudestaan.

IL

Ei voi kuin ihmetellä, että mikä noita ruotsalaismiehiä on viime vuosina ruvennut vaivaamaan. Etenkin etelä-ruotsalaisilla nuorilla miehillä tuntuu olevan suuria ongelmia...

Ei pitäisi minusta käyttää noin raakaa termiä kuin "raiskaus". Kutsuttaisiinko sitä tästä lähin "yllätysrikastamiseksi", niin ei tulisi siitä näille maahanmuuttajille paha mieli, se kun kuuluu oleellisena osana heidän kulttuuriinsa ja uskontoon! Onhan meillä tää uskonvapaus kuitenkin!

Back
Ylös Bottom