M-1 Global Japan December 31

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fool
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Quadro + Bas ei parempaa kommentaattori comboo löydy :D Täytyy viel mainita et Frank Mir osaa myös asian aika hyvin.

Ketä jaksaa kiinnostaa japskiottelijoiden matsit? nehän ottaa liki aina neukkuun jenkeiltä ja eurooppalaisilta ottelijoilta. Tämä siis suhteellisen lyhyen aikaa (alle vuosi) lajia seuranneen sivistymätön mielipide.

Ketä jaksaa kiinnostaa japskiottelijoiden matsit? nehän ottaa liki aina neukkuun jenkeiltä ja eurooppalaisilta ottelijoilta. Tämä siis suhteellisen lyhyen aikaa (alle vuosi) lajia seuranneen sivistymätön mielipide.
Ja sen kyllä huomaa :rolleyes:

nyt taidetaan unohtaa japanin kevyemmät miehet kokonaan. Gomi, Sakurai, Kawajiri, Aoki, Sudo, Yamamoto, Uno. Ja onhan Minowa ja Misaki ottanu ihan hyviä voittoja. Ja tietysti Yoshida, Nakamura ja Sakuraba (joka nyt on jo uran ehtoopuolella ollu jonkun aikaa). Raskaassa sarjassa ei kyllä hirveesti tänäpäivänä japanilaisia hyviä ottelijoita taida olla.

Täysin samaa mieltä. Talenttia japaniasta löytyy ja Shooton kauttahanne kaikki melkeinpä sikiää. Saisi vaan näkyä herroja muuallakin kuin K-1:ssä silloin tällöin.

Laitetaan nyt viel Gono, Nakamura, Rumina Sato ja Akiyama ketä just nöyryytti Dennis Kang:n. Kyl Jaappaneist tulee paljon talentteja varsinki kevyempiin sarjoihin. Yleensä aasialaiset ei ole kooltaan niin isoja kun muu mailma. Suurin osa raskaampien sarjojen miehistä ei ees pudottele painoa. Mutta esim featherweight luokassa japskit taitaa olla tällä hetkellä kärjessä. Suosittelen hankkimaan the best of Shooto Vol.1 ja Vol.2 2005 - 2006, ihan hiton älyttömiä matseja, varsinki tossa kakkosessa.

Joo mut kyllä se on pakko sanoa että tulee mielenkiintonen eventti tästä. Fjoror härkäilee pitkästäaikaa ja Aoki taivuttaa vastustajansa jengalle. :thumbs:

Mun mielestä 2 suurta MMA-organisaatiota vois olla hyväkin juttu, koska...
1. Ei UFC kumminkaan saa kaikki staroja talliinsa (voidaan unohtaa yksi maailmanlaajuinen MMA organisaatio jo sen takia kun eipä näytä danaa ja veljeksiä paljon japani jne maat kiinnostavan(?))
2. Priden kuoleman jälkeen monet mielenkiintoiset ottelijat jäivät nuolemaan näppejään.
3. Kilpailu organisaatioiden välillä tuo varmasti hunajaa kuluttajalle monella eri tavalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä kysyisin teilt semmosta et haluutteko mielummin nähdä pari (3-4) hyvää turneeta vuodessa vai sen lähemmäs kymmenen kohtuu kovaa turneeta vuodessa?

Kyllä mulle tulee tietynlainen ähky hetkeks kun on kattonut UFC:n ppv:n kokonaisuudessaan ~3h ja siihen viel päälle muutaman matsin joita ei näytetty suorana. Tykkään viel kattoo ne Contdown+punnituslähetyksetkin ennen turnausta. Mulle riittää pari huippumatsia/card ja sit muutama semikova matsi.
Tällasia sopivia annoksia on sit mukava nauttia useammin.

Jos taas turnausten välissä on pitkiä taukoja 2-3kk niin se on liikaa. Täl hetkel M-1 ei pysty tarjoomaan kovin montaa laatueventtä vuodessa tolla rosterilla ja sillon sitä on turha edes verrata UFC:hen.

Toki M1 on tervetullut uus organisaatio joka tarjoaa kilpailua UFC:lle ja pitää tällätavalla rimaa korkeammalla. Toivottavasti M1 pitää tiukempaa linjaa piristeiden käytön kanssa ja vähentää näitä friikkimatseja niin saadaan urheilullinen puoli pidettyä kunnossa.

Vielä tosta sääntöeroista ym..

Mun mielestä häkki on paljon parempi paikka MMA:lle kuin kehä, koska mun mielestä ottelusta katoaa aina jotain kun se keskeytetään ja miehiä siirrellään keskelle.

Stompit ja polvet maassaoelvaan vastustajaan ei ole mun mielestä kovin urheilullisia. Ei kyllä ole kyynerpäätkään, mutta on ne milestäni kuitenkin parempi vaihtoehto. Ainakin yleisöystävällisempi.

Tuomarointi on MMA:ssa asia jota täytyisi kehtittää. Tarpeeksi paljon on nähty vääriä tuomioita. Mielestäni UFC tekee hyvää työtä siinä että se on kovaan ääneen kuuluttanut kiinnostavien otteluiden perään ja suosinut ottelijoita jotka viihdyttävät yleisöä, vaikka häviäisivät. Sylviat yms hiuksista vittuun! :curs:

Yleisöstä nyt ei voi olla kahta mieltä, jenkkien käytös ei ole puolusteltavissa. Idiootteja ääliöitä.

Mulla on mielenkiinto MMA:ta kohtaa tippunut iha nolliin kun pride kuoli. UFC on liian sirkusta(tulee mielee joku Wrestlin). Edes titteliottelut ei kiinnosta pätkääkään. PRIDE oli ainut oikea ja UFC sivuseikka. Hieno homma että M-1 alkaa pistää kampoihin....

Kehässä muutenkin oli sitä jotain, ja se japanilaisten meininki.

fedor:rock:

Mulla on mielenkiinto MMA:ta kohtaa tippunut iha nolliin kun pride kuoli. UFC on liian sirkusta(tulee mielee joku Wrestlin). Edes titteliottelut ei kiinnosta pätkääkään. PRIDE oli ainut oikea ja UFC sivuseikka. Hieno homma että M-1 alkaa pistää kampoihin....

Kehässä muutenkin oli sitä jotain, ja se japanilaisten meininki.

fedor:rock:
right on

Vielä tosta sääntöeroista ym..

Mun mielestä häkki on paljon parempi paikka MMA:lle kuin kehä, koska mun mielestä ottelusta katoaa aina jotain kun se keskeytetään ja miehiä siirrellään keskelle.

Stompit ja polvet maassaoelvaan vastustajaan ei ole mun mielestä kovin urheilullisia. Ei kyllä ole kyynerpäätkään, mutta on ne milestäni kuitenkin parempi vaihtoehto. Ainakin yleisöystävällisempi.

Häkissä tuo nojailu ja maton/häkin varassa makoilu on liian helppoa, kehässä lähes mahdotonta. Pridessa tuomari vielä repi miehiä köysien avulla keskemmälle jos pystyssä ajauduttiin nojailemaan sinne köysiin.

Oletko todella sitä mieltä että esim. Tito on guardissa päällä kyynerpäineen viihdyttävämpi/yleisöystävällisempi kuin Shogun stomppeineen?? Kyynerpäät tuottaa vaan turhia cutteja, eikä niitä soccer kickejä/täysin kohdilleen osuneita stomppeja tapahdu kovinkaan usein. Kyynerpäiden kieltäminen myös vapauttaa mattotyöskentelyä helvetisti. :arvi:

Mä kysyisin teilt semmosta et haluutteko mielummin nähdä pari (3-4) hyvää turneeta vuodessa vai sen lähemmäs kymmenen kohtuu kovaa turneeta vuodessa?

4-6 turnausta voisi olla ihan hyvä, muistaakseni UFC:ssä oli kuluvana syksynä kolme turnausta saman kuun aikana. Yllätys jos kortit kärsii pienestä inflaatiosta.

Vähemmän turnauksia --> paremmat kortit = parempi event.
Kuinka paljon tätäkin turnausta on ehditty jo hehkuttaa verrattuna perus-UFC.

Laatu ennen kaikkea.

Tää UFC:n dissaus trendi on näköjään kovin IN juttu nyt... Joku mainitsi UFC:n sirkus meiningiksi mutta Pride aikoinaan oli huomattavasti enemmän sirkusta "friikki" otteluineen. UFC:n meininki on nykyään täysin urheilua ihan siinä missä NHL, NFL jne. UFC on urheulukomission alaista toimintaa, on douping testit ja kaikkee. Pride oli enemmänkin show meininkiä jota sitäkin seurasi hyvin mielellään. Minkäköhän takia monet Pride tähdet eivät loistakkaan UFC:ssä samalla tavalla kun Pridessä. Olisiko vastukset keskimäärin kovempia(ei enään teuraita) vai eikö enään voikkaan tykittää sustaa peppuun vanhaan malliin. IMO UFC:n ottelut ovat keskimäärin tylsempiä kun aikoinaan Priden koska ne ovat tasaisempia. Tämä on vapaaottelun tuleva trendi koska hommaa väännetään entistä enemmän "mainstream" urheiluksi. Ihan sama ilmiö vaivaa jääkiekkoa, formuloita ym. UFC:tä vaivaa ainoastaan Jenkkileima otsassaan täys mulkku Dana. Rosteri on maailman paras ja ottelua säännöt ok.

Toivottavasti M-1 ei lähde paikaamaan Prideä siinä Japanilaisten sairaassa 60kg Japski vs. 300kg härkä fantasiassa. Ja toivottavasti tajuavat olla kantamatta niitä sakuraba ym. kehäraakkeja enään kenenkään teurastettavaksi. Ottaisivat uusia, nälkäisiä ja nuoria huippu-urheilijoita(mm. Lahdesmäki) rosteriinsa. Lähtisivät kehittämään maailmalle samankaltaista settiä kun UFC MUTTA ei mitään Jenkki paskaa joukkoon. Itse ainakin haluan seurata vapaaottelua urheiluna enkä show:na missä 2 rääväsuuta harrastaa kapakkatappelua häkissä ja yleisö huutaa "tapa se"... :thumbs:

Oletko todella sitä mieltä että esim. Tito on guardissa päällä kyynerpäineen viihdyttävämpi/yleisöystävällisempi kuin Shogun stomppeineen??

Ilmaisin asian ehkä väärin. Tarkoitin sitä että kun näyttää MMA-matseja jollekin joka ei asiasta ymmärrä tai ei ole paljon seurannut. Juuri stompit ja valmiiksi tyrmätyn ja lattialla makaavan kaverin rankaiseminen soccerikickillä saa aikaan paheksuvia ilmeitä. Moni ei juuri tämän takia pidä tätä oikeena urheiluna.

Itse kyl tykkään kattoo kun Shogun vetää makeen stompin Overeemin käsien välistä hienolla tekniikalla. Mut sellaset lopetukset jossa kaveri on maassa ja toinen pitää käsillä köysistä ja stompittaa menemään menee yli.

Ja niinku sanoin ne kyynärpäät on näistä kahdesta vaihtoehdosta se urheilullisempi vahtoehto. Viihdearvo on taas kunkin katsojan omasta mielipiteestä kiinni.

eiks tää juupaseipäsufcpride lässytys pitäny käyä jossain toises tredis..?:curs:

Back
Ylös Bottom