Mönkijä lumitöihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja apulus
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

apulus

TheAlphaSquad
Moro,
onko täällä porukkaa kuka hoitaa lumityöt mönkijällä?

Eka talvi omakotitalossa ja lumikolan työntely vituttaa jo nyt. Mönkijä on saatava.

Traktoriksi vai nelipyöräksi rekisteröity? Neliveto lienee ehdoton? Jaksaako nämä 300cc mönkijät puskea lunta, vai vaatiiko isomman?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Moro,
onko täällä porukkaa kuka hoitaa lumityöt mönkijällä?

Eka talvi omakotitalossa ja lumikolan työntely vituttaa jo nyt. Mönkijä on saatava.

Traktoriksi vai nelipyöräksi rekisteröity? Neliveto lienee ehdoton? Jaksaako nämä 300cc mönkijät puskea lunta, vai vaatiiko isomman?
Itsellä Polaris 570, sillä muutaman talven kolannut pihan. Toimii ihan jees.
20160114_160749.jpg

Mitään 300cc kiinanmönkkäriä en hankkisi jos lunta aikoo työntää.
Ja isompaankin mönkijään kannattaa vaihtaa vähän paremmat renkaat, alkuperäisrenkaat vaatii melkein ketjut. Esim ITP:ltä löytyy hyviä kumeja.

Traktoriksi kannattaa rekisteröidä, halpa vakuutus. Niin ja kavereilta olen kuullut että rajoittimen kun ohittaa niin 570 kulkee gps:n perusteella 110km/h.

Sammysatv-palstalta löytyy aika hyvin eri merkeistä kokemusta. Massia jos on, esim. Polaris traktorina, halpa vakuutus, ei katsastusta. Itse kattelin noita CF Moton /Goes 625 - linjaa. Traktori löytyy lainaan aina tarvittaessa mutta olishan tolla huvikäyttöäkin kotihommien lisäksi.

Sammysatv-palstalta löytyy aika hyvin eri merkeistä kokemusta. Massia jos on, esim. Polaris traktorina, halpa vakuutus, ei katsastusta. Itse kattelin noita CF Moton /Goes 625 - linjaa. Traktori löytyy lainaan aina tarvittaessa mutta olishan tolla huvikäyttöäkin kotihommien lisäksi.
Näitä CF Moton ja Linhain 400-500cc nelikoita oon ite miettinyt, kun eivät kalliita ole ja uusi on kuitenkin aina uusi.

Joo, ite rajasin juurikin tuohon 625 Goesiin tai 450 CF Motoon, isommissa alkaa nousta hinta jo siihen että sillä saa esim. vähän käytettyä pollea. JOku kasisatkuhan olis kyllä varmaan ihan jees.. :) Traktorina piisaisi hyvin, ei tollasella varmaan mikään nautinto ole pitempiä siirtymiä tehdä päällysteellä rupulakumit alla. Kaverilla ollut jo vuosia tollanen Goes, välillä aika rajullakin käytöllä. Ei ole tainnut porsia kuin yksi murros siitä, mettässä tietysti.

Kävin tänään koeajamassa muutaman laitteen:

Arctic Cat Alterra 450
Ei ohjaustehostinta, raskas käsitellä. Heikosti käynnistyi ja huono laatuvaikutelma jäi. Hinta 7k.

CFMoto 520 EFI EPS T3B pitkä versio ohjaustehostimella, 60kmh nopeudenrajoittimella. Jykevältä tuntui ja nätti oli pyöritellä. 40hp yksipyttyinen ruiskukone. Laatuvaikutelma hyvä, hinta lumiauran ja kahvalämppäreiden kans reilu 7k.

Can-am Outlander 570 Pro
V2-koneella, alavääntö jylläsi. Huippu laite mutta 13ke hinta vähän liikaa mulle.

Näillä näkymin CFMoto tulee taloon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos vinssissä on vaijeri, niin se ei tule kestämään kovin kauan auraushommissa. Ongelma ratkeaa vaihtamalla vaijerin tilalle dyneemaköysi.
Se vaatii sitten alumiinisen liukukidan, rullakita ei oikein toimi.

Jos vinssissä on vaijeri, niin se ei tule kestämään kovin kauan auraushommissa. Ongelma ratkeaa vaihtamalla vaijerin tilalle dyneemaköysi.
Se vaatii sitten alumiinisen liukukidan, rullakita ei oikein toimi.
Tiedän, pääsin todistamaan yhden vaijerin katkeamista koeajaessani Can-Amia :)

Itellä vanhempi Polaris 330 Magnum. Hyvin jaksaa työntää lunta, soraa ja maata sekä kiviä ym.. Pito loppuu kesälläkin ennen kun vääntö kun on alennusvaihteisto. Tätä ennen oli joku vielä vanhempi Yamaha jolla pari talvee sai työnneltyä lumet. Lääniä ei ole mitään mahdottomia aurattavaksi, mutta kyllä tuon kokoisilla, n. 3000€ käytetyillä vekottimilla saa omakotitalon pihan saa pidettyä vaivattomasti puhtaana.

Minä ekat lumityöt tuolla CFMoto 520 EFI EPS T3B:llä tein ja kyllä sujuu mukavasti.

Puskulevyn kiinnitys vähän vaivalloinen mutta muuta valittamista en vielä ole keksinyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom