Mättöpäivä

Lauantaina mätin pitkästä aikaa oikein kunnolla helpottaakseni darraa. Alas meni sitä sun tätä suklaasta Ikean lihapulliin, mutta kaiken kohokohtana oli jättimäinen rullakebab illalla. :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oman mättöpäivän saldoa joskus taannoin;
3 lautasellista puuroa
Kauraleipäpussi (200g?)
Suklaata joku 200 g
Cokista n3l
Ruisleipää 5 siivua kinkkua juustoa salaattia
Banaani
Keksipaketti 200
Elovena välipälakeksejä melkein täyspaketti
Pastaa ja jauhelihaa iso annos+kastiketta
Lihapasteijioita 4-6 kpl
Täysjyväleipää 2
Croissanteja 3
Voita aika paljon
Maitoa joku litra
Irttareita 200 g
Sipsiä joku 150g dippiä
Pitsa
Rahkaa 400 g
Vanukasta samanverran
Bj purkki
Joitain leivoksia:hyper:
Sai kyl istuu vessassa seuraavan päivän:dance:

Niin ja olen nainen mitat 52/168

Oman mättöpäivän saldoa joskus taannoin;
3 lautasellista puuroa
Kauraleipäpussi (200g?)
Suklaata joku 200 g
Cokista n3l
Ruisleipää 5 siivua kinkkua juustoa salaattia
Banaani
Keksipaketti 200
Elovena välipälakeksejä melkein täyspaketti
Pastaa ja jauhelihaa iso annos+kastiketta
Lihapasteijioita 4-6 kpl
Täysjyväleipää 2
Croissanteja 3
Voita aika paljon
Maitoa joku litra
Irttareita 200 g
Sipsiä joku 150g dippiä
Pitsa
Rahkaa 400 g
Vanukasta samanverran
Bj purkki
Joitain leivoksia:hyper:
Sai kyl istuu vessassa seuraavan päivän:dance:

Niin ja olen nainen mitat 52/168

Herraisä. Henkihän tuossa jo lähtisi. Paljonkohan tossa on kaloreita? :D

En oo laskenu:D enkä haluaiskaan tietää:wtf: varmasti jotain ihan älytöntä

Jotenki vaa ruoka uppoo, tosin pietän mättöpäivän kk tai kolmen välein..

Dietin jälkeen ruokahalu on ihan älytön, koko ajan tekis mieli mättää ruokaa naamariin vaikka olis maha "täynnä". Intermittent fastingilla mennään että saa edes syödä kerralla paljon, 3 tunnin aikana syötyä: 400 g jauhelihaa, keitettyä riisiä 250g, pari riisikakkua, 2 rahkaa, banaani, omena, 100 g raejuusto&kaurapuurolautanen, 2 ruispalaa. Silti vielä mahtuis. Kaloreita noissa joku päälle 2000..

Aamupalaksi hapankorppuja juustolla, lounaaks iso läjä spagettia ja jauhiskastiketta, välipalaks pullaa ja pari konvehtia ja iltapalaks minipussi juustopalleroita ja hedelmäaakkosia. Ja vaniljacolaa. Ähky on aivan käsittämätön ja just tajusin, etten syönyt päivällistä ollenkaan. Wtf? Normaalisti ei kyllä tule syötyä näin paljoo herkkuja eikä varsinkaan ruoan tilalla, mutta kun kävin iskän luona kahvilla niin pitihän sitä pullaakin puputtaa. Henkisesti teki hyvää, mutta nyt on kyllä maha kipee... Oon ollu viitisen viikkoa 1400-1600 kcal dieetillä, maha ei vedä mitään, onnetonta räpellystä.

Ai joo, maitoa tuli vedettyä reilu litra ja kahvia viis mukillista. Ja söinhän mä päivällä myös banaanin, aika hurjaa.

Edit. 2 taitaahan noista kuitenkin tulla jotain 2700... Ens kerralla vähemmän mässyä ja enemmän oikeeta ruokaa. Hyi yrjö.

Tänään meni 500g maitorahka, 4x tuplajuusto, pizza (täytteet kana, kebab, pepperoni, cheddar). svengi aakoset 1 pussi, ben & jerry iso purkki ja noin 250g tortilla chips ja purkki cheddar dippiä. ja perus palkkari meni treenin jälkeen.

Voipi muuten olla. Härösti kirjotettu, niin voi ymmärtää miten vaan.

Joo sori :'D Tarkotettu siis kerran kahdessa viikossa, voi tulla harvemminkin mättöpäiviä. Mul saattaa mennä vaikka kuukaus ihan sillein, ettei tee mitään mättöä mieli, ja sit jotkut viikot on sellaisia et koko ajan tekis mieli syödä jotai karkkia/pizzaa yms. Noiki yleensä tulee vaan sillon, jos oon kaupassa nälkäsenä. Auttaa hyvin se että safkaa jotakin sitte. :P Light limuja tulee juotuu vähän liianki usein, mut oon huomannu et ne pitää mulla tota makeanhimoa kurissa.

Tämmöinen setti meni eilen:

6 Lidl gouda sämpylää
200g raejuustoa
200g oliiveja
400g paseerattua tomaattia
400g seitiä
Pieni purkki suolakurkkuja
400g tummaa makaronia
300g sokeroitua popkornia
Ben jerrys satisfy my bowl (vitun hyvää)
500g Lidl kanafilee nugetteja
Kermaviili ranch dippi

Oli melko täys olo iltaa kohti

Mites porukka pitää "cheatti päiviä" plussilla ? Itse tykkään noin kerran viikossa käydä vaikka ulkona syömässä, lefassa jne ja tottakai pitää ottaa ihan kunnolla sitten mättöä , (heitetään hatusta, että sellanen varmaa 5000-7000kcal) :) Sellasesta 150g irttareita tulee vaan vihaseksi..

Mut joo tarviiko sitä sen enempää plussilla edes miettiä ? Vai miten se kannattaisi tehä ettei toi paino nousis turhan nopeasti ? :)

Plussilla ei tule oikein ikinä cheattailtua ellei satunnaiskebabbia lasketa. Eilen tosi tuli tehtyä poikkeus kaikkien "oppien" vastaisesti.
Tuntu et oli täysin vetämätön olo niin jätin salin pois ja nukuin kaiken vapaa-ajan paitsi silloin kun söin: 2 juustohampparia, 1 kerros aterian, 1 mega aterian, paketin jauhelihaa ja riisiä, nakkeja sekä juustonaksuja.
Tänään oltiinki taas takaisin pelikunnossa ja täysin voimissaan jatkamassa treenejä.

Mites porukka pitää "cheatti päiviä" plussilla ? Itse tykkään noin kerran viikossa käydä vaikka ulkona syömässä, lefassa jne ja tottakai pitää ottaa ihan kunnolla sitten mättöä , (heitetään hatusta, että sellanen varmaa 5000-7000kcal) :) Sellasesta 150g irttareita tulee vaan vihaseksi..

Mut joo tarviiko sitä sen enempää plussilla edes miettiä ? Vai miten se kannattaisi tehä ettei toi paino nousis turhan nopeasti ? :)

En plussilla pidä mättöpäiviä juuri ollenkaan, vaan syön viikonloppuna yleensä yhden tai kaksi cheattiateriaa, jolloin päivän kalorit eivät edes eroa normaalipäivistä juurikaan. Toki jos tuo tyyli sopii sulle, niin mikäs siinä. Mutta jos huomaat pidemmän päälle, että paino nousee liikaa ja läskiä pukkaa kyljistä, niin himmaat noita mättöpäiviä vaikka kerran kahteen viikkoon.

Laitetaas kun kerrankin tuli vedettyä ehkä jotenkin kunnolla :)

1. Aamulla meni ihan perus rahka + havre muroja
2. Sitten söin kourallisen karkkeja kun menin koulutuskeskukseen.
3. Tämän jälkeen memphiksen jonkun bbq hampurilaisen ranskalaisila + kolalla
4. Jälkiruuaksi muistaakseni joku 6 siirappipiparia ja pari muuta piparia + kahvi
5. Sitten ostin n. 700 grammaa irttareita ja söin niitä
6. Tämän jälkeen lidliin ja pari luomu ruisleipää (suht isoja ne) ne kummatkin suuhun + rahkaa
7. Illalla tuli joku päähänpisto hakea mutakakku kaupasta ja vedin sen melkein kokonaan kunnes tuli paha olo joka jatkui tänään kauhealla vatsakivulla.

tuntuu amatöörimäiseltä :(

Yksi mahdollinen syy tuohon vois olla se, että(ainakin itselläni) päivittäinen ruokamäärä tuntuu helpommalta saada alas yhden tai kahden överikaloripäivän jälkeen. Mitään tarkotuksellisia cheattipäiviä en tosin itse pidä.

Olen itse miettinyt jonkin aikaa, että kumpi oikeasti hyödyttää dietillä ollessa enemmän, se että jakaa kevyen mässäilyn viikonlopulle jolloin tulee n. 1000 kcal extraa. Vai se että ottaa sen yhden päivän viikossa (esim.lauantai) ja antaa palaa niin, että napa rutisee (2000-3000 kcal plussaa). Jokin artikkeli minkä taannoin lukaisin puolsi juurikin tuota jälkimmäistä, koska tuommoinen jäätävä piikki saa aineenvaihdunnan ylikierroksille, jolloin keho kuluttaa tulevalla viikolla kaloria kahta kauheemmin ja vetää dieetin edelleen miinuksille. Toisaalta on myös paljon artikkeleita, joissa puolletaan tuota semirepsahdusta, jolloin syödään se 1000 kcal ylimäärästä mikä tietenkin syö tuon plussan verran pois kalorivajeestasi...

Taisi olla Timothy Ferris, joka kirjassaan kirjoitti tuosta mättöpäivästä mutta toki mättöpäivään sisälty tiettyjä sääntöjäkin:

-piti välttää keinotekosia tuotteita, esim. irttarit
-välttää myös einesruokaa
-juoda helvetisti vettä
-olla seuraava päivä paastolla syöden noin. 1000 kcal miinuksilla
-kaljanjuontia myös jarruteltiin, koska alkoholi tunnetusti veivaa aineenvaihdunnan hieman solmuun

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom