Mättöpäivä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
0.5 litraa jätskiä on ehkä jonkun hiiren mättöpäivä :D

Mulla oli perjantaina pitkästä aikaa mättöilta, meni
500g kaurapuikuloita voilla ja juustolla
1 litra jätskiä
300g suklaata
(yhteensä n. 5500 kaloria, olen nainen)

Oli kyllä paha olo ja sydämentykytys tuon jälkeen, ja hirveä turvotus on edelleen. Note to self: turha kiusata kroppaa tällaisella ahmimisella. Vaikka ei se painoon juuri vaikuta kun tapahtuu harvoin, niin ei se oireista päätellen ole keholle yhtään hyväksi, ja seuraavana päivänä on tajuton mässäilyhimo.

Mä oon varmaan ihan aloittelija ja höyhensarjalainen: mun mättöpäivä lauantaina sisälsi 160g irtokarkkeja ja vajaa 0,5l daim- jätskiä. Söin vielä leipää normaalia enemmän ja mysliä. Protskuja tosi vähän. Nyt on lihakset pulleena ja hyvinpä jaksoi sunnuntaina treenata!

Byt the way, kiitos kaikille palstalaisille vinkeistä - nää on olleet hyödyllisiä sivuja kun on itsekseen koettanut rämpiä dieetillä: en ole stressannut painosta, joka pysyy sitkeästi 56,2-56.6kg:ssa - toisaalta olen kuukauden ajan käynyt vaan salilla 4x/vko + kävelyt päälle, ja jättänyt ryhmäliikunnat pois. Isoja muutoksia on tapahtunut 10 viikossa: rasvaa on lähtenyt ja paikat kiristyneet. Rantakunto here I come, some yera perhaps ;-))!

- - - Updated - - -

Ja vielä lisään - kokonaiskalorit meni lauantaina 2750 kun ne normaalisti nyt dieetillä 1700.

Aino-jäätelö on tosiaan jumalaista. Tai oikeastaan paholaisen keksintöä, koska sen syömistä ei pysty lopettamaan.

Bodyfitin mättö kuulostaa vähän järkevämmältä kuin meikäläisen :) Pitäisi nyt kesän korvilla opetella syömään jätskiä kohtuullisesti, niin että avattu paketti säilyisi pakastimessa yli 15min...

Joo no ei toi 0.5L jäätelöä ole mikään hullu mättö. Tulee vaan niin harvoin herkuteltua, että suht pienet määrätkin rupeaa riittämään. Muutenkin täytyisi vähän kiristellä, niin ihan hyvä, että ei joka viikonloppu mene 2L Ainon uuniomenajäätelöä. :lol2:

Vedättekö te oikeasti joka viikko tollasia mättöjä?
Kylläkait sen ruoansulatuksen järkevämminkin saa pysymään käynnissä. Itsellä oli eilen hiilaritankkauspäivä jossa macrot oli ulkomuistista 200p/300hh/15r kalorit siellä 2500paikkeilla, kaikki lähinnä pavuista, tummasta pastasta jne. Otin vielä tuoremehua(joka toimitti nyt niitä nopeita hiilareita ja oli "herkuttelua" itselle) puolilitraa. Eikös "mättöpäivän" alkuperänen idea ole ollut justiinki hiilaritankkaus järkevistä lähteistä eikä tälläinen litra jäätelöä ja 2 levyä suklaata -tyylinen hermojenlöysäyspäivä. Kuinka älyttömillä miinuksilla sitten vedätte viikolla jos laihdutte jokaviikkoisesta mässäilystä huolimatta?

Edit: niin ja vaikk 300hh ei olekaan paljoa niin minun nykysessä ruokavaliossa se menee tankkauksesta

Eihän tollasessa sikamätössä mitään järkeä ole, varsinkaan jos dieetille on joku tavoitepäivämäärä millon pitäisi olla tavoitekunnossa. Varma tapa kossata koko homma, jos alkaa sitten mättämisen takia kiristämään kaloreita muina päivinä.

Itse kanssa onnistunut "mättöpäivä" lauantaina, mikä tarkoittaa, että en laske kaloreita enkä makroja ja syön heti kun haluan syödä. Mukaan mahtui kyllä mm. pastaa, kermaperunoita, leipää ja kahvin kanssa pari suklaanappiakin, mutta ei litroittain jätskiä eikä karkkia. Kaloreita arviolta 3000 max 3500 ( kulutus siellä vajaa 3000 paikkeilla). Sitten oli sunnuntaina kiva vetää pitkäkestosempi puolentoistatunnin hiihtolenkki kun oli hyvintankattu olo.
Mutta joo, on noita järjettömiäkin mättöjä joskus vedetty, mutta ne on juuri niitä, eli järjettömiä.

Eikös "mättöpäivän" alkuperänen idea ole ollut justiinki hiilaritankkaus järkevistä lähteistä eikä tälläinen litra jäätelöä ja 2 levyä suklaata -tyylinen hermojenlöysäyspäivä.

En tiedä mikä oli alkuperäinen idea ja kuka sen määritteli ja millä auktoriteetilla, mutta ainakin tässä ketjussa on kerrottu todellisista aivot-narikkaan-ahmimispäivistä eikä mistään kevyistä hiilaritankkauksista.

Kuinka älyttömillä miinuksilla sitten vedätte viikolla jos laihdutte jokaviikkoisesta mässäilystä huolimatta?

Saa kai niitä mättöpäiviä pitää muulloinkin kuin dieetillä :) Itse noudatan terveellistä ruokavaliota ja pysyttelen arkena kaukana herkuista (koska herkuttelu lähtee helposti käsistä), mutta en ole dieetillä. Pyrin vaan pitämään painoni samassa, nyt kun olen vihdoin saanut muutaman häiritsevän rasvakilon pois ja olemus on mukavan timmi.
Enkä vedä ruokaövereitä viikoittain, vaan ehkä 3-4 viikon välein, ja nyt en kyllä enää tuollaisilla määrillä kun tuli sen verran paha olo.

Jooh 25 vkoa dieetillä oltu ( 92kg-78kg) tänään toinen syömispäivä ollut koko 25 viikon aikana ja oon syöny tähän mennessä aamulla 80g kaurahiutaleita, 100g raejuustoa ja keitetyn kananmunan + vitskut.. no rintatreenin jälkee sitte hakemaan perhepitsa ja normipitsa + sitte 250g lakuja :D kai tää nyt riittää tankkauksesta..

Ite pidän yhden viikonlopun kuukaudesta tommosen mättöviikonlopun, jonka aikana nyt syön mitä ikinä lystää. eikä kyllä ole yhtää pilannut mitään, kun ei se kerrytä sitä rasvaa niinkään vaan nesteitä, jotka lähtee heti pois parin päivän aikana. Itelle mättöviikonloput vaan toimii semmosina juhlina arjen joukossa, mitä sitten odottaa hartaasti. Antaa kummasti voimia.

Jahas, mulla mättöpäivä noin 7. päivän välein. Vakiona menee normisafkat mitä muutoinkin syön + kilo irtokarkkia. En oo dietillä, rasvat 8-10, ja paino ei oo liikkunut ylöspäin. Tätä harrastanut jo useamman vuoden. Aina järkky morkkis ja paha olo, mutta mitä sitten? On se karkinsyönti vaan kivaa!

Itellä eilen n 4000 kcal mm korvapuustia mignonmunia yms, tänään 3500 kcal, mudcakea rahkapullaa yms schaissea, huomenna saattaa herätessä itkettää. . Mitenköhä tämmöne 161 cm / 55 kg kroppa reagoi tämmöseen... ei sillä et ois eka kerta, hiton pääsiäinen :D

Vähän epäonnistu toi mättöpäivä... Teki mieli syödä koko ajan puhdasta bodysarfkaa :D Mut sit v*tt otin itteäni niskasta kiinni ja söin munkin, vähän pizzaa, jätskiä ja parit karkit! Eh heikko yritys i know, mut plussille kuitenkin pääsin :)

Pääsiäinen on heti joulun jälkeen lempi syömisjuhla itselleni: lammasta, suklaata, leivoksia ja mämmiä. Tästä syystä on tullut perjantaista asti syötyä kaikenlaista höttöhiilaria ja rasvaa, jospa nyt riittää..

^ buustii aineenvaihduntaa. Kuulemma dieetin lopussa jotkut vetää jonkulaisen hiilaritankkauksen joka kolmas päivä.

Mitä tämä aineenvaihdunnan buustaus on tarkoittavinaan? Suolen toimintaa varmaan buustaa mättöpäivän syöminen ja lipogeneesia (lihomista) sekä glykogeneesiä (hiilarivarastojen tankkausta) mutta onko tällainen buustaus dieetilla mitenkään perusteltua muuten kuin dieetin henkisenä helpottajana? Onko mitään muuta johonkin tieteelliseen näyttöön perustuvaa laihtumisen buustia (huom. ei siis aineenvaihdunnan buustia = mm. lihominen) olemassa mättöpäivän ansiosta?

Ne läskit, jotka syövät aivan saatanasti ainakin toteavat, että eipä paljön se koko elämän mittainen aineenvaihdunnan buustaaminen näy muuna kuin läskinä. Mutta buustattu on ainakin, perkele! :lol2:

Mitä tämä aineenvaihdunnan buustaus on tarkoittavinaan? Suolen toimintaa varmaan buustaa mättöpäivän syöminen ja lipogeneesia (lihomista) sekä glykogeneesiä (hiilarivarastojen tankkausta) mutta onko tällainen buustaus dieetilla mitenkään dieetillä perusteltua muuten kuin dieetin henkisenä helpottajana?

Ne läskit, jotka syövät aivan saatanasti ainakin toteavat, että eipä paljön se koko elämän mittainen aineenvaihdunnan buustaaminen näy muuna kuin läskinä. Mutta buustattu on ainakin, perkele! :lol2:
Kyllä sä oot aika kujalla...:face:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom