Mässäilyaamiainen?

Joo eipä tuota oo tullut mitään mässy aamiaisia syötyä pitkään aikaan. Kyllä se on tuota samaa kaurapuuro, ruisleipä ja protsku linjaa. Tosin nyt tuonne jääkaappiin oli ilmestynyt pekonia. Pitäsköhän vaikka ens viikonloppuna koittaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jaa.
Harvemmin mitään mässyaamiaisia syödään. Arkisin tulee kitattua aamutuimaan ne normaalit muromyslit, leivät ja protskudrinkit(joita tosin nyt ei ole kun on proteiini lopussa ja rahaa vasta perjantaina).

Joskus tosin tulee korvattua leivät valmiilla vohveleilla(ei siis niillä kekseillä).
Viikonloppuisin jää monesti aamiaiset väliin, kun tulee nukuttua iltapäiville. Sitten onkin jo lounas/päivällinen vuorossa.

Jooh... onhan noita joskus tullu tehtyä.

- paahtoleipää
- sitä hookoon amerikan pekonia
- paistettuja kananmunia silleen että keltuainen jää löysäks
- amerikkalaisia pannukakkuja (ite tehtyjä) ja vaahterasiirappia tää on aina ihan must! Teen aina silleen kun Aku Ankassa eli paistan 4 paksua plättyä ja laitan ne lautaselle päällekkäin ja valutan vaahterasiirappia siihen päälle silleen että se valuu niitä reunoja pitkin alas. :hmmm:
- croissantteja
- appelsiinimehua
- (maito)kahvia (½kuumaa maitoa - ½ pauligin café parisienneä)
- Aku Ankka -lehti

EDIT: Niijoo ja tarkennukseks vaan että toi Akkari jää syömättä. Joku pääs jo kerran kuittaamaan mulle tosta.

Vähän offtopic, mut mun versio rahkamössöstä on tämä: 2,5dl kuumaa vettä (kraanasta), 1dl mehukattia, se 250g rahka ja kaurahiutaleita n 2,5-3dl(mitä nyt mahtuu). Kaikki sekaisin sheikkerissä ja lisätään vettä jos ei ole tarpeeksi löysää juotavaksi. En käytä enää valion mehukeittoa koska se maksaa aivan törkeän paljon.

Ajattelin vielä vaihtaa rahkan johonkin sikahalpaan heraan jos jostain löydän(vinkkejä??!!), koska mun lähikaupassa ei ole kuin tuota kallista valion maitorahkaa jossa proteiinin hinta ei ole kovin halpa.

Mä syön aamulla kaikkea ja kaiken. herään yleensä ennen kellonsoittoa, nälkään.

rahkamössöä n.0,5kg, pannu kaffia, n.200g leipää, n.50g jotain
leikettä, muutama keksi ja pulla.

Rahkaan sekoitan kaurahiutaleet ja purkin jogurttia. Se on semmoista mukavaa jankkia mitä voi lapioida ääntä kohti
kun katselee aamun ensimmäisiä uutisia

Normaali aamiainen on kaks leipää.

Mössäilyks menee kun otetaan joku hedelmä päälle tai jaksaa keittää kahvit. Hjianoa, oliskohan kiinnittää enemmän huomiota noihin ateroihin ;)

Originally posted by jpm
Eipä tollasia mässyaamiaisia tule syötyä. Normaalin kaavan mukaan mennään. Kaurapuuro/hiutaleit. tummaa leipää, vihanneksia, leikkelettä jne.

Samat sanat. Neljän viljan puuroa, vehnälesettä ja Valion Tuttelisosetta (mango-omena on paras, vaikka prkl lopettivat sen valmistuksen!!!). Ehkä joskus kananmunia lisäksi. Ja tietty ne kaikki vitamiinit, hivenaineet ja muut sekä iso kuppi itsekeitettyä tervaa. :D

Saman kaavan mukaan menen aamusta toiseen eli puuroa (yleensä kaura) ja rahkamössöä tai raejuustoa ja leipää. Hotelliaamiaiset ovat ainoita poikkeuksia, sielläkään en osaa enää syödä valtavia määriä ihan mitä tahansa vaan yritän etsiä kokojyväsämpylöitä yms. Ja kun lihaa en syö, koostuvat hotelliaamiaiset senkin vuoksi yleensä melko terveellisistä sapuskoista.

mullakin aina saman puuro-leipä-juusto-piimä-laama kaavan mukaan. Jotenkin aamiainen ei ikinä mee mäiske-linjalle.

Kaurapuuro on herkkua!:hmmm:

Yleensä protskupirtelö aamupalana mutta esim. eilen aamiaisena oli pannukakkua 5/6 uuninpellillistä, 150g mansikkahillöä ja kermajäätelöä 1/2 litraa. :hmmm:

Mulla on toi kaurapuuro + valion mustikkasoppa sekamelsa, joka arkiaamun herättäjä. Viikonloppuna tulee välillä syötyä jotain muutakin.

Originally posted by naiskovis
Kun poikkean pahasti ruodusta, aamiainen on tämä: pullollinen punaviiniä

Juu, vasta reilu viikko sitten tuli nautittua pari keskiolutta heti aamupalaksi sen normaalin Elovena-raejuusto-ananas-mössön sijaan...

Mutta tätähän tapahtuu ÄÄÄÄRIMMÄISEN harvoin! :kippis1:

Tuskin lienee krapula-aamiaisen voittanutta. Eli reippaasti kolaa ja lähiählämiltä rasvaa tihkuva pepperonipizza :hmmm:

Originally posted by Klep
lähiählämiltä rasvaa tihkuva pepperonipizza :hmmm:

Hähähä, tota tekee muuten aina mieli kun rapulaa parantelee, muutamina kertoina jopa sortunut, jos kynneltäni oon kyennyt (minähän en ruokaa tilaa ;) ), hakemaan ko. kauhistuksen. Ihme ja kumma vaan että se maistuu niiin kauan hyvältä kunnes sitä tunkee suuhun :urjo:

"Joitamia" kertoja on tullu mentyä buffettiin aamupalalle (pitkään nukkunu). Pizzaaa, kebabbia, ranskiksia...

BTW. Ja sille hk:n amerikan pekonille on vain yksi ja oikea paistotapa. Lämmitetään sen verran että alkaa rasva tiristä. :hmmm:

Oioi, "hilmanpäivänaamiaiseni" sisältää paahtoleipää (kaikilla höppeillä), tuoremehua, pekonia, paistettua kananmunaa, vadelmajukurttia ja tietenkin kahvia.

Hotelliaamiasista nautin täysin siemauksin, enkä pihistele mistään. Pikku darrassa mulla on pohjaton maha!

Pekonin voi kätevästi kypsentää myös mikrossa:

Laitetaan lautaselle talouspaperin pala ja sen päälle 3 pekonisuikaletta, pala talouspaperia ja pekonisuikaleet jne.. Päällimmäiseksi paperin pala ja mikroon noin 4:ksi minuutiksi. Paperi imee rasvoja pois ja kypsää tulee! :hmmm:

Originally posted by cartman74
Paperi imee rasvoja pois ja kypsää tulee!
Tämä on pyhäinhäväistys! Itse paistettuani pekonit pannulla, paahdan myös paahtoleipäni siinä pannulle jääneessä rasvassa. :hmmm:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom