Mässäilyaamiainen?

Aivan loistava mässypäivän aloitus on mannapuuro mansikoiden tai hillon kanssa! Mutta sekaan on kuitenkin pakko laittaa raejuustot, ettei totuus nyt ihan kokonaan unohtuisi...:p
Itse paistettu leipä, siis kaupan puolivalmiista tehty, kruunaa myös sunnuntai aamun. Jo pelkkä kahvin ja tuoreen leivän tuoksu saa hymyn huulille!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En minäkään aamupaloilla pahemmin herkuttele, joten samanlainen se on aina varsinkin kotosalla eli jugurttia, leipää, hedelmiä, kinkkua ja joskus mysliä.

Itse asiassa tuli kesän aikana serkun luona syötyä englantilainen aamiainen eli pekonia, papusoppaa, vaaleata leipää jne. Oli siellä vielä mukana perinsuomalainen Kabanossin makkarakin... Heh no se oli krapula-aamu, joten toivottavasti saan anteeksi :rolleyes:

Originally posted by S225T
Ja joskus laitan leivän (jotka normaalisti syön ilman mitään lisukkeita) päälle Nutella-maapähkinävoi-suklaa--rasvasokeriöllötahnaa.

Voi miksi, MIKSI mainitsit tämän? Vuosiin en ole suklaalevitettä syönyt, mutta HETI alkoi tehdä mieli kun tämän postin luin!!! Taidankin ostaa lauantaina... jotain vaaleaa leipää "kyytipojaksi" :hmmm:

No joo. Viime aikoina meikäläisen aamiainen on ihan liian usein ollut lasillinen mehua, töihin päästyäni olen sitten syönyt jogurtin ja jonkun hedelmän. Hyi minua, yritän parantaa tapani heti!!! :evil: Se mässyaamiainen sitten - se voi kyllä sisältää MELKEIN mitä vaan, päivästä ja yleisistä olosuhteista (ja auringonpilkkujen asennosta) riippuen. Tärkeintä on, että murkinaa on PALJON ja aikaa sen nauttimiseen myös. ;)

Tomi

Laitatko sen sun rahkamömmön tarkan ohjeen tähän että voi sit kirjottaa sen ylös ja kokeilla!!! Ja eikös tota aina aamupalana nautita?

Niin ja itse kysymykseen: Kyllä amerikan pekoni ,kananmunat ja paahtoleipä on parasta kylmän kaakaon kanssa! :hmmm:

Oolrait. Rahkamössön perusversio:

- 2 dl maitorahkaa
- Valion vähäkalorista mehukeittoa (ei sokeria, aspartaamilla makeutettu), niin paljon että saat sekoitettua näillä rahkan.
- Elovena-kaurahiutaleita nälän mukaan raakana.

Toiset sekoittavat kaikki em. aineosat keskenään, mutta minä ainakin tykkään tehdä rahkan suoraan kulhoon ja kumota 5 desiä raakaa Elovenaa siihen päälle. Rahkaan voi myös sekoittaa jotain neutraalia heraa, esim Fast Whey+:aa. Rahkamössön sekaan voi sitten laittaa vaikka mitä. Esim. puoli purkkia raejuustoa nostaa mukavasti proteiinimäärää ja juokseva hunaja antaa kivasti makua. Yleensä mä syön vaan ton peruskombon ja sotken Whey+:aa sekaan, jos budjetti antaa myöten.

Joskus tulee tehtyä tota Tomin rahkaa eli illalla litra mansikka tms keittoa ja kolme purkkia maitorahkaa (750g) ja siitä syö puolet illalla ja puolet aamulla, sitten jotain leipää siihen päälle.Yksi hyvä on myös litran jugurtti.
Tänä aamuna söin paketin lihapurunasoselaatikkoa ja lähin salille

Originally posted by Tomi
Yleensä mä syön vaan ton peruskombon ja sotken Whey+:aa sekaan, jos budjetti antaa myöten.

Ööh, miksi Whey+:aa...? Eikö ruokaan sotkettuna saman asian ajaisi joku ihan perusperusperushera, joka maksaa murto-osan Whey+:sta? Minä säästäisin Whey+:n palautusjuomaan.

Joo, kallistahan tuo on. Laitoin sitä yhteen aikaan sen takia joka rahkaan, sen neutraalin maun takia ja myös sen takia, että ostin sitä 5 kilon säkin.

Normaalisti rahkamössö + pari sämpylää; kalkkuna+juusto+rypsiöljy + banaani. Aina kun herään jossain muualla, kuin kotona ja siellä on leivänpaahdin, niin se joutuu kovaan käyttöön...meillä ei koskaan oo ollu leivänpaahdinta!! sitäpaitsi hiillostettu tavara aiheuttaa SYÖPÄÄÄ!! :eek:

Kyllä se on lauantai aamun lettuaamiainen. ahh, herahti oikein vesi kielelle. ja tietenkin sillai että ihana tyttöystävä tekee letut ja tulee sitten herättämään :)

Originally posted by Gillyanne
Voi miksi, MIKSI mainitsit tämän? Vuosiin en ole suklaalevitettä syönyt, mutta HETI alkoi tehdä mieli kun tämän postin luin!!! Taidankin ostaa lauantaina... jotain vaaleaa leipää "kyytipojaksi" :hmmm:

Joo fazerin vehnäpaahtoleipä, miedohko paahto ja siihen kuumalle leivälle Nutellaa päälle - oi oi.
:hmmm:

Mulla ei paljon eroa "tavallinen"- ja mässäilyaamiainen.
Syön runsaan ja maistuvan aamiaisen aina kun vaan kerkeän, se sisältää yleensä kahvia, mysliä, leipää, jugurttia ja raejuustoa.
Kiireisinä aamuina joudun tyytymään vähempään.

Mulle aamupala on odotettu ruokahetki, koska yön jälkeen on aina kiljuva nälkä :kippis2:

Originally posted by sporttityttö
Mulle aamupala on odotettu ruokahetki, koska yön jälkeen on aina kiljuva nälkä :kippis2:

Sama täällä. Mä herään monesti nälkään. Pitäis varmaan rueta syömään enemmän illalla.

En oikeestaan mässyaamiaista syö kuin joskus harvoin, milloin tulee nukuttua hotellissa, eli hotelliaamiainen. Muuten peruskaavan mukaan. Nykyään tosin jonkunlainen tupla-aamiainen tulee syötyä arkiaamuisin, ensin seittemän pintaan puuroo ja teetä, sitten siinä ysin pintaan leipää, kinkkua ja kurkkua/tomaattia maidon kanssa. Tää siksi, että työpaikan puolesta saa ilmaiseksi tuon jälkimmäisen muonan ja johan sitä on parin tunnin päästä puurosta uudelleen nälkäkin ;)

Originally posted by Iivili
Sama täällä. Mä herään monesti nälkään. Pitäis varmaan rueta syömään enemmän illalla.
Sama täälläkin, eikä siitä illalla syömisestäkään ole hyötyä ollut. Viime aikoina ollut vain rusinapaketti ja vesipullo yöpöydällä, siitä tullu sitten napsittua kun tarvetta tulee. Mässäilyaamiainen...mikäs se on???

Viimeksi muokattu:
Eipä aamuisin tule pahemmin mässättyä. Mulla ei vaan jostain syystä aamuisin ole usein kovinkaan kiljuva nälkä, joten enempi melkein väkisinsyömis -linjalle menee. Raejuustoo & sekaan rypsiöljyä, ruileipää, kinkkua, kurkkua, maitoo & tuoremehuu + joskus hedelmä. Ja C -vitamiinia päälle.

Mutta annas kun ollaan hotellissa tai laivalla! Silloin on jostain syystä AINA ihan mieletön nälkä. Vaikka olis millainen darra, niin kaikkea mätetään niin paljon kuin menee!

Mikähän tieteellinen teoria selittäis tuon, että kotona ei maistu mutta muualla maistuu? :p

Originally posted by AKV
Mikähän tieteellinen teoria selittäis tuon, että kotona ei maistu mutta muualla maistuu? :p

:lol2:

Kokonainen juustopatonki halki, voimariinia ja pötköllinen hookoon maksamakkaraa väliin. Ja kyytipojaksi kaakaota. Voi kiasus kun on hyvää ja rasvasta.

Ei mullakaan ole kovin paljon eroa vakio- ja mässypäivän aamiaisella, kaurapuuroa+protskua+ananasta. Mä oon aina ollu huono syömään aamuisin, väkisin pitää lappaa puuro naamaan. Ja kun en ole aamuihminen ja ajatus alkaa kulkea vasta pari tuntia heräämisen jälkeen niin ei käy edes mielessä että aamusin vois syödä muuta.

Originally posted by AKV
Olen itekin asiaa miettinyt ja päätynyt siihen tulokseen että siksi kun se ei maksa mitään, tai tavallaan kuuluu hintaan, siis hotellissa ja laivalla, muista paikoista en sitten tiedä yhtään mitään...:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom