Mäkihyppy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Bull-
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkahan pitkälle tuo ois menny,jos ei olis ottanu alas...250m?

Jullikka sanoi:
Kuinkahan pitkälle tuo ois menny,jos ei olis ottanu alas...250m?

Jonnekin sinne varmaan. Luulen kuitenkin että Ahosen kaatumisesta huolimatta ton 240 metriä voi ylittää suhteellisen kevyesti. Ahonen tuli tossa hypyssä vaan niin perkeleen korkealta että kaatuminen oli väistämätön.

Ahoselle 100 x :worship:

Itse seuraan kyseistä lajia koska suomalaiset ovat siinä hyviä, mikä tahansa laji missä suomi pärjää saa minut innostumaan ja kansallistunteen nousemaan pintaan...

Onko muuten kenelläkänä tietoa mäkimiesten kyykkytuloksista? Kuinka kaukana ne ovat voimanostajien tuloksista?

Willie sanoi:
Onko muuten kenelläkänä tietoa mäkimiesten kyykkytuloksista? Kuinka kaukana ne ovat voimanostajien tuloksista?

Ei ne taida hirveesti maksimivoimaa reenata. Taitaa mennä enemmän sinne nopeusvoiman puolellle.

Willie sanoi:

Ottavat lähinnä puolikyykkyä, kapealla jalka-asennolla(hyppy uran leveys), rinnalle vetoa, erilaisia pomppuja.
Käyvät välillä herkistelemässä kohtuullisen isoillakin painoilla kyykyssä, suht. lähelle maksimi painoja.
Tämä nyt on pieni kurkistus mäkihyppääjien treeneihin.
Puolikyykky tulokset ovat kohtuullisen hyviä, ajatellen kehonpainoa.
Riippuen toki valmentajasta, tämän suuntaista olen mäkihyppääjien treeneistä kuullut.

harde20 sanoi:
Itse seuraan kyseistä lajia koska suomalaiset ovat siinä hyviä, mikä tahansa laji missä suomi pärjää saa minut innostumaan ja kansallistunteen nousemaan pintaan...

Aika samoilla linjoilla. On se kumma vaikka inhoan esim. F1:siä yli kaiken, niin silti niitä pitää vaan seurata kun se Räkä on siellä mukana.

Joskus kattelin töllöstä sellaisen dokumenttipätkän Toni Niemisen harjoittelusta. Oli kyllä hurjan näköistä hommaa. Poika hyppi muistaakseni 80 kiloa niskassaan kyykystä ylös niin kauan kunnes laatta lensi lattialle. Oksennuksen jälkeen vaan meni takaisin tangon alle ja jatkoi pomppimista. En ole koskaan nähnyt kyllä vastaavaa treeniä, huh huh...

Mäkikotkat harjoittelevat varmasti pääsääntöisesti nopeusvoimaa maksimivoiman sijaan, enkä usko kisasyvyisten kyykkyjen kuuluvan harjoitusohjelmaan välttämättä edes viikottain. Kilomääräisten salitulosten perään kuitenkin lähinnä kyselin, sillä miehet ovat hyvin kevyitä. Janne Ahonen esimerkiksi painaa 66 kiloa ja minua kiinnostaisikin vertailla tuloksia 67,5 kilon sarjassa nostettuihin.

On kyllä kiva katsoa noita menneen kauden hyppyjä kun kausi on nyt loppunu. Tietääkö joku paikkaa josta sai lisää noita videoita menneestä kaudesta?

Ahonen sanoi jossain haastattelussa hyppäävänsä 70cm korkeutta suorilla jaloilla (siis ponnistaa normaalisti, mutta ilmassa suorien jalkojen ja maan välinen etäisyys tuo 70cm)

raskausarpi sanoi:
Ahonen sanoi jossain haastattelussa hyppäävänsä 70cm korkeutta suorilla jaloilla (siis ponnistaa normaalisti, mutta ilmassa suorien jalkojen ja maan välinen etäisyys tuo 70cm)

Niin,eikös Ahosella ollut mäkimiehistä kovin pomppu?Ainakin jossain jutussä kävin ilmi tämäkin asia. Tosin viimekautta,kun katsoo niin mmikään ihme olekkaan,et kovin pomppaaja olisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom