Lykkäyksen hakeminen armeijasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkotus oli alottaa armeija tän vuoden heinäkuussa mutta nyt tarvitsisin lykkäystä. Syynä lähinnä se että tahdon vielä pyrkiä erikoisjoukkoihin + muutama muu syy joita en mainitse tässä. (Enkä armeijallekaan)

Ensinnäkin onko tämä syy tarpeeksi hyvä lykkäyksen hakemiselle?

Jos ei ole, niin onko se "todiste ajankohdan siirron tarpeellisuudesta" kuinka ehdoton juttu? Eli toisin sanoen kuinka hyvin se kusettaminen tässä onnistuu?

Ja mielelläni kuulisin vielä ehdotuksia että mitä kannattaisi tehdä jos yllämainitut eivät onnistu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkotus oli alottaa armeija tän vuoden heinäkuussa mutta nyt tarvitsisin lykkäystä. Syynä lähinnä se että tahdon vielä pyrkiä erikoisjoukkoihin + muutama muu syy joita en mainitse tässä. (Enkä armeijallekaan)

Jos ei ole, niin onko se "todiste ajankohdan siirron tarpeellisuudesta" kuinka ehdoton juttu? Eli toisin sanoen kuinka hyvin se kusettaminen tässä onnistuu?

Ja mielelläni kuulisin vielä ehdotuksia että mitä kannattaisi tehdä jos yllämainitut eivät onnistu.
Jos sä tarviit lykkäystä ni mikset yksinkertasest kerro armeijalle että minkä takia tarvit, miks pitää ruveta kusettamaan kyseisessä asiassa?

[edit] kirjotusvirhe

On kyllä hyvin vaikea "kusettaa" ne kun pyytävät kirjallisen todistuksen lähes kaikesta maan ja taivaan väliltä, mikä on ihan ymmärrettävääkin.

Ite koitin monella tapaa myös lykkäystä saada, mutta ei onnanu, niinpä päätin mennä vaan suoraan lääkärille ja sanoin että ihan turha armeijaan mennä kun se ei millään muotoa kiinnosta ja vapautushan sieltä tuli. Kai sieltä lääkäriltä sitä lykkäystäkin onnistuu saamaan, mutta miten se vaikuttaa sitten myöhemmin siihen palvelukseen ja esim. noihin erikoisjoukkouhin hakemiseen, siitä ei ole mitään hajua.

Eiköhän ne lykkäykset hoidu talon sisällä, jos haet ja pääset erikoisjoukkoihin. Ei siinä itse tarvi mitään sen jälkeen sotkea vaan Firma hoitaa asian.

Haet keväällä kouluun. Opiskelujen aloittaminen on ihan järkevä syy saada lykkäystä.

Voisiko tähän saada varmistuksen joltain joka on tätä korttia käyttänyt? Olen nimittäin hakemassa jo tänä vuonna niin sehän sen ongelman ratkasis.

Mihin saapumiserään sut on määrätty ja mihin olisit valmis menemään? Mulla venähti lukio yli kolmen vuoden kun piti inttiin mennä niin ei tarvinnu ku yhdellä saapumiserällä siirtää. Siihen ei tarvinnut edes lykkäystä hakea vaan eränvaihtoa, koska se saapumiserä mihin sitten lopulta menin oli kuitenkin viiminen mun ikäluokalle tarkotettu. Tietääkseni lykkäystä joutuu hakemaan vaan jos et pysty menemään mihinkään sun ikäluokalle tarjottuun saapumiserään. Se on sitten eri kaavake millä toi hoituu ja mun tapauksessa ei kauheesti vaatinut mitään selittelyä ja samalla lomakkeella onnistu myös palveluspaikan vaihto lähemmäksi.

Tottakai saa käydä koulun ennen inttiä.

Joo mutta oon ensisijaisesti hakemassa valtiotieteelliseen eli jos pääsen sinne niin tulisin armeijaan viiden vuoden päästä. Eiköhän ne sillon käske tulemaan ensin armeijaan?

Mihin saapumiserään sut on määrätty ja mihin olisit valmis menemään? Mulla venähti lukio yli kolmen vuoden kun piti inttiin mennä niin ei tarvinnu ku yhdellä saapumiserällä siirtää. Siihen ei tarvinnut edes lykkäystä hakea vaan eränvaihtoa, koska se saapumiserä mihin sitten lopulta menin oli kuitenkin viiminen mun ikäluokalle tarkotettu. Tietääkseni lykkäystä joutuu hakemaan vaan jos et pysty menemään mihinkään sun ikäluokalle tarjottuun saapumiserään. Se on sitten eri kaavake millä toi hoituu ja mun tapauksessa ei kauheesti vaatinut mitään selittelyä ja samalla lomakkeella onnistu myös palveluspaikan vaihto lähemmäksi.

oon heinäkuu 09. Suunnitelma on nyt se että jos saan lykkäystä niin menen taistelukeltaja testeihin (kurssi alkaa tammikuussa) ja jos se ei onnaa niin laskuvarjojääkäri/erikoisrajajääkäri (alkaa heinäkuussa). Eli se lykkäys pitäisi siis hakea heinäkuulle.

Oon muuten syntyny 90. Eikös mun saapumiserät olis 2010? Ainakin suurin osa mun ikäsistä menee 2010. Jos näin on niin pystynkö mä siis lykkäämään 2010 heinäkuuhun asti ilman selittelyjä?

Joo mutta oon ensisijaisesti hakemassa valtiotieteelliseen eli jos pääsen sinne niin tulisin armeijaan viiden vuoden päästä. Eiköhän ne sillon käske tulemaan ensin armeijaan?

oon heinäkuu 09. Suunnitelma on nyt se että jos saan lykkäystä niin menen taistelukeltaja testeihin (kurssi alkaa tammikuussa) ja jos se ei onnaa niin laskuvarjojääkäri/erikoisrajajääkäri (alkaa heinäkuussa). Eli se lykkäys pitäisi siis hakea heinäkuulle.

Oon muuten syntyny 90. Eikös mun saapumiserät olis 2010? Ainakin suurin osa mun ikäsistä menee 2010. Jos näin on niin pystynkö mä siis lykkäämään 2010 heinäkuuhun asti ilman selittelyjä?

Ei ne mitään käske vaan menet armeijaan opiskelujen jälkeen. Pyytävät vain todistuksen siitä että olet koululla kirjoilla.

Mutta kun en halua käydä armeijaa korkeakoulun jälkeen, vaan vuoden päästä. Käykö se että haen 5 vuotta lykkäystä yksiin sen kanssa että pyrin puolen vuoden päästä erikoisjoukkoihin?

Mutta kun en halua käydä armeijaa korkeakoulun jälkeen, vaan vuoden päästä. Käykö se että haen 5 vuotta lykkäystä yksiin sen kanssa että pyrin puolen vuoden päästä erikoisjoukkoihin?

Hae lykkäystä 1/10, lue itsesi sisään, opiskele syksy ja lähde inttiin.

Erikoisjoukkoja voit käyttää vielä lisäperusteena tuohon siirtoon (opiskelun ohella). Kokeilemalla se selviää, varman vastauksen saat vain sotilasläänisi esikunnasta.

Jos astut palvelukseen ja suoritat sen jälkeen erikoisjoukkojen testit hyväksytysti ja saat tiedon sisäänpääsystä sun palvelus katkeaa automaattisesti ja homma alusta sitten erikoisjoukoissa..
esim astut heinäkuussa palvelukseen, ja saat kuulla sitten myöhemmin että tammikuussa alotat LJK:n niin palvelus keskeytyy .. en muista milloin on TSTs testit ja milloin alkoi, ja alkoiko puolen vuoden välein vai vuoden välein TST sukeltajien kurssi..
Näin minä muistelisin tämän menevän.

Jos astut palvelukseen ja suoritat sen jälkeen erikoisjoukkojen testit hyväksytysti ja saat tiedon sisäänpääsystä sun palvelus katkeaa automaattisesti ja homma alusta sitten erikoisjoukoissa..
esim astut heinäkuussa palvelukseen, ja saat kuulla sitten myöhemmin että tammikuussa alotat LJK:n niin palvelus keskeytyy .. en muista milloin on TSTs testit ja milloin alkoi, ja alkoiko puolen vuoden välein vai vuoden välein TST sukeltajien kurssi..
Näin minä muistelisin tämän menevän.

Joo mutta jos en pääse sukeltajiin niin palvelusta tulee jotain 8kk ylimäärästä. :david:

Joo mutta jos en pääse sukeltajiin niin palvelusta tulee jotain 8kk ylimäärästä. :david:

Nyt en ehkä ymmärtänyt.
Jos et pääse sukeltajaksi, niin olet palvelusaikasi loppuun normaalisti oli se sitten 6, 9 tai 12kk. Mistä se 8kk ylimääräistä tulee?

Jos et pääse sukeltajien testeistä läpi, jatkat palvelusta normaalisti eli kotiutuisit kesällä. Jos pääset läpi, palvelus keskeytyy, kunnes uusi sukeltajakurssi/ljk-kurssi alkaa. Ainoastaan jälkimmäisessä tulee ylimääräistä palvelusta.

Sukeltajakursseja on yksi vuodessa.

Edit. Hidas

Millä varoajalla tuota lykkäystä pitää anoa? Meinaan itselläkin ois tän kesän heinäkuussa määräys olla kasarmilla, mutta haen kouluun ja jo sisään pääsen niin todellakin menen sinne kouluun enkä inttiin.

Homman nimi on vaan se että tieto siitä sisäänpääsystä tulee noin viikkoa ennen palvelukseen astumista, joten mietin että ehtiikö tuossa ajassa enää anoa lykkäystä?

Tarkotuksena on pyrkiä sukeltajiin ja ljk/erikoisrajajääkäri ensi talvena. Eli jos aloitan heinäkuussa, en pääse sukeltajiin, pyrin jääkäreihin ja pääsen niin tieto siitä tulee joskus maaliskuussa jolloin mut lasketaan lomalle jolla olen sen 4kk ja sitten alotan vuoden palvelusajan jääkäreissä.

Tätä tarkotin.

Noi ljk/erikoisrajajääkäri testit taitavat olla joka vuosi tammikuun tienoilla, joten jos menet heinäkuussa etkä pääse suk:n, ja olet vain 6kk mies, kotiudut ennenkuin saat tiedon (tai jopa kutsun testeihin) ljk:n pääsystä.

Eli jos tonne haluat 2010 erään, niin esim I/2010 voisi olla ihan hyvä ajankohta astua palvelukseen. Tietenkin se heinäkuun erä antaa aika paljon mahdollisuuksia treenata/valmistautua paremmin noihin testeihin.

Ja jos ole nyt tänä kesänä kirjoittamassa ylioppilaaksi, niin uskoisin tuon siirron olevan helppoa ilman lykkäysanomusta. Suosittelen tutkimaan puolustusvoimien kotisivuja (http://www.mil.fi/)ja ottamaan vaikka yhteyttä oman läänisi esikuntaan asian tiimoilta.
Ei ne syö sua vaikka sinne jopa soittaisi.

edit.
Tossa linkkiä noihin aluetoimistoihin
http://www.mil.fi/maavoimat/aluetoimistot/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom