Lyhyet ja pitkät sarjat samalle lihasryhmälle yhdellä treenikerralla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kiska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäs mieltä olette, onko näin järkevää treenata?
Elikkäs sama lihasryhmä treenattais ikään voima- ja bodaus -tyyppisesti samassa treenissä.
Jos esimerkiksi haluaa panostaa voimaan enemmän, mutta myös lihasten kasvuun niin mitä mieltä olette jos samassa treenissä tekee tyyliin ensiksi voimasarjat ja sitten apuliikkenä lihakselle pidempää sarjaa (tyyliin kyykky-reidenojennus tai penkki-peck-deck)? Ja onko toimiva molemmin päin, vain toisinpäin vai ei laisinkaan.
Toivottavasti tajusitte mitä yritän kysyä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Mitäs mieltä olette, onko näin järkevää treenata?
Elikkäs sama lihasryhmä treenattais ikään voima- ja bodaus -tyyppisesti samassa treenissä.
Jos esimerkiksi haluaa panostaa voimaan enemmän, mutta myös lihasten kasvuun niin mitä mieltä olette jos samassa treenissä tekee tyyliin ensiksi voimasarjat ja sitten apuliikkenä lihakselle pidempää sarjaa (tyyliin kyykky-reidenojennus tai penkki-peck-deck)? Ja onko toimiva molemmin päin, vain toisinpäin vai ei laisinkaan.
Toivottavasti tajusitte mitä yritän kysyä.

Kyllähän tuollain voi tehdä ja monet tekevätkin! Esimerkiksi selkäpäivänä voi aloittaa raskaalla kulmasoudulla ja siitä sitten siirtyä muihin liikkeisiin tekemään pitempää sarjaa.
Niin ja minun mielestäni ehdottomasti sillain päin, että ensiksi voimapainoitteiset sarjat/liikkeet ja vasta sitten nuo bodaustyyliset.

Edit: olin hidas...

Käytä nyt vähän omia aivoja. Itsellä ainakin voimatreeni on pääsääntöisesti 1-6 toiston sarjoja.

Käytä sinä aivoja. En ole kysynyt toistomääriä vaan järkevää sarjamäärää tuohon, jota en viitsinyt arvioida, aloittelija kun olen, kun tuolla on nuo "apuliikesarjat" vielä lopussa.

Käytä sinä aivoja. En ole kysynyt toistomääriä vaan järkevää sarjamäärää tuohon, jota en viitsinyt arvioida, aloittelija kun olen, kun tuolla on nuo "apuliikesarjat" vielä lopussa.

Se nyt riippuu vähän ohjelmasta ja kuinka usein treenaat samat lihakset/liikkeet. Molemmissa sarjoja siis jaosta ja liikemääristä riippuen kolmesta kuuteen.

Ihan hyvin pystyy. Treenaan ite sellasella hybridi 2/4 jaolla jossa torso päivänä esim ensiksi raskas penkki 5x5 ja sitten vaikka flyesit pitkillä sarjoilla päälle, lisäksi muita liikkeitä rinnalle sekaisin voimaa ja pumppia.Parasta kehitystä tullu moneen vuoteen, niin ja sit aina 2kk välein 1vko totaali offia salilta. Oisko ollu Lance Norton tai joku sen niminen joka puhu sellaisesta Power Building treenityylistä. Googlella löytyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom