Luulosairauttako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Kroppa pitää huijata kasvamaan!

Mutta mitä tehdä, kun kroppa alkaa huijata?
Onko kukaan huomannu seuraavanlaista ilmiötä? Paras treenikausi meneillään, homma kulkee hyvin ja tulokset nousevat. Joku kerta kun herää kyykkypäivän aamuna, on jalat (ja mahdollisesti alaselkä) aivan järkyttävän kipeet. Ei niinku mitään saumaa treenata kovaa. Ja kuitenkin samalla tietää, että edellisenä päivänä on paikat ollut täysin kunnossa, eikä ole tehnyt mitään, minkä pitäisi aiheuttaa viikon pahimmalle (parhaimmalle?) päivälle kipuja. Edellisestä treenistä on ehtinyt palautumaan, eikä minkään pitäisi olla pielessä.
Sitten kun kyykkypäivä on ohi ja seuraava (joku muu) treeni edessä, on taas paikat ihan kunnossa...

Pelkääkö kroppa kyykkyä vaan niin paljon, että heittää kusetusmielessä jotkut valekivut päälle juuri siksi aikaa, kun pitäisi kyykätä? :D

Samaa ilmiötä on huomattu vaikka aamucardion kanssa (en tiedä, onko näillä yhteyttä) Aamulla on kauhea olo, kuin pahin flunssa olisi päällä. Ei siis mitään järkeä alkaa ottamaan pyörää, saati sitten lähteä ulos lenkille. Ja kun aamucardiolle otollinen aika on ohi, katoaa kurkkukivut sun muut välittömästi ja on aivan timmissä päivän "töihin"...

Siis pääkopastahan tämän on pakko olla kiinni? Eikai nyt kroppa sentään näin ovelasti osaa kusettaa??? :p :confused:

Colemanni ja Mtmm voisikin tässä mainiosti esitellä omaa huijausfilosofiaansa :D Mitenkäs se nyt menikään...

Hehheh, en kyllä ole huomannut samanlaisia oireita. Joskus alaselkä tosin jymähtää täysin jumiin jalkatreenin lämmittelyssä. Vittumainen kroppa sulla :)

Tonza, sun pitää näyttää kropallesi missä se kaappi seisoo!

Ei mulla kyllä tollasia 'oireita' ole ollut..kyllä ne koivet on jumissa edellisinäkin päivinä, jos on jalkapäivänäkin vielä. :)

Toimiihan se plasebovaikutus molempiin suuntiin. Jos kroppa koettaa tuolleen jarrutella sun menoo, niin eiku vaan vastaiskua kehiin! Ajattele tiukasti, että "Joo, tänään mä kyykkään rajusti! Ups, eiku siis penkkipäiväkös se olikaan? Hetkinen, vai pitikös mun pitää lepopäivä??". Ja aamulenkinkin osalta "Noniin, tänäaamuna mennäänkin autolla! Ai niin, eiku siis kävellään/pyöräillään rivakasti!" jne.jne. Vaikka pohjimmiltaan tietäisit, mitä tulet tekemään (tietääkö sitä ikinä 100% varmasti? eikö olisi hyvä päättää lopullisesti reeniliikkeet vasta salilla?), niin ajattele jotain ihan muuta. Ehkä juonikas kroppasi ei pysy mukana, eikä aiheuta psykosomaattisia oireita samaan tahtiin.

Hmm, tää menee melkoseksi UFO-meiningiksi, mutta menköön! On kai henkisellä puolella kumminkin monessakin mielessä iso merkitys, reenienkin suhteen.

Kai siihen liittyy tämäkin: joskus tuntuu, että tänään varmaan tulee enkka ja treeni kulkeekin ihan surkeesti. Joskus taas tuntuu etukäteen, ettei jaksa nostaa mitään ja treeni meneekin tosi hyvin.

Siis: ei osaa arvioida voimiaan = kropalla tuntuu olevan OMA TAHTO, johon minä en pysty vaikuttamaan.

kyllä se taitaa tonne henkiselle tosiaan mennä. itelläkin joskus ollu samanlaisia oireita varsinkin kun olis pitänyt tehdä kyykkyenkka sinä päivänä.

kannattanee keskittyä esim. treenaamaan kovaa ja hyvällä tekniikalla, eikä niinkään pelotella itteensä sillä tuloksella. sähän ohjaat ittees epäonnistumaan... kuvittele vaikka, että tänään tehdään hyvä tekniikkaykkönen, jossa keskitytään hyviin vatsapaineisiin ja tasapainoon, eikä niinkää siihen rautamäärään. aikaamyöten sellanen tulosjohtonen treeni aiheuttaa vaan liikaa stressiä. joka tapauksessa sä joskus epäonnistut, joten anna itelles oikeus siihen.

hyviä ja irtonaisia treenejä!:) :)

Originally posted by naiskovis
Kai siihen liittyy tämäkin: joskus tuntuu, että tänään varmaan tulee enkka ja treeni kulkeekin ihan surkeesti. Joskus taas tuntuu etukäteen, ettei jaksa nostaa mitään ja treeni meneekin tosi hyvin.

Siis: ei osaa arvioida voimiaan = kropalla tuntuu olevan OMA TAHTO, johon minä en pysty vaikuttamaan.

Mulla ilmenee täsmälleen tätä samaa. Mä en rehellisesti sanottuna koskaan voi etukäteen olla varma, että minkälainen treenipäivä mulle tulee. Vaikka kuinka olis vahva ja energinen olo niin silti saattaa käydä niin, että mikään ei onnistu ja rauta tuntuu olevan 10 x raskaampaa kuin normaalisti. Joskus alussa luulin, että tää ilmiö johtuu siitä, ettei vielä tunne omaa kehoaan tarpeeksi. Ehkä se voi olla sitäkin, mutta vuosia on mennyt ja sama ongelma on edelleen olemassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by naiskovis

Toi on niinku niin totta!

Mulla tuntuu aina ennätyksien kokeilupäivinä monesti siltä, ettei hommasta tule mitään. Jännitän varmaan niin helvetisti. Olo tuntuu paskalta ja lämmittelysarjat liikkuu nihkeästi.

Lopulta tämmöisen olon seurauksena on aina paukahdellut uusia ennätyksiä.

Sama pätee myös muihin harrastamiini urheilulajeihin ja jopa opiskeluun!

Ennen tärkeätä tenttiä rauta liikkuu huonosti. Eiku...

Originally posted by colemanni
henkistä heikkoutta

No tätähän oon epäilly. Välillä kroppa vie voiton ja oon jättäny treenit väliin/siirtäny seur. päivään. Joskus taas oon vetäny väkisin ja saanu ihan vitun hyvät treenit, kun oon alkuun päässy...

Iivili: Mun on pakko suunnitella nuo treeniliikkeet etukäteen. Muuten mulla menee se aina siihen samaan kaavaan, vaihtelu jää tekemättä, ellen etukäteen sitä paperille pistä. Valitsen muuten sen helpoimman ja mukavimman tavan ja liikkeet, joista pidän. Mutta kun homma on suunniteltu etukäteen, tulee se vaihtelu varmasti hoidettua...

Ota rauhoittavia ja särkylääkettä ja pakota itsesi salille.

Rauhoittavia ei kuitenkaan kannata ottaa niin paljoa, että olisi aivan sekaisin :D

pari tiukkaa iskua palleaan jos kroppa käy vittuileen..jeah!

ja omaksu sellanen filosofia, että se treeneissä aiheutuva kipu on vaan hetkellistä, kun taas kunnia, hyvä olo, voima ja kehitys on paljon pitempikestosta (toi joitan tollasta). :p

pain is tempperori, pride is forever. (tää luki jossain jenkkisaitilla)

edit: joo mulla on se signeerauksenaki.

Back
Ylös Bottom