Luottokortilta veloitettu liikaa (tulin huijatuksi)

Liittynyt
27.8.2007
Viestejä
898
Voin alkuun sanoa, että hävettää ja vituttaa, ja toivoisinkin, että säästäisitte kaikenlaisen kuittailun muualle. Asiaan:

Mutsi laittoi viime kuussa viestiä, ettei saanut tilattua itselleen jotain ihmeen Acai-marjojen näytepakettia, jota tarvi dieettaukseensa. No minä sitten reippaana poikana tilasin omilla luottokorttitiedoilla kyseisen yhden euron satsin ja nyt kuukautta myöhemmin huomasin, että nyt on laskutettu sata euroa lisää.

Tarkistin sivuilta ja siellä näytti olevan ihan kohtuullisen kokoinen präntti tuosta sitoutumisesta 99 euron membership-fee:hen.

"Offer Details: By clicking order you agree to enroll in the trial membership program which starts today, and after 14 days the trial expires, we will bill you for you a one-time membership fee of €99.95. Then every thirty days we will provide you a fresh supply of the product at the discounted price of €14.95. Your product will be dispatched within 2 business days. To cancel automatic delivery and avoid being billed, call our customer support: 09 4241 9011. The charge will appear on your statement as CLN* aberrycs.com (VISA) or QM*Acai Berry (MasterCard)."

Visa-asiakaspalvelu on jo kiinni tältä päivältä ja soitan sinne huomenna, mutta voikohan tässä mitään, kun on kuitenkin periaatteessa suostunut lisäveloitukseen tilatessaan näytesatsin?


Screenshotti saitista: http://www.nbl.fi/~nbl2390/tilaus.png

Tässä vielä jonkun ystävällisen suomalaisen blogi, josta äitini oli kyseisen näytepakkauksen bongannut: -edited-

PS. Meinasin ensin postata lakiosioon, mutta ajattelin ettei ihmiset lurkkaa sitä niin paljoa. Lainopillinen neuvo tähänkin kuitenkin kelpaisi.

PSS. Vittu että ihmisen täytyy olla TYHMÄ.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi blogi oli kyllä helvetin epäilyttävä. Aivan selkeää mainostusta noille tuotteille, ja nuo kommentitkin ovat luokkaa "Kokeile ilmaisia kokeilueriä. Et menetä mitään!" "Acai Berry ja Colon Cleanseri on todellakin muuttanut elämäni." "Kannattaa kokeilla, on nimttäin sen arvoista! Kiitoksia oikein paljon Mari." Alkoi itseäkin vituttamaan.
 
Tuskin tulen saamaan rahojasi takaisin, mutta kannattaa nyt ainakin perua se tilaus ettei tule lisää laskuja. Kantapään kautta oppii, että sopimusehdot kannattaa lukea tarkkaan. Tosin et ainakaan mitään menetä, jos kysyt luottokunnan kantaa asiaan. Sopimusteksti näyttäisi olevan tarpeeksi selkeästi ja ymmärrettäväsi esillä....:)
 
Haha, loistavia nuo "muiden käyttäjien" kommentit. Joka jampalla lähtenyt 50kg kahdessa kuukaudessa.

Mutta paas ottaen yhteytta kuluttaja-asiamieheen jos hän osaisi sanoa mitään. Tosin firma vaikuttaa ulkomaalaiselta, joten apu voi olla laiha. Toivottavasti visafirma saa vedettyä rahat takaisin.
 
Tärkeintähän on minkälaiseen laskuun olet suostunut minun mielestäni, eli visalta veloitetaan vain se mitä siinä laskussa luki kun tilausta teit, tuossa kuvassasi näyttäisi että laskun loppusumma on .99 taalaa, tiedä sit, on sulla varmaan joku tilausvahvistus?
 
Tärkeintähän on minkälaiseen laskuun olet suostunut minun mielestäni, eli visalta veloitetaan vain se mitä siinä laskussa luki kun tilausta teit, tuossa kuvassasi näyttäisi että laskun loppusumma on .99 taalaa, tiedä sit, on sulla varmaan joku tilausvahvistus?
Voisi kuvitella tosiaan, että olis pitäny hyväksyä juurikin se korkeampi summa siinä maksaessa, jotta toi olisi täysin pitävä.
 
Tässä tilausvahvistus, vain nimi muutettu eli tietoa ei ollut tilausvahvistuksessa juuri nimeksikään (osoitteita tai mitään ei ole siis poistettu, niitä ei ollut):

"Dear kynis2007

Thank you for your order of BrandNewAcai. We hope you had a pleasant shopping experience, and now we're here to provide you with outstanding support! You will be notified separately about the shipment of the product.

Below, you will find a summary of your order, and some important information that will help us better serve you. Please be sure to save this email.

We are at your service! If you have any questions about your order, or wish to cancel your membership - please contact us using the information below, or just reply to this email.

Customer Service Phone:
Hours of Operation:
- Monday to Saturday 9:00 to 21:00 CET (GMT+1) (EN, FR, IT, DE, ES)
- Monday to Saturday 21:00 to 9:00 CET (GMT+1) (EN)

Product: BrandNewAcai
Order Date:
Order #:
Price:
Quantity: 1

Billing Address:


Shipping Address:


It's our pleasure to serve you.

Your Customer Service Team"



Suomi24:llä näytti olevan useampi samaan retkuun mennyt.
 
et ole siis kunnon kuittia saanut, kyllä visa ton varmaan sulle hoitaa. varsinkin jos niitä juttuja on paljon.
 
Visan asiakaspalvelussa sanottiin, että vastaavia tapauksia on ollut jonkun verran ja kehotettiin tekemään reklamaatio luottokuntaan. Nykyinen visa-kortti laitettiin kans kiinni.
 
Voi olla kyllä vähän siinä ja siinä että saako reklamoitua, aika härskiä hommaahan tuo kyllä toisaalta on. Eri juttu jos jää tuote saamatta, sillon kyllä saa rahat takasin, mutta niinkun todettu, niin tossa on ite periaatteessa suostunu tohon maksuun. Kerrohan sitten että mitä kävi, näin ammatillisessakin mielessä kiinnostaa lopputulos.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom