Luotettavin auto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 123
Ikä
48
Hienoin ja paras ajaa jne. olisi varmaankin Bemari, mutta entäs jos tahtoo luotettavan missä käytännössä ainoat kustannukset ovat ne jotka annetaan autokauppiaalle kun papereita tehdään? Taitaa ainoa vaihtoehto olla Toyota, ainakin jos saksalaiseen! tutkimukseen on luottaminen. Hassua on kun katsoo vaikkapa Bemarin "lippulaivan" 530D:n hintoja ja vertaa niitä Toyota Avensiksen hintoihin Saksassa, ovat ne kutakuinkin samoja :eek: Bemarihan on siis halpa koko kansan auto? Toisaalta Bemaria korjaa jo aika paljon (vaikka vaihtaa koko moottorin) kun vertaa hintaeroa "kalliiseen" Toyotaan (tällöin ei olla huomioitu VEROJA)

Mutta joo, törmäsin tällaiseen tutkimukseen kun metsästin tietoutta eri farmariautoista (joo, farkut on rumia mutta kun on perhettä niin...)

Saksalaistutkimusten mukaan Toyota luotettavin

Saksan autokatsastuslaitoksen laatiman TÜV Auto Report 2004:n mukaan Toyotissa ilmeni jälleen vähiten vikoja katsastuksien yhteydessä ja Toyotan kokonaislaadun todettiinkin olevan omalla tasollaan.

Samaan tulokseen päädyttiin myös Autobild-lehden tekemässä laajassa Qualitäts Report 2003:ssa.


Toyotat kärkiryhmässä kaikissa ikäluokissa

Ikäluokassa 1 - 3-vuotiaat autot Toyota Yaris sijoittui jaetulle toiselle sijalle. Viidenneksi vähiten vikoja löytyi Toyotan RAV4-mallista, ja jaetulla kuudennella sijalla olivat Corolla ja Picnic.

Seuraavan ikäluokan, 4 - 5-vuotiaiden, kärkikolmikon muodostivat Toyotan Picnic, Avensis ja Starlet. Kuudennen sijan jakoivat Corolla ja RAV4 yhdessä Porsche Boxterin kanssa.

6 - 7-vuotiaiden autojen vähävikaisin malli oli Starlet perässään RAV4. Ryhmän seitsemäs oli Corolla ja kahdeksas Carina.

8 - 9 vuotta käytössä olleista automalleista kolmanneksi viattomin oli Toyota Corolla Starletin sijoittuessa jaetulle neljännelle sijalle ja Carinan kuudenneksi.

TÜV:n laatimaa raporttia pidetään Saksan luotettavimpana selvityksenä autoissa ilmenneistä vioista. Toyotat ovat vuodesta toiseen sijoittuneet vertailussa kärkeen ja osoittaneet näin luotettavuutensa ja kestävyytensä.

Laadun ja luotettavuuden mittapuu Saksalainen Autobild-lehti julkaisi viime vuoden lopulla oman laaturaporttinsa, johon oli otettu mukaan 15 merkittävintä Saksassa myynnissä olevaa automerkkiä. Tutkimus pohjautui kahdeksaan eri lähteeseen, ja siinä oli huomioitu myös sekä TÜV:n että ADAC:n raportit.

Kymmeniä tuhansia haastateltiin korjaamokäynneistä

Lisäksi Autobild haastatteli 24 094 autoilijaa, joilta kysyttiin muun muassa millaisia korjauksia autoon on tehty ja millaisena he kokivat oman autonsa laatutason.

Tarvittujen korjaamokäyntien määrän vähyydessä Toyota oli aivan omassa luokassaan. Toyotan jälkeen tulivat muut japanilaismerkit ja sitten Mercedes Benz ja BMW.

Toyota 1,2 %
Mazda 3,3 %
Mitsubishi 4,4 %
Nissan 5,3 %
Mercedes 5,3 %
BMW 6,1 %
Audi 7,8 %
Skoda 9,5 %
VW 9,5 %
Seat 9,9 %

Vastaajat arvioivat automerkkiensä laatua asteikolla 1 - 10, jolloin keskiarvoksi muodostui 8,0.

Toyotan laatu koettiin vuosimallista riippumatta parhaaksi arvosanan noustessa 8,8:aan. Merkin todettiin myös saavuttaneen ja jo ohittaneenkin mm. laadukkaana pidetyn Mercedes Benzin (8,7).

Autobildin mukaan Saksan tiepalvelujärjestön, ADAC:n, tekemä tutkimus osaltaan varmistaa heidän loppupäätelmänsä; Toyotat eivät jää seisomaan moottoriteille vikojen vuoksi.

Avensis/Carina ja Corolla ovat luokkavoittajia RAV4-maasturin toimiessa myös huomaamattoman luotettavasti TÜV:n katsastustutkimus puolestaan osoittaa, ettei Toyotissa ole tyyppi- tms. vikoja.

Autobildin loppuraportissa Toyotan todettiinkin toimivan muille merkeille laadun ja luotettavuuden mittapuuna ja sen etumatkaa pidettiin varsin selvänä kaikkiin muihin, myös japanilaismerkkeihin.

http://www.koeajo.tv/index.php?81


Olisiko Toyota oikeasti se paras auto, jos ei tahdota varustelluinta ja ajomukavinta vaan "paras" käyttöauto?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
toyota.fi sanoi:
TÜV Auto Report 2006
TÜV (Technische Überwachungs Verein) laatii vuosittaisen raporttinsa yhteistyössä saksalaisen Auto Bild –lehden kanssa katsastuksessa ilmenneistä vioista. Tuorein TÜV 2006 –raportti on koottu 7,6 miljoonasta katsastuksesta viime vuodelta.

Tulokset on esitetty viidestä eri ikäryhmässä. Alle kolmivuotiaiden autojen luokassa Toyota Yaris oli toisena ja Toyota Corolla neljäs.

4–5 -vuotiaiden autojen ryhmässä Toyotan mallit RAV4, Yaris ja Avensis sijoittuivat kärkikymmenikköön sijoille 6–9.

6–7 -vuotiaiden ryhmässä Toyota Corolla oli kolmas ja RAV4 neljäs. Starlet ja Avensis sijoittuivat molemmat sijalle 7.

Ikäluokassa 8–9 -vuotiaat Toyotat nappasivat sijat kolme, neljä ja viisi. Järjestys oli: RAV4, Starlet ja Corolla.

10–11 -vuotiaiden kärkeen ajoi Porsche 911 kolmen Toyotan sijoittuessa kärkikymmenikköön.

TÜV-raportti osoitti jälleen, että Toyotat säilyvät ikääntyneinäkin vähävikaisina. Kaikkiaan Toyotan eri mallit saavuttivat 14 sijoitusta kärkikymmenikössä.
Yarisille voitto Toyotalle Keltainen enkeli –vertailussa
Myös ADAC, eli Saksan tiepalvelu, on omassa ADAC Motorwelt-lehdessään palkinnut Toyotan omassa laatututkimuksessaan "Keltainen Enkeli" –palkinnolla. Kyseisen palkinnon perusteina ovat lehden tekemä asiakastyytyväisyystutkimus sekä tiepalvelun mallikohtaiset matkankeskeytymistilastot. Tässä tutkimuksessa Toyota Yaris oli "Paras laatu" sarjassa täysin ylivoimainen.

Keltainen enkeli 2005 - Paras laatu - 10 parasta: 1. Toyota Yaris 1,37
2. Mazda 6 1,43
3. Audi A2 1,47
4. Mazda Premacy 1,49
5. BMW Mini 1,50
6. Porsche 911 Carrera 1,50
7. Mazda MX-5 1,56
8. Citroen Xsara Picasso 1,57
9. BMW 3-sarja 1,61
10. Toyota Avensis 1,61


tossa tulokset tüv:in 2006 tutkimuksesta. toyotan sivuilta mutta tulokset lienee tarkistettavissa myös muista lähteistä jos kiinnostusta riittää. en kuitenkaan suosittele tüv:n sivuja, ovat vähintään paskat jos eivät ole päivittäneet niitä kokonaan vuoden sisällä.
 
puhutaanko nyt luotettavimmasta autosta (merkki, malli, vuosimalli) vai pelkästään luotettavimmasta automerkistä keskimäärin? yleisesti toki voidaan sanoa että keskimäärin toyota on paras ja alfa romeo paskin mutta harva autonostajakaan päättää vain merkkiä ja sen jälkeen ottaa minkä tahansa auton kyseiseltä valmistajalta. kaikkien merkkien sisällä on laatuvaihteluita, joidenkin enemmän joidenkin toisten.

jos pitäisi valita pelkästään valmistaja niin toyota, jos saa valita tarkemmin niin mercedes w124 tai w201 200D. tekniikka noissa mersun kiisseleissä on niin yksinkertaista ja pomminvarmaa että oksat pois. kattelkaapa nettiautosta minkälaisia määriä noilla keskimäärin on ajettu. tämä olisi oma valintani, ilman sekunninkaan epäröintiä.
 
Arveluttavia..

Hienoin ja paras ajaa jne. olisi varmaankin Bemari...

Ottamatta kantaa mihinkään suuntaan,niin kuitenkin aina on arveluttavaa väittää että joku merkki on hienoin tai paras ajaa.Mielipiteitä kun on niin monenlaisia.Millä kriteereillä ylipäätään määritellään paras ajaa-auto? :) Joku haluaa sporttiseen autoon yhtä jäykän alustan kuin jossain kivireessä.Joku taas haluaa alustan jonka jousitus ym.mahdollistaa pehmeän ja tasaisen kyydin oli tienpinta sitten millainen tahansa.Ja molemmat pitävät omaa ajokkiaan parhaana mahdollisena ajettavana ;)

Mutta itse asiaan niin oli Toyota sitten hyvä tai huono,niin sellaisen kuvan olen saanut,että Toyota olisi karvan verran arvostetumpi(kalliimpi)kuin muut vastaavat japsimerkit samassa hinta/laatuluokassa.Näin olen huomannut muutamissa omissa autokaupoissa ja samaa ovat kertoneet muutamat tutut autokauppiaat.Kertooko se vain siitä että Tojo olisi muita japsimerkkejä halutumpi vai onko se sitten oikeasti muita parempi,kestävämpi tai peräti parempi ajaa??;)
 
puhutaanko nyt luotettavimmasta autosta (merkki, malli, vuosimalli) vai pelkästään luotettavimmasta automerkistä keskimäärin? yleisesti toki voidaan sanoa että keskimäärin toyota on paras ja alfa romeo paskin mutta harva autonostajakaan päättää vain merkkiä ja sen jälkeen ottaa minkä tahansa auton kyseiseltä valmistajalta. kaikkien merkkien sisällä on laatuvaihteluita, joidenkin enemmän joidenkin toisten.

jos pitäisi valita pelkästään valmistaja niin toyota, jos saa valita tarkemmin niin mercedes w124 tai w201 200D. tekniikka noissa mersun kiisseleissä on niin yksinkertaista ja pomminvarmaa että oksat pois. kattelkaapa nettiautosta minkälaisia määriä noilla keskimäärin on ajettu. tämä olisi oma valintani, ilman sekunninkaan epäröintiä.

pakko puhua keskimäärin. muuten urakasta tulee mahdoton jo pelkästään määrittelykysymysten takia. suoraanhan noista voidaan lukea että jos ottaa kärkipäästä auton niin hyvin suurella todennäköisyydellä mutta ei kuitenkaan 100% varmuudella sulla on luotettavampi auto kuin listan häntäpäässä oleva.

ja mallikohtaisesti tuntuu olevan ainakin nuo tilastot. e: kuin myös vuosimalleittain.
 
jos nyt verratavan vaikka jotain perus-Avensista (automaatti) ja 530Da bemaria, sitten tietty voi laajentaa listaa VAG:in autoihin, vastaavat vekottimet kultakin valmistajalta?
Mutta jos kokoluokka pidetään tuona mainittuna ja ikäluokka vaikkapa 2003-2005
Mikä on siis voittajan valinta?

Ranskalaiset ovat ainakin paskoja, jokaikinen.

nimim. ei koskaan enää :D

Mitäs jos pudottaisi koko-vaatimuksesta pykälän pois ja kulutuksenkin saisi pudettua puoleen. Näin kokoluokka vaihtuisi BMW 300-sarjaan, Corollaan ja Audi A4:ään... Kuulostaisi järkevältä tinkiä hieman kokoluokasta jolloin voisi jakaa polttoainekustannukset karkeasti kahdella ja se on paljon se :eek:
 
Toyota, omien kokemuksien mukaan. Nyt on ajeltu 136tkm -> 230tkm. Mitään vikaa ei ole noilla kilometreillä ollut. Edes pyöränlaakereita ei oo tarvinnu vaihdella :O
Tämä tietty edellyttänyt sitä, että huollot tehty ajallaan. Murroksen suojakumit vaihdettu ajallaan jne.. :)

Kyseessä siis -95 AE101 Corolla.
 
Olisiko Toyota oikeasti se paras auto, jos ei tahdota varustelluinta ja ajomukavinta vaan "paras" käyttöauto?



No eikö tämä nyt ole ollut ihan yleisesti tiedossa iät ja ajat, että japanilaiset autot(varsinkin Toyota&Mazda) ovat niitä luotettavimpia ja vähävikaisimpia autoja? Ja ihmisten kokemuksetkin sen kertovat, eikä pelkästään mitkään testit.

Ja nipponeissahan on yleensä aina ollut hyvä varustelutaso, jo kauan aikaa sitten. Vertaapa jotain -90 Mazdaa samanikäseen Mersuun. :D

Ja uskon, että tuskin mikään uusi auto enää nykyään voi kovin huono olla ajaa, merkistä riippumatta.
 
Ja uskon, että tuskin mikään uusi auto enää nykyään voi kovin huono olla ajaa, merkistä riippumatta.

huonous ja hyvyyshän ovat aina suhteellisia käsitteitä. eli vaikka auto olisi miten tahansa "hyvä" ajettava on se silti huono jos kaikki muut ovat parempia.
 
Zone-sarja -42%
Ranskalaiset ovat ainakin paskoja, jokaikinen.

nimim. ei koskaan enää :D

no eläs nyt. citroen xsara picasso päässyt aika kärkeen tuohon 06 listalle. ongelmana tieten öljyjen pitäminen moottorissa mutta ei tutun pikassossa muuta autosta johtuvaa ongelmaa ole ollut. tieten kansi vaihdettu takuuvaihtona määräaikaishuollossa mutta se ei aiheuttanut ongelmaa
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no eläs nyt. citroen xsara picasso päässyt aika kärkeen tuohon 06 listalle. ongelmana tieten öljyjen pitäminen moottorissa mutta ei tutun pikassossa muuta autosta johtuvaa ongelmaa ole ollut. tieten kansi vaihdettu takuuvaihtona määräaikaishuollossa mutta se ei aiheuttanut ongelmaa

kyllä parhaat ranskalaiset saa mäkkäristä...;)

jos luotettavaa autoa tekniikan puolesta hakee niin japsihan se varmaan taitaa olla. Ja mitä ajo-ominaisuuksiin tulee niin eiköhän jokaisen perse määrittele sen parhaan..parasta autoa ei olekkaan.
 
Lievä offtopic kun haettiin luotettavinta, mutta pakko mainita kun jenkeistä pitää :D N. 90 luvun lopussa Chrysler Neon 2.0l koneella maksoi vähemmän kuin Corolla 1.6l, Neonissa paremmat varusteet(ei turvavarusteet). Ja se pointti siis; Jos olisi ostanut Corollan 2.0l koneella se olisi ollut huomattavasti kalliimpi kuin neoni, ja kyllähän nykyrahassa 3000-4000e korjaa autoa ;)
 
joo korjaa 2500-3000 alkaa saamaan kansi remontin siihen sijais auto viikosta 3 viikkoon päälle ni tai taa mennä yli 4 tonnin!:rolleyes:
kyllä japsit luotettavuudessa vie 6-0 osta hilux ni kestää isältä pojalle:thumbs:
 
Lievä offtopic kun haettiin luotettavinta, mutta pakko mainita kun jenkeistä pitää :D N. 90 luvun lopussa Chrysler Neon 2.0l koneella maksoi vähemmän kuin Corolla 1.6l, Neonissa paremmat varusteet(ei turvavarusteet). Ja se pointti siis; Jos olisi ostanut Corollan 2.0l koneella se olisi ollut huomattavasti kalliimpi kuin neoni, ja kyllähän nykyrahassa 3000-4000e korjaa autoa ;)

ai siis se sysleri joka ruostuu puhki niinkuin mersut? ;)
eikä millään pahalla mutta voi olla että jenkkifanaatikko ajaa sun yli hevillä jos lukee kuinka sanot sanat "chrysler neon vm ~90" ja "jenkki" samassa lauseessa...
 
kyllä parhaat ranskalaiset saa mäkkäristä...;)

jos luotettavaa autoa tekniikan puolesta hakee niin japsihan se varmaan taitaa olla. Ja mitä ajo-ominaisuuksiin tulee niin eiköhän jokaisen perse määrittele sen parhaan..parasta autoa ei olekkaan.


Tekniikaltaan aivan ehdottomasti japsit. Esim Hiaceissa ei tunnu ikinä kellään olevan mitään vikaa, ja lähtee AINA käyntiin, oli pakkanen sitten kuinka helevetin kova tahansa :D Subarutkin todella kestäviä, kaverilla kohta 4 vuotta ollut impreza, jolla on ajettu.. hyvin, hyvin kovasti.. Eikä IKINÄ katsastuksessa ole ollut mikään edes väljää :wtf:
 
Hyvin on toiminu oma Mitsubishi Lancer 95 GLI 150000->170000km on nyt lasissa kun tuon luotettavalta taholta (serkulta) hommasin. Serkkukin hommas sitten 04 Mitsun eli japseille puoltoääni.
 
Hiace ja corolla ollut muutaman vuoden käytössä, Hiacessa meni 3 vuodessa pari laturia ja polttoainepumppu vuosi joskus, corollassa ei mitään vikaa. Tosin pitänee kuitenkin mainita että eukon rellu on ollut paljon huolettomampi kuin tuo hiace, ainoastaan etupyörän laakerin ja jakoremmin oon vaihtanut ja ajettu on 100 tkm. (mittarissa n180 tkm.).
 
Toyota Hilux varmaan luotettavin ja ranskalaisia vielä paskempia on KIA:t. Esim vikatilastot täällä pohjoisessa kertovat karua kieltä.
 
Meillä kiasta pelkästään positiivisia kokemuksia.. Toinen Sportage menossa.. Ekan ajoin paskaksi kesärenkailla jäisellä tiellä tolppaan :D
Tosi jämerä ja hyvä ajaa, ja hyvin liikkuu säällä kuin säällä.. Mitään vikaa ei ole vielä ollut ..
 
Jos haluat varman ajopelin niin osta ihmeessä se japski, Toyota tai Lexu. Laitteina ovat kyllä olleet pomminvarmoja 80-luvun loppupuolelta asti. Saksassa Toyota on kyllä todella hinnoissaankin, erittäin arvostettu merkki siellä ja miksikäs ei olisi. Autoliikkeitä kierrellessä hintalaput ovat Toyotalla järjestään BMW:n tasossa, ellei ylikin.

Itse ajan silti Alfalla, ei varma, mutta kyllähän ne kauniit naisetkin saattavat joskus pettää :) Unohtumattomat kyydit on tärkeintä... Kättä konehuoneeseen ja vroooom ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom