- Liittynyt
- 1.6.2004
- Viestejä
- 16 123
- Ikä
- 48
Hienoin ja paras ajaa jne. olisi varmaankin Bemari, mutta entäs jos tahtoo luotettavan missä käytännössä ainoat kustannukset ovat ne jotka annetaan autokauppiaalle kun papereita tehdään? Taitaa ainoa vaihtoehto olla Toyota, ainakin jos saksalaiseen! tutkimukseen on luottaminen. Hassua on kun katsoo vaikkapa Bemarin "lippulaivan" 530D:n hintoja ja vertaa niitä Toyota Avensiksen hintoihin Saksassa, ovat ne kutakuinkin samoja Bemarihan on siis halpa koko kansan auto? Toisaalta Bemaria korjaa jo aika paljon (vaikka vaihtaa koko moottorin) kun vertaa hintaeroa "kalliiseen" Toyotaan (tällöin ei olla huomioitu VEROJA)
Mutta joo, törmäsin tällaiseen tutkimukseen kun metsästin tietoutta eri farmariautoista (joo, farkut on rumia mutta kun on perhettä niin...)
http://www.koeajo.tv/index.php?81
Olisiko Toyota oikeasti se paras auto, jos ei tahdota varustelluinta ja ajomukavinta vaan "paras" käyttöauto?
Mutta joo, törmäsin tällaiseen tutkimukseen kun metsästin tietoutta eri farmariautoista (joo, farkut on rumia mutta kun on perhettä niin...)
Saksalaistutkimusten mukaan Toyota luotettavin
Saksan autokatsastuslaitoksen laatiman TÜV Auto Report 2004:n mukaan Toyotissa ilmeni jälleen vähiten vikoja katsastuksien yhteydessä ja Toyotan kokonaislaadun todettiinkin olevan omalla tasollaan.
Samaan tulokseen päädyttiin myös Autobild-lehden tekemässä laajassa Qualitäts Report 2003:ssa.
Toyotat kärkiryhmässä kaikissa ikäluokissa
Ikäluokassa 1 - 3-vuotiaat autot Toyota Yaris sijoittui jaetulle toiselle sijalle. Viidenneksi vähiten vikoja löytyi Toyotan RAV4-mallista, ja jaetulla kuudennella sijalla olivat Corolla ja Picnic.
Seuraavan ikäluokan, 4 - 5-vuotiaiden, kärkikolmikon muodostivat Toyotan Picnic, Avensis ja Starlet. Kuudennen sijan jakoivat Corolla ja RAV4 yhdessä Porsche Boxterin kanssa.
6 - 7-vuotiaiden autojen vähävikaisin malli oli Starlet perässään RAV4. Ryhmän seitsemäs oli Corolla ja kahdeksas Carina.
8 - 9 vuotta käytössä olleista automalleista kolmanneksi viattomin oli Toyota Corolla Starletin sijoittuessa jaetulle neljännelle sijalle ja Carinan kuudenneksi.
TÜV:n laatimaa raporttia pidetään Saksan luotettavimpana selvityksenä autoissa ilmenneistä vioista. Toyotat ovat vuodesta toiseen sijoittuneet vertailussa kärkeen ja osoittaneet näin luotettavuutensa ja kestävyytensä.
Laadun ja luotettavuuden mittapuu Saksalainen Autobild-lehti julkaisi viime vuoden lopulla oman laaturaporttinsa, johon oli otettu mukaan 15 merkittävintä Saksassa myynnissä olevaa automerkkiä. Tutkimus pohjautui kahdeksaan eri lähteeseen, ja siinä oli huomioitu myös sekä TÜV:n että ADAC:n raportit.
Kymmeniä tuhansia haastateltiin korjaamokäynneistä
Lisäksi Autobild haastatteli 24 094 autoilijaa, joilta kysyttiin muun muassa millaisia korjauksia autoon on tehty ja millaisena he kokivat oman autonsa laatutason.
Tarvittujen korjaamokäyntien määrän vähyydessä Toyota oli aivan omassa luokassaan. Toyotan jälkeen tulivat muut japanilaismerkit ja sitten Mercedes Benz ja BMW.
Toyota 1,2 %
Mazda 3,3 %
Mitsubishi 4,4 %
Nissan 5,3 %
Mercedes 5,3 %
BMW 6,1 %
Audi 7,8 %
Skoda 9,5 %
VW 9,5 %
Seat 9,9 %
Vastaajat arvioivat automerkkiensä laatua asteikolla 1 - 10, jolloin keskiarvoksi muodostui 8,0.
Toyotan laatu koettiin vuosimallista riippumatta parhaaksi arvosanan noustessa 8,8:aan. Merkin todettiin myös saavuttaneen ja jo ohittaneenkin mm. laadukkaana pidetyn Mercedes Benzin (8,7).
Autobildin mukaan Saksan tiepalvelujärjestön, ADAC:n, tekemä tutkimus osaltaan varmistaa heidän loppupäätelmänsä; Toyotat eivät jää seisomaan moottoriteille vikojen vuoksi.
Avensis/Carina ja Corolla ovat luokkavoittajia RAV4-maasturin toimiessa myös huomaamattoman luotettavasti TÜV:n katsastustutkimus puolestaan osoittaa, ettei Toyotissa ole tyyppi- tms. vikoja.
Autobildin loppuraportissa Toyotan todettiinkin toimivan muille merkeille laadun ja luotettavuuden mittapuuna ja sen etumatkaa pidettiin varsin selvänä kaikkiin muihin, myös japanilaismerkkeihin.
http://www.koeajo.tv/index.php?81
Olisiko Toyota oikeasti se paras auto, jos ei tahdota varustelluinta ja ajomukavinta vaan "paras" käyttöauto?