luotettava kehonkoostumusmittaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ma1
  • Aloitettu Aloitettu

ma1

En oikeen tiennyt mihin tää olis pitänyt laittaa, joten pahoittelut uuden ketjun aloituksesta.
olin äsken kehonkoostumusmittauksessa, joiden tuloksesta järkytyin. olen 17 vuotias tyttö ja painoa mulla on noin 60kg ja pituutta 167. Noin puolitoista vuotta sitten painoin vielä 7kg enemmän, eli parempaan suuntaan oon mielestäni mennyt ja huimasti. Rasvaprosenttini olikin n.38?!!! voiko tulos olla luotettava? En olisi uskonut sen olevan ainakaan näin korkea. ( salilla käyn n.4x viikko, ja muutama aerobinen lisäksi sen mukaan miten huvittaa.) Jutan gofatgo dietillä oon ollu nyt reilu kuukauden. Kehonkoostumusmittauksessa sanottiin myös että kehon kulutus ilman mitään liikuntoja olisi vain n. 1300? voiko tämä olla ihan totta? paikan henkilökunta sanoi etten saisi syödä muka enempää kuin 85g proteiinia päovässä? miten on asian laita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laita kuva , niin aika paljon helpompi arvioida. Kehonkoostumus mittauksetki saattaa vaihdella aika lailla, ja se että käyt salilla 4 kertaa viikossa ja harrastat aerobista ei vielä hirveästi kerro mitään. Rasvaa kertyy silti jos syö liikaa, kuka tahansa voi kuntoilla päivässä tunnin mutta todelliset haasteet tulee sitten keittiössä vastaan niiden muiden 23 tunnin aikana.

Mittalaitteissakin voi olla eroja, mutta tosiaan näillä tiedoilla vielä vaikea sanoa mitään suuntaan tai toiseen. "Kuollut" kulutuksesi on itse asiassa suht normaalin kuuloinen, sillä sehän tarkoittaa kulutustasi, jos makaisit päivän paikallasi tekemättä yhtään mitään. Kaikki arkiaktiivisuus nostaa jo tuota lukemaa (vrt. itselläni 1688kcal 74,6kg rasva% 18.2). Proteiinin virallinen saantisuositus on muistaakseni 1,2-1,5g/kg/pv, paljon liikkuvallekin 1,8g/kg/pv. Tosin harva kuntosaliharjoittelija taitaa noin vähän syödä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom