Luotettava käyttöauto alle neljällä tonnilla?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
9.3.2007
Viestejä
2 846
Olisi kakkosautoksi saatava joku rassi mielellään alle 4000€

Tärkeää olisi:
-luotettavuus
-bensa kone (ja manuaali)
-pieni ruokaisuus (alle 8l/100)
-hyvät tilat plussaa, mutta hätsbäkkikin menee.
-ilmastointi olisi erittäin kiva
-kohtuullisen mukava ajettava
-mielellään alle 200tkm ajettu

Itselle tulee mieleen Opel Astra G-koppasena, kun niitä saa farkkunakin jo todella edullisesti. Kolmesta G-astrasta on lähipiirissä kokemusta, joista yksi oli täysi susi, mutta muut kai kohtuullisia luotettavuudeltaan, tosin niillä oli ajettu silloin aika vähän. Ilmastoinnillista on vaikea löytää budjettiin.

Ford Mondeo mk3 on myös kiinnostava, menevät vaan aika paljon budjetista yli. Muotoilu on kestänyt aikaa yllättävän hyvin ja ajettavuus on ilmeisesti hyvä. Luotettavuus suuri kysymysmerkki. Yleensä hyvillä varusteilla.

Toyotat pitää näköjään hintansa aika helvetin hyvin, joten 4000€ Corollatkin alkaa olla jo suht vanhoja.

Tiedän että on vähän kovat vaatimukset budjettiin nähden, mutta tuleeko pakkiksen autotietäjille mitään ehdokkaita mieleen?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No oikeasti tuohon rahaan saat johtotähden ja kestää sukupolvesta toiseen ku öljyjä vaan vaihtelee :D

MB W124 korimallin pirssin ku laitat ja tingit "vähä" noista kilometreistä ja käytettävästä polttoaineesta ja valitset autoksi MB 200D nii johan kestää jos kestävyys on se tärkeimmästä päästä kriteerejä ;) Tokkiinsa nuo tahtoo olla vähintään 500tkm ajettuja ja aikas vanhoja mutta kestäviä ovat varmasti.

Mun kokemuksien mukaan Opel ja Ford ei kyllä ole niiden "luotettavien" listalla, mutta se tietenki riippuu aina mihin vertaa että mitä pitää luotettavana ja riittävän hyvänä.

Jos pitäs olla halpa ja kestävä eikä vanha 124 korinen mese kiinnosta niin kallistusin johonki VW tuotteeseen. Ne on muuten hyviä ja luotettavia kuhan talvipakkasella saa vaan ovet pysymään ajossa kiinni... ;)

Ai niin joo, ite en suosi muita autovalmistusmaita ku saksaa ja amerikkaa joten en tiiä eikä ole kokemusta (eikä tuu!) noista jaappanin sun muitten maitten ihmeistä. Jotkuhan on kovasti hojotien perään ja vannovat niiden olevan maailman parhaita ja kestävimpiä autoja joten epäilemättä sieltäkin voisi löytyä sun kriteerit täyttävä auto.
 
Itse en pidä astra g-korimallia kovin luotettavana pelinä. Jo uutena sain kokea auton epäluotettavuuden. Tyhjäkäyntiongelmin tuli törmättyä. Muutenkin auto on kovin epämukava.

Itse ehdottaisin seuraavia malleja:
Nissan Primera
Nissan Almera
Ford focus
Honda civic
vw golf

Tinkaamalla vois ehkä saada ostettua skoda fabia combin, jossa sun kriteerit täyttyvät todella hyvin.
 
Jos s40 volvo menee, niin sitten kannattaa myös katsoa Mitsubishi Carisma. Se kun on sama auto kuin tuo volvo. Pois lukien tietty T4-malli.
 
Suunillee sama tilanne. Focusta näyttäs olevan tosi paljon myynnissä, mut ei oikei omaan silmään miellytä. S40 ois taas paljo paremman näkönen ja luulis sen kans suht kestävä olevan. Jtn reilu 200k ajettua n. 4000€ hintaan.

Muitakin merkkejä on, mut ranskalaisii yms en koske. Aika tuuriahan se o millane auto tulee :E
 
Paljo ne tojotat kestää ajoa? Tojotien hyvä puoli on halvat huollot. Volvokin kestää pirusti, ainaki omasta kokemuksesta mutta huollot ainaki bilialla on hintavia. Noin 350e pelkkä määräaikaishuolto, joskus 500-600e eikä mitää vikaa edes oo ollu..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itellä oli tollanen g astra, pikkasen vajaa parisatkua ajettu. 2001. Ei juuri mitään isompia vikoja. Jarrut siihen joutu kerran laittaa mun 3 vuoden aikana. jakopään joutu tekee, sekään ei ole kallis ainakaan tuohon 1.8 koneeseen. ainoa suht vittumainen vika oli kun sylki jäähd. nesteet kuskin jalkatilaan, mutta itse tekemällä sen korjas noin 25 euroon. mielestäni ihan näppärä vaihtoehto. käyntihäiriöitä tai mitään ei ilmennyt mun aikana. Öljyvuoto siihen tuli vähän ennen myyntiä mutta sekin öljynsuodattimen jalasta, eli uus tiiviste pari euroa vaikka seuraavan öljynvaihdon yhteydessä ja taas hyvä.
 
Paljo ne tojotat kestää ajoa? Tojotien hyvä puoli on halvat huollot. Volvokin kestää pirusti, ainaki omasta kokemuksesta mutta huollot ainaki bilialla on hintavia. Noin 350e pelkkä määräaikaishuolto, joskus 500-600e eikä mitää vikaa edes oo ollu..

Nojoo ei kai sitä neljän tonnin autoa aina merkkihuoltoon kiikuteta, korkeintaan kun on pakko. Perushuollot voinee tehdä muualla ihan hyvin.
 
Zone-sarja -42%
Nooh.. Tojotankin laatu taitaa nykyään olla osaltaan Turkkilaisten käsissä.. Että on niissäkin vikoja.

Myös volkkarit ja bmw:t on turkkilaisten käsialaa. Työväki on käsittääkseni suurimmaksi osaksi turkkilaisia. Olet oikeassa, että kyllä tojotassakin on vikoja kuten kaikissa markkinoilla olevissa autoissa. Tästäkin huolimatta toyotat ovat yksiä markkinoiden luotettavimpia autoja.
 
S40 ei kyllä tilojen puolesta täytä kovin suuria odotuksia. Tojota carina tai avensis.
 
http://www.nettiauto.com/volvo/s40/3926255

Itsellä vastaavanlainen Volvo perheautona ja on ollut kestävä ja mukava ajella. 50 tkm menty parin vuoden aikana (nyt mittarissa 160 tuhatta) ja ainoa mitä korjattu on etupyörän laakeri. Halpa pitää ja luotettava käyttöauto, ei tosin mikään tykki.

Mulla oli v40 3vuotta. 2 kansiremonttia, 4 jakopääremonttia, turbon vaihto, moniurahihnan kaikki rullat uusiks, pakoputkisto uusiks, kori joka kulmasta ruosteessa, termostaatti laukesi 2 kertaa (orkkis), Lämpötila-antureita meni 2. Vuosimalli oli -00. Silloin 6000e autoon meni remontteihin noin 7000e

e. ainiin ajoin sen auton vaihtoon, kun vaihdelaatikosta alkoi kuuluun kummallisia ääniä.
 
Broidilla oli kanssa tollanen v40 vulva, 220tkm ajettu, kaikki jarrulevyt, takasatulat,vaihdevivustoon uudet kumit, katti ja loput pakoputkesta, molemmat puolat,lambda tossa oli viimeisen vuoden korjaukset ja sen jälkeen lähti auto vaihtoon kun hermo meni sitten vielä mätää kaarissa ja muuallakin.
 
Teillä on ollut kyllä harvinaisen paskoja V40 kyllä. Omalla autolla olen ajanyt nytten 120tkm ja ainoo mitä on mennyt niin ovat puolat. Ostaessa autolla oli ajettu 92tkm ja nyt 215 tkm. 2000 vm T4. Auto ei ole vakio. Huolto-osia on sitten mennyt, jarrupalat, Levyt, vaijerit ja jakopää. Hyvin on toiminut ei auta valittaa :)
 
VW Golf Mk 3 tai Vento voisi sopia hyvin? Molemmat omistaneena ei mitään valittamista. Neljään tonniin voisi saada ehkä mk4 Golfinkin.
 
Mulla on viitisen vuotta ollut alla -98 Nissan Almera kolmiovisena. Ulkoasultaan ei vieläkään näytä rumalta, sisätilat ovat varsin hyvät ns. pienemmäksi autoksi, ja nokkaketjulla oleva kone vaikuttaisi olevan luotettava. Ei mitään valitettavaa tekniikasta tai kestävyydestä, ainoa huono puoli mikä tulee mieleen, on että kyseisen korimallin 1.6-litrainen kone on vielä suht mieto ja 5-ovisen kopan takaovi-ikkunaratkaisu on hieman oudon näköinen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom