Luomien poistattaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strike
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Pian alkaa varmaan olemaan ne viimeset hetket ennen kesää jotta voisi turvallisesti käydä poistattamassa luomiaan päivätoimenpiteenä paikallisessa terveyskeskuksessa.

Kertokaapa kaikki kokemuksenne ja paljonko maksaa ja testaako ne automaattisesti luomien laadun ja tuleeko jälkikomplikaatioità? Paikallispuudutuksella varmaan tapahtuu... montako luomea voi kerralla poistattaa?

JA siis kyse on terveyden vuoksi tapahtuvasta operaatiosta eikä ulkonäköseikkojen.

Pääseeköhän nopeasti sisään vai onko jonot pitkät yleensäkin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by strike
Pian alkaa varmaan olemaan ne viimeset hetket ennen kesää jotta voisi turvallisesti käydä poistattamassa luomiaan päivätoimenpiteenä paikallisessa terveyskeskuksessa.

Kertokaapa kaikki kokemuksenne ja paljonko maksaa ja testaako ne automaattisesti luomien laadun ja tuleeko jälkikomplikaatioità? Paikallispuudutuksella varmaan tapahtuu... montako luomea voi kerralla poistattaa?

JA siis kyse on terveyden vuoksi tapahtuvasta operaatiosta eikä ulkonäköseikkojen.

Pääseeköhän nopeasti sisään vai onko jonot pitkät yleensäkin?

Multa on poistettu nuorempana parikin luomea. Lyhyitä & kivuttomia operaatioita paikallispuudutuksessa, ei jälkiseuraamuksia. Olin tuolloin vielä isin & äitin elätti (ekassa operaatiossa yläaste-, tokassa lukioikäinen) joten ei juolahtanut mieleen kysellä kuluista. :D

Montakos luomea sulta pitäisi poistaa? Uskoisin, että kyllä ne kerralla useamman ottavat.

Multa poistettiin yksi luomi monta vuotta sitten. Se oli ihan helppo nakki, terveyskeskuslääkäri otti pois. Se oli tosiaan vaan se terveyskeskuskäynti eikä tullut maksua, koska olin alle 18-vuotias. Kesti pienen hetken, pari tikkiä, jotka poistettiin jonkin ajan kuluttua.

Yläselästä on multakin poistettu yksi luomi. Oli justiinsa huonossa paikassa, että kyykätessä tenko tuli luomen päälle, ja eihän se pitemmän päälle käy. Sitä YTHS:lle valittamaan. Luomenpoisto-operaation hoiti hieman vanhempi naispuolinen lääkäri täysin moitteettomasti. Paikallispuudutus, meikä makaamaan (melkein nukahdin), leikkaus ja hoitsu ompeli haavan umpeen. Lyhyt, helppo, kivuton ja tod. halpa (YTHS) operaatio. Ei mitään valittamista.

Arpeutumisesta varoiteltiin, ettei oisi ties kuinka pitkään aikaan (en muista tarkemmin, Opiskelija tai joku muu lääkiksen opiskelija voinee tarkentaa) saanut reenata. Eikä mitä, mä olin muistaakseni muutaman päivän päästä kunnon reeniä tekemässä (mm. rinnallevetoo). Nyt on siinä kohdassa ikuisesti kunnon kirkkoveneen kuva sitten. Vaan väliäkö tuolla, kunhan ei oo kyykkytangon alla luomi hangattavana.

Joo kiitosta näistä vastauksista. On se siis terkkarille suunnattava piakkoin.

AKV en tiedä vielä oikein montako poistattaisin. Pyydän heidän arviotaan. Selässä on 3 isoa jotka olleet syntymästä saakka. Lähinnä nuo viimeisen 10v aikana muodostuneet haipakat luomet rinnan yläosasta ja hauiksesta mietityttää. Voisihan noita 5-10kpl poistattaa jos vaan suostuvat :)

Multa on poistettu kerrallaan 11 luomea, eli kyllä ne useemmankin ottaa. Vielä on pari joista pitäis päästä eroon.

3 viikkoa pitää tikit olla jos selästä otetaan. Mitään venyttävää treeniä ei sais sinä aikana tehdä, ettei repeä uudelleen. Seurauksena siitä on sitten rumempi arpi. Muualla kropassa 7-10pv suunnilleen tikit.

Mulla poistettiin just pari luomea kasvoista. Kävin yksityisellä ku YHTS olis jonotuttanu kauan. Ei jääny edes arpia. Tarkkaan ku kattoon niin huomaa pientä pigmenttieroa. Hintaa en muista.

Nuorena kävin terveyskeskuksessa poistattamassa muutaman mm. selästä. se sitten repesi ja siihen todellakin jäin ARPI.

Multa otetaan huomenna pari pois. Päästä kummatki. (ehkä jopa kolmas) Noi otetaan sen takia että ku sheivaan lettii ja partaa ni ne saattaa ärsyyntyy. Yhellä läheisellä todettiin meinaa melanooma just pari kk sitte ja siltä jouduttiin ottamaan aika iso biitti ihoa pois (onneks ei ollu viel pidemmälle levinny) Selästä multa on otettu pari pois. Pienet arvet jäi, ei haittaa.

Mulla poistettu muutamia laserilla. Ei tartte tikkejä ja ei jää jälkiä. Yks poltti kyllä ihan sairaasti, muut eivät tuntuneet kuin nenässä palaneen ihon hajuna.
Luulenpa, että unohti laittaa puudutuspiikin siihen yhteen.

...

Sama case Iivilin kanssa, yläselästä poistettiin kuukausi sitten
siivu. Kolme päivää olin poissa ranailusta, pystypunnerrusta tehdessä sitten toinen tikeistä aukesi. Ei sentään tulehtunut, mutta arpi on lähempänä ympyrää kuin viivaa...

Originally posted by Raven
Mulla poistettu muutamia laserilla. Ei tartte tikkejä ja ei jää jälkiä. Yks poltti kyllä ihan sairaasti, muut eivät tuntuneet kuin nenässä palaneen ihon hajuna.

Muistatko paljonko tuli hintaa operaatiolle ?

Re: pari poistettu

Originally posted by samichan79
pari ole poistattunut, kirkkoveneethän niistä jäi

Sama täällä. Terveyskeskuslääkärin askarointeja ja tikit ilmeisesti liian aikaisin pois. Poistettu useita kerralla muistaakseni parissa eri sessiossa - kaikki haavat levähtäneet hieman tikkien poiston jälkeen auki sellaisiksi sormenpään kokoisiksi räiskäleiksi.

Voihan niitä väittää vaikka ampumahaavoiksi jos jotakuta häiritsevät - minulle on oikeastaan aika sama, pääasia ettei hankaukselle altista luomea ole enää häsäämässä.

Originally posted by trebla
Muistatko paljonko tuli hintaa operaatiolle ?

Se oli vanhassa rahassa n.700-900markkaa. Muistelisin, että lähempänä tuota 900mk. Myöskään siinä ei ollut mitään määrä rajoituksia, vaan lääkäri poisti kaikki mitkä hänen mielestään olisi syytä poistaa ja kysyi vielä, että haluanko noita pienempiäkin pois.

Itse poistatin 5 vuotta sitten poskesta suht pienen luomen ja perkele 2 senttiä pitkä vekki siihen sitten jäi :mad2: . Näkyy niin selvästi että hohhoh. Ei se kyllä oikeastaan mitään haittaa, mutta aika päin helvettiä se kirurgi sen teki, Lappeenrannan lääkäriasemalla. Paikallispuudutuksella ja tikit oli viikon verran. Maksoi tonnin.

Originally posted by Suppo78
Nuorena kävin terveyskeskuksessa poistattamassa muutaman mm. selästä. se sitten repesi ja siihen todellakin jäin ARPI.

Sama tarina, terveyskeskuksessa poistettiin kerran selästä kaksi luomea, joista toinen repesi ja jätti aika hurjan jäljen selkään. Noin vuosi sitten menin sitten ihotautilääkärille luomenpoistoon ja se onnistuikin todella hyvin.

Originally posted by Raven

Missä poistatit? Eikö laserissa ole se huonopuoli, että laserilla poistettua luomea ei oikein voi laittaa tutkittavas. :D Sama homma taitaa olla jos poistaa luomia jäädyttämällä..

Originally posted by Svetlana
Missä poistatit? Eikö laserissa ole se huonopuoli, että laserilla poistettua luomea ei oikein voi laittaa tutkittavas. :D Sama homma taitaa olla jos poistaa luomia jäädyttämällä..

Juu, eipä sitä sitten enää pahemmin tutkita. :)
Mutta voihan ne ennen tutkia ja pahimman näköisest varmaan tutkitaankin. En tiedä, kun en lääkäri ole.
Jos en aivan puuta heinää puhu, niin oliskohan ollut Pulssissa. Siitä on jo monta vuotta aikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom