Luomien poistattaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strike
  • Aloitettu Aloitettu
Joonaz sanoi:
hmm ajattelin poistattaa itseltäni kasvoista ainakin nuo suuremmat luomet pois, koska ne haittaavat itseäni todella paljon, ja tekevät kasvoistani vähemmän komeat, muuten olen itseeni tyytyväinen =) ainakin luulen, mutta mieleeni tuli että jääkö siitä todella pahat arvet kasvoihin, olisin poistattamassa nuo suurimmat luomet (about 4kpl)
viihaan itseäni näiden kanssa :D

Laserista ei ole kokemusta, mutta veitsellä kun vetivät niin mulle ainakin jäi arpia. Pienemmistä ei pahemmin, mutta korvan takaa kun leikattiin sellainen mukava reilun sentin suuntaansa ja vielä perkeleen paksu luomi niin ikävä reilu 3cm arpi jäi. Tosin paikka on kyllä huomaamaton ja hiusrajan alla, että arpi ei häiritse lainkaan.

Itse olen nyt myös harkinnut yhden suurehkon luomen poistattamista kainalon alapuolelta, mutta tuosta laserilla poistattamisesta ei ole lainkaan kokemusta. Jos se on kätevää niin kai sitä voisi naamastakin muutama poistaa. Harkinnassa on vielä, koska inhoan kaikenmaailman operaatioita yli kaiken :nolo: .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuin pitkä treenitauko tulee tuosta? ainakin selästä ja rinnasta poistavat luomia. Mavesta varmaan tulee taukoa pidempäänkin?

nevahood sanoi:
kuin pitkä treenitauko tulee tuosta? ainakin selästä ja rinnasta poistavat luomia. Mavesta varmaan tulee taukoa pidempäänkin?

Niin mistä? Luomenpoistosta treenitauko? No riippuu mistä otetaan ja kuinka siistin arven haluat. Jos haluat nätin pienen arven, niin alue pitäs olla levossa kumminkin viikkoja, ettei arpi veny/leviä.

Itse luovutin (koulutusta vastaan) luomen plastikkakirurgille, en jaksanut treenitaukoa pitää ja kaiken plastikkakirurgian sääntöjen mukaan poistetun luomen arpi on nyt isompi kuin itse luomi oli. Tosin arvasin sen kyllä itsekkin, kun en viitsinyt jälkihoitoa tehdä kunnolla. Ts. luomen poisto ei ole mikään ihmeellinen toimitus, arven ulkonäön määrää enemmän a) poistopaikka b) potilaan arven muodostuksen "yksilölliset ominaisuudet" c) potilaan kyky/halu/motivaatio hoitaa haava/arpi siistiksi. Toki leikkaustekniikka, taito ja ompelutekniikka vaikuttaa, mutta itseasiassa yllättävän vähän, jos edes perustieto/taito on hallussa.

nevahood sanoi:

Mulla otettiin vajaa pari viikkoa sitten kolme luomea pois selästä, kaksi tuolta lapojen seudulta ja yks alaselästä.. Ei ollu mitään isoja, mut silti ylös kumpaankiin haavaan 5 tikkiä ja alas neljä..

Hoitajatäti siinä ohjeisti että odota ainakin 5 päivää ennen salia. Odotin viikon ja kävin suorittamassa käsitreenin, tänään otettiin tikit pois ja ei enää mitään rajoituksia, hyvin olivat haavat kiinni.

Tietty siinä aluksi ei saanu haavoja kastella, mulla oli sellaset vedenkestävät laput haavojen päällä, ja kun treenissä pukkaa meikäläisellä aivan sairaasti hikeä, otin suihkun jälkeen laput pois ja puhdistin haavat puhdistusaineella ennen uusien lappujen kiinnittämistä...

maxi sanoi:
Hoitajatäti siinä ohjeisti että odota ainakin 5 päivää ennen salia. Odotin viikon ja kävin suorittamassa käsitreenin, tänään otettiin tikit pois ja ei enää mitään rajoituksia, hyvin olivat haavat kiinni.

Nyt just kun tikit on poistettu, niin ne alkaa pikkuhiljaa ottamaan muotoaan ne arvet. Että jos pienet ja kauniit arvet haluat, niin tue niitä vielä teipeillä, kun menet salille. Nyt kun ompeleet ei ole enää tukemassa, niin ne saattaa repsahtaa auki, jos ovat repsahtaakseen. Parin viikon ikäinen arpi selässä ei kestä vielä paljoakaan.

TJJ sanoi:
Nyt just kun tikit on poistettu, niin ne alkaa pikkuhiljaa ottamaan muotoaan ne arvet. Että jos pienet ja kauniit arvet haluat, niin tue niitä vielä teipeillä, kun menet salille. Nyt kun ompeleet ei ole enää tukemassa, niin ne saattaa repsahtaa auki, jos ovat repsahtaakseen. Parin viikon ikäinen arpi selässä ei kestä vielä paljoakaan.

Kiitti vinkistä, täytyypä teippailla.. itse en oo vielä haavoja kurkannu, että miltä ne näyttää, jotkin haavalaput siihen päälle tikkien poiston jälkeen iskettiin.

Kannattaako naamaluomet leikkauttaa aina yksityisellä vai voikos kunnallisella puolella saada siedettävää jälkeä. hinta vaan houkuttelis opiskelijaa kovasti.

Nim. Luomi ylähuulessa

amf sanoi:
Kannattaako naamaluomet leikkauttaa aina yksityisellä vai voikos kunnallisella puolella saada siedettävää jälkeä. hinta vaan houkuttelis opiskelijaa kovasti.

Nim. Luomi ylähuulessa

Naamaluomet ei ole monestikkaan sen ihmeellisempiä kuin muutkaan. Mutta just huulien alueella ainakin itse olen hyvinkin varovainen, jos osaa niin miksi ei, mutta se riippuu jokaisen tekijän omista kokemuksista/taidoista. Eli se on ihan tapauskohtaista kannattaako mennä minne. Tietysti nopeimmin pääset luomestasi eroon kun lampsit plastikkakirurgille, mutta pääset myös rahoistasi eroon. Jos luomi on "helposti" vaikka huulen ja nenän välissä, niin ei sen pois ottaminen mikään maailman vaikein temppu ole. Riippuu siis ihan täysin luomen sijainnista, koosta ja tekijän kokemuksista/taidoista/uskalluksesta.

Onko kellään kokemusta luomenpoistosta Euromed:lla Helsingissä? Poistavat luomia radioaaltokirurgialla. Nettisivujen mukaan arpia ei jäisi juuri ollenkaan...Vähän epäilyttää, kun ei googlettamalla löytynyt mitään toista paikkaa jossa tuollaisia operaatiota tehtäisiin ja hintakin on halpa verrattuna esim. laseriin.

kävin työterveyshoitajalla poistattamassa, poistivat samalla käynnillä. Meni n. puol tuntia kaikkineen. Puudutti kaikki luomet ja leikkasi SYVÄLTÄ irti. Otti muutamasta isoimmasta kokeet..

Jotkut leikkaa luomet irti tosi pinnasta tai raaputtaa irti jäädyttämällä. tää ei kuitenkaan käsittääkseni auta mitään koska luomet kasvaa uudestaan (näin käynyt ainakin kaverillani) ja itsellänikin yksi luomi kasvoi takaisin vaikka aika syvältä sekin oli leikattu.

Itseltä jouduttiin poistamaan nuorempana luomi jalkojen välistä, kun se ärtyi pyöräillessä. Hiukan noloa kun keski-ikäinen hoitajatäti hymyssä suin teippaili palleja reiteen kiinni, jotta eivät olleet tiellä. Ja sama homma uusiksi kun otettiin tikkejä pois. Hiukan sai kuvaa, miltä naisista tuntuu gynekologin vastaanotolla. Not kiva.

Minä oon niin mieltyny kahteen vähän suurempaan luomeeni, etten niitä raaski oikeen poistaa, ku on vielä ihan "normaalikokosia", vaikka onki palluroita. ;>

Tuol privaattialueil ois sit 2 luonta, jotka ois ihan hyvä käydä poistaa ku sheivailles saattaa repii. Ei vaa oikee houkuta mennä levittelee haaroi meijän omalääkärille terveyskeskukseen, ku en oikee tykkää siitä..

Poistatin plastiikkakirurgilla vuosia sitten kolme häiritsevää luomea, kaikista jäi selvät ja leveät arvet. Olen tyytyväinen siihen että luomet poistettiin, mutta arvet ärsyttää.

mitenkä arpien poisto jos niitä tulee multa haluaisin poistattaa vanhat aknearvet ja noin 2mm luomen ylähuulesta, naama ei ole kuitenkaan niin paha että ne arvet näkyisivät yli metrin päästä, mutta mä kerrankin kun olen enemmin alkanut käyttää itseni huoltoon kuten sporttiin ja kosmetiikkaan ja vaatteisiin sitä enemmän haluaisin eroon tuollaisista rumuuksista. mä haluun nätiks yäähh!:)

Itseltä jouduttiin poistamaan nuorempana luomi jalkojen välistä, kun se ärtyi pyöräillessä. Hiukan noloa kun keski-ikäinen hoitajatäti hymyssä suin teippaili palleja reiteen kiinni, jotta eivät olleet tiellä. Ja sama homma uusiksi kun otettiin tikkejä pois. Hiukan sai kuvaa, miltä naisista tuntuu gynekologin vastaanotolla. Not kiva.

Jaa-a. Itselläni on myös luomi arassa paikassa, eli juurikin palleissa. Kynnys mennä lääkäriin poistattamaan luomea palleista on tällä hetkellä huomattavasti suurempi kuin minkään kivessyövän tai vastaavan pelko.. :down:

Onnistuiskohan luomien poistaminen yths:n kautta? Takaraivossa olis pari isompaa molkuraa ja kuulemma pahan näköisiä.

Miksei onnituisi? Ihan normi lääkäripalvelut sieltä saa. Aikoinaan esim turun yths:llä kävi luomia leikkelemässä yks tyksin kokeneimpia kirurgeja (en tiedä käykö enää).

Avokki poisti pari luomea laserilla. Aika siisti tapa poistaa. "Arpi" on tosi maltillinen ja leikkauksen jälkeen voi jatkaa elämää ihan normaalisti eikä tarvitse pelätä tikkien repeytymistä. Taisi suihkuunkin päästä jo seuraavana päivänä.

Mäki oon nyt ajatellu, että mahasta pitäis poistaa pari tommosta kohollaan olevaa, kun ne helposti hankautuu. Sit kyljessä on tommonen ~5mm halkaisijaltaan ja muutama pienempi, ihon tasalla oleva, jotka haluaisin kans veke, kun aikanaan otan sinne tatuoinnin.. Se vaan, et jos syvä arpi jää, niin on nihkee tehdä tatuointia päälle. Tuossa kainalosta hauikseen kun on raskausarpia ja niiden päälle on tatuoitu, niin jää jotenki rumasti koholleen/ryppyyn :(

Noista tatuoinneista ja luomista on käsittääkseni tosi vähän tutkimustietoa, mut kai se on parempi katsoa kun katua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom