Lumilautailu/laskettelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taitaa joku 12 päivää olla tälle kaudelle. Varmaan 20 päivää voisi tulla täyteen jos talvi jatkuu pitkään ja pysyy pakkasella. Ihan sopiva määrä kun paikat ei kestä enempää. Yksi päivä viikossa on aika passeli lähimäessä. Suomella ei kauheasti ole enää mitään uutta tarjottavaa laskemisen osalta kun ei streetit kiinnosta. Senkään takia ei noita päiviä kauheasti kerry.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ois vanhan laudan (tai lähes uusi, ehti laskea apaut 3viikkoa) korjauksen aika, ja käytettävä aine hakusessa.
Laudan pohjamuovi halkesi takasiteen kohdalta (tailille alas ja siitä johtuen ilmeisesti takasiteen baseplate painoi pohjaa halki). Aluksi pitäisi halkeamakohdasta tasoittaa pinnat, että saa nätisti yhteen takasin, sitten hakusessa oleva liima lyödä ja puristuksiin. Eihän siitä enää parkkilautaa tule, mutta siskolle sais lykättyä rauhallisempaan menoon, tai myyntiin reililankuksi.
Olisko Sikaflex hyvä tuote? Pitäs todellakin olla jotakin väliltä joustava, vettä- ja lämpötilojenvaihtelua kestävä. Tärinääkin sais kestää. Muita ehdotuksia? Araldiitti?

Inska muistaakseni oli kova remonttimies tuolla toisessa ketjussa..

Lauta joutuu niin kovalla rasitukselle laskiessa että jos se on oikeasti halki, niin ei sitä voi kuin kosmeettisesti korjata. Pohjaa voi kyllä paikata jos ydin ja kansi ei ole halki. Varsinkin jos se ei ole pituus-suunnassa haljennut niin se on morjens samantien. Vaikea sanoa, mutta kyllä mä joskus ison laman aikaan hartsilla korjasin pari lautaa kun ei ollu rahaa uusiin. Silloin niistä tosin lähti kantti vaan irti ja sain suomen parhaat hartsit kun olin niitä kehittävässä firmassa työharjoittelussa. Jos oikeasti yrittää paikata niin epoksi- tai jotain polyesterihartsia vetäisin sinne. Mutta jos joutuu pohjan kautta korjaamaan niin ei sille mitään voi tehdä. Päältä voi sentään yrittää laminoida, mutta paska sillä on sen jälkeen laskea. Korkeintaan jossain lastenrinteessä reenata jos pysyy kasassa. Mutta tällä ohjeella ei ole takuita ja vaikea sanoa mitään kun ei ole nähnyt vauriota. Nykyään muutenkin lautailu on sen verran kovempaa touhua että laudat on paljon kovemmalla kuin joskus 15 vuotta sitten kun itte korjasin omani. En silti antaisi kovin pitkää elinikää laudalle jos se on pahasti haljennut.

Mutta jos siinä on takuuta niin voisi mennä takuuseen. Ne kerrat kun olen uuden laudan saanu rikki niin on aina menny takuuseen.

Lauta joutuu niin kovalla rasitukselle laskiessa...

Mutta jos siinä on takuuta niin voisi mennä takuuseen. Ne kerrat kun olen uuden laudan saanu rikki niin on aina menny takuuseen.

Takuuseen ei mennyt. Kävin ihan maahantuojan juttusilla henkilökohtaisesti. Koska kantti oli mennyt hieman vinoon (mitä ei edes silmällä huomaa), takuu raukeaa. Sain kuitenkin -80% uuden laudan. Halkeama ei ihan noin paha ole, mitä kuvittelet :) Sellanen nätti 10cm pitkä (pituussunnassa). Jos laittais jollekin keltanokalle laudan alle, ei se osaisi edes sanoa, mikä laudassa on vikana. Ja maahantuojan kehoituksesta tässä alan fiksailemaan, oli sitä mieltä, että 2 laudaksi saisi vielä toimivan pelin. Yritän napata kuvan tässä piakkoin.

Tossa se nyt nojaa seinää vasten. Niin monena vuonna olen uhonnut, että ostan taas laudan, mutta aina on jäänyt vain pelkiksi puheiksi. Olen viimeksi laskenut kunnolla kymmenen vuotta sitten ja viisi vuotta sitten olen käynyt laskemassa yhden illan verran, joten saatan aloittaa pulkkamäestä.

Lauta oli 400 ovh:na ja siteet vajaa 200, maksoin molemmista yhteensä 250. Hirveä kuumotus päästä rinteeseen.

Sain jonkun kumisen neliön mukana. Mitä sillä oikein hangataan?

Meni hiihtoloman reissu vähän liian "vauhdikkaasti" laskemisen näkökulmasta, mutta onneksi Talmassa oli maanantaina parasta kotimaista keliä koko talvena. Aivan huippukeli ja väkeäkin oli vähän. Tuollaisena päivänä kun sattuisi johonkin isompaan lapin hiihtokeskukseen. Sai kuitenkin taas laskettua jalat sellaiseen kuntoon että viikon pakkolepo on taattu.

On kyllä kieltämättä itseä huvittaa nykyään käydä laskemassa kun Talmassa on arki-iltana se n. 50 lautailijaa, joista jokainen laskee vain streettiä. Itse siellä oikeastaan aina vanhimmasta päästä ja ainoa joka vaan karvailee ja laskee takarinteitä eikä streettiä :D

Vielä kun kerkeäisi kevätlumille joku viikonloppu käymään, niin ehkä se riittää tältä talvelta. Ensi talvena jos yrittäisi tätä vuotta paremmalla onnella taas alppeja.

Sain jonkun kumisen neliön mukana. Mitä sillä oikein hangataan?

Jos nyt oikein ymmärsin niin se on liukusuoja siihen takasiteen eteen. Mukavampi pitää takajalkaa irtonaisena hississä siinä kumin päällä. Itse kyllä suosin hissiin menoa ilman siteiden irroitusta.

Pirkkaniksinä voisin ankkurihissiin antaa vihjeen: swich stancena, väsyy välillä toinen jalka :D

Jos nyt oikein ymmärsin niin se on liukusuoja siihen takasiteen eteen. Mukavampi pitää takajalkaa irtonaisena hississä siinä kumin päällä. Itse kyllä suosin hissiin menoa ilman siteiden irroitusta.

Pirkkaniksinä voisin ankkurihissiin antaa vihjeen: swich stancena, väsyy välillä toinen jalka :D

No niinpäs onkin, siinähän olikin liimapohja kun kävin tarkastamassa. Kiitos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tehdäänköhän missään tälläisille ~116kg painaville lautoja? Katselin pikaisesti jotain nettikauppoja läpi, ja ne laudat missä oli "painorajat", se ylempi oli jossain kahdeksankymmenen kilon tienoilla. Olen aloittelija, enkä ole ainakaan tälle talvelle enää mitään ostamassakaan, mutta ihan tulevaisuutta ajatellen piti kysymäni.

Tämän laskuri antaa hieman suuntaa minkälaista lautaa olisi minkäkin kokoiselle laskijalle tarjolla: http://www.snowboardlengthcalculator.com/

Lautaa valittaessa täytyy siis ottaa huomioon oma paino, pituus, millaiseen laskuun lauta tulee (Parkkiin, freerideen, freestyleen jne.). Valmistajasta riippuen lautojen ominaisuudetkin tietysti vaihtelevat. Eli siis sama pituus eri merkeillä ei tietenkään tarkoita, että molemmat olisi sopivia juuri sinulle. Jalkaterän koko vaikuttaa myös olennaisesti. Jos omistaa esim. kokoa 48 olevan räpylän, niin sitten täytyy kiinnittää laudan muiden ominaisuuksien lisäksi myös laudan leveyteen.

Onhan tuo aivan hemmetin mukavaa kun on taas päässyt taas hieman jyvälle ja rohkeutta on tullut koko ajan lisää. Trikit saavat vielä odottaa, jos vaikka ensi talvena lähtis hajoittamaan paikkoja.

Onko nuorten keskuudessa lumilautailu menettänyt hieman otettaan? Muistelisin, että kymmenen vuotta sitten suurin osa laski laudalla ja nyt tuntuisi, että moni suosii taas suksia. Lauta ei ole enää "in" nuorten janareiden mielestä? Sama meininki näyttäisi kuitenkin olevan kuin omassa nuoruudessa, kaikkia sääntöjä rikotaan ja ollaan niin koviksia. Itse olin aivan samanlainen, ainoa vain että käytös vanhempia kohtaan näyttäisi olevan huonompaa kuin ennen. Ehkä aika vain kultaa muistot:rolleyes:

Pidettiin kavereiden kanssa viime lauantaina entisessä kotimäessä 10v Reunion, johon osaa ottivat siis aikoinaan siellä harrastaneet lautailijat/suksijat. Pistettiin myös merkille se, että lähes kaikki pikkukilimut laskivat nykyään suksilla eikä joukossa tainnut olla kuin yksi lautailija. Suksien uudistumisen myötä on laji ottanut täysin uuden otteen ja suosio on kova.

Pääsin itsekin pitkästä aikaa taas laskemisen makuun. Viikko Lapissa teki ihmeitä.. Ylläksellä ja Pallaksella pyörittiin. Päätettiin Pyhäkurun jälkeen, että muutetaan Alpeille ja lopetetaan itsemme kiusaaminen Suomen nyppylöillä.. Meni saman tien läskit tilaukseen, kun alkoi kisapuikkarilla tykittäminen riittämään. Reisi ihan liian tulessa, eikä oikein mitää asiaa muualle kuin kovalle alustalle.

Zone-sarja -42%
Tyttöystävän kanssa käytiin viime viikolla Rukalla. Pikkusen alko poltella mäkeen pääseminen, viimeistään siinä vaiheessa kun hypättiin hissiin ja mentiin Rukan huipulle. No, vähän sai mäkeäkin laskea kun tultiin kesäkelkkarataa alas. Tällä kertaa tulin niin kovaa kuin vähänkin uskalsin, pari kolme kertaa piti ihan kunnolla jarruttaa. Puolessa välissä vauhti hyytyi melkein kokonaan. Mutta talvea odotellessa...

Nyt parin vuoden tauon jälkeen alkaa lautailu taas polttelemaan ja talvella se on rinteeseen lähdettävä. Laskukalusto alkaa vaan olemaan uusimista vaille valmis ja jos täältä joku voisi hyviä vinkkejä antaa laudan suhteen, kun en tota skeneä ole seurannu pitkään aikaan.

Tarkotus olisi lauta hankkia ihan vaan laskemista varten, kun ei parkkiin kiinnosta mennä rikkomaan itseään. Pitkäikänen vehje olisi hyvä olla, kerta tota pituuttakaan enää ei näytä tulevan. Eli lauta, siteet ja kengät. Suosituksia anyone?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom