Lumilautailu/laskettelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
4-vuotiaana ekaa kertaa mäkeen, nyt lähtee yhdestoista(?) vuosi lautailua käyntiin. ehdottomasti parasta mitä talvella voi housut jalassa tehdä.

niin vähän tulee kuitenkin vuodessa käytyä että isommat temput olen jättänyt suosiolla muille, joten puuterit on täälläkin mieleen!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Laskettelu on todellakin parasta mitä voi housut jalassa tehdä. Itse olen laskenut abaut 18 vuotta. Olen "ns" newschool laskukunnan edustaja, eli hyppyrit ja reilit on lähellä sydäntä. Totta kai tykkään laskea myös pyydaa, mut sitä pääsee harrastamaan harvemmin. No onneks kolmen viikonpäästä pääsee Alpeille.:thumbs:

Vedän pohjat iässä tämän viestin myötä, elikkä olen 15 vuotias ja on sitä laskettelemista pakko vain rakastaa !
Harmin paikka kun ei niitä lumia ole nähty pitkään aikaan... :(
Itse käyn tuossa peuramaan 'alpeilla' 30 min matkan päästä missä asun. Paikka nyt ei ole mikään mainio mutta voiko täällä Etelä-Suomessa ollakkaan? Ja kyllä siellä laskee ihankuin missä vaan muuallakin.

Lumisia rinteitä odotellessa..... :thumbs:

Aijai. Ei ikinä pitäisi edes kattella näitä sanoja laskemisesta. Veri vetää rinteeseen... Elämä alamäessä. Vuodesta 1998 asti telluilla taiteillu mäkiä alas. Kerran vuodessa ollut keskimäärin pidemmällä matkalla. Hupellus/Jookoskookos ovat olleet kova sana budjettinsa vuoksi. Viime talvella Sveitsin Andermateilla. Ai et oli nannaa. Turpa verillä ja nilkatkin poksu (ei rikki sentään), mut silti tekee mieli vain oppia lisää ja laskea puuterii.

Vetäsin 2 vuotta sitten näppärästi raskaassa lumessa nilkan tohjoksi (huom. monon sisällä) ja en päässyt sinä vuonna laskemaan kertaakaan. :( Kyllä vitutti.

Liitekuvassa tyylinäytettä vuodelta -05 Zakopaneesta. :)

Liitteet

• VauhtiaTelluilla.webp
    VauhtiaTelluilla.webp
    28 KB · Katsottu: 2 567
Huhtikuussa alpeille...

Olisi siis tarkoitus lähteä huhtikuussa alpeille, tarkemmin sanottuna siinä noin 7.4. ja tod.näk. Itävaltaan. Kertokaapas kokeneemmat missä olisi paras lumitilanne vielä tuolloin? Myöskin Sveitsi/Ranska/Italia ovat mahdollisia, jos joku varmaluminen paikka löytyy.

Meitä on lähdössä 4-6 ihan peruslaskijaa sekä laudoilla että suksilla, ja osa ei ole lappia suuremmissa mäissä ollut. Joten ei tarvi mitään super-pro-maaimankovinikinä-jäätikköä löytyä.

Ehdotuksia perustelujen kera otetaan kernaasti vastaan. Söldeniä tuossa katselin yhtenä vaihtoehtona, kellään kokemuksia varsinkin loppukeväältä.

Löytyisikö Jakobilta joku ässä hihasta, kun kerta alpit on kuin omat taskut.

Löytyisikö Jakobilta joku ässä hihasta, kun kerta alpit on kuin omat taskut.

Heh, eipä ne nyt ihan noin hyvin ole hanskassa. Snadin kanssa samaa mieltä, että ylös pitää päästä. Lumitilanne voi olla matalalla olevissa keskuksissa huonon ja surkean välissä. Sölden tuossa suhteessa on aikas hyvä vaihtoehto.

p.s. Kerran olen ollut Söldenissä ja jäi jotenkin sellanen 80-luku fiilis. En ole enää menossa :).

Verbier odottaa maaliskuun ekalla viikolla :kuola:

Ei juma ku pääsis joskus alpeille oikeen. Tai no olis hyvä jos pääsis edes täällä Suomessa laskeen... No kai ne lumimassat tänne eteläänkin sitten kohta rantautuu :rolleyes:

Zone-sarja -42%
Heh, eipä ne nyt ihan noin hyvin ole hanskassa. Snadin kanssa samaa mieltä, että ylös pitää päästä. Lumitilanne voi olla matalalla olevissa keskuksissa huonon ja surkean välissä. Sölden tuossa suhteessa on aikas hyvä vaihtoehto.

p.s. Kerran olen ollut Söldenissä ja jäi jotenkin sellanen 80-luku fiilis. En ole enää menossa :).

Verbier odottaa maaliskuun ekalla viikolla :kuola:

No joo, mutta esim. sulla on enemmän tuota alppikokemusta, kun meidän porukalla yhteensä, niin sillä ajattelin viisammilta kysyä. Söldenin rinnalle vaihtoehdoksi on noussut Obertauern. Siellä pitäisi kanssa olla lunta aika pitkälle kevääseen, tosin muuten taitaa olla aika pieni paikka. Kenelläkään kokemuksia sieltä?

Valitettavasti päästään lähtee reissuun vasta tuolloin huhtikuussa, joskus maaliskuun alussa oiskin "vähän" enemmän vaihtoehtoja. No ensi vuonna sitten maaliskuussa ja tänä vuonna huhtikuussa vaikka väkisin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
3valleys ranskassa on jees kohde, vaikka ranskalaiset ovatkin kettumaisia.

Itse olin kylässä nimeltä Meribel.
Tuo 3 valleys kompleksihan on maailman suurin keskus ;)

Itse aloittelen laskukauden Tahkolla parin viikon päästä.
Sit olis tavote ainakin käydä Himoksella.
Pohjosen reissu (Ruka tai Levi) taitaa jäädä tänä vuonna väliin.

Nostetaas ylös. Pitäisi lauta päivittää uudenpaan ja olen niin old school laskija, etten enää tiedä näistä kuvioista mitään. Mistä löytyy pääkaupunkiseudun parhaat lautakaupat? Onko jotain suosittua (suomalaista) lautailuaforumia tai saittia, missä olisi hyviä lautatestejä?

Sulle varmaan jäykkä ja leikkaava sais olla, tuskin parkeissa viihdyt?

Mahdollimman leikkaavaa ja melko jäykkää lautaa haen. Sellainen mikä toimii pehmeässä lumessa, mutta myös sellainen, jolla pystyy vetämään leikkaavaa käännöstä kovaa kovassa rinteessä. Pituutta pitää olla about 165 cm. Kaikenmaailman kikkailu on taakse jäänyttä. Burtonin Custom wide 167 tai Burtonin Supermodel 168 oon katellu. Kai noihin vielä mun vanhat siteet menisi.

Joo, muistaakseni B:n lautoihi menee vain B:n siteet. Niissäkö oli se 3D-kiinnitys (muissa 4-reikä).

Molemmat aika hyviä (Kalliita :)) valintoja. Supermodel ois ehkä sulle se valinta, ku kerta tykittelet lujempaa mestoissa missä ei hänkät ja gäpit häiritse.

Niijoo, ilmeisesti tuo superi on aika jäykkä lauta. Joten se tarvii kaveriksi myös jäykät siteet (paras mahd. hyöty).

Hain aamulla Riden Yukon 164 lankun. Stadiumissa alkoi ale, ja juutalaisena olin tietenkin heti ysiltä paikalla. Aletta oli -60% eli 249€ joten ei paha hinta ollenkaan. Siteitä löytyy nurkista joten pitää jotkut ruuvaa kiinni. Laskutakkikin tarttui matkaan ja Burtonin byysat -70% alella. Ei noita varuisteita kyllä ovh hinnoilla ostaisi tälläinen nykyään satunnainen laskija.

Piti lähteä heti Talmaan testaamaan. Viimeksi täällä joskus viime vuosi tuhannella ja 3 vuotta sitten viimeksi laudan päällä. Kunnon Old school. Pirun hyvä lauta omaan makuun. Ekoilla laskuilla tuntui ettei lautan pito anna periksi sitten millään. Nyt löysi jo rajat paljon uskaltaa antaa kanttia ennen kuin lähtee kantti alta. Mukavan jäykkä ja nopea lauta.

Edellisessa viestissä ei juuri yhdys sana virheitä. Ei pitäisi kännykällä kirjoitella kun ei voi editoita viestiä. Oli kyllä pirun mukavaa pitkästä aikaa käydä laskemassa. Polkupyörällä ajoa ei unohda kun sen on kerran oppinut, ja samaa koskee näköjään lautailuakin. Eka lasku oli pientä haparointia, mutta sen jälkeen tuntuma alkoi palata. Nopeasti kyllä sai muistutuksen ettei ole enää nuori ja "kuolematon"; vanhat vaivat palasi pienen muljahtelun muodossa nopeati nilkkaan ja polveen. Ja rehellisyyden nimissä en voi ymmärtää, että miten on joskus nuorempana uskaltanut hyppiä ja kikkailla jäisessä rinteessä olemattomalla itsesuojeluvaistolla. Enää ei vain rehellisesti sanottuna uskalla, ellei alastulossa ole pehmeää lunta todella reilusti. Mieluusti kävisi useamminkin laskemassa, mutta niin harvoin pääsee johonkin vähän pidempään ja haastavampaan rinteeseen, jotta jaksaisi pidempään laskea. Täytyy nyt katsoa jos tästä keväällä vielä Norjaan viikoksi pääsee lähtemään.

Kantsii muute (kuten varmaan tiedätkin) säädellä vähän stancea ja siteiden kulmia, etenkin vähän vanhemmilla henkilöillä parantaa laskumukavuutta huomattavasti, kun löytyy oikeat set-up:it.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom