Lukkoseppiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unipossu
  • Aloitettu Aloitettu
Löytyykö täältä yhtään lukkoseppiä? Olisin kiinnostunut alasta ja mietin vain onko kovinkin vaikeaa päästä oppisopimuskoulutukseen ja onko työ ollut mielenkiintoista? Ja jos saa vielä udella, niin tuleeko tuolla työllä toimeen noin palkan puolesta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meinasin itse lähteä aikoinaan opiskelemaan lukkosepäksi oppisopimuksella.
Pohjakoulutuksena pitäisi olla ammattikoulu, mieluiten sähkö- tai metallipuoli.
Rikosrekisteriä ei saa olla.

Koulutus tapatuu siten, että menet töihin johonkin lukkoseppäliikkeeseen ja teet niiden kanssa oppisopimus paperit.
Koulutusta on muistaakseni 1 päivä viikossa, kahden vuoden ajan, Edupoli järjestää Helsingin seudulla. Näyttökokeet järjestetään Joensuussa ABLOY:n tiloissa.

Palkkataso lukkosepillä on 2000-2400€/kk riippuen urakoista, päivystyksistä ja kilsakorvauksista.
Lähtöpalkka harjoittelijana on noin 1500€

Työstä vielä sen verran, että työ sisältää omat vittunmaisuutensa kuten 24 h päivystyksiä silloin tällöin, pakkasella paljain käsin asentamiset, korkeat paikat valvontakameroita asentaessa.
Mutta hyvinä puolina on kohtuu hyvä palkka, töitä riittää(ainakin pääkaupunkiseudulla) ja pääsee sellaisiin paikkoihin mihin siviileillä ei ole mitään asiaa.

Kiitos vastauksestasi. :)

Mutta eikö esim. aikuiskoulutuksessa/oppisopimuksella hommattu sähköasentajan koulutus kelpaa, vai pitääkö tosiaan nimenomaan käydä ammattikoulu?

unipossu sanoi:
Kiitos vastauksestasi. :)

Mutta eikö esim. aikuiskoulutuksessa/oppisopimuksella hommattu sähköasentajan koulutus kelpaa, vai pitääkö tosiaan nimenomaan käydä ammattikoulu?

Varsinaista ammattikoulua tuohon hommaan ei ole vaan siihen täytyy valmistua oppisopimuksella. Sillonku olin jonku aikaa lukkoliikkeesä töissä ni työnantaja ja asentajat perehdytti mua aina kuhunkin hommaan mitä tein.

hafanafa sanoi:
Varsinaista ammattikoulua tuohon hommaan ei ole vaan siihen täytyy valmistua oppisopimuksella. Sillonku olin jonku aikaa lukkoliikkeesä töissä ni työnantaja ja asentajat perehdytti mua aina kuhunkin hommaan mitä tein.

Joo, tiedän kyllä että itse lukkosepäksi valmistutaan oppisopimuksella. Mutta meinasin sitä että pohjallahan pitäisi olla sähkö-/metallialan perustutkinto ennenkuin pääsee opiskelemaan lukkosepäksi, eli pitääkö se perustutkinto olla nimenomaan amiksessa suoritettu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom