Lukiota Oulusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VBP
  • Aloitettu Aloitettu

VBP

Juu oon harkinnu ens vuodeks muuttamista Ouluun koulutuksen perässä, sillä oman paikkakunnan lukio ei oikein viehätä, ja nyt pitäis saada tietää MINKÄLAISIA ne Oulun lukiot oikein on? Hyviä ja huonoja puolia, mitä kieliä voi ottaa jne..

Kiitos

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos keskiarvo riittää niin kuusiluodon lukioon vaan. Melko keskustassa ja mitä kavereilta kuullut niin aivan mahtava paikka opiskella.

Jos keskiarvo riittää niin kuusiluodon lukioon vaan. Melko keskustassa ja mitä kavereilta kuullut niin aivan mahtava paikka opiskella.

8:n luokan päättötodistuksessa kaikkien aineiden keskiarvo oli 9,266..
Ei siis jää keskiarvosta kiinni

Enpä väittäisi kuusiluotoa lyseota tasokkaammaksi. "Normaalimmaksi" ehkä :D

Lyseo on hyvämaineinen, norssilla resurssit kunnossa (näin open silmin). Kusiluoto, kastelli jne ihan peruslukioita. Kyllä kaikista oulun lukioista ylioppilaaksi pääset :).

Norssille ei kannata mennä, jos vierastaa ajatusta opettajaksi opiskelevien sekaantumisesta opetukseen. :)

Itse Norssissa lukion käyneenä voin kyllä allekirjoittaa tuon. Omasta mielestä tuo auskujen käyttö opetushommissa toi erittäin hyvää vaihtelua omaan opiskeluun. Toki siellä niitä kädettömiäkin tapauksia oli, mutta suurin osa pedagogisen tytöistä ja pojista hoiti hommansa äärimmäisen mallikkaasti. Ja ne jotkut ruotsin harjoittelijat :kuola:

Muutenkin voin kyllä suositella kyseistä lukiota. Erittäin tasokkaat opettajat, helvetin hieno ryhmähenki ja erilaista porukkaa laidasta laitaan :thumbs:

Norssi on ihan tasokas paikka, Lyseo sitten se arvostetuin ja siellä on aika paljon omia juttujaan. Sitten on vaihtoehtona tietty tuo Lyseon kautta järjestettävä IB-lukio, joka on aika haluttu myös. Noita kolmea katselisin 9:n keskiarvolla.

Lyseo on paras, ja jos kielitaito&numerot riittävät, IB-linja ehdottomasti. Siellä suurin osa porukasta on muualta tulleita, mikä auttaa ulkopaikkakuntalaisena. Lisäksi pystyy opinnoissa keskittymään mihin haluaa, esim. itse luin pitkän kurssin taloustiedettä (economics) yms.

Lakkautetaanko se kastellin lukio? sinne, pätevää liikunnan opetusta ainakin :) Noh, on siellä Oulun paras kemian opettaja, jos kemia kiinnostaa.

Lyseo, kansakunnan kärjessä. Tai enhän minä siitä oikeastaan mitään enää tiedä kun lakin sain joskus viime vuosituhannella. Mutta liity joukkoon:

* K.J. Ståhlberg, presidentti - yo 1884
* Kyösti Kallio, presidentti
* Martti Ahtisaari, presidentti - yo 1956
* Juho Vennola, pääministeri, professori - yo 1892
* Niilo Liakka, kansansivistysmies, ministeri - yo 1883
* Ensio Siilasvuo, kenraali - yo 1939
* Eino Leino, runoilija
* Teuvo Pakkala, kirjailija - yo 1882
* Santeri Ivalo, kirjailija - yo 1885
* Ilmari Kianto, kirjailija - yo 1892
* V.A. Koskenniemi, runoilija, akateemikko - yo 1903
* Aaro Hellaakoski, runoilija
* Kyösti Wilkuna, kirjailija - yo 1903
* Arvi Järventaus, kirjailija - yo 1904
* Leevi Madetoja, säveltäjä - yo 1906
* Juhani Siljo, runoilija - yo 1907
* Elias Simojoki, pappi, kansanedustaja
* Erkki Raappana, jääkärikenraalimajuri
* Vilho Väyrynen, ministeri, kansanedustaja - yo 1932
* Matti Hälli, kirjailija - yo 1933
* Pekka Jauho, pääjohtaja, akateemikko - yo 1942
* Yrjö Ahmavaara, professori - yo 1947
* Kari Kairamo, pääjohtaja, vuorineuvos
* Paavo Rintala, kirjailija - yo 1951
* Väinö Kirstinä, kirjailija - yo 1956
* Ahti Taponen, runoilija - yo 1958
* Helge Herala, näyttelijä
* Pentti Irjala, näyttelijä
* Peter von Bagh, elokuvahistorian professori - yo 1961
* Esko Seppänen, europarlamentaarikko - yo 1965
* ja minä, kansakunnan toivo.

Edit: Piti ihan tarkistaa, onhan siellä vielä kolme samaa opettajaa kuin minun aikanani. Terveiset vaan Juhanille, Saulille ja Ainolle, ei ne tätä kuitenkaan lue.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom