Lukiolaisen turvakurssi / Itä-Helsinki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latE.D.
  • Aloitettu Aloitettu

latE.D.

Banned
Ikä
34
onko menijöitä? ite oon menossa parin kaverin kanssa.
siinä on muutama oppitunti ja lopuksi viikonlopun kestävä leiri.
hakuaika on päättynyt , mutta onko ketään ilmoittautunut?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä on lukiolaisen turvakurssi?

Otsikko sai hymyilyttämään :)

"Kurssi koostuu viidestä teoriaillasta á 2 h (poliisi, väestönsuojelu, pelastustoimi, puolustusvoimat, tulli) ja viikonlopun mittaisesta varuskuntaviikonlopusta Santahaminassa."

Minusta tuo kuulostaa ihan hyvältä ja asialliselta paketilta. Juurihan tässä oli lehdissäkinjuttua, että läheskään kaikki suomalaiset eivät tiedä/muista edes yleistä hätänumeroa ja sitä mitä apua sieltä saa "tilattua". :jahas:

Vuos sitte tuli oltua tolla. Tavallaan iha jees, mut toisaalt se o aikamoista shittiä. Toi on 1000000x kevennetty versio intistä. Jos on tyttö, niin ton kurssin perusteella ei kannata lähteekö armeijaan vai ei...

Mä olin tuolla kursilla joskus vuonna 2000.
Suosittelen vahvasti. Oli mielekästä hommaa, eikä paljoa helpommalla taida kursseja lukiosta saada.

Varsinkin paloasemalle tutustuminen oli mielenkiintoista.

edit: Niinjoo, oli tuossa santiksen viikonlopussa sen verran aitoa inttimenoa, että kun ohjelmaan oli merkitty hiihtoa, niin kyllä me hiihdettiin vaikkei ollut lunta.

Viimeksi muokattu:
Juu ite ollu kaks kertaa kyseisellä leirillä. Kyllähän tossa hyvin tulee tietoa kaikista ammateista, mitkä kuuluu ns. valtion tarjoamaan turvaan:D. Paitti tullista ei kai puhuta mitään.

Ja se viikonloppu santiksessa on iha jees. Yks yö nukutaan kassulla ja toinen metsässä, puolijoukkueteltassa. Siellä on kipinävuorot ja yövahdit jne. Suurin osa viikonlopusta on erilaisilla rasteilla kulkemista ja harjoitellaan niitä perustaitoja mm. notskin sytyttämistä ja tulen sammuttamista vaahtosammuttimella jne. Ampumaankin pääsette....pienoiskiväärillä:D

Tosiaan helppo tapa saada kurssi ja vähän nähä, mitä se intti voi ehkä olla...

Juu ite ollu kaks kertaa kyseisellä leirillä. Kyllähän tossa hyvin tulee tietoa kaikista ammateista, mitkä kuuluu ns. valtion tarjoamaan turvaan:D. Paitti tullista ei kai puhuta mitään.

Ja se viikonloppu santiksessa on iha jees. Yks yö nukutaan kassulla ja toinen metsässä, puolijoukkueteltassa. Siellä on kipinävuorot ja yövahdit jne. Suurin osa viikonlopusta on erilaisilla rasteilla kulkemista ja harjoitellaan niitä perustaitoja mm. notskin sytyttämistä ja tulen sammuttamista vaahtosammuttimella jne. Ampumaankin pääsette....pienoiskiväärillä:D

Tosiaan helppo tapa saada kurssi ja vähän nähä, mitä se intti voi ehkä olla...

juuh, oon parin kaverin kanssa menossa. tänään olisi ollut ensimmäinen oppitunti, mutta me idiootit ei löydetty herttoniemen lukiota.
ja jos ymmärsin oikein sanoit että sulla ei ollu tulli-aihetta ollenkaan.
meillä on tulli-tunti. itse odotan kovasti leiriä ja sitä paloasema-käyntiä.
jeahh:rock: :rock:

Jos olisin vielä lukioikäinen, niin tasan varmasti osallistuisin. Lukio sisältää tonneittain huonompia ja turhempia kursseja.

joo, nyt tulin tollaiselta oppitunnilta. Poliisi oli puhumassa, ihan kiinnostavaa asiaa. Siellä oli yllättävän paljon tyttöjä.

Kuulostaa siltä, että toi sais olla pakollinen kurssi kaikille pullamössölukiolaisille imo. Ainakin ite menisin ottaa kurssimerkinnän tosta jos oisin viä lukiossa...

Kaikki tollaset turvakurssit, inttiintutustumiskurssit yms. on aina ihan täynnä tyttöjä, take my word for it. Itsekin olin turvakurssilla joskus 2002 tms.

ite menisin vastaavalle kurssille mielenkiinnosta jos noita amk:ssa järjestettäis. onhan se hyvä tietää että minkälaista apua odotettavissa jos joskus tulee hätätilanne

e: haha hyvä herätys jos oli vielä kova piipussa. meillä ei lentänyt kuin puutikkua ilmaan kun sattui vähän vastaava.

Suositut

Back
Ylös Bottom