BB PRO Luke Sandoe

Ja kun monet puhuu mutua, niin mä ainakin puhun kokemuksesta. Toki mun kokemukset ei täällä koskaan ole painanut, mutta anyways mä pidin 10 vuoden tauon lääkkeistä ja myös alussa vuoden tauon treenistä. 10 vuotta, se on pitkä aika pojat ja hyvin arvokasta tietoa ainakin itselle. Teille se tieto todennäköisesti on nollan arvoinen koska mutu.
Tarkoitatko nyt sitä että koska sinä pystyit olemaan ilman horppaa 10 vuotta niin se kumoaa väitteen että siitä tulis riippuvaiseksi? Vai sitä että koska se on SUN kokemus niin se muuttuu tiedoksi ja jos se ois jonkun toisen niin se ois mutua? Ei ihan avaudu mulle nyt toi sun pointti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoitatko nyt sitä että koska sinä pystyit olemaan ilman horppaa 10 vuotta niin se kumoaa väitteen että siitä tulis riippuvaiseksi? Vai sitä että koska se on SUN kokemus niin se muuttuu tiedoksi ja jos se ois jonkun toisen niin se ois mutua? Ei ihan avaudu mulle nyt toi sun pointti.
Kuinka yllättävä vastaus. Kokemuksen kohdalla sanotaan aina noin, mutta ei mutun :D Steroideista ei nyt vain suoraan tule riippuvaikseksi, niiden mekanismi ei ole sellainen, eli kuten monessa muussakin ketjussa, niin turha sun on periaateesta vaan mua vastaan olla.
 
Kuinka yllättävä vastaus. Kokemuksen kohdalla sanotaan aina noin, mutta ei mutun :D Steroideista ei nyt vain suoraan tule riippuvaikseksi, niiden mekanismi ei ole sellainen, eli kuten monessa muussakin ketjussa, niin turha sun on periaateesta vaan mua vastaan olla.

Tässä kyseisessä asiassa mulla ei ole mitään ajatuksella muodostunutta mielipidettä. Mutta olisin kyllä taipuvainen uskomaan ettei nyt ainakaan itse piikittämiseen voi muodostua mitään riippuvuutta. Siihen että lihakset kasvaa ja treeni kulkee voi varmasti muodostua psyykkinen riippuvuus. Oli se sitten horpan ansiota tai ei. Oon siis ainakin osittain samaa mieltä kanssasi 😊
 
Tässä kyseisessä asiassa mulla ei ole mitään ajatuksella muodostunutta mielipidettä. Mutta olisin kyllä taipuvainen uskomaan ettei nyt ainakaan itse piikittämiseen voi muodostua mitään riippuvuutta. Siihen että lihakset kasvaa ja treeni kulkee voi varmasti muodostua psyykkinen riippuvuus. Oli se sitten horpan ansiota tai ei. Oon siis ainakin osittain samaa mieltä kanssasi 😊
Nimenomaan siihen kokonaisuuteen tulee riippuvuus, ja jos taas mietitään, että jos kaikki ihmiset katoisi planeetalta, moniko kävisi edelleen treenaamassa salilla, saati lääkitsis itseensä?
 
Ja kun monet puhuu mutua, niin mä ainakin puhun kokemuksesta. Toki mun kokemukset ei täällä koskaan ole painanut, mutta anyways mä pidin 10 vuoden tauon lääkkeistä ja myös alussa vuoden tauon treenistä. 10 vuotta, se on pitkä aika pojat ja hyvin arvokasta tietoa ainakin itselle. Teille se tieto todennäköisesti on nollan arvoinen koska mutu.

Mun mielestä tää sun juttu vaan osoittaa, miten vahvan riippuvuuden ne aiheuttaa. Olkoon riippuvuuden aiheuttava juurimekanismi sitten mikä tahansa, egon kasvu, itsensä vahvaksi tunteminen, pumppi treeneissä tai mikä tahansa. Ei ole mielestäni oleellista keskustella mikä sen riippuvuuden aiheuttaa. Vaan siitä, että oli se sitten mikä tahansa niin edelleen sinäkin halusit kokea sen jopa 10 vuoden tauon jälkeen.
 
Mun mielestä tää sun juttu vaan osoittaa, miten vahvan riippuvuuden ne aiheuttaa. Olkoon riippuvuuden aiheuttava juurimekanismi sitten mikä tahansa, egon kasvu, itsensä vahvaksi tunteminen, pumppi treeneissä tai mikä tahansa. Ei ole mielestäni oleellista keskustella mikä sen riippuvuuden aiheuttaa. Vaan siitä, että oli se sitten mikä tahansa niin edelleen sinäkin halusit kokea sen jopa 10 vuoden tauon jälkeen.
Silti se ei ole riippuvuutta steroideihin vai miten muuten edelleen jatkoin treeniä 10 vuotta ilman? Treeniin ja lihaksiin sitä on riippuvainen.
 
Miken ja Allun videoissa monesti ovat juuri keskustelleet tästä. Ulkomuotoon ja lihaksiin kiinnytään.Ja siihen oloon miltä tuntuu , kun on voimissaan ja lihat paineisena. Lähinnä Allu aina sanoi miten siistiä se on. Enkä sitä epäilekkään.
 
Eihän kannabikseenkaan tule fyysistä riippuvuutta, mutta siihen sen aikaan tuomaan oloon voi hyvinkin tulla ja tuleekin.
Ei voida verrata, se on päihde ja vaikuttaa akuutisti heti. Miettikää nyt edes sekunti mitä selitätte. Ikäänkuin kannabiksessa polttais, sitten pitäis eka juosta 3 viikkoa puolimararoonia jonka jälkeen tulis hyvä olo. Jotain tolkkua nyt tähän päättömään selitykseen. Huumeet ovat päihteitä ja niillä ei ole mitää tekemistä steroidien tai testosteronin kanssa.

Ja jotta nyt tämä jotenkin menisi perille, niin lihasmassaa saa ilman lääkkeitä, mutta huumausaineen vaikutusta ei saa ilman huumausainetta. Se ehdollistetaan suoraan siihen käyttöön, lihasmassassa ei.
 
Eihän kannabikseenkaan tule fyysistä riippuvuutta, mutta siihen sen aikaan tuomaan oloon voi hyvinkin tulla ja tuleekin.
Ai siihen oloon tulee fyysinen riippuvuus? Vai ymmärsinkö väärin?

Psyykkinen riippuvuus voi tulla lähes mihin tahansa esim. omien pierujen haistelemiseen.

Fyysistä riippuvuutta aiheuttavat lähinnä alkoholi, nikotiini, bentsot ja opiaatit.
 
Ai siihen oloon tulee fyysinen riippuvuus?
Ja jos siihen oloon tulee fyysinen riippuvuus, niin silloin se on suoraan liitetty päihteeseen, koska sitä oloa ei saa ilman sitä päihdettä. Lihaksia taas saa vallan hyvin ilman steroideja.
 
Ai siihen oloon tulee fyysinen riippuvuus? Vai ymmärsinkö väärin?

Psyykkinen riippuvuus voi tulla lähes mihin tahansa esim. omien pierujen haistelemiseen.

Fyysistä riippuvuutta aiheuttavat lähinnä alkoholi, nikotiini, bentsot ja opiaatit.
Siihen aineeseen ei tule fyysistä riippuvuutta, mutta sen tuomaan oloon tosin voi tulla henkinen riippuvuus.
Selitin varmaan hieman epäselvästi.
Pointti nyt olikin siinä, että ei se riippuvuus vaadi fyysisten oireiden mukaan tuloa. Ne henkiset usein ovat paljon vahvemmat ja ratkaisevat. Niinkuin sanoit, vaikka sitten siihen pierujen haisteluun.
 
Siihen aineeseen ei tule fyysistä riippuvuutta, mutta sen tuomaan oloon tosin voi tulla henkinen riippuvuus.
Selitin varmaan hieman epäselvästi.
Pointti nyt olikin siinä, että ei se riippuvuus vaadi fyysisten oireiden mukaan tuloa. Ne henkiset usein ovat paljon vahvemmat ja ratkaisevat. Niinkuin sanoit, vaikka sitten siihen pierujen haisteluun.
Toi on saivartelua, kaikki tietää, että päihteet ovat hyvin addiktoivia, kyllä se riippuvuus liittyy hyvin suoraan siihen päihteeseen. Kun taas treenatessa riippuvuus on kokonaisuuteen liittyvää ja voi syntyä ihan naturaalillekin, eikä silloin asialla ole mitään tekemistä steroidien kanssa. Steroidiin suoraan ei riippuvuutta synny, se ei aiheuta euforiaa, eikä mitään akuuttia joka yksinään olisi riippuvuutta aiheuttava, eli kukaan ei hakkaa kotisohvalla stanoa itseensä koska on riippuvainen aineeseen.
 
Toi on saivartelua, kaikki tietää, että päihteet ovat hyvin addiktoivia, kyllä se riippuvuus liittyy hyvin suoraan siihen päihteeseen. Kun taas treenatessa riippuvuus on kokonaisuuteen liittyvää ja voi syntyä ihan naturaalillekin, eikä silloin asialla ole mitään tekemistä steroidien kanssa. Steroidiin suoraan ei riippuvuutta synny, se ei aiheuta euforiaa, eikä mitään akuuttia joka yksinään olisi riippuvuutta aiheuttava, eli kukaan ei hakkaa kotisohvalla stanoa itseensä koska on riippuvainen aineeseen.
Päihteet on toisille addintoivia ja toisille ei. Ihan henkilöstä kiinni onko se niin. Varmaan kumpikin meistä tuntee ihmisiä, jotka jää kaikkeen koukkuun ja/tai joilla lähtee kaikki lapasista oli se mopo, päihteet ja roina.

En ole missään kohtaa ottanut kantaa siihen onko stereoidit riippuvuutta aiheuttavia vai ei. Enkä ota nytkään. Toin vaan käytännön esimerkin esille siitä, että riippuvuus ei vaadi fyysistä koukkua.
Ehkä fiksumpi esimerkki olisi ollut pelaaminen tai vaikka seksi, mutta oli helpompi tuoda se jonkun konkreettisen aineen muodossa.
Ja en myöskään vertaa päihteitä tai roinaa.

Yhteenvetona: pointtina oli se, että riippuvuus ei vaadi sitä fyysistä koukkua :)

Ei mulla muuta.
 
Mutta kun sä et saa kannabiksen oloa ilman kannabista. Lihaksia sä saat treenaamalla ilman lääkintää. Päihteessä se ehdollistetaan suoraan siihen aineeseen. Siihen se riippuvuus syntyy suurimmalla osalla. Kovissa huumeissa siitä ei ole edes epäselvyyttä, niissä aivokemiat menee jo sekaisin ja keho vaatii sitä ainetta.

Jos jollain lähtee käsistä lääkkeiden käyttö, niin ei se varsinaisesti hakkaa niitä lääkkeitä aineen takia, vaan lihasten. Edelleen, piikittäminen on suurimmalle osalla vastemielistä hommaa, eikä varmaan ainoastakaan steroidista tule välittömästi hyvä olo.
 
Ja jos siihen oloon tulee fyysinen riippuvuus, niin silloin se on suoraan liitetty päihteeseen, koska sitä oloa ei saa ilman sitä päihdettä. Lihaksia taas saa vallan hyvin ilman steroideja.
Fyysisellä riippuvuudella tarkoitetaan riippuvuutta, joka aiheuttaa fyysisiä oireita. Esim. alkoholin, bentsojen ja opiaattien fyysisiin vieroitusoireisiin voi kuolla. Kannabis puolestaan ei aiheuta fyysisiä vieroitusoireita ja psyykkisetkin ovat minimaaliset. Esim. nikotiini on about miljoona kertaa koukuttavampaa, kuten itsekin tiedät. Nikotiinin lopettaminen seinään aiheuttaa fyysisiä vieroitusoireita. Kannabiksen ei. Tiedän koska olen käyttänyt runsaasti molempia aineita.

Ja se on sanomattakin selvää, että steroidien käyttö bodausmielessä on ihan helvetisti haitallisempaa sekä psyykkiselle että fyysiselle terveydelle kuin kannabis. Pois lukien korvaushoito.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
steroidien käyttö bodausmielessä on ihan helvetisti haitallisempaa sekä psyykkiselle että fyysiselle terveydelle kuin kannabis
Joten jos kerran monen mielestä steroideihin jää koukkuun aineena, niin miten se koukku tapahtuu kun aineilla ei ole mitään muuta vaikutusta kuin negatiivisia jos ei treenata. Jääkö porukan mielestä käyttäjä koukkuun kolesterolien laskuun ja katsoo innoissaan miten HDL droppaa tai ihannoi peilistä miten tulee mahtavasti finnejä eikä voi täten missään nimessä lopettaa käyttöä. Mä haluaisin kuulla sen mekanismin, mikä aiheuttaa fyysisen ja psyykkisen riippuvuuden nyt vaikka oxymetholoniin josta tulee ihan kamala olo.

Fakta on se, ettei steroideihin voi jäädä aineena koukkuun, niiden luonne lääkkeinä ei ole samanlainen kuin esim mielialalääkkeiden luonne.
 
Ei kai kukaan itse douppiin jää koukkuun vaan siihen minkä se mahdollistaa. Miten muuten on kun jättää lääkkeet tauolle niin onko olotila muutoksia esim. masennusta? Jos on niin johtuuko se siitä, että kroppa ei saa lääkettä vai siitä tiedosta että hetkellissesti tässä ei nyt kehitytä?
 
Miten muuten on kun jättää lääkkeet tauolle niin onko olotila muutoksia esim. masennusta? Jos on niin johtuuko se siitä, että kroppa ei saa lääkettä vai siitä tiedosta että hetkellissesti tässä ei nyt kehitytä?
Masennus on kyllä todella vakava tila, eikä sellaiseen ihminen pienestä vajoa. Eli masennusta ei se lopettaminen yleisesti aiheuta, toki jos siis kaikki testotkin jätetään, niin sitten kropassa on asiat huonosti kun testosteronia pitäisi kuitenkin miehellä olla. Testoa kroppa vaatii, anabolisia ei.
 
Täysin samaa mieltä kuin Mike, ihan näin käyttäjän näkökulmasta. Ainut mikä aiheuttaa riippuvuutta on saatu kehitys. Sekun lähtee alaspäin kuuritauolla, niin se on ainut asia siinä mikä aiheuttaa vähänkään "ahdistusta." Jos jollain taika tempulla saisi aina 100% ylläpidettyä kaiken mitä kuurilla sai aikaan, ei tuntuisi miltään pitää taukoja. Toki pieni himo olisi varmasti päästä uudelleen kuurille, että saisi vieläkin lisää lihasta ja voimaa, mutta pahin on se että menettää jo saavutettuja.

Jos nyt keksittäisiin jokin ihan uusi ja mullistava metodi, jolla saa lihakset kasvamaan vaikka ronnie colemanin tasolle ilman yhtään hormoneja, niin eipä tulisi yhtään ikävä horkkaa ja loppuisi käyttö saman tien ja loppuelämäksi. Korkeintaan se aito korvaushoito ja sen agenda ihan muu kuin riippuvuus.

Hormonit eivät itse addiktoi. Halu saada ja kehittää lihaksia voi addiktoida vahvasti. Tämä varmaan sitä bigorexiaa. Ei hormoni riippuvuutta. Juurisyy.
 
Back
Ylös Bottom