Luiden hajoaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Viksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Viksu

Banned
Mooo! oon nyt tehnyt salia kolme kuukauta ja alon miettii et miten nopeesti on turvallista kehittyy? Pena on noussu 40-- 60 kiloon kyykky 50--72 ja mave melkeen sataan kiloon. Et onko näin nopee kehitys turvallinen ettei luut katkee tai jänteet ?

No ei katkea kenenkään luut tai jänteet noilla painoilla ja kyllä se kehitys alun jälkeen hidastuu sen verran, ettei kovin pitkään tarvitse liian nopeasta tuloskehityksestä stressata.

Mooo! oon nyt tehnyt salia kolme kuukauta ja alon miettii et miten nopeesti on turvallista kehittyy? Pena on noussu 40-- 60 kiloon kyykky 50--72 ja mave melkeen sataan kiloon. Et onko näin nopee kehitys turvallinen ettei luut katkee tai jänteet ?

Nauti vielä kun voit.

100kg mave 14-vuotiaana!? Jätkähän on lahjakkuus. Kato vaan et nostat ja kyykit suoralla selällä niin ei kai muulla väliä.
e: nivelet kyllä rusahtaa paljo nopeammin mitä luut tai jänteet.

Ihmisellä on hullusti ns. puskuria jänteissä, eli et niitä tommoisilla painoilla saa rikki millään. Jänteet pamahtelee poikki hetkellisestä rajusta väännöstä ja usein kiertosuuntaan tyyliin akillesjänne. Luut menee poikki valtavan voiman alla, tai varsin kovasta iskusta vasten kovaa materiaalia. Jos ihmisellä menisi poikki luita jossain 70kg penkissä, niin niitä luita katkeilisi jos siinä kun koittaa nostaa 100kg kiveä maasta. Luut kestävät pystysuunnassa aivan tolkutonta rasitusta(tais olla pitkälti yli tuhat kiloa sääriluun osalta) ja kestävyys heikkenee toki kun kulmaan siirrytään.

Mulla meni 13 vuotiaana sääriluu läpi poikki kun potkaisin isomman kaverin kanssa jalkapalloa ja kummatkin ohi säärien osuessa suoraan yhteen. Olin niin hyvässä iässä kasvua ajatellen, että luutui muistaakseni alle neljässä viikossa paksummaksi mitä alunperin.

Luut ja jänteet vahvistuu treenatessa joten täyttä höyryä eteenpäin.

Seelvä!!! reenaan sit täysii mulle vaan sanottiin et älä sit riko paikkojas salilla niin mietin et joku voi mennä hajalle

Seelvä!!! reenaan sit täysii mulle vaan sanottiin et älä sit riko paikkojas salilla niin mietin et joku voi mennä hajalle

No kai toi vaan tarkotti et järki käteen mitä teet. Älä heti ekalla yrityksellä lastaa isoja painoja mihinkään vaan vähän kerrallaan joka treenissä laitat lisää. Tee myös aluks pitkiä sarjoja niin et totut kunnolla liikeratoihin. Ne alkaa hajota kyllä kun painot kasvaa.

Jänteiden kiinnityskohdissa on joskus limapusseja jotka estää jänteen hinkkaamista mutta joskus ne voi tulehtua. Usein on kyse rasitusvammasta mutta myös joku huonoon asentoon niksahtaminen voi vahingoittaa pussia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

No tuossa on varoteltu siitä, ettet huonolla tekniikalla aiheuta itsellesi vammoja. Kyllä sie selän saat paskaksi jos vedät maasta huonolla tekniikalla ja liian isoilla romuilla. Tekniikka kuntoon, maltillinen progressio kehiin ja nostelemaan. :thumbs:

Pieni varoittava sananen... Olin unohtanut kyykkykenkäni kotio, joten päätin vetää päivän treenin sukkasiltaan. En ehtinyt kuin salin ovesta kävellä sisään, niin löin varpaani johonkin laitteeseen ja varvas murtui. Nyt vaikeutui jalkatreenit vähäksi aikaa. Lääkäri sanoi, että nelosvarvas on aika turha kävelyssä, mutta kyllä se aika paljon haittaa liikkumista, jos multa kysytään.
Eli ei kannata käppäillä sukkasillaan salilla.

Pieni varoittava sananen... Olin unohtanut kyykkykenkäni kotio, joten päätin vetää päivän treenin sukkasiltaan. En ehtinyt kuin salin ovesta kävellä sisään, niin löin varpaani johonkin laitteeseen ja varvas murtui. Nyt vaikeutui jalkatreenit vähäksi aikaa. Lääkäri sanoi, että nelosvarvas on aika turha kävelyssä, mutta kyllä se aika paljon haittaa liikkumista, jos multa kysytään.
Eli ei kannata käppäillä sukkasillaan salilla.
Ai s**tana, pikaisia toipumisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom