low-carb

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Itula
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Ja ihan alkuun, koitin kyllä hakea tietoa zöössillä, mutta kun ei oikeen tahtonut löytäää kunnon vastausta. Eli olen nyt vetänyt low-carbbia 3 vk ja olen tyrmännyt hiilarit ihan täysin. Tarkkaa määrää en osaa sanoa. Muttta oikeastaan ainoat mitä voisi tulla niin on koulun ruokailusta. Ja tähän liittyen haluaisin tietää pari asiaa

Kuinka paljon laskette mukaan niitä hiilareita per päivä ?

Ja kuinka usein pidätte tämän ns. tankkauspäivän ? Eli ymmärtääkseni silloin saa mössätä sitte vaikka vähän reippaammin .

Aamuisin olen vetänyt sitte tyhjällä vatsalla juoksua/nyrkkeilyä.

Ja jos on jotain muuta hyvää tippiä tämän tyypin diettiä vedettäessä niin kiitoksia niistäkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Atkins ? E_E

Low carb on vähän vitun tyhmää, eikö olekin, elimistön kannalta ?

Kipi I sanoi:
Miten niin tyhmää? Perustele!

No meinattiin varmaan sitä, että miksei vedä samantien ketoosiin.
Kun että hissuttelee jollain 80g hiilareita/päivä.

criticalmass sanoi:
No meinattiin varmaan sitä, että miksei vedä samantien ketoosiin.
Kun että hissuttelee jollain 80g hiilareita/päivä.

Kyllä low carbilla voi syödä enemmän kuin 80g ja miksi pitäisi vetää ketoosiin? Onko ketoosi tehokkaampi, kuin lowcarb? Itse en ainakaan jaksaisi ketoosissa tehdä mitään ja onko se sitten järin terveellinen vaihtoehto?

Atkins ja low-carb on eri asia

Joo ei ollut tarkotus provota. Kunhan vaan aavistelin.
80g nyt vaan tuli esimerkkinä mieleen, kun se on alle 100g

Ja tiettävästihän ketoosi ei ole tehokkaampi kuin Low-carb, paitsi pienentyneen ruokahalun muodossa.

Itse olen tällä hetkellä low-carbilla. Ja vetelen hiilareita sen 80g/pv :D

KSENA sanoi:
justhan Manninen totes, että lowcarb = highcarb. joten hiilareita vaan, mutta ei proden kustannuksella

Annatko linkin.
Itse olen vaihdellut tätä diettimenetelmää niin paljon, että pysyn tässä ainakin kaksi 4 viikkoa ja katson miten toimii. Jos paino putoaa vähintään 2kg/4vko ei ole mitään syytä vaihtaa.

KSENA sanoi:
justhan Manninen totes, että lowcarb = highcarb. joten hiilareita vaan, mutta ei proden kustannuksella
Ööh.. Mitäs tämä nyt meinaa??

KSENA sanoi:

Ei todennut. Totesi että ketogeeninen lowcarb ei ole ei-ketogeenistä lowcarbia parempi.

Itula sanoi:
Ja ihan alkuun, koitin kyllä hakea tietoa zöössillä, mutta kun ei oikeen tahtonut löytäää kunnon vastausta. Eli olen nyt vetänyt low-carbbia 3 vk ja olen tyrmännyt hiilarit ihan täysin. Tarkkaa määrää en osaa sanoa. Muttta oikeastaan ainoat mitä voisi tulla niin on koulun ruokailusta. Ja tähän liittyen haluaisin tietää pari asiaa
Sen verran matala hilarisesta ruokavaliosta, että tällöinkään ei ole tarkoitus lopettaa kokonaan hilareiden syömistä...esim. Atkinsin dieettissäkin hiilihydraatteja nautitaan vähintään 20g/vrk.
Tämäkin on vain dieetin alussa...hiilihydraatin määrää nostetaan tietyn ajan kuluttua hallitusti ylöspäin tietyn ohjelman mukaisesti.
Kannattaa ehdottomasti tutustua Atkinsin dieettiin, vaikka lainaamalla kirja kirjastosta, jos tarkoituksena on pitää hilarit minimissä...jotta homma menisi kaikinpuolin turvallisesti.
Dieetin ideana on saattaa elimistö ketoosi tilaan ja pitää se sitteen siinä...tällöin ei voi pitää ruokailussa mättöpäivää, vaan syöminen tulee olla kokoajan dieetin mukaista...kaiken kaikkiaan vaatii hyvän paneutumisen asialle jotta dieetti onnistuisi.

Kovaa treenavalle voi Zone tyyppinen dieetti sopia paremmin, eli HH / PR / RS suhteet 40% / 30% / 30% vuorokauden kokonaisenergiasta.
Tällöin esim. 80 kg 15% rasvoissa oleva söisi HH:ta 180g, PR:a 140g, ja RS:a 60g vuorokaudessa.

Kannattaa kokeilemalla hakea itselle sopivan tuntuinen hilaritaso...löytyy todennäiköisesti jostain Zonen ja Atkinsin väliltä.

Eli ei tänään kebabbiin... :( :D

Itse nyt olen ottanut treenin jälkeen vähän hiilareita ja sitte sen mitä koulussa syön. Perunoista suurin osa eli mitä 2-3 perunasta tuleekaan. No joka tapauksessa paino on nyt jo tippunut. liekö sitte jotain nestepöhöä.

Kebab salaatilla sopii alakarppaajalle ihan hyvin. Ainakin jos liha on kunnollista :) .

:kuola:

Caitlyn sanoi:
Kebab salaatilla sopii alakarppaajalle ihan hyvin. Ainakin jos liha on kunnollista :) .

:kuola:

paljonkos tommosseessa normi kebab salaatilla setissä on kaloreita suurinpiirtein?

Annoksen koosta, lihan rasvaisuudesta ja kastikkeiden määrästä / laadusta riippuen 400-700. Itse jätän aina salaatinkastikkeet kyydistä...

http://www.yle.fi/uutiset/ymparisto/id55037.html

Vähähiilihydraattinen dieetti tutkijoiden mukaan tehokkain
Julkaistu 06.03.2007, klo 23.20 (päivitetty 06.03.2007, klo 23.21)

Kuva: YLE

Vähän hiilihydraatteja sisältävä ruokavalio on kaikkein tehokkain laihduttamisessa, uskovat Stanfordin yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan tutkijat.

Yliopiston tiistaina julkaiseman tutkimuksen mukaan ns. Atkins-dieettiä noudattaneet laihtuivat lähes kaksi kertaa enemmän kuin muita laihdustusohjelmia noudattavat.

Tutkijat vertailivat 311 ylipainoista naista, jotka noudattivat neljää eri laihdutusohjelmaa. Vuoden aikana vähähiilihydraattista Atkins-ohjelmaa noudattaneet laihtuivat keskimäärin 4,7 kiloa, kun esimerkiksi vähän rasvaa, mutta paljon hiilihydraatteja sisältävää ohjelmaa noudattaneet laihtuivat vain 1,6 kiloa.

Tutkijoiden mukaan Atkins-dieettiä noudattaneilla olivat myös parhaat verenpaine- ja insuliiniarvot.

Tutkimus julkaistaan keskiviikkona Journal of the American Medical Assosciation -lehdessä. Tutkimusta on rahoittanut muun muassa Yhdysvaltain kansanterveyslaitos.

AFP

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom