lounas hitaista hiilareista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janijj
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Olen nyt vasta tutustunut näiden hitaiden hiilareiden maailmaan, nyt olisi tarkoitus saada painoa jonkun verran pois kesään mennessä. Lihaksista paino ei saisi lähteä mielummin ollenkaan. (Lähtöpaino varmaan noin 95kg ja pitäis saada 10 kiloa pois)

Ajattelinkin nyt kysyä että mitä te syötte yleensä päivän pääruokana? Kanaa ja tummaa riisiä aion syödä töissä eväänä joten jotain muuta olisi mukava syödä sitten töiden jälkeen. Pitäisi saada paljon noita hitaita hiilareita jotta jaksaa päivän treenit paremmin (2 x muay thai ja 3 x puntti viikossa).

Kuten mainitsin aikaisemmin niin olen aika tietämätön näiden asioiden kanssa enkä oikein tiedä mistä kaikista niitä hitaita hiilareita edes saa.. Perus ruisleivän ja tumman riisin tiedän mutta mitä muuta on?

Proteiinia syön aika paljon, koitan saada päivittäin sen noin 140 grammaa...

Jos jollain tulee mieleen vielä jotain vinkkejä mun laihdutukseen niin kertokaa ihmeessä..

Itse koitan saada protskut, hiilarit ja rasvat kokolailla sopivassa suhteessa toisiinsa. Itse aloitan aina neljän kuukauden dieetit tällaisella setillä: (ja kyseessä siis koko päivän ruoat)

Raejuusto 200g
4-viljan puuro 80g
omega 3 tbl 2tbl

Dextrose 10g
Proteiinijauho 70g
Maltodekstriini 50g
Glutamiini 10g

Kaura pasta 115g
Paistijauheliha 125g

Tonnikala vedessä 140g

Maitorahka 750g
Näkkileipä 3kpl

Kaurapasta 115g
Paistijauheliha 125g

Tästä tulee kokonaiskaloreita sellaiset ~2900Kcal, joista hiilareita 43%, proteiineja 43% ja rasvoja 14%
Olen koko lailla saman painoinenkin,kuin sinä, joten tällaisen setin pitäisi kyllä toimia sinullakin. Itselläni potkii todella loistavasti, maksimit eivät ole itselläni pudonneet minnekään, mutta loppuvaiheessa, kun päivän kalorit alkaa olla tuolla 1800Kcal paikkeilla, sarjakestävyys heikkenee jonkin verran.

Kylläpäs on pikkuläskillä monipuolisesti rehuksia mukana ehdotelmassa, ne ilmeisesti haittavat painonpudotuksessa, kun niitä ei syödä uskalla?

Eli ketjun aloittajalle:
Kaikkia viljatuotteita ei tarvi jättää pois, hyviä on esim. mainitsemasi tumma riisi ja ruisleipä, mutta ihan yhtähyviä on monet kokojyväleivät, tummat pastat ja puurot.
Kokeile kuiten vähentää nuiden runsaasti hiilihydraatteja sisältävien tuotteiden syömistä kokonaisuudessaan ja korvaa niitä erillaisin tuorein vihanneksin. Rehujen ei tarvi olla aina salaattia, vaan voi huoletta käyttää lisukkeina mm. uunitomaatteja ja parikoita, hörytettyä tai paistettua sipuleita ja kaaleja (parsa, kukka, ym.). Vain mielikuvitus rajana.
Lihatuotteissa suosi vaaleita lihoja, kuten kanaa ja kalkkunaa sekä mereneläviä.

Siinähän niitä tulikin jo, mutta oma neuvo ois vielä, että illalla hiilarit ihan olemattomiin!

Itse en ole mikään ravintotieteiden tohtori, mutta tämän ruokavalion on tehnyt ammatti-ihminen, joka on erikoistunut voimanostajien ruokavalioihin... Olen kiinnostunut kuulemaan, mikä tässä sitten on pielessä? Oppia ikä kaikki. Sen verran tästä vielä, että itselläni on toiminut enemmän kuin loistavasti, ja olo on ollut mahtava! :dance2:

No ensinnäkin tossa on todella vähän rasvaa ja tulevatko ne vähät rasvat sun mielestä hyvistä lähteistä? Tohon ei tarvita tohtorin papereita.

Peukkua ylös myös runsaista rehuista, mutta eihän niitä iso mies tarvi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Itse en ole mikään ravintotieteiden tohtori, mutta tämän ruokavalion on tehnyt ammatti-ihminen, joka on erikoistunut voimanostajien ruokavalioihin... Olen kiinnostunut kuulemaan, mikä tässä sitten on pielessä? Oppia ikä kaikki. Sen verran tästä vielä, että itselläni on toiminut enemmän kuin loistavasti, ja olo on ollut mahtava! :dance2:

Ehkä tämä ammattilainen oletti olevan sanomattakin selvää, että ruokavalioon kuuluu myös HeVi-osasto?
Muutamista vitamiineista ja hivenaineista tulee puutteita, jos tuon listaan mukaan syö.

Lorauta sinne pastakastikkeeseen purkillinen tomaattimurskaa ja sipulia, rouski iltapalaksi pari porkkanaa ja juo aterian yhteydessä lasillinen tuoremehua, niin saat ne pahimmat puutostilat vältettyä.

Tuli ehkä postattua tuo lista hiukan hätäiseen... Huomasin itsekin vasta nyt, että kaikki HeVit puuttuu listalta. Mm. salaattia, kurkkua ja tomaattia siis saa, ja tulee syödä niin paljon kuin napa vetää. Niin ja monivitamiinit kuuluu myös aamupuuron kylkiäisiksi. Pahoittelut sekaannuksesta.

"Unohditko" kirjoittaa myös hyvät rasvat ylös? Jos et, aika heikolta näyttää.

Jos taas "unohdit" niin aika turhahan ruokavalioita on tänne postailla jos ei vaivauduta kertomaan mitä kaikkea syödään.

Asia kunnossa. Yritin vain tarjota jollekulle loistavaa ruokavaliota, joka itseäni auttoi pääsemään liioista läskeistä, ilman lihasmassan menetystä. Myös olotilani ja vireystasoni nousivat dieetin aikana, vaikken osaakaan itse luetella kaikkia rasvojen lähteitä. Näköjään palsta on täynnä besserwissereitä, ammattilaisiakin paremmin ravintoarvoista ja -määristä tietäviä, niin annetaan olla. :rolleyes: ...ja kyllä, unohdin, en "unohtanut" mainita kasviksia.

ei vaan palstalla yritetään neuvoa parhaan mukaan muita :) hyvä jos hevi&vitamiinit ovat sisältyneet ruokavalioosi ymmärrän ettei ns ilmiselviä asioita aina muisteta kirjoittaa ylös... mutta oli vaan pakko kommentoida tota ruokavaliota koska sieltä näytti puuttuvan sen verran tärkeitä ravintoaineita :) peace

eikös se riitä ihan et syö vähän alle mitä kuluttaa ja huolehtii vitamiinit ja kivennäis aineet kohalleen nii ei lähe lihaksista pois vaan sillon kuluu pelkät rasvat ?

eikös se riitä ihan et syö vähän alle mitä kuluttaa ja huolehtii vitamiinit ja kivennäis aineet kohalleen nii ei lähe lihaksista pois vaan sillon kuluu pelkät rasvat ?

Jos et saa proteiinia riittävästi ravinnosta, vaikka söisit kuinka monta tuhatta kcal kroppa purkaa sitä lihaksista käyttöönsä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom