Lotto pois YLE:ltä

Mikäs on suhteesi muihin julkisin varoin tuotettuihin palveluihin? Onko Yle tosiaan ainoa, jota et käytä?

Mitäs nämä muut on? Julkista terveydenhuoltoa käytin viimeksi intissä, vajaa 2 vuotta sitten. Mun mielestä Yle-vero ja julkinen terveydenhuolto on kaksi ihan eri asiaa.

Pistin Ylen totaaliboikottiin tuon saatanan Yle-veron takia, koska en ennenkään Ylen palveluja hyödyntänyt (Ruutulipun loppumisen jälkeen)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäpä Lotosta, kun rahaa on nyt niin paljon, että pitää alkaa keksimään uusia tapoja polttaa sitä. Tässäpä teille upea peruste venäjänkielisille uutisille: ”ratkaiseva seikka päätöksessämme tehdä tämä ohjelma oli se, että kanavan talous on vakautunut. Nyt Yle-veron takia voimme kehittää toimintaamme”.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/59140-venalaissuomalainen-kirjailija-haukkuu-ylen-havettaa

Toivottavasti olette homman rahoittajina tyytyväisiä saamaanne uuteen sisältöön.
 
YLE on kekkoslovakian jäänne jolle täytyisi myöntää eutanasia. Nuoremmasta sukupolvesta tuskin kovikaan moni on kiinnostunut YLE:n vanhojen kalkkunoiden vetämistä ohjelmista, ja tätäkin laaduttomammista ulkomailta tilatuista ohjelmista. YLE:n radiokanavathan ovat lähinnä vitsi. Täytyy myöntää, että ennen YLE pyöritti satunnaisesti ihan hyviäkin ohjelmia, mutta että tätä nykyistä paskaa pyöritetään kansaa riistämällä on lähinnä paska ja kallis vitsi. YLE on kuin hemmoteltu kakara. Milloinkohan se päästetään kohtaamisiin "suuren maailman" kanssa? Tekohengitys stop ja äly hoi.
 
YLE on kuin hemmoteltu kakara. Milloinkohan se päästetään kohtaamisiin "suuren maailman" kanssa? Tekohengitys stop ja äly hoi.

Tuon syöttöpossun syöttäminen kansalaisten ruokapyödistä jatkuu tasan niin kauan kuin kansa sen sallii tapahtuvan. Passiivinen kansa mahdollistaa yleveron kaltaisen puhalluksen. Jos kansa nielee tämän mukisematta, niin pian yleveroruuvia kiristetään, jotta voidaan alkaa tuottamaan lisää tarpeetonta skeidaa, koska koneiston haluaa työllistää itseään tekemällä tarpeetonta skeidaa. Kun lahjat ja motivaatio eivät riitä keksimään hyödyllistä tai edes kiinnostavaa sisältöä, niin tehdään sitten vaikka venäjänkielisiä uutisia, jotka eivät kelpa edes venäläisille surkean toteutuksensa vuoksi. Ylevero tuo rahaa taloon, eikä homman järjettömyys rahan määrään vaikuta.
 
Kun lahjat ja motivaatio eivät riitä keksimään hyödyllistä tai edes kiinnostavaa sisältöä.

Luuletko että Suomen kansa haluaa edes mitään hyödyllistä tai järkevää sisältöä (toisaalta miten se edes määritellään). Kun katsoo joka viikon katsotuimpia ohjelmia niin aikamoista höttöä on kyllä täynnä lista.
 
Yle-verolla kustannetaan television lisäksi myös radiokanavat sekä verkkotarjonta. Muistakaa boikotoida niitäkin. Itse luen netistä Ylen uutisia, käytän Areenaa, kuuntelen YleX-kanavaa ja seuraan Tv 2:lta True Blood sarjaa parhaillaan. Yleisurheilun mm-kisat ja olympialaiset on tullut katsottua jokusena vuonna ja muutakin urheilua Yle näyttää reilusti.

Näin siinä käy kun tavallinen kansa äänestää kokoomusta, joka on yrityspuolue. Joku kokoomuslainen tätihän tämän sai aikaan ja oli sitä mieltä, että nyt kun Ylen rahoitus on turvattu verotuksella, niin Veikkauksen vuosittain maksama 3,5 miljoona euroa voidaan siirtää yritykselle. Ja kansa maksaa tämänkin, kun yle-veroa tullaan korottamaan tämän seurauksena.
 
Yle-verolla kustannetaan television lisäksi myös radiokanavat sekä verkkotarjonta. Muistakaa boikotoida niitäkin. Itse luen netistä Ylen uutisia, käytän Areenaa, kuuntelen YleX-kanavaa ja seuraan Tv 2:lta True Blood sarjaa parhaillaan. Yleisurheilun mm-kisat ja olympialaiset on tullut katsottua jokusena vuonna ja muutakin urheilua Yle näyttää reilusti.

Näin siinä käy kun tavallinen kansa äänestää kokoomusta, joka on yrityspuolue. Joku kokoomuslainen tätihän tämän sai aikaan ja oli sitä mieltä, että nyt kun Ylen rahoitus on turvattu verotuksella, niin Veikkauksen vuosittain maksama 3,5 miljoona euroa voidaan siirtää yritykselle. Ja kansa maksaa tämänkin, kun yle-veroa tullaan korottamaan tämän seurauksena.
Kerrotko miten tuo on nyt kokoomuksen syy, jos kerran laki määrää tuon?

Henkilökohtaisesti YLE ei vaikuta mitenkään minuun muuten kuin siten, että vituttaa maksaa veroa noin tehottoman organisaation tukemisesta. Niiden palveluita en käytä missään muodossa.
 
Näin siinä käy kun tavallinen kansa äänestää kokoomusta

Mainilan laukaukset. Olin juuri aikeissa syyttää vasemmistoa YLE:n rahoittamisen idiotismista, mutta pitihän se arvata että demari ehtii kääntää asian päälaelleen ja heittää pallon kentän toiseen laitaan ennen kuin suutaan ehtii avata.

:hyper:
 
Kylläpäs täällä taas kiukutellaan. Kuinka suomalaista...

Itse olen hyötynyt YLE-verosta kuluneen kevään kerrassaan valtavasti: http://yle.fi/puhe/ohjelmat/jari_sarasvuo/?sivu=1#jaksolistaus

Yksi podcast, kohta yli parikymmentä jaksoa. Äärimmäisen timanttista asiaa, omasta mielestäni. Jos olisin kaupalliselta puolelta vastaavan hankkinut, olisin todennäköisesti maksanut siitä huomattavasti enemmän kuin mikä on osuuteni YLE-verosta muutamalle kuukaudelle laskettuna. Jos kaupallinen sektori olisi tällaista koskaan edes suostunut tuottamaan...

Eri asia on toki se, missä määrin YLEn toiminnassa olisi tehostamisen varaa. Mutta ykskantaan julistava kiukuttelu siitä kuinka kaikki on perseestä ja verojen maksaminen niin ikävää, on todella väsynyttä.
 
Yle-verolla kustannetaan television lisäksi myös radiokanavat sekä verkkotarjonta. Muistakaa boikotoida niitäkin. Itse luen netistä Ylen uutisia, käytän Areenaa, kuuntelen YleX-kanavaa ja seuraan Tv 2:lta True Blood sarjaa parhaillaan. Yleisurheilun mm-kisat ja olympialaiset on tullut katsottua jokusena vuonna ja muutakin urheilua Yle näyttää reilusti.

Ei tarvitse muistuttaa. Joskus voi vahingossa amppareiden kautta avautua Ylen uutinen, mutta siihen se jääkin ja ilman noita Ylen uutisiakin tulisin toimeen jäämättä mistään paitsi. Luettelit juuri kokoelman kepeää viihdettä, jonka tuottaminen tai levittäminen ei missään nimessä kuulu valtion tehtäviin.

Ai urheilua reilusti... Esimerkiksi itäisessa naapurimaassa voi valtion pääkanavilta katsoa ilmaiseksi suurimmat nyrkkeilytapahtumat, maailmanluokan jääkiekkoa ja Euroopan arvostetumpia jalkopallomatseja.

- - - Updated - - -

Kylläpäs täällä taas kiukutellaan. Kuinka suomalaista...

Itse olen hyötynyt YLE-verosta...

Siinähän se onkin: Minä itse olen hyötynyt! No nyt on sitten ylevero ja kaikki muutkin verot perusteltu. Kun minä itse pääsee syömään muiden pöydästä, niin se on tärkeintä ja ainoa ratkaiseva asia. Kaiken muun väittäminen on vain kiukuttelua...
 
Siinähän se onkin: Minä itse olen hyötynyt! No nyt on sitten ylevero ja kaikki muutkin verot perusteltu. Kun minä itse pääsee syömään muiden pöydästä, niin se on tärkeintä ja ainoa ratkaiseva asia. Kaiken muun väittäminen on vain kiukuttelua...

Itse asiassa olen sitä mieltä, ettei verotusta perusteltaessa ole järkevää vedota vastikkeellisuusargumentointiin. Verojen tarkoitus on nimenomaan toimia tiettyjen palvelujen vastikkeettomana rahoittamisena.

YLE-veron, niinkuin muidenkin verojen, järkevyydestä voidaan käydä pitkääkin keskustelua. Mutta kiukuttelua ja lyhyeksi jäävää ajattelua minä täällä dissaan. Ylipäänsä suomalainen valittamisen mentaliteetti on mielestäni pirullisen latistavaa.
 
Juu eiköhän tämä "kiukuttelu" ole ihan aiheellista ja oikeutettua niiden osalta jotka joutuvat maksamaan muidenkin ohjelmista. Kovin on muuten tutun tuntuinen asetelma... Kuinka suomalaista indeed.
 
Neuvostoliiton, Pohjois-Korean ja Kuuban täytyy sitten olla äärimmäisen hyviä paikkoja, koska niissä ei ole tuollaiseen tuhoamiseen vapaan markkinatalouden nimissä ryhdytty.
Ääripäät eivät lähes koskaan, jos koskaan ole hyvästä.


Yllättääkö, että markkinatalouden vapaus korreloi kansalaisten onnellisuuden kanssa?

1-s2.0-S1053535705001770-gr2.jpg
No ei yllätä, jos tuossa on neuvostoliiton ja Kiinan Suunnitelmatalous vs. Länsimainen sekatalous. (oudohko käppyrä.) Se yllätti miten toi liittyy aiheeseen.

Takaisin itseasiaan. Pidän valitettavana sitä että yle on kasvanut tuollaiseksi. Siittä pidän että valtiolla on kriisiajaksi(sota-ajaksi) Valmiina probaganda koneisto. Katsoisin myöskin mielummin jääkiekon, uutiset ja kummelin ilman mainoskatkoja.
 
Itse asiassa olen sitä mieltä, ettei verotusta perusteltaessa ole järkevää vedota vastikkeellisuusargumentointiin. Verojen tarkoitus on nimenomaan toimia tiettyjen palvelujen vastikkeettomana rahoittamisena.

YLE-veron, niinkuin muidenkin verojen, järkevyydestä voidaan käydä pitkääkin keskustelua. Mutta kiukuttelua ja lyhyeksi jäävää ajattelua minä täällä dissaan. Ylipäänsä suomalainen valittamisen mentaliteetti on mielestäni pirullisen latistavaa.

Kovin nopeasti sieltä se minä itse kuitenkin löytyi. Kuuluuko radion ja television viihdeohjelmien levittäminen valtiolle? Miksi vastikkeellisuusargumentointi ei ole järkevää mielestäsi?

Itse en taasen pidä hyssyttelystä ja siitä, että epäkohtiin ei pyritä vaikuttamaan. En näe yhtään hyvää syytä olla hiljaa ongelmista. Kovin kauas ei kanna myöskään kaiken kritiikin leimaaminen kiukutteluksi.
 
Kuten aiemminkin on todettu niin Ylelle on paikkansa; yksi televisiokanava joka lähettää uutisia, dokumentteja ja kulttuuri/urheilu tapahtuma lähetyksiä, yksi radiokanava jossa samat asiat radio muodossa sekä yksi nettisaitti jonne jälleen nuo samat asiat väännetään internet muotoon. Jos telkkaria ja radiota voi vielä netistä seurata niin suuri plussa. Kaikki muu pitäisi karsia pois. Esimerkiksi yhdenkään viihdesarjan tuottaminen puhumattakaan ulkomailta ostaminen ei voi olla ylen tehtävä.

Tuolla konseptilla yle olisi varmaan n.20% nykyisestä, samoin sen kustannukset ja minä maksaisin ihan mielellään tuollaisesta ylestä.
 
Kylläpäs täällä taas kiukutellaan. Kuinka suomalaista...

Itse olen hyötynyt YLE-verosta kuluneen kevään kerrassaan valtavasti: http://yle.fi/puhe/ohjelmat/jari_sarasvuo/?sivu=1#jaksolistaus

Yksi podcast, kohta yli parikymmentä jaksoa. Äärimmäisen timanttista asiaa, omasta mielestäni. Jos olisin kaupalliselta puolelta vastaavan hankkinut, olisin todennäköisesti maksanut siitä huomattavasti enemmän kuin mikä on osuuteni YLE-verosta muutamalle kuukaudelle laskettuna. Jos kaupallinen sektori olisi tällaista koskaan edes suostunut tuottamaan...

Eri asia on toki se, missä määrin YLEn toiminnassa olisi tehostamisen varaa. Mutta ykskantaan julistava kiukuttelu siitä kuinka kaikki on perseestä ja verojen maksaminen niin ikävää, on todella väsynyttä.

Kyllä tästä on ihan aiheellista kiukutella. Sehän on mukavaa, että sinä hyödyt Ylen tarjonnasta, joten on siis hyväksyttyä, että kaikki muutkin maksavat sen takia veroa ja siitä ei saisi edes kiukutella mielestäsi. Tämäkin ongelma olisi ratkaistu sillä, että toimintaa ei rahoitettaisi julkisista varoista, jonka jälkeen tarjonta vastaisi tasan kysyntää. Eikä niin, että tulee tarjontaa ihan sen takia, että ei jouduttaisi minkään leikkurin alle ja ihan sama, onko kysyntää.



Vähän sama, kun minä perustaisin eduskunnan alaisen palvelun, jolla kärräisin vaikka paskaa toisten pihoille ja se maksettaisiin verorahoilla. Sitten kun jengi itkisi, niin sanoisin vaan, että kuinka suomalaista, lakatkaa ruikuttamasta, se on väsynyttä.
 
Kylläpäs täällä taas kiukutellaan. Kuinka suomalaista...

Itse olen hyötynyt YLE-verosta kuluneen kevään kerrassaan valtavasti: http://yle.fi/puhe/ohjelmat/jari_sarasvuo/?sivu=1#jaksolistaus

Yksi podcast, kohta yli parikymmentä jaksoa. Äärimmäisen timanttista asiaa, omasta mielestäni. Jos olisin kaupalliselta puolelta vastaavan hankkinut, olisin todennäköisesti maksanut siitä huomattavasti enemmän kuin mikä on osuuteni YLE-verosta muutamalle kuukaudelle laskettuna. Jos kaupallinen sektori olisi tällaista koskaan edes suostunut tuottamaan...

Eri asia on toki se, missä määrin YLEn toiminnassa olisi tehostamisen varaa. Mutta ykskantaan julistava kiukuttelu siitä kuinka kaikki on perseestä ja verojen maksaminen niin ikävää, on todella väsynyttä.
On muuten varsin hyvää settiä tuo Sarasvuon podcasti, yhtä tossa kuuntelin ja pitääpä tosissaan kuunnella lisää.
 
Kovin nopeasti sieltä se minä itse kuitenkin löytyi. Kuuluuko radion ja television viihdeohjelmien levittäminen valtiolle? Miksi vastikkeellisuusargumentointi ei ole järkevää mielestäsi?

Itse en taasen pidä hyssyttelystä ja siitä, että epäkohtiin ei pyritä vaikuttamaan. En näe yhtään hyvää syytä olla hiljaa ongelmista. Kovin kauas ei kanna myöskään kaiken kritiikin leimaaminen kiukutteluksi.

Kyllähän se "minä itse" tuosta lauseesta löytyy, kun sen olen sinne ihan selvästi kirjoittanut... Mutta enpä minä sillä perustellut yle-veroa. Totesinpahan vaan, että YLE ei nyt ole pelkästään pahasta.

Vastikeellisuusargumentointi on hölmöä sen takia, että jos verotusta perusteltaisiin vastikkeellisuudella, verotus olisi täysin turhaa. Jos halutaan maksaa jostain saada vastineeksi jotain, niin miksei saman tien makseta kaikkea itse? Plain and simple. Ei veroja ollenkaan. Niinpä siis argumentoinnin tulisi lähteä siitä, onko jokin verovaroilla katettu toiminta ylipäänsä perusteltua vai. Ja tähän pointtiin osut toisessa kysymyksessäsi? Kuuluuko radion ja television levittäminen valtiolla?

Tämän kysymyksen äärelle olisi ihan mielekästä pysähtyä ja argumentoida.

Kiukuttelulla ei vaikuteta mihinkään. Kiukuttelu on vain kiukuttelua. Ja eipä täällä ole kukaan tainnut sanoa, että hiljaa pitäisi olla. Jospa siis tuotaisiin sisältö mukaan kritiikkiin?
 
Back
Ylös Bottom