Loputon nälkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
hei, hei, hei...minä en ainakaan ymmärtänyt Faidran tekstistä, että hänellä olisi jatkuvasti kiljuva nälkä, joka kertoisi tietenkin siitä, että kalorit ovat liian alhaalla!

Minun mielestäni Faidra kertoi juurikin siitä normaalista "terveestä" nälän tunteesta, joka hiukan vaivaa punttimimmejä, kun syödään puhdasta ruokaa ja liikutaan paljon. Tytöllä on vain ruokahalut kohdallaan ja tällöin tuntuu monesti itsestänikin siltä, ettei ruoat riitä alkuunkaan.:lol2: Tällainen pieni nälän tunne ei ole mielestäni riittävä syy rueta nostamaan kaloreita ylöspäin, jos on tarkoitus ylläpitää dietin jälkeistä kuntoa. Faidra totesikin tuolla jossakin toisessa threadissä, että painoa on hieman tullut dietin lopettamisen jälkeen lisää (mikä on ihan normaalia ja suotavaa), joten tarkoitus hänellä ei varmasti olekaan nostaa painoa useampaa kiloa.

Faidra, onko tekstissäni mitään perää?

Pitää kuitenkin muistaa, että itse tuntee kroppansa parhaiten, joten maalaisjärkeä kannattaa käyttää, kun soveltaa valmentajan ohjeita. Minä ainakin uskon, että Faidra on sen verran perehtynyt jo bodailuun, ettei hän ihan tyhmä ole ja kärsi hirveästä nälän tunteesta vain koska valmentaja käskee! :thumbs: Uskon, että hänen oma arvointikykynsä on sen verran hyvä.

(tietty sen verran vielä lisään, että meidän kalorit on samat 2300-2400 ja minun aerobisten määrä on lähes nolla, joten en ihmettele jos nälän tunteet yllättävät sinut hyvinkin usein.)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
fitnesspimu sanoi:
hei, hei, hei...minä en ainakaan ymmärtänyt Faidran tekstistä, että hänellä olisi jatkuvasti kiljuva nälkä, joka kertoisi tietenkin siitä, että kalorit ovat liian alhaalla!

Minun mielestäni Faidra kertoi juurikin siitä normaalista "terveestä" nälän tunteesta, joka hiukan vaivaa punttimimmejä, kun syödään puhdasta ruokaa ja liikutaan paljon. Tytöllä on vain ruokahalut kohdallaan ja tällöin tuntuu monesti itsestänikin siltä, ettei ruoat riitä alkuunkaan. Tällainen pieni nälän tunne ei ole mielestäni riittävä syy rueta nostamaan kaloreita ylöspäin, jos on tarkoitus ylläpitää dietin jälkeistä kuntoa.

Muutama quote Faidran aloituspostista:

Faidra sanoi:
Auttakaas mimmit. Onko täällä ketään muuta joka on puhtaasta ruokavaliosta ja kohtuullisen korkeista kaloreista huolimatta jatkuvasti nälkäinen tai muuten vaan tekee mieli syödä?

Mulla alkaa mennä hermot tähän!

Faidra sanoi:
Samalla mukana on tullut LOPUTON nälkä. Mä olen tällä hetkellä kuin pohjaton kaivo johon sitä ruokaa vois kaataa aivan käsittämättömiä määriä.

Faidra sanoi:
Mitä ihmettä tälle pitää tehdä? Kaikki kikkailukonstit on jo käytössä - kasviksia, sokeritonta jelloa, naposteltavaksi jäisiä mustikoita jne. Ja ei auta. N-ä-l-k-ä.

Ehkä olen puusilmä ja/tai tulkitsen väärin, mutta minulle ainakin tuli sellainen kuva, että tuo näläntunne on jatkuvaa ja häiritsevää, ja että tuo "sallittu" ruokamäärä ei todellakaan riitä pitämään nälkää poissa.

Itselläni ei ole kokemusta kisadieetistä eikä kilpailemisesta ylipäätäänkään, mutta komppaan silti SannaK:n mielipidettä siitä, että jos jo offilla joutuu kitumaan nälässä, tuskin jaksaa kunnolla dieetata sitten kun sen aika on.

No mulla on kyllä sama juttu...eli puhdasta ruokaa voisi syödä aivan hillittömiä määriä. Ja mitä enemmän syön, sitä enemmän vatsa sitä ruokaa vetää. Jos voisin syödä samoja määriä offilla, kuin mitä Yhtä#Hauista syö, ilman että keräisin kauheet määrät fläsää, olisin kovin onnellinen! Kevään kisat kun alkaa jossain vaiheessa häämöttää, niin sitä kiittää itseään, että ei ole sotanorsun kokoinen.
Tokihan sitä pitää syödä, jotta jaksaa työpäivät ja treenit vielä päälle...mutta kun enemmänkin menisi..öh.

Siis... kaloreita nostetaan nyt kyllä jatkuvasti totuttaen kroppaa isompiin määriin. Lähtötilanne kun oli se, että kesäkuun lopussa (1kk dieetin jälkeen) kroppa oli aika sekaisin edelleen, viikolla söin säälittävät 1400kcal/pv hiilareiden ollessa edelleen n. 60g/pv ja viikonloppuisin ruokaa (+enemmän hiilareita) sitten sen verran, että keskiarvo tasoittui n. 1700-1800kcal/pv tienoille. Tässä vaiheessa tuli kuvioihin uusi valmentaja joka on varmaan aika kiistatta yksi Suomen parhaita, eli hänen ohjeitaan en tosiaan itsekseni lähde kyseenalaistamaan :) Valmennussopimus on vuodeksi ja kevään dieetti mennään myös hänen ohjeillaan. Tavoitteet kesäkuussa oli seuraavat: nostaa kalorit ylemmäs, saada aineenvaihdunta pelaamaan, uusi treeniohjelma kehiin ja ruokaa koneeseen syksyyn saakka niin että dieetille saadaan lähteä huomattavasti korkeammilta kaloreilta kuin edellisellä kerralla. Kisadieetti alkaa 7.11. ja tähtäimessä siis ne kevään tulokaskisat (Haukkarille tämä kun kerta kysyit).

Ilmeisesti mun aineenvaihdunta on nyt viime viikkoina sitten startannut ihan kunnolla, koska se näläntunne on alkanut sieltä hiipiä mukaan aina yhä helpommin. Ennemmin kuvailisin nälkää kuten fitnesspimu kirjoitti, että aina tekis mieli syödä ja seuraavalla aterialla 2-3h päästä edellisestä kroppa ottaa mielellään jo sitä ravintoa taas vastaan. Ja Gillylle, tiedän että varmaan voisin syödä enemmän mutten vielä uskalla, sillä olin niin pitkään matalilla kaloreilla. Muutoksia on tehty nyt 150-300kcal lisäten. Lisäyksiä tehdään vielä kerran tai kahdesti riippuen siitä miten kroppa niihin sopeutuu. Rasvaa kun ei tässä vaiheessa tarvii enää kerätä.

Hmm, tulipa taas tekstiä. Vastasinkohan tässä nyt kaikkien kysymyksiin :)

EDIT: Ainiin, SannaK:lle vielä... kyllä mä aina oon yhtä hulluna ollut puuroon, pastaan, kanaan jne. mutta jostain syystä aiemmin mun sisällä asui puurohullun lisäksi karkkihirmu joka ei ollut kontrollissa :lol2: Nykyään se on hiljennetty aika tehokkaasti.

Zone-sarja -42%
:offtopic:

Haluasin vielä tähän väliin heittää tuosta valmennuksesta yleensä...
Jos valmennettava on huolellisesti valinnut valmentajakseen jonkun alan ammattilaisen ja tehnyt hänen kanssaan selvän suunnitelman ja sopimuksen, niin mielestäni yhteisessä suunnitelmassa kannattaa pitää kiinni.

Olen nähnyt niin fitnesskilpailijan kuin myös bodymiehen tehneen sen virheen, että jossain vaiheessa diettiä epäluuloisuus saa vallan ja valmennettava alkaa kuunnella diettiohjeita sieltä sun täältä! Tällaiset pikkunippeli tiedot mitä kerääntyy monesta lähteestä laittaa lopulta kilpailijan pään sekaisin, kun ei tiedä ketä uskoa ja keneltä saa parhaimmat ohjeet. Diettisuunnitelma, jonka valmentaja on tehnyt kilpailijalle menee sekaisin, kun valmennettava alkaa itse soveltamaan diettiä. Loppujen lopuksi eri diettimetodit voivat sotia keskenään ja pilata koko projektin. Kisakunnon saavuttaminen voi jäädä tällöin vain haaveeksi.

Valmentajan kanssa kannattaa käydä dialogia, ei monologia!

Tsemppiä Faidralle kisadiettiin. Ei ole enää pitkä aika ;)

fitnesspimu sanoi:
Haluasin vielä tähän väliin heittää tuosta valmennuksesta yleensä...
Jos valmennettava on huolellisesti valinnut valmentajakseen jonkun alan ammattilaisen ja tehnyt hänen kanssaan selvän suunnitelman ja sopimuksen, niin mielestäni yhteisessä suunnitelmassa kannattaa pitää kiinni.

Nimenomaan näin on tarkoitus tehdä. Samoin kuten keväänkin dieetillä, voin kyseenalaistaa kyllä monia asioita mutta teen kuten sanotaan ja luotan valmentajaan. Mielestäni valmennus on kohtuullisen turhaa mikäli luottamus valmentajan&valmennettavan välillä ei ole hyvä, molemmin puolin. Valmennettavan pitää luottaa valmentajan ammattitaitoon ja valmentajan valmennettavan motivaatioon ja siihen, että valmennettava noudattaa ohjeita ja tekee parhaansa. Tuskinpa muuten valmennussuhde voi ollakaan kovin täydellinen :)

Tämän vuoksi en siis kysynytkään pitäisikö minun nostaa kaloreita tms. vaan mua lähinnä kiinnosti onko muita isoruokaisia ja silti nälkäisiä ;) Vertaistukea, juunou!

edit: Ja siis ei ollut tarkoitus mitenkään tehdä tätä threadia vaan mun ongelmalle vaan yleisesti keskustella asiasta.

Faidra sanoi:
Tämän vuoksi en siis kysynytkään pitäisikö minun nostaa kaloreita tms. vaan mua lähinnä kiinnosti onko muita isoruokaisia ja silti nälkäisiä ;) Vertaistukea, juunou!

edit: Ja siis ei ollut tarkoitus mitenkään tehdä tätä threadia vaan mun ongelmalle vaan yleisesti keskustella asiasta.

Aivan Faidra. Ymmärsin pointtisi jo heti ensimmäisestä postauksestasi. Sanoin vain noin yleisesti kaikille tuosta valmennuksesta, että ei ole meidän työ täällä ruudun takana pohtia onko Faidran offin kalorit liian alhaalla vai ei, heh! ;)

Faidra sanoi:
Siis... kaloreita nostetaan nyt kyllä jatkuvasti totuttaen kroppaa isompiin määriin. (....) Ja Gillylle, tiedän että varmaan voisin syödä enemmän mutten vielä uskalla, sillä olin niin pitkään matalilla kaloreilla. Muutoksia on tehty nyt 150-300kcal lisäten. Lisäyksiä tehdään vielä kerran tai kahdesti riippuen siitä miten kroppa niihin sopeutuu. Rasvaa kun ei tässä vaiheessa tarvii enää kerätä.

OK, hyvä niin. Siinä tapauksessa väärinymmärrys oli täällä päässä, luulin nimittäin, ettei kaloreita ole tarkoitus tästä enää nostaa, vaan että vedät näillä ruokamäärillä koko offin läpi.

Fitnesspimu: Jos ja kun valmentaja on oikeasti hyvä ja pätevä - kuten Faidralla onneksi on - niin asiahan on suorastaan kunnossa. Sanoin muistaakseni jo aikaisemminkin, ettei aikomuksenani ole hyökätä hänen ammattitaitoaan vastaan. MUTTA kuten Angelica-82 jo ehti todeta, sellaisiakin valmentajia löytyy (varmasti myös fitnesspuolelta), joilla nämä asiat eivät ole ihan niin hyvin hanskassa... Menee jo offtopiciksi, mutta mielestäni tällaisen keskustelun käyminen on ehdottomasti hyvästä, koska ihmisellä on tapana olla varsin auktoriteettiuskovainen, ja jos valmentajaksi sattuukin ei-niin-kovin-pätevä (huom. "nimekkyys" ei välttämättä takaa pätevyyttä!) henkilö, niin kenties tällaisen keskustelun käyminen (en siis tarkoita välttämättä täällä Pakkiksella, vaan ihan noin yleisesti) saattaa herättää valmennettavan huomaamaan asioiden oikean tilan.

Edelleen olen myös sitä mieltä, että 2300 kcal/pvä ei ole aktiivisesti liikkuvalle ja treenaavalle naiselle vielä kovinkaan paljon, ja että enemmänkin voisi syödä. Faidran suhteenhan asia onkin kunnossa, kuten tuolla ylempänä kävi jo ilmi, mutta valitettavasti tämä kaloripelko on kovin, kovin yleistä treenaavillakin naisilla - ja väitän, että joillakuilla valmentajillakin - joten senkin takia on hyvä, että näitä keskusteluja käydään. Rakentavassa hengessä tottakai, kuten tätäkin keskustelua on mielestäni koko ajan käyty. :piis:

Suuren ruokahalun omaava mimmi löytyy myös täältä. Faidran teksti on aivan kuten minun suustani. Tuntuu, että nälkä vaan kasvaa syödessä. Tällä hetkellä kaloreita 2100-2300 päivässä. Yritän pyrkiä nyt lähinnä tuonne 2300 ja ylikin. Vatsa kurnii yleensä jo 1,5h ruokailusta..vähän jo hävettää kun aina on syömässä :nolo: tietysti myös kulutusta on. Punttitreeniä 4-5krt vko, yleensä myös 4aerobista, teen myös fyysistä työtä 2-6 päivänä viikossa.Paino kyllä lähti toukokuussa huimaan nousuun ekan kisadiettini jälkeen, vaikka nostinkin kaloreita varoen ja hitaasti.Pikku hiljaa sitten paino alkoi tasaantua. Kai sitä sitten on vaan syötävä nälkänsä mukaan :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä myös nälkä alkaa hiipimään, siksi searcilla etsinkin asiasta posteja. Siis: samanlaisella ruokavaliolla (2000 kcal/päivä +/-200) muutama viikko sitten nälkä pysyi poissa, nyt olen kuin pohjaton kaivo (niinkuin joku mainitsikin). Treeninä juoksu 4 kertaa viikossa ja puntti 2-3 päivänä.

Faidra
oletko saanut nälkäsi jotenkin kuriin? Käsittääkseni takanais on dieetti kisailuja varten mutta noin yleensä, kun et dieettaa saitko jollakin tapaa nälän hallintaan ja kylläisyyden takaisin?

Selailin myös ravintopuolen "nälkä"threadeja ja siellä kannustettiin lisäämään oliivi- tai rypsiöljyä aterioille. Voisin kokeilla rypsärin heittämistä aamupuuron ja koulussa oliisiöljyä salaatin sekaan.

sama vika

Täällä yksi suursyömäri ilmoittautuu:nolo:

tänään (klo 18.30) syöty jo:

klo 6.30 2 palaa ruisleipää kasvisrasvalevite, broilerin leike, kurkku
rasvaton (makeutettu makeutusaineilla) banaanijugurttia ja rasvatonta maitorahkaa yksi "kupillinen"

klo 10.30 3 ruokalusikallista;) hedelmäsalaattia purkissa (omassa liemessä)

klo 11.30 1 kalamurekepihvi, 4 perunaa, puoli ruokalautasellista salaattia, kurkkua, sipulia, ruohosipulia, oliiviöljyä, 2 palaa ruisleipää kevytlevitteellä

klo 14 persikka

klo 15.30 reissumies levitteellä, salatinlehdellä, kurkulla, kinkkuleikkeellä ja kananmunalla

klo 17.30 rasvaton banaanijugurttia+maitorahka, lisäksi yksi banaani..

Kohta lähden töistä (ylityöpäivä), ja tarkoituksena oli mennä salille, mutten nyt yksinkertaisesti jaksa:( Illalla vielä täysi ateria...

Maha on pohjaton! Tulen pahalle päälle nälkäisenä, ja tuntuu ettei minkään pienen :eek: nysävälipalan vaikutus ylety puolta tuntia pidempään:wall:

Ei oikeastaan ole ihme, että on aina nälkä jos syö hiiren annoksia kerralla :) Eihän se huono asia ole, siis pieniä ateroita usein.

Nälkä pysyy paremmin loitolla jos samassa ateriassa on hiilareita ja protskua, esim pelkällä hedelmällä nälkä ei kauaa pysy poissa. Itse syön mieluiten 2h välein, max 3h pystyn olemaan syömättä. Osittain se on opeteltu tapa. En pysty syömään hirveesti kerralla (aika paljon kuitenkin :) ), mutta nälkä on jo reilu tunti edellisestä ateriasta. Mutta jos on nälkä pitää syödä. Itse oon oppinu erottamaan mieliteot ja nälän. Jos kulutusta on paljon, siis liikkuu päivittäin ei 2000kcl +/- 200kcl, ole kovinkaan paljoa! Jos tahtoo kehittyä on syötävä!

Maha on pohjaton! Tulen pahalle päälle nälkäisenä, ja tuntuu ettei minkään pienen :eek: nysävälipalan vaikutus ylety puolta tuntia pidempään:wall:

Proteiinidrinkki pitää nälän poissa pitkään.

Minä kannan aina töissä mukana kahta tai kolmea sheikkeriä (eväiden lisäksi). Punaiseen sheikkeriin on tehty palkkari ja siniseen(/iin) on tehty Fastin Maito 90 ja Fastin Whey + suklaasta juomat veteen. Ne ovat extravälipaloja, niukkoja kaloreissa mutta herkullisen makuisia. Toisen juon ennen reeniä, toisen aiemmin päivällä jos on nälkä. Palkkari juodaan reenin jälkeen. Palkkarin juon, vaikka tekisin vain aerobista. Siinä on maltoa, heraa, maitoa ja kreatiinia. Nami. :kuola:

Mulla on toiminut tuo nälänloitollapito, kun olen lisännyt ruokavalioon nestemäisiä kaloreita. Muuten kalorit jäävät liian pieniksi, enkä kasva. :itku:

sattuipa somasti, kun tässä juuri ennen coreen lähtöäni hotkaisin Rx fuel-mansikanmakuista juomaa. Olen sen vasta ostanut, tämä on vasta toinen kerta kun sitä "nautin". Ekaksi sekoitin sen maitoon, ja se meni alas jotenkuten. No äsken aattelin etten viitti tuhlata niin paljoa maitoa (3 dl) siihen, niin sekoitin veteen. Nenästä kiinni pitämällä meni suurin osa, viimeistä desiä en enää yksinkertaisesti voinut ottaa, kun olisi tullut :urjo:

Olen niin amatööri, etten osaa/halua sekoitella omia juttuja, niin olen tyytynyt saliohjaajani suosittelemaan RX:ään..

sattuipa somasti, kun tässä juuri ennen coreen lähtöäni hotkaisin Rx fuel-mansikanmakuista juomaa. Olen sen vasta ostanut, tämä on vasta toinen kerta kun sitä "nautin". Ekaksi sekoitin sen maitoon, ja se meni alas jotenkuten. No äsken aattelin etten viitti tuhlata niin paljoa maitoa (3 dl) siihen, niin sekoitin veteen. Nenästä kiinni pitämällä meni suurin osa, viimeistä desiä en enää yksinkertaisesti voinut ottaa, kun olisi tullut :urjo:

Olen niin amatööri, etten osaa/halua sekoitella omia juttuja, niin olen tyytynyt saliohjaajani suosittelemaan RX:ään..

Ei se vaikeeta ole.

Kannattaa kysyä myyjältä jossain lisäravinnekaupassa, mikä voisi olla hyvä eikä liian makea. Myyjät eri kaupoissa osaavat neuvoa ja kertoa, mikä olisi sinun tarpeisiisi sopiva sekoitus. Halvemmaksi tulee ostaa ainesosat erikseen ja sekoittaa itse. Myyjä ohjaa tässäkin.

Sekoittaminen ei ole vaikeaa. Tarvitset vain sheikkerin ja desilitran ja puolen desin mitat. Jos sinulla on valmista jauhetta, 1dl jauhetta 3dl nestettä on hyvä. Jos sinulla on malto ja protsku erikseen, laita molempia puoli desiä ja sitten 3dl nestettä päälle. Palkkari kannattaa tehdä maitoon, välipalaprotskut veteen. Seoksen vain ravistat ja nautit.

Tuttu ongelma täälläkin. Olen ollut neljä viikkoa maltillisella plussalla (kalorit 2100-2400) ja tuntuu, että on enemmän nälkä kuin miinuksella ollessani! Syön 2-3h välein, mutta silti nälkä iskee ruokailujen välillä. Vaikka olisin vetänyt itseni ihan täyteen ruualla, tulee nälkä joskus jo puolen tunnin päästä. :nolo:

Saattaisiko ongelmana olla, että ateriani ovat aika hiilaripainotteisia? Protskua tulee yli 2g/kg, mutta sitä ei kuitenkaan "riitä" joka aterialle. Pitäiskö sitä alkaa syödä heraa tms, jotta sais sitten joka aterialle edes vähän?

Olettekohan te nälkää näkevät mitenkä rasvakammoisia? Onko "alakarppaajien" rasvansyönti tuttu? Monet alakarppaajat tuntuvat lukevan Pakkista - entäs päinvastoin? Kysynpähän vaan - itse syön voita, pekonia, erilaisia öljyjä, majoneesia, pähkinöitä ja avokaadoja surutta ja suurin kammoni on rasvaköyhä ateria. En takuulla ole tikunlaiha tai rasvaton, mutta en halua laihtua enää. Viimeiset 4 kiloa olen saanut pois jättämällä perunat, riisit, leivät ja pastat pois tai ihan minimiin ja syömällä vihanneksia, lihaa, kalaa, munia, pluss edellämainittuja rasvoja ihan surutta!

Olettekohan te nälkää näkevät mitenkä rasvakammoisia?!
Minulla ei ainakaan pitäisi olla kiinni rasvanpuutteesta - 30% päivän energiatarpeesta tulee rasvoista, grammoina se tekee 70-80, lähteinä öljy ja pähkinät. En sitten tiedä vaikuttaako se, että säästän rasvat lähes kokonaan aina päivän kahdelle tai yhdelle viimeiselle aterialle.

Sama ongelma täällä. Kalorit lähes 3000 kcal:ssa, ja puhdasta ruokaa sekin.
Syön n. 3h välein, nälkä pysyy hetken poissa, mutta usein tulee jo odoteltua seuraavaa ruoka-aikaa. Perhe naureskelee pohjattomalle vatsalleni kun olen käymässä kotona. Vaikka syön usein tupla-annoksen muihin nähden, olen ensimmäisenä jääkaapilla ruokailun jälkeen.

Rasvat jaan melko tasaisesti eri aterioille, hieman iltapainotteisesti. Ja rasvakammoinen en ole, enintään "pahoja" rasvoja välttelen aktiivisesti. Ruokani on proteiinipitoista, mikä auttaa pitämään nälän paremmin poissa. En uskalla edes ajatella mitä tästä tulisi jos söisin hiilaripainotteisesti (varsinkaan vähänkin nopeampia hh:ta).

Toisaalta jos söisin "perusruokaa" tai varsinkin roskaruokaa, voisin taata että kaloreita mahtuisi päivään reippaasti enemmän, ja nälkä ei ainakaan helpottaisi.(Isosta pizzasta ei tule kuin kiukkuiseksi:curs: )

Kaloreita olen nostellut pikkuhiljaa, ja oletan että nälkä johtuu paljolti aineenvaihdunnan nopeutumisesta, ja siitä että on totuttanut kehon suht tiheään ruokailuun. Nälkä ei sinänsä häiritse, ja joskus kun on tarpeeksi muuta tekemistä niin kyllä sen unohtaakin hetkeksi. Mutta eväät on kyllä mukana jos yli 5 tuntia taukoa ruokailuun on tiedossa:)

Dietillä nälkä ei ole sen kummempi ongelma, kuin muutenkaan. Syön tuolloin tiheään, ja huolehdin runsaasta proteiinin saannista+ riittävästä rasvasta. Hiilarit otan mahdollisimman hitaina. Jotenkin sitä myös oppii nauttimaan siitä pienestä "melkeinnälkä"-olotilata.

Latest posts

Back
Ylös Bottom