Loputon nälkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
42
Auttakaas mimmit. Onko täällä ketään muuta joka on puhtaasta ruokavaliosta ja kohtuullisen korkeista kaloreista huolimatta jatkuvasti nälkäinen tai muuten vaan tekee mieli syödä?

Mulla alkaa mennä hermot tähän! Dieetin jälkeen kroppa jumitti totaalisesti ja paino alkoi nousta heti kun lisäsin kaloreita. Alussa painoa tuli sillä että söin 1800kcal/pv vaikka kovaa liikuntaa tuli paljon (3 aamulenkkiä, 4 salitreeniä, 2 aerobicciä/tanssia). Nyt painonnousu on tasaantunut, kroppa ottaa kiltisti hiilareita taas vastaan ja ilmeisesti aineenvaihdunta on pyrähtänyt kunnolla taas käyntiin. Samalla mukana on tullut LOPUTON nälkä. Mä olen tällä hetkellä kuin pohjaton kaivo johon sitä ruokaa vois kaataa aivan käsittämättömiä määriä. Kalorit on nyt treenipäivinä jossain 2300kcal tienoilla ja lepopäivinä n. 2050kcal %-jaolla p40/hh40/r20. Valmentajan ohjeilla mennään joten itsekseni en tuosta niitä ala nostamaan. Treeniä tulee se 4-5 salia ja 3-3.5h aerobista viikossa.

Tää on ihan järkyttävää - ei kai tällä tavalla offilla kuulu himoita kaurapuuroa, jogurttia, raejuustoa... vaan kaikkea mättöruokaa? Tai no himoitsen mä sitäkin... :nolo: Mutta en sentään silti syö. Himoitsen kyllä ihan mitä vaan ruokaa! Mitä ihmettä tälle pitää tehdä? Kaikki kikkailukonstit on jo käytössä - kasviksia, sokeritonta jelloa, naposteltavaksi jäisiä mustikoita jne. Ja ei auta. N-ä-l-k-ä.

Muistan ainakin että Yhtä#Hauista tais olla yksi palstan nälkäisimmistä tytöistä ;) Kerros Haukkari mulle miten oot selvinny kun dieetillä kalorit pudotettiin alemmas? Muiltakin ottasin mielelläni kommentteja vastaan...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hep. Tossa kesällä valitin huonoa ruokahalua mm. stressin ja kaiken paskan vuoks mut nyt kun on alkanu syömään enemmän ja puhdasta ruokaa (ei tosin ihan yhtä tiukalla linjalla kuin jollain dietillä olis) niin onkin alkanu upota aika rajatta! Tosin mahalaukku täyttyy nopeesti eli kerralla ei voi paljon ahtaa mutta eipä tarvi kovin kauas jääkaapilta häipyä kun alkaa jo maha huudella lisää :evil:
Hyvähän se näin pitkästä aikaa mut vaikee tietää et kuinka täs vielä uskaltaa syödä ilman fläsän kertymistä. Mulla kun ei koskaan oo kovin korkeet kalorit ollut. Yritän täs varmaan lisätä jotain 100kcal/pv viikon tai parin välein ja kattelen miten menee. Tällä hetkellä 2200kcal treenipäivänä ja 2000kcal lepo päivänä. Aerobiset on aika vähissä mut lisään niitä vähän ihan yleiskunnon vuoks täs pikkuhiljaa.

Mua kyl kiinnostaa tietää, et jos kroppa huutaa ruokaa niin onko se merkki siitä, että sitä safkaa tosiaan tarvii vai kiukutteleeko se muuten vaan. Ja kun siis ei ole kyse makeanhimosta tms vaan ihan kunnon ruokaa voisin pistellä naamaan lisää. Prkl kun ei oo hajuakaan siitä, mitä kroppa oikeesti kuluttaa. Puntariahan voi seurata mut sekään ei ihan nopeella välillä kerro mitään kun nestevaihtelut voi olla niin isoja ainakin mulla.

Ihan samat oireet... puhdasta ruokaa ilman sokeria ja vehnää: vihanneksia, lihaa, täysruisleipää, kevytmaksamakkaraa, kevytsulatejuustoa, maitoa uppoaa kyllä aivan ihmeelliseen tahtiin. Yhtäkkiä on alkanut 2500-2800 olemaan normaali päiväsaldo :D

Meikäläisellä kyllä tuota aktiviteettiakin riittää että sikäli tuo määrä on kulutusta vastaava. (Salitreeni 2 reeniä 1 lepo -systeemillä; aerobista työ mukaan lukien ~10 h viikko, ylimääräistä lenkkeilyä olen koettanut vähentää). On vain niin huvittavaa kun koko ajan tosiaan on nälkä ja ruokaa saa kantaa kotiin ettei ole tosikaan. Tänäänkin meni maitoa 1,8 litraa.

Onkohan tuo kesä ottanut voimille kun koko ajan on menty ja tultu ja syöty aika vähän jo helteistä johtuen? Monestihan syksyllä alkaa ruoka maistua kun ilmat jäähtyy, saattaa olla joku alkukantainen "talvivarastojen keruu" menossa. Tosin Faidra sinulla ei vissiin kylmyys siellä merten takana vielä pahemmin haittaa ;)

Eipä sitä ruokaa itseltään liikkuvan ihmisen tarvitse kieltää tieten tahtoen. Mielestäni sokerit ja vehnät kun unohtaa ja rasvaa käytää harkiten, saa popsia miten tahtoo. Paremmin sitä jaksaa, innostaa treeni, opiskelu/työt ja muutenkin mieli on virkeä. Paljon vain vihanneksia joka aterialle, syksyn sato odottaa, niin saa kaikki hyödylliset vitamiinit ja hivenaineet saman tien. Kannattaa aina tehdä 1-2 kasvispöperöä, siis aivan kunnon ruokaa (pata, keitto, wokki, muhennos...) valmiiksi, samoin salaattivärkit pidetään käden ulottuvilla. Näitä sitten sen lihan ja perunan, tai mitä nyt muuta syötkin, lisäksi.

Ilman muuta kannattaa myös aerobista liikuntaa harjoittaa. Mielestäni nyt alkaa olla paras vuodenaika liikkua (ainakin täällä Suomessa) ulkona raikkaassa ilmassa. Vielä onnistuu rullaluistelu, uinti, pyöräily, lenkkeily... Jälleen kerran yksi asia mikä huomattavasti lisää yleistä hyvinvointia. Ja ruokahalua :rolleyes:

Katsotaan sitten joulun alla millaisia mimmejä täältä vyöryy. Toistaiseksi ainakin itselläni oikein timmi olo ja lihakset hirveässä hiilaripumpissa koko ajan.

Niin, Haukkari täällä mainittiinkin hc-syömärinä. Toinen on tietysti Smart. Ja seuraa kysymys, ketkä kaksi kuuluvat palstan kovakuntoisimpiin mimmeihin?Aivan oikein. Että ei kun syömään. :kippis1:

Sama tilanne täälläkin aina kun pysyttelen "puhtaassa" ruokavaliossa. Nälän merkit tulevat jo hyvissä ajoin ennen seuraavaa ruoka-aikaa. Isosisko aina nauraakin minulle, että valittelen nälkääni jo heti kun nousen ruokapöydästä:lol2:

Alkukesän lipsuin hieman ruokavaliostani ja söin lounaan työpaikan ravintolassa. Siellä tuli selvästikin syötyä aivan liikaa ja varsinkin niitä hiilareita. Kolmen kieppeillä, kun kahvitunti alkoi lähestymään, ei nälästä ollut tietoakaan. Tapani mukaan söin vaan kiltisti rahkani ja hedelmäni siitä huolimatta. Välipala ei juurikaan maistunut minulle.

Nyt oon taas ottanut itseäni niskasta kiinni ja teen lounaspaketin töihin mukaan. Olo on paljon kevyempi työpäivän aikana, eikä pienet nälän tunteet haittaa työntekoa ollenkaan. Mulla pyörii kalorit siinä 2300 kieppeilä tällä hetkellä. En kuitenkaan harrasta aerobista sen kummemmin kuin silloin tällöin pari kertaa viikossa, kun käyn spinningissä. Jos viitsisin tehdä aamulenkkejä, niin kaloreita pystyisin hyvinkin nostamaan.

Ei ole kovaa kuntoa eikä dieettiä mutta ruokahalu ja annokset aina jaksaa työpaikalla ihmisiä ihmetyttää. Luulen että oma perhe syö varsin terveellisesti perusraaka-aineisiin painottuen. Lisäainefobia kun on, niin einesten ja puolivalmisteiden osuus on pieni ja vähentää piilorasvoja ja suolaa.

Ruokahalun säätelyssä itsellä ajoitus on ihan ratkaisevaa. Aamuvirkkuna tarviin kunnon aamupalan ja suuren ja aikaisen lounaan; illalla syön jos muistan, mieli ei tee vaikka olisi kevyt nälkä. Jos aamusyömiset on yhtään pienemmät niin suu jää mutusteluvaihteelle ja nälän tunne jatkuu koko illan vaikka mitä söisi. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun joku kyläilevä perhe on kysellyt iltapalaa meidän kannalta vielä "keskellä yötä". Eli äidin nälkä säätelee koko taloutta :D .

Eli pointtini oli, että voisitko kokeilla onko ruokamäärien/aikojen/aineiden siirtelyllä kellotaulua ympäri merkitystä sopivan kylläisyyden säilyttämiselle.

Kyllä, nälkä on erityisesti aktiivisina päivinä usein ja herkästi :) Paitsi aamuisin ei tahdo maistua -> syön silti väkisin ja paljon (aamiainen kun on tärkeä). Ruokailut kuitenkin aina 2.5-3h välein, ja kaloreita arviolta siinä 2900-3200 paikkeilla.

Nytkin on kova nälkä, ja edessä enää protsku- ja rasvapitoinen iltapala...

Mututuntumani sanoo, että Faidra kuluttaisit varmaan enemmänkin, ei kai se nälkä voi tässä tapauksessa kovin paljoa muusta johtua. Mutta kisat kun ovat edessä sitten, niin totta kai sitä mielellään kuuntelee valmentajaansa.

Koita kestää, jos on pakko nälkää kestää ja lipitä vaikka vihreää teetä!

KatiP sanoi:
Eli pointtini oli, että voisitko kokeilla onko ruokamäärien/aikojen/aineiden siirtelyllä kellotaulua ympäri merkitystä sopivan kylläisyyden säilyttämiselle.

Ei oikein onnistu tuo ruokailujen siirtely sillä kaikki ruokailut menee sen mukaan miten aion treenata kyseisenä päivänä. Syön aamupalan, välipalan, lounaan, välipalan ja tämän jälkeen on treeni. Treenin jälkeen palautusjuoma ja päivällinen, ennen nukkumaanmenoa iltapala. Ruokaa siis 2-3h välein joten hankala noita ruokailuja on tiivistää tms. mitenkään - pitää antaa kuitenkin ruualle aikaa sulaa kunnolla näläntunteesta huolimatta. Ja ennen treeniä pitää syödä riittävän monesti että treenistä saa parhaat tehot irti. Mulla on nälkä kellonajasta, treeneistä jne. riippumatta. Usein herään vapaapäivänäkin klo 7-8 aamulla koska on nälkä :lol2:

Kuulin tänään hauskan termin... liittyen syömisen psykologiaan (vai mitä se nyt olikaan). "Suun nälkä" taitaa olla paras sana kuvaamaan tätä mun kokemaa jatkuvaa tilaa!

edit: Rakastaakohan muuten kukaan muu kaurapuuroa niin paljon kuin mä. Sitä tekis mieli joka aterialla ja vaikka se kuuluu kahdelle aterialle päivässä, aina maistuis enemmän :)

Faidra sanoi:
edit: Rakastaakohan muuten kukaan muu kaurapuuroa niin paljon kuin mä. Sitä tekis mieli joka aterialla ja vaikka se kuuluu kahdelle aterialle päivässä, aina maistuis enemmän :)

Täältä löytyy toinenkin puuron rakastaja!:haart: Syön kans puuroa 2 krt. päivässä ja joka kerta se maistuu yhtä hyvältä. Varsinkin dietillä maku vain paranee ja voisin vaikka nuolla kattilan tyhjäksi:lol2:

Syön puuroa aina aamupalalla ja ennen treeniä. Pitää hyvin nälän kurissa ja sulaa nopeasti vatsassa. Pystyy melko piankin syömisen jälkeen treenaamaan.

terv. Elovena-tyttö

Täällä kans yks hemmetin iso ruokainen! Ja olen kyllä aina ollut, silloinkin kun en treenannut, ruoka maistui enemmän kuin hyvin, mutta inhimillisissä mitoissa säilyin kuitenkin. Nyt treenaan aktiivisesti ja tosissani, mutta ilman kilpailullisia tavoitteita ja välillä on kova työ pitää massu tyytyväisenä. Itseni saan aika hyvin täyteen tällaisella ns. pannarilla ja ajattelin että jos innostuisit joskus kokeilemaan: 6 valkuaista, 1-1,5dl kaurahiutaleita, 2 scooppia proteiinia sekoitetaan mössöksi ja paistetaan lätyksi ja päälle joko tavallista tai sokeritonta hilloa ja banaania. Täyttää mielestäni massua erittäin hyvin, ainakin hetkeksi :D ja porkkanoiden jyrsintää vaan kehiin!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Faidra sanoi:
Kalorit on nyt treenipäivinä jossain 2300kcal tienoilla ja lepopäivinä n. 2050kcal %-jaolla p40/hh40/r20. Valmentajan ohjeilla mennään joten itsekseni en tuosta niitä ala nostamaan. Treeniä tulee se 4-5 salia ja 3-3.5h aerobista viikossa.

Stalwart sanoi:
Mututuntumani sanoo, että Faidra kuluttaisit varmaan enemmänkin, ei kai se nälkä voi tässä tapauksessa kovin paljoa muusta johtua.

Tämä tuskin sinua, Faidra, pätkääkään auttaa, mutta olen kyllä täysin samaa mieltä Stalwartin kanssa.

Ymmärrän, että kun kerran valmentaja on ohjeet antanut, ei niistä oikein tee mieli omin päin poiketa. Eniten ihmetyttää ja harmittaakin tuo kaloripelko, jolle valmentajatkaan eivät näy olevan immuuneja - mielestäni tuo 2300 ei kyllä tosiaan ole noinkin aktiivisesti liikkuvalle naiselle kovinkaan paljoa, Faidran punttitreenit kun varmasti ovat kovia, ja tuskinpa aerobisetkaan mitään hipsuttelu/lonnintatasoa ovat...? Ymmärrän toki senkin, että (tulevan) fitnesskilpailijan kannattaa olla tarkkana, ettei rasvaa pääsisi offilla kertymään kovin paljoa, mutta olen silti sitä mieltä, että 2500 kcal (tai jopa vähän ylikin) puhdasta ruokaa ei olisi mitenkään ylimitoitettua.

Just my .02 - tarkoitukseni ei ole hyökätä kenenkään ammattitaitoa vastaan, mutta IMHO siinä ei kyllä ole juurikaan järkeä, että valmennettava joutuu kärsimään nälkää dieetin lisäksi vielä offillakin. :piis:

Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
Eilisen jalkatreenin jälkeen oli pakko lisätä kalorit jo 2400kcal/pv. En saanu illalla unta ja pakko vielä klo 12 jälkeen yöllä napsia vähän kanaa naamaan. Senkin jälkeen vaan odotin aamua että pääsee syömään :D
Kyllähän sitä puhdasta ruokaa kai aika huoletta voi mättää, mutta vuosia kitukaloreilla eläneenä ei kovin nopeita lisäyksiä uskalla tehdä, ettei tuloksena ole pelastusrengas. Teininä olinkin suursyömäri ilman paino-ongelmia ja ne ongelmat alko sillon kun alko liikaa miettiä mitä syö ja pantata (ja ei tosiaan hajuakaan proteiineista ja hyvistä rasvoista jne!). :david:

Mut kyl mäkin oon sitä mieltä, että Faidra kuluttaa kyl enemmän kuin mitä nyt syö. Tai no sillonhan paino laskis mut... Sulla on enemmän aerobista kun mulla ja varmaan treenit aikalailla tehokkaampia ja lihastakin enemmän niin en ihmettele jos sulla on nälkä! Onko sun tarkotus pyöriä nyt ylläpitokaloreilla vai lievästi plussalla vai miten?

Joo täällä on aivan järjetön nälkä koko ajan vaikka dieetin kalorit on 2000 päivässä. Voin pahoin, pyörryttää kiukuttaa ja väsyttää koko ajan. Ja ihan kunnon ruokaa tekee mieli. Kunto alkaa kyllä olla jo helvetin kireä, rintalihasten säikeetkin erottaa selkeesti posettaessa. Ja luita näkyy:( yäk.

Toissa yönä alkoi menkat niin se on lisänny noita kituutus oireita, nyt on varmaan PAKKO nostaa kaloreita, ei tässä enää juuri tarvi kiristyä. Olo on kuitenkin niin piinaava että joutuu skarpaamaan että pysyy tajuissaan!

Ensi massakaudella pidän yhden 4000 päivän viikossa prkl!!! Ja muina päivinä sit 3000-3500 ja välillä myös herkkuja!;) of course...

Faidra, sinun energiantarpeesi on melko varmasti tuolla 2500 kcal huitteilla. Käsittääkseni ennen dieettiprojektiasi söit aika paljon herkkuja, joten on ilo lukea, että olet päässyt puhtaan ruoan makuun. Ei mitään hätää siinä suhteessa, paluuta entiseen ei ole kun sillä tiellä pysyt. Ole myös iloinen siitä, että aineenvaihduntasi pelaa taas täydellä höyryllä rankan dieettiprojektin jälkeen.

Ketodieetin jälkeen paino todellakin nousee, vaikka söisi sahajauhoa. Rasvaakin kertyy helposti, käsittääkseni koska elimistö on sillä tavoin ajettu äärimmäiseen hätätilaan. Eli siitä ei tarvitse hätääntyä, että paino nousi dieetin jälkeen. Mikäli kuitenkin aiot ensi kevääksi kisoihin dieetata lisää, olisi tärkeää saada nyt keho normaalitilaan. Jos kidut nälässä nyt, et jaksa dieetata. Toisekseen joudut tavattoman alhaisille kaloreille. Kolmannekseen toinen dieetti näin lyhyen ajan sisällä tulee joka tapauksessa olemaan vaikeampi.

Pystyt varmaankin konsultoimaan valmentajaasi netin välityksellä? Onko sinulla pitkän tähtäimen sopimus hänen kanssaan vai oletko "vapaa" ottamaan neuvoja vastaan joltakulta muulta asiantuntijalta? Kukaan ei halua teilata valmentajasi ammattitaitoa, mutta mielestäni on oikein, että asioita myös kyseenalaistetaan. Ihmisistä tässä kuitenkin on kysymys, eikä ole mahdollista, että annetut ohjeet ja suunnitelman pätevät ja toimivat 100% niinkuin on ajateltu.

SannaK sanoi:
. Kolmannekseen toinen dieetti näin lyhyen ajan sisällä tulee joka tapauksessa olemaan vaikeampi. .

:eek: Sepäs mukava voiko dieetti enää vaikeammaks muuttua... :(

:offtopic: Faidra mihin kisoihin oot lähössä keväällä, Suomeen kultsalle? :)

Yhtä#Hauista sanoi:
Joo täällä on aivan järjetön nälkä koko ajan vaikka dieetin kalorit on 2000 päivässä. Voin pahoin, pyörryttää kiukuttaa ja väsyttää koko ajan. Ja ihan kunnon ruokaa tekee mieli. Kunto alkaa kyllä olla jo helvetin kireä, rintalihasten säikeetkin erottaa selkeesti posettaessa. Ja luita näkyy:( yäk.

Toissa yönä alkoi menkat niin se on lisänny noita kituutus oireita, nyt on varmaan PAKKO nostaa kaloreita, ei tässä enää juuri tarvi kiristyä. Olo on kuitenkin niin piinaava että joutuu skarpaamaan että pysyy tajuissaan!

:offtopic: Kiva kuulla muillakin hormonien keppostelevan. Itsellä lääkitys hakusessa (tavoite että vuodot pois railakkaan endon takia) ja viime viikkoina aamupalan 7.00 ja lounaan 10.30 on pakko saada välipala tai sitten on liian nälkä ja paha olo, kun tarjotin on nenän alla.

Mitä muuten nuo kilpailevien matalat rasvaprosentit tekee hiuksille ja iholle? Riittääkö huolellinen ruokavalio vai tarvitaanko ämpäreittäin rasvoja ja hoitoaineita? Joskushan "syömisen tarve" kertoo myös jonkun yksittäisen aineen tarpeesta vaikka kalorivaje kai liikkuvalla on yleisin syy.

Älä valita luuska. :D Mistä nälkä kertoo, SIITÄ ETTÄ KONE KÄY JA AINEENVAIHDUNTA PELITTÄÄ! Kalorit vaan tarpeeks ylös,rohkeesti vaan, ni että lihaa pääsee tarttumaa, ja että sitten on dieetillä varaa tiputella useempaankin otteeseen. Jatkuvasti näkee niitä tapauksia, joiden kcallat on jo dieetin alussa niin alhaalla, että kun siitä lähdetään tiputtelemaan, väistämätön tilanne on sitten ylikunto ja aineenvaihdunnan totaalistoppi->rasvat jumittaa->kisat jää vain haaveeksi. Jotta keväällä kisassa kaikki muut matalaksi lyöt, niin nyt itsesi kylläiseksi syöt, keväällä alkaa sitten dieettityöt, ja sitten vasta kiristetään vyöt. :)

Offtopicia vähän, mut tossa ruokatauolla omaa kulhollista lapikoidessa pisti taas silmään pomon lounas: pelkkiä kasviksia. Silmämääräsesti arvioituna n. 80kcal! :eek:
Kyseessä on kuitenkin mies, eikä ihan hentonen...

Millasella tahdilla te muut ootte kalorinsaantia nostaneet ilman fläsäkertymää? 100kcal/pv viikon välein vai harvemmin vai nälän mukaan? Mä kun kuulun noihin Annie Starkin mainitsemiin, jotka ei ns. offillakaan syö kunnolla kaloreita ja siks niitä pitäs hilailla pikkuhiljaa ylöspäin. Jokin pätevä keino olis kovinkin kaivattu :)

Ja vielä toinen offtopic. Muistan joskus aikoja sit lukeneeni lehestä että suomen naishiihtäjät söi päivittäin alle 2000kcal...Treenimäärät kuitenkin aika hurjia eikä juuri kukaan kovin laiha tainnut olla. Eikö tollasella ruokamäärällä mee kroppa ihan sekasin ja palautuminen kärsi pahasti. Musta tuntuu et kauheen monilla suomalaisilla urheílijoilla on ruokavalio ja energiansaanti ihan perseellään. Ei kai siinä kemiallinen valmennuskaan auta jos perusasiat on viturallaan. Eräs nuorissa SM-tasolla seivästä hypännyt tuttu (laiha jo sillon) oli dieetillä ja söi vain näkkäriä ja joi vettä. Kuitenkin lauantaina siiderituoppi kädessä baarissa... Millasia valmentajia näilläkin on?

fitnesspimu sanoi:
Täältä löytyy toinenkin puuron rakastaja!:haart: Syön kans puuroa 2 krt. päivässä ja joka kerta se maistuu yhtä hyvältä. Varsinkin dietillä maku vain paranee ja voisin vaikka nuolla kattilan tyhjäksi

Just söin lounaaksi puuroa... ja NUOLIN lautasen :D

Nimim. kerrankin yksin kahvihuoneessa

Angelica-82 sanoi:
Offtopicia vähän, mut tossa ruokatauolla omaa kulhollista lapikoidessa pisti taas silmään pomon lounas: pelkkiä kasviksia. Silmämääräsesti arvioituna n. 80kcal! :eek:
Kyseessä on kuitenkin mies, eikä ihan hentonen...

:eek: Veikkaanpa, että ko. jamppa pistelee iltaisin perhepizzan poikineen tms.

Angelica-82 sanoi:
Millasella tahdilla te muut ootte kalorinsaantia nostaneet ilman fläsäkertymää? 100kcal/pv viikon välein vai harvemmin vai nälän mukaan? Mä kun kuulun noihin Annie Starkin mainitsemiin, jotka ei ns. offillakaan syö kunnolla kaloreita ja siks niitä pitäs hilailla pikkuhiljaa ylöspäin. Jokin pätevä keino olis kovinkin kaivattu :)

Nälän mukaan mennään - eli välillä siis liian vähän minäkin :( Onneksi minua on kuitenkin noin yleensä ottaen siunattu aika hyvällä ruokahalulla. EDIT: En omista vaakaa, joten en osaa sanoa painoni kehityksestä yhtään mitään - ainakaan noin silmämääräisesti en myönnä mitään sen suurempaa läskin kertymistä tapahtuvan/tapahtuneen, mutta tosin täytyy myöntää, etten enää nykyään ole myöskään kovin tarkka (neuroottinen) sen suhteen. Onneksi. :)

Angelica-82 sanoi:
JMusta tuntuu et kauheen monilla suomalaisilla urheílijoilla on ruokavalio ja energiansaanti ihan perseellään.

Allekirjotan. Valitettavasti.

Latest posts

Back
Ylös Bottom