Loppuun asti Reenaaminen onko järkeä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Uniquet
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
45
Kaupunki
Helsinki
Mietin että kannattaako Treenin lopussa treenata hauikset ihan loppuun asti. eli niin paljon ettei jaksa enään. näin olen tehnyt melkein joka kerta. :D

hauikset voi vetää aina hamaan loppuun IMO. ´lienee pohkeiden ohella ainoita liharyhmiä joissa sen voi toteuttaa ilman merkittäviä haittoja muuhun reeniin

Treenaa ihmeessä, kädet on niin pieni lihasryhmä, että varmasti palaudut kovemmistakin rääkeistä nopsaan.

Jos tulee tulosta niin kyllä, jos taas ei tule niin ei. Sitten jos ei tule, niin kannattaa harkita jotain parempaa ohjelmaa jota parantaa ajan kuluessa kehityksen ja voimien mukaan. Liika on aina liikaa ja liian vähän on aina liian vähän ja liialla tekemisellä/loppuuviennillä voi saada kehitystä estettyä/hidastettua, kuten liian vähällä tekemisellä. Pitää löytää keskitie, josta sitten poikkeaa rankkaan treeniin ja löysempään vähän väliä. Liian laaja kysymys.;)

Olen täysin eri mieltä vitamiinin kanssa. Toistan itseäni, kädet palautuu nopeammin ja ne täten myös vastaa paremmin tiheämpään/kovempaan treeniin.

Olen vuosien varrella havainnut parhaaksi nykyisen systeemin, jossa treenaan kädet aina yhdessä, pari kertaa viikossa + epäsuora rasitus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sitten herää kysymys joka kiinnostaa: Kuinka usein treenaat hauiksia viikossa ja millaisella systeemillä?

Haukkarit saavat epäsuorasti runtua selän kanssa, joten itse olen sitä mieltä että selkätreenin pääteeksi kerta viikkoon hapoille. Itse tykkään vetää ensin raskaita 5x5 tangolla ja tämän jälkeen pudotus sarjaa tangolla/kp. Samana päivänä selän kanssa niin ehtii palautumaan ennen seuraavaa selkätreeniä (oma ohjelma kroppa 2xvk eli kädet saavat runtua 2krt viikko, ensimmäisenä päivänä epäsuorasti (kevyt pv) ja toisena epäsuorasti ja suoraan (raskas pv))

jos reenaa liharyhmän kerrallaan niin tuo selän päälle ylimääräinen hauis vemputtelu on mielestäni todella hyvä. itse teen aina selkä reenin päälle 3x20 toiston "tappo" setin hauiksille. normaali hauis reeni on sitten vielä erikseen eli tuo on tommonen extra päivä. kaiken lisäksi helkkarin mukava tehdä tollasia pitkiä settejä hauikselle. en tiiä onko tosta mitään hyötyä, mutta mukavan tuntosta on ku hauikset on pumpissa. oon ollu aina sitä mieltä ja olen edelleen ettei hauiksia voi edes reenata liikaa. tai no voi jos kätensä saa tulehtumaan, mutta se on toinen juttu se.

Se on hieno tunne ku saa lihakset pumppiin...pyrin siihen joka reenissä, paitsi tietty kevyillä päivillä.Sen tuntee hyvin seuraavana päivänä ku on perille menny!PUMPPI ON PARASTA!!!:rock:

Omiin haukkoihin, tai ainakin tuohon oikeaan olen saanut jytyä ihan perus 3x10 seteillä, joka yleensä on ollut hauiskääntöä taljassa, istuen tms ja päälle vielä toiset kolmoset esim kaseina tai kutosina. Sen jälkeen vielä myötäotteella kyynärvarsille rasitusta (hauikset mukana myös). Haukat tykkää. Liikkeitä olen vaihdellut aika usein. Yhden käden scott on suosikkejani, samoin kuin hauis seisten, ylätaljalla.

Legendaarinen 21 on haukkareille erittäin hyvä pumppiliike. Halutessaanhan senkin voi vetää ihan loppuun, mutta silloin se ei välttämättä ole enää juuri 21.
Eli niille jotka ei tiedä, niin 2x7 osatoistoa ja 7 täyttä toistoa haukkaa esim. z-tangolla. Kaikki ilman taukoa ja osatoistot muistaakseni niin päin että ensin jätetään alhaalta vajaaksi 7 ja sitten ylhäältä vajaaksi 7.

Eiks noille haukkareille ja pohkeille olekin ihan paikallaan tehä välillä kunnon pumppisarjoja jotta ne sitkeet lihaskalvot "venyis" ja antais vähän periksi. Kuulma just noilla lihaksilla sitkeet ne kalvot venyyn, tai sit mun harhakäsitys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom