Tässä on nyt noin puoli vuotta melkein ollut jotain ongelmia tuossa lonkankoukistajassa (ja tai lonkassa). Minulla on taustalla yksi raskaus ja olen lähinnä käynyt uimassa, aika vähän salilla. Tuo vasen lonkka vain jostain syystä kiristää. Olen fysioterapiassa koittanut aktivoida pakaraa ja syviä vatsalihaksia ja se onnistuukin nyt paremmin, mutta varsinaisesti en ole niitä vielä juuri vahvistanut. Jostain syystä nykyään lonkankoukistajan venytys tuolle vasemmalle puolelle ei tunnu kovin hyvältä. Se ehkä ottaa vähän kipeää.. ja tuntuu että venytys vähän kiristäisi enemmän tuota lonkan aluetta. Kyykkyyn kun menee niin ei satu, mutta jostain syystä lonkankoukistaja kiristelee kuitenkin siinäkin.. Minulla on notkoselkäkin ja maha "pullottaa" jonkin verran. Jonkinlaista saliohjelmaa pitäisi kehitellä, mutta en yhtään tiedä millaista ?? Onko jotain liikkeittä mitä kannattaisi tehdä ja mitä ei. Tuo koukistaja vielä kipeyttää välillä myös kylkeä ja alaselässä on arka kohta.. Se myös jotenkin kiristää vasemman puolen lapaluun aluetta siis ettei yläselkä toimi kunnolla. Vielä voisin mainita, että tuo vasen jalka on hieman "kiertynyt" sisäänpäin siis paino on enemmän sisäsyrjällä ja joskus polvikin tuntuu rasittuneelta, mutta ei varsinaisesti kipeältä ja lantio on hieman kierynyt. En tiedä kannattaako tuota lonkankoukistajaa nyt sitten enää juuri venytellä. mitään varsinaisia kummempia kipuja ole, paitsi venytettäessä lonkankoukistaja on vähän kipeä tai ehkä ennemminkin arka.. Että onkohan se kireä edes vai ennemminkin heikko/ylirasittunut?