Puerto Angel, Puerto Escondido ja Cipolite. Cipolite on legendaarinen valtavan suuri biitsi, jossa on sadoittain riippumattomajoituksia. Siellä ei oikeastaan voi yöpyä muussa kuin riippumatossa. Taivas on Mehikossa täysin käsittämätön öisin, kun tähtiä näkyy noin tsiljoona enemmän kuin Suomessa. Esim. linnunrata piirtyy todella kirkkaasti. Yöllä voi tulla vitun kylmä, eli makuupussit kannattaa ottaa messiin. Siitä sitten tuutte Oaxacan (joka on upea historiallinen kaupunki) kautta takaisin. Mä olin itte jouluna, eli en tiedä millainen ilmasto siellä on esim. kesäkuussa. Mä olen melkein kaikki elämäni matkat tehnyt Lonely Planet -kirjojen ja rinkan kanssa, niin että en tiedä muista. Majoitusvaihtoehtoja on Mehikossa ihan saatanasti. Ottaen huomioon, että sä olet 18, niin en ikinä menisi pakettimatkalle. Nuorena pitää jaksaa ja uskaltaa. Voit sitten tehdä pakettimatkoja, kun olet tällainen keski-ikäinen raakki kuin minä.
Niin ja tosta yöaikaan liikkumisesta: Se on suht turvallista, kun pysyttelee siellä, missä on ihmisiä. Esim. Cipolitella kaikille hoettiin sata kertaa, että "älkää menkö pimeällä hortoilemaan tolle tielle". No, kahdelle brittimimmille ne biitsibileet ei sitten vaan riittänyt, ja piti lähteä kahdestaan pimeän tulon jälkeen "etsimään sitä kilsan päässä olevaa jokea". Sitten sieltä tultiin ilman passeja ja lompakoita. Huvittavaa oli se, että niillä "hotelleilla", joissa oli ne riippumatot oli omat säilytyslokerot muurattuna maahan. Olisivat ihan mainiosti voineet jättää ne kamat sinne. Siinä tytöt sitten kiersi pitkin biitsiä ja pummasi jengiltä itkien rahaa.
Mexico Cityssä jos meette Zona Rosalle bilettään, niin kandee pyytää raflan omaa taksia viemään teidät hotlalle. Ne lennosta otettavat taksit on joskus diilissä paikallisten jengien kanssa ja jossain risteyksessä syrjemmällä voikin olla jengiä odottamassa. Tämäkin riski tietysti vain yöaikaan. Ja ehdottomasti käytte katsomassa sen asteekkien auringon pyramidin siinä 70 kilsan päässä. Sinne pääsee bussilla.
Huom: makuja ja mieltymyksiä on monenlaisia. Siitä, että minusta oli hauskaa reissata pitkin poikin Meksikoa bussilla, ei voi loogisesti johtaa, että sinä nauttisit samoista paikoista.
Viinakset, jotka ovat Mexicossa lähes ilmaisia:
Tequila
Bacardi
Kahlua
Mezcali (emmä muista miten se kirjoitetaan) saattaa kuulostaa raflaavalta, mutta se on oikeasti niin vitun pahaa, että sitä ei juo kukaan.