Lomaideoita etsimässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wall
  • Aloitettu Aloitettu
Eikö ketään suosittele mun lisäks Turkkia. Marmariksessa oon ollut kaks kertaa. Lämmintä, turvallista ja etenkin halpaa. Ei mikään paha turistirysä, kuitenkin tarpeeksi bilepaikkoja ja basaareita. Voittaa esim Espanjan ja Kreikan lomakohteet mennen tullen. Täytyykin itte alkaa järjestää matkaa tonne. Turkki :love:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
PorinKarhu sanoi:
Eikö ketään suosittele mun lisäks Turkkia. Marmariksessa oon ollut kaks kertaa. Lämmintä, turvallista ja etenkin halpaa. Ei mikään paha turistirysä, kuitenkin tarpeeksi bilepaikkoja ja basaareita. Voittaa esim Espanjan ja Kreikan lomakohteet mennen tullen. Täytyykin itte alkaa järjestää matkaa tonne. Turkki :love:

Olihan Turkissa ihan hauskaa, mutta ne huijarit alko jo vituttaa loppuviikosta. :curs:

Halpaa oli, se on iso plussa.

Vanhan threadin nostan ylös, kun en viitsi aloittaa uutta. Eli, olisi tyttöystävän kanssa suunnitelmissa lähteä Meksikoon muutamaksi viikoksi ensi kesänä ja nyt otettaisiin kaikki mahdollinen informaatio kyseisestä maasta mieluusti vastaan. Tietysti olen laittanut googleen haut ja selaillut sivustoja, joilla kerrotaan ihan yleisesti Meksikosta ynnä muuta. Nyt haluaisinkin ihan henkilökohtaisia kokemuksia tuosta maasta. Minkälainen matkavaihtoehto olisi paras, jos tarkoituksena olisi yhdistää ranta- ja kaupunkiloma? Ideana olisi esim. 3-7 päivää (fiiliksestä riippuen) Mexico Cityssä ja loput jollain unelmabiitsillä. Siis, olisiko järkevintä varata kaikki hotellit, kuljetukset, sun muut etukäteen, vai ostaa ainoastaan edestakaiset lennot, ja suunnitella vasta paikan päällä? Jäkimmäisestä vaihtoehdosta olisi mukava kuulla omakohtaisia onnistumistarinoita :) Muuta, esimerkiksi, kuinka paljon kyseinen reissu keskimäärin kustantaa, ja vinkkejä matkan "rantaosuuden" kohteesta, kuunneltaisiin enemmän kuin mielellään. RANKAISIJA ja ringside näyttävät ainakin vierailleen Meksikossa, joten josko teillä olisi näihin kysymyksiin vastauksia? Muutkin maassa käyneet saavat toki kokemuksistaan kertoa. (Joo, kyllä luin tuon ringsiden edellisen sivun postin, mutta mielelläni kuulisin maasta lisää).

Puerto Angel, Puerto Escondido ja Cipolite. Cipolite on legendaarinen valtavan suuri biitsi, jossa on sadoittain riippumattomajoituksia. Siellä ei oikeastaan voi yöpyä muussa kuin riippumatossa. Taivas on Mehikossa täysin käsittämätön öisin, kun tähtiä näkyy noin tsiljoona enemmän kuin Suomessa. Esim. linnunrata piirtyy todella kirkkaasti. Yöllä voi tulla vitun kylmä, eli makuupussit kannattaa ottaa messiin. Siitä sitten tuutte Oaxacan (joka on upea historiallinen kaupunki) kautta takaisin. Mä olin itte jouluna, eli en tiedä millainen ilmasto siellä on esim. kesäkuussa. Mä olen melkein kaikki elämäni matkat tehnyt Lonely Planet -kirjojen ja rinkan kanssa, niin että en tiedä muista. Majoitusvaihtoehtoja on Mehikossa ihan saatanasti. Ottaen huomioon, että sä olet 18, niin en ikinä menisi pakettimatkalle. Nuorena pitää jaksaa ja uskaltaa. Voit sitten tehdä pakettimatkoja, kun olet tällainen keski-ikäinen raakki kuin minä.

Niin ja tosta yöaikaan liikkumisesta: Se on suht turvallista, kun pysyttelee siellä, missä on ihmisiä. Esim. Cipolitella kaikille hoettiin sata kertaa, että "älkää menkö pimeällä hortoilemaan tolle tielle". No, kahdelle brittimimmille ne biitsibileet ei sitten vaan riittänyt, ja piti lähteä kahdestaan pimeän tulon jälkeen "etsimään sitä kilsan päässä olevaa jokea". Sitten sieltä tultiin ilman passeja ja lompakoita. Huvittavaa oli se, että niillä "hotelleilla", joissa oli ne riippumatot oli omat säilytyslokerot muurattuna maahan. Olisivat ihan mainiosti voineet jättää ne kamat sinne. Siinä tytöt sitten kiersi pitkin biitsiä ja pummasi jengiltä itkien rahaa.

Mexico Cityssä jos meette Zona Rosalle bilettään, niin kandee pyytää raflan omaa taksia viemään teidät hotlalle. Ne lennosta otettavat taksit on joskus diilissä paikallisten jengien kanssa ja jossain risteyksessä syrjemmällä voikin olla jengiä odottamassa. Tämäkin riski tietysti vain yöaikaan. Ja ehdottomasti käytte katsomassa sen asteekkien auringon pyramidin siinä 70 kilsan päässä. Sinne pääsee bussilla.

Huom: makuja ja mieltymyksiä on monenlaisia. Siitä, että minusta oli hauskaa reissata pitkin poikin Meksikoa bussilla, ei voi loogisesti johtaa, että sinä nauttisit samoista paikoista.

Viinakset, jotka ovat Mexicossa lähes ilmaisia:

Tequila
Bacardi
Kahlua

Mezcali (emmä muista miten se kirjoitetaan) saattaa kuulostaa raflaavalta, mutta se on oikeasti niin vitun pahaa, että sitä ei juo kukaan.

Kiitos muistelmistasi. Minua ehdottomasti kiinnostaisi lähteä juuri kuvailemallesi "elämysmatkalle", jolla ei olisi mitään velvoitteita esim. hotellin suhteen jne. Tyttöystävällä on hienoisia ennakkoluuloja turvallisuutta ajatellen, joten kommenttini tyyliin: "kyllä rinkullakin oli kivaa reppumatkalla ja onhan se vielä elossakin", eivät ole vakuuttaneet häntä vielä aivan 100 prosenttisesti :D. Ymmärrän häntä hyvin, ottaen huomioon kuitenkin, että matka olisi ensimmäinen akselin Suomi-Ruotsi-Viro ulkopuolelle, millä huoltajat eivät olisi kaitsemassa. Jotenkin vain kaikki "kauhutarinat", joita maasta kerrotaan, eivät minua jaksa etukäteen huolettaa. Osasyy siihen on, että tuota alkoholia ei ole tapana liiemmin juoda, ja uskoisinkin, että se jos mikä vähentää varmasti mahdollista turistiryöstön kohteeksi joutumista.

Nuo kertomasi yötaivaan tähtiloistot ym. kuulostavat niin upeilta! Ja kuvailemasi Cipolite, wau! Juuri tuota lähtisin Meksikolta hakemaan. Mainitsit, että olet matkustanut kaikki matkasi Lonely Planet -kirjojen vinkkien ohjastelemana. Kuulostaa mielenkiintoiselta opukselta. Sanoit myös, että sinun tapasi matkustaa ei välttämättä ole kaikkien mielestä se mukavin. No, se selviää, kun sinne asti päästään :). Koko lomaa ei ole kuitenkaan tarkoitus viettää bussissa rinkka selässä, vaan ihan kunnon rantarentoutumistakin mieleni halajaisi.
Tässähän alkaa ihan innostua!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom