Loitontajien ja lähentäjien treeni - syntiä?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulle fysioterapeutti suositteli noita lähentäjä-loitontaja-liikkeitä lähinnä polven tukilihasten vahvistamiseen
Mutta mun ei suositellut... ei kai, kun ei sillä salilla edes ollut moisia laitteita :lol2: . Vanhan hajapolven oma vaatimaton mielipide asiasta on, että prässiä ja muita perusliikkeitä, perkules. Tokihan sitä voi sitten lopuksi vielä suhteellisen mukavasti ja turvallisesti ottaa irti viimeisetkin tehot näillä "neitilaitteilla" - ei se mitään syntiä ole, sen enempää kuin jäätelön syöntikään, vaan mukava lisä... no joo, ja kai ne lämmittelyynkin käy.

Mulle fysioterapeutti suositteli noita lähentäjä-loitontaja-liikkeitä lähinnä polven tukilihasten vahvistamiseen, ja siihen lienevätkin sopivia.

Paljonkos niitä nyt sitten pitäisi tehdä, jotta jotain apua olisi? Varmaan jotain pitkää sarjaa ja pientä painoa?

Mulla on nimittäin ongelmana, että kyykkypäivien jälkeen ja joskus juostessa vähän polvia särkee. Kyykkäillessä se kipu tulee yleensä yöllä levätessä. Olen jo miettinyt, että kyse voisi olla siitä, että joku lihas vetää polvea liikaa tai väärään suuntaan, mutta en ole oikein keksinyt mitä sille voisi tehdä. Ehkä tästä löytyisi apu?

Ohjaajan idea mun ohjelmassa taisi olla se, että kun olen treenannut ensin kyykyn (4x10-6) ja sen jälkeen polven koukistuksen (3x10-8), niin loitontajat ja lähetäjät ottavat mukavasti viimeiset tehot.

Ohjaajan idea mun ohjelmassa taisi olla se, että kun olen treenannut ensin kyykyn (4x10-6) ja sen jälkeen polven koukistuksen (3x10-8), niin loitontajat ja lähetäjät ottavat mukavasti viimeiset tehot.

Mun mielestä tää on just ok. Joskus itsekin teen toisinaan näin, vikat tehot irti.

Paljonkos niitä nyt sitten pitäisi tehdä, jotta jotain apua olisi? Varmaan jotain pitkää sarjaa ja pientä painoa?

Mulla on nimittäin ongelmana, että kyykkypäivien jälkeen ja joskus juostessa vähän polvia särkee. Kyykkäillessä se kipu tulee yleensä yöllä levätessä. Olen jo miettinyt, että kyse voisi olla siitä, että joku lihas vetää polvea liikaa tai väärään suuntaan, mutta en ole oikein keksinyt mitä sille voisi tehdä. Ehkä tästä löytyisi apu?

Tulee vähän mieleen.. että nelipäinen reisilihas kiinnittyy patellajänteeseen, eli lumpioon, niin kiristyessään voi aiheuttaa kipua polven etuosaan. Ja kun kipu esiintyy nimen omaan rasituksen jälkeisenä yönä, ehdottaisin että koitat lisätä etureiden venyttelyä. Tee pitkiä venytyksiä, yli 30sek, ja pari kertaa, niin reisilihaksen kireyden pitäisi lähtä helpottamaan, jos kyse siitä on. Korjatkaa muut viisaammat jos puhun potaskaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom