Loistoesimerkki hyvästä ravintosuunnittelusta?????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja venus
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei pöllömpi ruokavalio noissa olosuhteissa. Mulle ei ehkä paistinperunat menis heti aamusta, mutta mikäs siinä jos maittaa.

"Tarkoituksena on sixpack syyskuun puoliväliin mennessä. "
Ai sulla olikin tällainen meno. Sitten ehdottaisin esim.: syö vaan kokkelia pottujen sijasta, ja iltaruualla enemmän vegejä riisin sijasta.
Nää nyt on tällasia pikkujuttuja. Niin, ja missäs hyvät rasvat on?

Tulokset on hieman nousu johteisia. Penkissä sarjapainot nousseet n. 5kg ja kyykyssä 20kg.

Toukokuussa menin innostuksesta johtuen todella tukkoon. Pari viikkoa piti sitten palautella. Välillä jouduin tekemään 5 viikkoa joka päivä töitä 12h. Onneksi oli kaveri tänä aikana ja sovittiin ennen työjakson alkua, ettei jätetä yhtään treeniä väliin. Se olikin hyvä päätös se. Ainoa ongelma oli, että sali oli kiinni sunnuntait ja lauantaisin sulkeutui jo viideltä. Jouduimme siten käymään treenaamassa ma, ti, to ja pe. Pari viikkoa treenasin em. päivinä kunnes alko vituttaa! Jos maanantaina olin tehnyt kovan penkin, niin torstaina lihakset olivat aivan väsyksissä. Vastaavasti kyykky ti&pe. Sitten päätettiin ottaa treeni päiviksi ma, ke, pe ja taas ma. Tämän seurauksena pystyi treenaa täysillä ja tulokset lähtivätkin välittömästi nousemaan.

Joo kyllähän se sixpack on tavotteena. Tällä hetkellä kyllä sexpack on valttia, mutta pikku hiljaa. Olen yrittänyt vielä saada tuloksia nousemaan ja kasvua vähän joka paikkaan. Elopaino laski huhti-toukokuussa 5kg. Nyt on pysynyt paikoillaan pari kuukautta. Aloitettiin kaverin kanssa juuri kiristysvaihe. Tarkkaillaan koko ajan syömisiä ja painoa. Tarkoitus on, että juuri iltaruuasta alan vähentää hiilareita. Päivällä voisin jättää pikku jätskin väliin, mutta se on henkisesti TÄRKEÄ, joten jääköön ainakin toistaiseksi.

Kiristysvaiheessa on tarkoitus treenata 2-jakoisesti ma, ke, pe, ma jne.. Tiistaisin & torstaisin pitäisi jousta alkuun 1,5km kevyesti. Sitten 1-1,5h squashin tapaista peliä ja lopuksi juosta täysillä 1,5km takaisin hotelle.

venus sanoi:
iltaruoka 18-19:

Mongolialainen ravintola, jossa beef, chicken, pork lihasiivuja jotka paistetaan silmien edessä. Voi laittaa lautaselle, vaikka kuinka paljon haluaa.

Lisänä kourallinen herkkusieniä, papuja ja sipulia. Päälle kun lisää pienen kauhallisen hyvässä öljyssä olevia valkosipulia, teriaki ja chili kastiketta sekä päälle öljykauhallinen.

Jonkin verran riisiä, joka sisältää herneitä, kananmunaa ja porkkanoita.

Tuo mongolialainen oli myös mun suosikki, kun olin jenkeissä opiskelemassa. Kaikki liha kerättiin jäisenä lastuna kippoon ja siihen höysteet päälle ja kastike ja sitten vietiin kokille joka paistoi sen jättisuurella parillalla. Hyvin ainakin tietää mitä annokseensa tulee.

Tollaiselle olis varmasti kysyntää Suomessakin! Mongolialainen on asia jota jäin todella kaipaamaan.

Mikset muuten tilaa hamppariasi ilman juustoa ja majoneesia? Makuun tottuu nopeasti, ja pian juustoton ja majoneesiton hamppari on aivan yhtä hyvää kun rasvaisempi versio.

pakko heittää omaa kommettia tähän. Sori jos on toistoa, en lukenut kuin pari ekaa postausta.

Jos joutuu elelemään hotellissa niin ei se ole niin helppoa tehdä ruokaa. Kiva niitä salaatteja kasailla jossain vessan lavuaarissa. onnistuu toki, mutta hirveä säätäminen siinä on. Varmasti, jos jaksaa ja viitsii niin voi vedellä hyviä aterioita, mutta se ei aina KÄYTÄNNÖSSÄ ole mahdollista. Kaikki ei jaksa säätää sängyn päällä ateriaa jossa on oikeassa suhteessa hiilarit ja prodet. Pitää vaan löytää se huonoista vaihtoehdoista se paras vaihtoehto, joka ei varmasti ole mäkkäri. Vaikka miten tätä vääntää niin valmisruuat on varmaan se yksinkertaisin tapa syödä. Pitää vaan löytää oikeat sapuskat.

Miettikää nyt vähän miten helppoa se on tehdä ruokaa ilman mitään tarkoitukseen sopivaa paikkaa. Aina voi ostaa veitset, haarukat ja leikkuulaudat, mutta sottaamista se silti on.

Mulla on aika tavalla kokemusta tästä reissusyömisestä. Jos käytössä on edes minibaari, niin normiannos on raejuustoa, rusennettua näkkäriä ja oliiviyljyä sekaisin, vaihtoehto on oliiveja tai pestoa ja tonnikalaa. Viikonkin reissulle tulee ostettua kertakäyttölautasia, -kuppeja ja -aterimia ettei kaikkia aterioita tartte syödä rafloissa. Välipaloina pähkinöitä (USAssa trail mix pussit on hyviä) ja prodepatukoita.

Kuidunsaanti on mukavuuden kannalta aika olennaista.

Enpä ole nyt pariin kuukauteen yhtään hampparia syönyt, joten ruokatavat muuttuneet täydellisesti. Mongolialaisen ravintolan jälkeen asia on alkanut luistamaan. Sitten kun vielä tajusin käydä päivittäin lounaalla Subwayssä, niin ruokavalio pitäisi olla hyvällä mallilla. Itseäni ei vaivaa, vaikka syönkin lähes joka päivä samaa ruokaa. Olen siihen jo edellisillä reissuilla tottunut. Mongolialaisessa muuten seisova pöytä maksaa 6 dollarii + 2 dollari diet cola. Kympin jätän päivittäin kun pitää vielä tipitkin antaa.

Mitä tulee hotellissa ruoan laittamiseen, niin ehdoton maksimi on protskujen ja muiden jauhojen sekoittamisessa! Välillä alkaa sekin homma tympimään.

Itsehän en kyl söis tuol rapakon takana muualla kuin ulkona. Mut mä oonki mä.

skuge sanoi:
Itsehän en kyl söis tuol rapakon takana muualla kuin ulkona. Mut mä oonki mä.

Juu, en söis mäkään, jos olisi rajattomasti rahaa. Mutta 3 ateriaa päivässä ravintolassa tulee aika kalliiksi.

Itse olen lähdössä syksyksi jenkkeihin opiskelemaan, ja olen miettinyt tätä ruokapuolta. Mun vuokraan kuuluu 1 ateria päivässä campuksella, tosin ruokaloiden ruoka on kuulemma usein erittäin rasvaista ja suolaista jenkkimättöä. Mun huoneessa on jääkaappi, ja ajattelin ostaa myös oman mikron, koska muuten ruokavalioni tulisi todella yksipuoliseksi.

Eli suoraan jääkaapista voisin syödä hedelmiä, salaattia, proteiinipitoisia maitotuotteita, kaupassa kypsytettyä lihaa ja leipää (jos löydän jostain ruisleipää). Mikrossa taas voisin lämmittää valmisruokia sekä keittää munia, puuroa, vihanneksia, perunoita etc. Tuohon vielä lisäksi vähän proteiinia jauheesta ja patukoista, niin hyvä tulee. Toivottavasti :)

Otan muuten mielelläni vastaan vinkkejä hyvistä jenkeissä myytävistä tuotteista ja merkeistä. Siis sekä proteiinituotteista että ihan elintarvikkeista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom