Loistoesimerkki hyvästä ravintosuunnittelusta?????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja venus
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
venus sanoi:
5kg laihduin 5 viikossa (89kg ->84kg). Pari vuotta sitten kun olin jenkeissä 1kk, niin söin vain tuplajuusto pekoni hamppareita ja laihduin 7kg (85kg -> 78k).

Ei kai noi hampurilaiset kaikkein terveellisimpiä ruokia ole, mutta pizza ja pasta ne vasta epäterveellisiä "ravintoloissa" ovatkin. Olen asunut Italiassa pitkiä jaksoja hotelleissa, joten kokemusta on.

Okei tästä viisastuneena hylkään kaiken tän terveelliseks luulemani laihisruuan ja alan syödä joka päivä pelkkiä tuplajuustoja ja pekonia. Minkä helvetin takia sä edes kyselet onko tollanen ruokavalio ok? Pikkulapsikin tajuaa et toi on hyvin epäterveellistä. Kyllä sieltä kaupoista löytyy vaikka mitä terveellistä ruokaa jotka voi valmistaa ilman hellaa, uunia, mikroa jne. Kummasti mäkin pystyn syömään kolmesti työpäivän aikana ja kaikki mitä syön ostan aamulla kaupasta, eikä niitä tartte lämmittää. Riittää kun on jääkaappi.

Vaikea sanoa tässä tapauksessa, ruokaa varmasti löytyy kaupasta mutta voi olla hankala tehdä sillä mitään hotellissa. Itse tosin jenkeissä asuneena sanoisin että pienemmätkin paikat sisältävät todella hyviä ruokavaihtoehtoja ravintoloissa ja kuppiloissa! Mäkkäri ei ole paras vaihtoehto...
Mutta joskushan se vain on niin, ettei hyvää ruokaa ole. Esim kun asuin pari vuotta ja joudun vielä ensi vuonnakin asumaan kampuksella Englannissa, käytettävissäni oli jääkaappi ja mikro. Eihän tuo vielä estä mitään, mutta kampuksella yksi ainoa kauppa jossa myydään pelkästään pizzaa ynnä muuta paskaa. Aaamupalaksi tarjottiin tradition english breakfast (sis. rasvamunaa, pekonia, makkaraa, ranskalaisia, voissa upotettua leipää, rasvassa uinutta perunamättöä, yms...). Koko kampukselta ei missään vaiheessa saanut yhtään mitään terveellistä safkaa. Punttikselta löytyi sämpylöitä, jotka oli täytetty normi majoneesin sijasta kevytmajoneesillä. Jes.
Oli todellakin keinot vähissä. Valitin aiheesta, ja kuulin että uusi ruokakiska perustetaan. Olin iloinen kunnes selvisi että kioski tulee myymään donitseja.
Voi saatanan saatana.
Ei se helppoa aina ole, pitää siirtää kovemmat treenit ajankohtaan jolloin varmasti on Suomessa. Kampuksilla/hotelleissa ei vaan joskus onnistu.
(mikähän rahka muuten edes olisi englanniksi?)

Naene sanoi:
(mikähän rahka muuten edes olisi englanniksi?)
Britanniassa rahka on nimeltään Quark. Itse olen löytänyt tasan yhtä merkkiä, jota myydään juustohyllyssä. Ihan peruskamaa. Se siis luetaan siellä soft cheeseksi.

Ai jaha! Sehän selkisi sitten nopeasti täältä, kiitos :D

Mike sanoi:
Koitappa tunkea gallona minibaariin :jahas: hyvä kun sheikkerin saa mahtumaan.

No niin, eipä taida tosiaan mahtua. Mutta eiköhän se idea kuitenkin tullut selväksi, kai sieltä gallonaa pienempiäkin maitoja löytynee :zzzz:

Akkeli sanoi:
Okei tästä viisastuneena hylkään kaiken tän terveelliseks luulemani laihisruuan ja alan syödä joka päivä pelkkiä tuplajuustoja ja pekonia. Minkä helvetin takia sä edes kyselet onko tollanen ruokavalio ok? Pikkulapsikin tajuaa et toi on hyvin epäterveellistä. Kyllä sieltä kaupoista löytyy vaikka mitä terveellistä ruokaa jotka voi valmistaa ilman hellaa, uunia, mikroa jne. Kummasti mäkin pystyn syömään kolmesti työpäivän aikana ja kaikki mitä syön ostan aamulla kaupasta, eikä niitä tartte lämmittää. Riittää kun on jääkaappi.

No eipäs nyt oteta hernettä nenään. Ei nää tuplajuustot mulle ole mitään myrkkyjä, tosin ei nyt täysin terveysruokaakaan. En ole sen takia uskaltanut syödä suurempia määriä mäkkärillä, ettei pesupallo olisi päässyt laajentumaan. Tarkoituksena on sixpack syyskuun puoliväliin mennessä.

Oma ruokavalio ei ole koskaan ollut kovin hyvä. Toissa vuonna söin yli 100 pizzaa ja joskus muutama vuosi sitten yli 100 HK:n sinistä ja keskimäärin 3-4 kananmunaa päivässä.

Lähinnä threadin lähettämisessä oli kysymys meneekö henki tai saanko jotain pahoja vaikeuksia, jos jatkan tän hetkisiä syömätottumuksia. Luulisin kuitenkin, että iltaruokailuni (tästä lähtien) on sen verran korkeatasoista, että ei pitäisi mitään terveydellisiä ongelmia esiintyä. Seisovasta pöydästä, jossa pyrin käymään tulevaisuudessa 3-4 kertaa/ viikko on kyllä kaikkea mahdollista salaateista kananlihaan. Loput ravinnot joudun ottamaan sitten FASTin vitamiinipillereistä ja mäkin hamppareista tai voihan sitä alkaa syödä ceasar salaatinkin useammin ilman salaattikastiketta.

Osasta kommenteista olen saanut sellaisen kuvan, että lisäravinteet protskut jne. eivät olisikaan suositeltavia? Itse pidän juuri niiden helppoudesta. Ei tarvitse muuta kun maito- ja jauhopurkit esiin. Jauheet isoon lasiin ja hrrrrr sauvavatkain jyrää. Ei tartte etukäteen suunnitella mitä milloinkin pitäisi syödä ja laskea ravintoarvoja.

Itse melkein vetäisin "mömmöinä" pelkästään maitoa+protsku -drinksuja, koska noista muista roskaruuista tulee ihan riesaksi saakka nopeita hiilareita. Jos hampurilaisravintolassa saa maitoa limpparien sijaan (ei käsitystä jenkkilän tarjonnasta), niin sellainen olisi asiaa, koska maito hidastaa ruoka-aineiden imeytymistä -> tasoittaa verensokeria.

Joku ehdotti myslipatukoita hiilariksi. Ei välttämättä kannata, koska niissä on usein sokeria helvetisti.

Huomasinpa just että oon syönyt Mäkkärissä nyt pari kuukautta putkeen joka päivä...kun se on niin hyvää.

Tromm sanoi:
Huomasinpa just että oon syönyt Mäkkärissä nyt pari kuukautta putkeen joka päivä...kun se on niin hyvää.

ei se NOIN hyvää kyllä ole. ;)

Jos siella on Wendy's niin syo ihmeessa siella ennemmin kun makissa, liha on paljon paremman laatusta. esim. Tuplajuusto (1/2lb lihaa), Triplajuusto (3/4lb lihaa) tai Ultimate Chicken Grill. Tilaa ne ilman sampylaa (huonot hiilarit) niin ne laittaa sellaseen laatikkoon ison salaatti kasan kera. Sitten lisukkeeks Chili, siina on hyvin kuituja ja prodeakin jonkin verran ja juomaks medium diet kokis. Ei maksakaan kun pari dollaria.
Ja sitten yks viela terveellisempi vaihtoehto on Subway, tilaat wheat leivalla 6/12 tuuman subin tuplalihalla (esim. kalkkunan rinta) mieleisillas kasviksilla ja ilman niit kastike/majoneesi mommoja.

Sitten kay ostaa esim. Walmartista pari kiloa tonnikalaa huoneesees (sailyy lampimassa) ja syo niita vaikka suoraa pussista/purkista kertakaytto haarukalla. Sitten sekota Oatmealia (kaurahiutale) maidon ja proden sekaan niin niista saat hyvan drinkin. Sitten osta pullo oliivioljya jaakaappiin ja pista ota sita 10-25g 3x paivassa, vaikka drinkkien seassa.

Sitten USA:sta saa tosi halvalla hyvanmakusia prodepatukoita, joissa laatuprodea sisalla. Mun lemppari on Detourin caramel peanut. Se maistuu ihan Snickersilta ja 12kpl loota maksaa 20-35e ostopaikasta riippuen. (310cal, 30g prodea).

Niin ja sit jos sattuu olemaan meksikolaisia rafloja lahella niin niista saat halvalla ravinto arvoiltaan tosi hyvia ja maukkaita ruokia kun vaan valkkaat oikein sielta listasta :)

hth

EDIT: Jos joku ihmetteli tota mun tekstia Chilista niin se ei tarkota mitaan chili paprikaa vaan Wendy'sin Chili keittoa (tulinen, paljon erilaisia papuja + paljon jauhelihaa :) Sen saa ranskisten tilalle.

Eiköhän tuossa ole vain kyse laiskuudesta. Mäkkärit ei tosiaankaan ole ainoa vaihtoehto ulkona syömiseen ja jos ei pysty kokkaamaan niin Jenkkilä on puolivalmisteiden luvattu maa. Esim. grillattuja kanoja saa puoli-ilmaiseksi joka marketista, löytyy erikoistuneita whole-food kauppoja jne. Lisäksi puoleksi vuodeksi kannattaa ostaa ite joku halpa/käytetty mikro, jos sitä ei hotellista löydy niin voi tehdä ite puurot jne. ja lämmitellä eväitä.

:offtopic: Miksi porukka ei käytä ääkkösiä? Joka tietsikasta löytyy maa-asetukset joista saa suomalaisen näppiksen. Samahan se mitä niissä näppäimissilä lukee - kyllä sen tottumuksesta tietää misää esim. ä on.

urkki sanoi:
:offtopic: Miksi porukka ei käytä ääkkösiä? Joka tietsikasta löytyy maa-asetukset joista saa suomalaisen näppiksen. Samahan se mitä niissä näppäimissilä lukee - kyllä sen tottumuksesta tietää misää esim. ä on.

Koska tietokoneella on muitakin kayttajia, jotka eivat osaa mitaan maa-asetuksia vaihtaa, ja itse en jokaisen 5min surffailun takia viitsi sita edestakaisin vaihdella ja luultavasti unohtaisin sen kiireessa kuitenkin paalle. Enka muutenkaan loytaisia merkkien paikkoja enaan suomenkielisesta nappaimistosta :D

En siis tahallani yrita arsyttaa, pahoitteluni huonosta lukumukavuudesta.

ps. On tullut paha tapa kirjoittaa kaikki paperillekkin ilman 'a'- ja 'o'-kirjaimia, olisi varmaan aika hankkiutua tavasta eroon nain Suomeen muuton kynnyksella...

:offtopic:
Kyllähän tuota lukee melkein yhtä sujuvasti kuin pisteilläkin. Aivoilla on oiva kyky arvailla sanat oikein.

Mutta voihan noita maa-asetuksia olla vaikka kymmenen samassa koneessa ja aina ALT-Shiftillä ne vaihtaa, kun haluaa skandeja käyttää. Default-maa-asetukset tulevat seuraavalle käyttäjälle joka tapauksessa käyttöön...
/offtopic

Hyvä tietopaketti silti kysyjälle :thumbs:

Konna sanoi:
Mutta voihan noita maa-asetuksia olla vaikka kymmenen samassa koneessa ja aina ALT-Shiftillä ne vaihtaa, kun haluaa skandeja käyttää. Default-maa-asetukset tulevat seuraavalle käyttäjälle joka tapauksessa käyttöön...

Niinhän niitä voi olla jos ne on asennettuna koneeseen. Onnistuuko esim kirjaston koneella uuden maan asetusten asennus ilman adminin tunnuksia?

Zam sanoi:

Niinhän niitä voi olla jos ne on asennettuna koneeseen. Onnistuuko esim kirjaston koneella uuden maan asetusten asennus ilman adminin tunnuksia?

Adminit tarvitaan ja asennuspaketti.

huh huijaa...
jenkkien marketeissa on niin hyvät valmisruoka tiskit ettei missään!
sieltä saa minkälaista body safkaa tahansa suoraan valmiina panoksina, esim. kana salaattia, kala salaattia ,heldelmä salaatteja, kanan filettä ja uuniperunaa kanaa ja riisiä, tuoreella tonnikalalla samat jne.. ihan mitä vaan.

kaiken tämän lisäksi noi valmis atriat on vielä tureita ja hyvälaatuisia samana päivänä valmistettuja eikä mitn atria paskaa... :urjo:

kaupassa on pelkkiä omenalajikkeita enemmän täällä citymarketin koko hevi-maailma yhteensä...
jossei siellä saa kunnon safkaa ja helposti niin ei missään....

limut heti pannaan mukaan lukien aspartaami sotkut.

mielestäni noi jauhot on ravintolisiä eikä korvikkeita ja tarkoitettu käytettäväksi nimensä mukaisesti..

p.s älkkää ottako herneitä mutta oli pakko avautua... :nolo:

Eihän tuplajuustossa ole kuin jotain 30g hiilareita, suunnilleen saman verran proteiinia ja kohtuullisen paljon rasvaa. Ne on ihan hyvää tavaraa roskaruuaksi ja mieluummin jättää ne ranskalaiset ja limukat väliin.

Kannattaa vain katsella niiden hiilareiden perään tarkemmin. Jos mömmöistä tulee maltoa 140g ja siihen limukat päälle, verensokeri varmaan hyppii aikalailla edestakaisin. Kai sieltä usastakin jotain hitaita hiilareita saa. Jätä ainakin ne aamumömmöt pois ja käy syömässä se aamupala. "pannukakkuja, scramble eggs, paistettuja jauhelihatikkuja + muroja" kuulostaa paljon paremmalta aamupalalta.

No niin nyt on aika sitten palata omaan thrediini ja kertoa kuulumisia, jos joitain vaikka kiinnostaisi. Olen viimeiset kuukaudet syönyt sitten hieman eritavalla kun aikaisemmin. Alla lähes jokapäiväinen ruokailuni.

aamulla 6.00:

munakokkelia n. 100g
paistettuja perunoita 50g
hedelmiä 100g
tuoremehua 2dl
kuppi kahvia
kreatiiniä 5g
vitamiini nappi (GNC)

välipala 9:00:

prolab protskua + rasvatonta maitoa
protskua 45g
hiilareita 30g
rasvaa?

päivällä 12:00

subway lämmitetty chicken bacon ranch kaikilla salaateilla ja kasviksilla mitä mahdollisuus laittaa joukkoon.
sisältää
protskua 31g
hiilareita 46g
rasvaa 20g (sat 7g)
diet coca

+McDonalds pieni pehmis (p 5,3g, hh26g, r6,6g)

välipala 15:00

protsku + rasvatonta maito shotti

protskua 45g
hiilareita 30g
rasvaa?

iltaruoka 18-19:

Mongolialainen ravintola, jossa beef, chicken, pork lihasiivuja jotka paistetaan silmien edessä. Voi laittaa lautaselle, vaikka kuinka paljon haluaa.

Lisänä kourallinen herkkusieniä, papuja ja sipulia. Päälle kun lisää pienen kauhallisen hyvässä öljyssä olevia valkosipulia, teriaki ja chili kastiketta sekä päälle öljykauhallinen.

Jonkin verran riisiä, joka sisältää herneitä, kananmunaa ja porkkanoita.

kreatiiniä + glutamiiniä kumpiakin 5g + vitamiini nappi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom