Lohkolämmitin ja moottorin käynnistäminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
11.2.2004
Viestejä
882
Tää nyt menee vähän 'tyhmien kysymysten kerho' -linjalle, mutta laitetaan nyt tänne kun kyse kerran on moottoriajoneuvoista. Itseäni kiinnostaisi tietää, onko mitään haittaa jos auton käynnistää lohkolämmittimen piuhan ollessa vielä kiinni sähkössä? Tai minkälainen toiminta on tässä lohkolämmittimen kanssa käynnistämisessä suositeltavaa? Ei muuta, olipas tyhmiä kysymyksiä... :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Juu,alan ammattilaiselta oon saanu semmosen vastauksen,että ne on täysin erilliset sähkösysteemit,että ei pitäis merkata mitään.Silti ite otan aina piuhan irti,ennenkö starttaan...jotkut väittää,että se käy starttimoottorin päälle...
 
Oon pitänyt piuhan kiinni lasien raaputuksen ajan, jotta antaisi vähän lisälämpöä. Oikeasti tuosta ei ole mitään hyötyä, paitsi jos käyttää sisätilan lämmitintä. Vaarana on se että sen piuhan unohtaa ottaa irti :rolleyes:
 
Tää on taas tätä. Jotku väittää et käy starttimoottorin päälle ja jotku sanoo ettei oo mitään väliä. Autojen kanssa tuntuu olevan joka asiassa sama juttu: kaikki tuntuu perustuvaan mutuiluun. Sama juttu oli moottorin karstoittumis/kulutusasian kanssa. Eikö kukaan oikeasti tiedä kuinka nää vehkeet toimii ja miten eri asiat vaikuttavat mihinkin? Alkaa pikkuhiljaa näyttämään et autot toimivat taikuudella. :)
 
Maskotti sanoi:
Tää on taas tätä. Jotku väittää et käy starttimoottorin päälle ja jotku sanoo ettei oo mitään väliä. Autojen kanssa tuntuu olevan joka asiassa sama juttu: kaikki tuntuu perustuvaan mutuiluun. Sama juttu oli moottorin karstoittumis/kulutusasian kanssa. Eikö kukaan oikeasti tiedä kuinka nää vehkeet toimii ja miten eri asiat vaikuttavat mihinkin? Alkaa pikkuhiljaa näyttämään et autot toimivat taikuudella. :)

Sillä ei ole mitään väliä vaikka se johto olisikin paikallaan kun autoastarttaa, koska starttimoottori ottaa virtansa akusta ja lohkolämppäri valtakunnallisesta sähköverkosta. Eli täysin eri systeemit.:arvi:

Tärkeintä on että muistaa ottaa johdon irti ennen kuin lähtee liikkeelle.;)
 
Maskotti sanoi:
Tää on taas tätä. Jotku väittää et käy starttimoottorin päälle ja jotku sanoo ettei oo mitään väliä.
Minä en ymmärrä miten se voisi vaikuttaa starttimoottoriin. Lohkolämmitin on kuitenkin erillään auton muusta sähköjärjestelmästä ja muutenkin vaan pelkkä lämmitysvastus.
 
onko mitään haittaa jos auton käynnistää lohkolämmittimen piuhan ollessa vielä kiinni sähkössä?
Ei ole jos on varma että jäähdytinnesteen seassa ei ole ilmakuplia. Jos on ja semonen on vastuksen kohalla niin vastus palaa poikki.

Jotku väittää et käy starttimoottorin päälle.
:anssi:

edit: Lainausta korjattu
 
-Metu- sanoi:
Ei ole jos on varma että jäähdytinnesteen seassa ei ole ilmakuplia. Jos on ja semonen on vastuksen kohalla niin vastus palaa poikki.

Joo, tää tulee kyllä aina tarkastettua ennen kuin starttaa :jahas:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ole merkitystä, ei.

Eikä myöskään:

Öljyt kiehu liian pitkästä lämmityksestä
Lohkosta kuivu öljyt
Jäähdytyn neste kiehu
Vastus pala
 
Arvatkaas mikä olisi aivan huippua?

Joku rele-summeri-hässäkkä tuhon lämppärin piuhaan. Toimisi niin että summeri huutaisi kun auton käynnistää piuhan ollessa vielä kiinni.

Ei muuten. Mutta kun olen 3 kaapelia ostanut, ja yhden lämppärin rikkonut. Yllättävän kauan sellainen piuha muuten raahautuu auton alla.

Nykyään on naftalämppäri, ei tarvi piuhojen kanssa leikkiä.
 
kodari76 sanoi:
Arvatkaas mikä olisi aivan huippua?

Joku rele-summeri-hässäkkä tuhon lämppärin piuhaan. Toimisi niin että summeri huutaisi kun auton käynnistää piuhan ollessa vielä kiinni.

Ei muuten. Mutta kun olen 3 kaapelia ostanut, ja yhden lämppärin rikkonut. Yllättävän kauan sellainen piuha muuten raahautuu auton alla.

Nykyään on naftalämppäri, ei tarvi piuhojen kanssa leikkiä.

Kannatetaan! Itselläni edellisen auton kanssa jäi kerran piuha vahingossa tolppaan kiinni liikkeelle lähtiessä. Mitään ei tajunnut, kunnes alkoi auton pohjasta kuulumaan ihmeellistä kopsetta. Pysähdyin sit bussipysäkille ja totesin et lohkolämmittimen piuha roikkuu siinä liittimessä ja on repinyt piuhoja lohkolämmitimestä ulos. Kotiin palatessa odotti sitten tolppa jonka lukossa oleva metallinen kansi oli mennyt keskeltä katki. Hemmetti et olikin kestävä piuha, oon tähän päivään asti ihmetelly kuinka se ei lähtenyt siitä liittimestä irti! :hyper:
 
Joo. Vielä huipumpaa olis kun turvatyyny pamahtais naamalle jos ei muista ottaa piuhaa irti ennen kun käynnistää, oppisipahan paskiainen kerralla.
 
Ja sitten järki käteen.
:hyper:

Miettikää miten se lämppäri toimii. Sillä ja auton moottorilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Lämppäri on käytännössä lämpöpatteri vesi tai öljytilassa, eikä voi vahingoittua/vahingoittaa moottoria käynnistyessä.
Erillinen systeemi.
Johdon unohtaminen kiinni lähtiessä suurin moka ja ongelma.

Sitten..uuden lohkolämppärin asentamiseen menee tunti. Jos joku muuta väittää niin takas asentajakouluun.
Haaroitussarjaan sisälämppärille puolituntia.:thumbs:
 
raakaharri sanoi:
Sitten..uuden lohkolämppärin asentamiseen menee tunti. Jos joku muuta väittää niin takas asentajakouluun.
Haaroitussarjaan sisälämppärille puolituntia.:thumbs:

Lyödäänkö vetoa, ettet varmaan asenna tunnissa lohkolämppäriä meikäläisen autoon. Ja summan saat itse päättää.....
 
azzyyr sanoi:
Lyödäänkö vetoa, ettet varmaan asenna tunnissa lohkolämppäriä meikäläisen autoon. Ja summan saat itse päättää.....

Joo mäkin voin tulla tohon vetoon mukaan,siis asennusjälki pitää olla sitten hyvä ei mikään roiskaisu.
 
ei mitään vaikutusta vaikka hommaisit saatanan pitkän jatkojohdon ja pitäisit sitä aina ajaessa kiinni. olen asentaja ja tiedän :) dale ja azzyyr, riippuu autosta. jos on vanha takaveto sierra niin mää lupaan että laitan sen alle puolessa tunnissa, mutta jos sul on uus fiat stilo tai vastaava ranskan patonki niin siihen saa varata reilu puolen päivää aikaa. sitten on viellä sellainenkin jippo että olen laittanu esim. volkkariin sellaisen lohkolämmittimen mikä ei tule vesitilaan, vaan se lämmittää suoraan lohkon kyljestä. sellaisen lupaan laittaa 10min koska ei tarvitse edes nesteitä laskea ales autosta
 
kodari76 sanoi:
Arvatkaas mikä olisi aivan huippua?

Joku rele-summeri-hässäkkä tuhon lämppärin piuhaan. Toimisi niin että summeri huutaisi kun auton käynnistää piuhan ollessa vielä kiinni.

Ei muuten. Mutta kun olen 3 kaapelia ostanut, ja yhden lämppärin rikkonut. Yllättävän kauan sellainen piuha muuten raahautuu auton alla.

Nykyään on naftalämppäri, ei tarvi piuhojen kanssa leikkiä.

Ois kyllä aika makee systeemi.

Nimimerk. Kahdesti henkilöautolla ja kerran linja-autolla liikkelle lähtenyt johdon ollessa kiinni:)

Henkilöautossa kun se on siinä vasemmassa etukulmassa niin se napsahtaa renkaan alle heti ekassa mutkassa ja irtoaa...linja-auto taas kiskas tolpan mukaan, joka sitten jäi toisen bussin renkaan alle jumiin, no onneks johto meni poikki eikä tullu sen kummempia vauriota.:thumbs:
 
Makkevon sanoi:
ei mitään vaikutusta vaikka hommaisit saatanan pitkän jatkojohdon ja pitäisit sitä aina ajaessa kiinni. olen asentaja ja tiedän :) dale ja azzyyr, riippuu autosta. jos on vanha takaveto sierra niin mää lupaan että laitan sen alle puolessa tunnissa, mutta jos sul on uus fiat stilo tai vastaava ranskan patonki niin siihen saa varata reilu puolen päivää aikaa. sitten on viellä sellainenkin jippo että olen laittanu esim. volkkariin sellaisen lohkolämmittimen mikä ei tule vesitilaan, vaan se lämmittää suoraan lohkon kyljestä. sellaisen lupaan laittaa 10min koska ei tarvitse edes nesteitä laskea ales autosta


Hyvä panokset nousee. auto corolla 02 ja voin lyödä todella paljon vetoa että ei onnistu tunnissa.Ja on mullakin paljon kokemuksia autoista vaikka en mikään autonasentaja olekkaan.Työnlaatu pitää sitten olla hyvä.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom