Lohkolämmitin ja moottorin käynnistäminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Alkuperäiseen kysymykseen viitaten...miksi helvetissä auto tarvitsee käynnistää ennen johdon irroittamista?? Eli miksi koko asiaa tarvitsee pohtia??
 
azzyyr sanoi:
Lyödäänkö vetoa, ettet varmaan asenna tunnissa lohkolämppäriä meikäläisen autoon. Ja summan saat itse päättää.....
Tämähän on mielenkiintoista. Eikös sulla ollut Opel? Ja perusmallin varustelohkolämppäri asennetaan alavesiletkuun..?
 
ToughGrip sanoi:
Paljonkos muuten vanhempiin autoihin maksaa keskimäärin tuon lohkiksen asentaminen? entä ite lämmitin?
Vesiletkuun tuleva lohkolämppäri+kaapelit maksaa 20-100 euroa ja asennus vie autosta riippuen puolesta tunnista pariin tuntiin.
 
Markku sanoi:
Tämähän on mielenkiintoista. Eikös sulla ollut Opel? Ja perusmallin varustelohkolämppäri asennetaan alavesiletkuun..?

Eipä ole Opelia enää... Sillä mä vaan olen aika varma tuosta ajasta, koska autoliikkeellä meni siihen reilusti enemmän. Ja koska laittoivat kyseisen lämmittimen omaan piikkiinsä, ni tuskimpa tekivät asennusta millään normaalilla "asiakas maksaa" -tahdilla...
 
Vähän offtopiccia mutta kuinkas "lämpimällä" tuota lohkolämmitintä kannattaa enää käyttää? Mikä on se ylin ulkolämpötila jonka jälkeen ei enää hyödytä moottoria lämmitellä ennen käynnistystä?
 
Wall sanoi:
Alkuperäiseen kysymykseen viitaten...miksi helvetissä auto tarvitsee käynnistää ennen johdon irroittamista?? Eli miksi koko asiaa tarvitsee pohtia??

Tota mäkin ihmettelin.Sen kun raapii ne ikkunat vielä kun johto on paikallaan,sit irroittaa johdon ja lähtee ajamaan.Tai vaihtoehtoisesti ensin irroittaa johdon,käynnistää auton ja sit raapii ikkunat.Tosin sekin on turhaa bensan kulutusta.Järkevintä on heti lähteä liikkeelle niin autokin lämpenee nopeammin.Ja sisätilalämmittimen hankkimista suosittelen kaikille joilla sitä jo ei ole.Ei maksa ku parikyt egee ja maksaa nopeasti itsensä takaisin,kun ei tarvitse käyttää enää lukkosulaa eikä silikonia,eikä tarvitse joka aamu herätä 15 min aikaisemmin ikkunoita raapimaan.
 
Itse starttailen yleensä niin että auto on vielä lämppärissä kiinni, ei siinä mitään kunhan muistaa ottaa lämmitys johdon pois ennekun lähtee liikenteeseen.:D
 
Zone-sarja -42%
paviaani sanoi:
Ja sisätilalämmittimen hankkimista suosittelen kaikille joilla sitä jo ei ole.Ei maksa ku parikyt egee ja maksaa nopeasti itsensä takaisin,kun ei tarvitse käyttää enää lukkosulaa eikä silikonia,eikä tarvitse joka aamu herätä 15 min aikaisemmin ikkunoita raapimaan.
Jep,kätevä vehe.Tosin pelkällä lämmittimellä ei mitään tee,jos ei sisähaaroitussarjaa.Ja se asennettuna maksaakin jo hieman enemmän.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jatketaan threadia hieman laajentamalla asiaa: Nyt olen monesta paikasta kuullut väittämiä että tuo vastus palaa loppuun paljon nopeammin jos sitä pitää tuon 2-3h useasti sen yli. Itse hieman ihmettelen tuota väittämää sillä edellisessä autossa oli useana talvena aina kun vaan auto parkissa niin johto kiinni ja kun vaan tarvitsin lähteä jonnekin niin auto oli lämmin. Samoin nykyisessä autossa oli tuossa pari talvea samalla lailla aina pakkasella johto kiinni ja mitään ongelmia ei ollut. Eli omasta mielestäni väittämät vastuksen palamisesta ovat aika teoreettisia tasolla että tietenkin jos verrattuna 2h/vrk ja 24/7 niin tietenkin tuossa kokoajan päällä olossa tulee tunteja enempi mutta ei tunnu viellä muutamassa vuodessa mitenkään. Ja ennenmuinoin ei ollut edes noita ajastimia eli autot olivat aina yöt kytkettynä ja silti vastukset toimivat.

Sitten tuosta lämpötolpasta: Nyt on monessa paikassa muutettu ne jatkuvalla virralla olevat tolpat ajastin tolppiin. No onhan se hyvä että energiaa säästetään mutta kun se vaan tuottaa esim. sellaisille henkilöille joilla voi vaikka työn takia tulla äkkilähtöjä niin ongelmia, kun sitä lähtöä ei pysty ennustamaan ja tämä ainakin itseäni nykyään ottaa pattiin kun sitten saa riehua kylmää autoa näillä pakkasilla käyntiin. No onneksi on muutama keino ohittaa tuo ajastin, mutta onkohan siinnä sitten mitä riskejä? Mitä sanoo sähkömiehet? Jos tuon kellon jumittaa niin toimiiko kuitenkin esim sulakkeet niin että vian tulessa ne laukeavat?

Sisätilan lämppäriä ilman en aio koskaan enää autoa pitää. On pikkuisen helpompi lähteä kovillakin pakkasilla jos on kiire.
 
Onko tuo vastuksen palaminen vähän turhaa puhetta? Kun en tiedä yhtään tapausta ja toisaalta jos huono tuuri sattuisikin niin onkohan kovin kallista vaihtaa sitten. Itselläni on myös sellainen tolppa josta virtaa tulee koko ajan ja auto onkin sitten lähes aina lämmityksessä näillä pakkasilla.

Ja noista sulakkeista mitä japa kysyi, se kello ei vaikuta sulakkeiden toimintaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom