Lisärvinteista ja niiden käytöstä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mulien
  • Aloitettu Aloitettu
En löytänyt vastauksia kun palasina ja haluan kaiken samaan. Eli 2 vuotta on kohta salilla tullu käytyä painoo on 85kg ja pituutta 185cm. Ostin nyt sit viimeinkin pussin hera80 ja malto6:sta sitä fastin vihreetä sarjaa. Kysymys onki monta annosta otan päivässä? Kuinka rankka reeni pitää olla takana ei ettei käy vyötäröön (meinaa vyötärössä on sitä laardia jo jonkun verran). :nolo: Nyt oon ottanu 1-2 annosta per päivä. Syön normaalisti. Niin ja 3 kertaa viikossa käyn salilla suurinpiirtein näin

1.päivä ojentajat, hauikset, yläselkä ja vattat
2.päivä rinta, hartiat, vattat
3.päivä jalat, alaselkä ja vattat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensmänen käyttötarkoitus mömmöille olisi palautusjuoma, joka heitetään naamaan heti treenin jälkeen. Laske kalorisia ja proteiinisi ja päättele siitä kuinka paljon tarvitset noita lisäprotskuja välipaloilla.

Maltoa ei kannata laittaa kuin palautusjuomaan, muuten hiilihydraatit kannattaa ottaa paaaaljon hitaammista lähteistä. Lisäprotskua 1-3 päivässä riippuen muusta proteiininsaannista.

EDIT: Vatsalihakset ovat lihakset siinä missä muutkin, eli niitä ei välttämättä kannata reenata joka reenissä.

Niinkun Sukulaku tossa jo mainitsi, että laske kalorisi, proteiinit, hiilarit ja rasvat. Ja ne on nimensä mukaisesti LISÄravinteita, ensiksi perusruokavalio kuntoon, se on kaiken perusta. Palautumisjuoma on miltei korvaamaton joten sellasen värkkäilet noista jauhoista aivan ensimmäisenä, suhteet siinä voisi olla niin, että hiilihydraattia 0.8g/painokilo ja protskua 0.4g/painokilo. Pisti tossa treenijaossasi silmää toi eka päivä....aika rankka treeni mikäli teet selälle sen mitä sen kokoinen lihasryhmä vaatii? Ja ite tekisin selän ekana, vai teetkö ne tossa järjestyksessä? Syöt siis normaalisti->liian vähän oletettavasti:jahas:

edit: ja niinkun miltei kaikki on maininnut noista vatsojen treenaamisesta niin ei tod. ole mitään järkeä hinkuttaa niitä joka treeniin. Ite joskus samaan syyllistyin ja kun sen sain taottua päähäni, ettei niitä hinkuteta niin paljoa ja johan alkoi kehitys vatsafileissä ihan toisella tavalla :eek:

enemmän huolehtisin ruokavaliosta, eihän noi vyötärön päälle käy jos ruokavalio on kunnossa, jos nyt ei kymmeniä kertoja päivässä sitä heraa mätä. katselin myös tota sun treeniohjelmaas ja pistäisin ite sen kyllä vaihtoon.. 3x viikossa treeniä 3x viikossa vatsat.. kuten ennenkin todettua rasva palaa tasaisesti eikä pelkästään vyötäröltä vaikka kuinka sitä tekisit. muutenkin voisit katsella parempaa 3-jakoista ohjelmaa, niitä on pakkis pullollaan. treenaa ne vatsatkin vaikka kerran viikossa niin hyvin että ne on seuraavan viikon kipeät ja takaan että tulee parempaa kehitystä :whip:

Mulien sanoi:
tuntuu etten saa millään vattaa kipeeks. Kertokaa jotain hyviä liikkeitä jolla mehut lähtee

Tulehduta umpilisäke :curs: (ei mitenkään vittuuntuneena)

No joo, voimapyörä ois erihyvä

Mulien sanoi:
tuntuu etten saa millään vattaa kipeeks. Kertokaa jotain hyviä liikkeitä jolla mehut lähtee

Jos tyypillisesti hinkkaat jotain istumaannousuja puolentuhatta toistoa niin kokeilepa ottaa siihen vaihteeksi lisäpainot avuksi. Omissa suosikeissa on kärjessä vatsarutistus ylätaljassa, http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html. Tuohon vielä ylös kunnon venytys ja kunnon pito alas niin jo alkaa tuntumaan. Jos kuitenkin tuntuu ettei mene suorilla sarjoilla perille niin tuossa on helppo tehdä pudotussarjojakin tarpeen vaatiessa. Varmaan kyllä tuntuu ihan riittävästi suorillakin sarjoilla, jos et ole aiemmin lisäpainoja käyttänyt. Ja kerta kiellon päälle yhteen ääneen muiden kanssa, eipä niitä vatsoja kannata joka kerta olla vääntämässä.

Ensin 20-30 istumaan nousua, mistä suoraan rutistuskoneelle 10-20.
Itse teen vatsalihasharjoitukseni aina näin, ja tuntuma on taattu.

Noita istumaan nousujakin voi tehdä... rocky-tyyliin... eli "nyrkkeilee" ylösnousemus-vaiheessa,
jolloin sitten kyljetkin aktivoituvat.

Itse olen tehnyt
istumaannousuja 3x8-15
jalannostoja 3x 15-20
rutistuksia jalat ylhäällä pari sarjaa jos jaksaa

Aina ovat ainakin 3 päivää vatsat kipeinä.

Mulien sanoi:

Lisäpainot käyttöön rutistuksissa ja voimapyörä myös peliin. Itellä tulee tehtyä erilaisia supersarjoja vatsoille. Tyyliin voimapyörä plus rutistukset, toistot vaikkapa 12+12 ja näitä kolme settiä. Kyllä tuntee vatsassaan seuraavana päivänä. Voi ihan hyvin yhdistää myös muita vatsaliikkeitä ja tehdä vaikka kolme eri liikettä perättäin.

Tosta ohjelmasta muuten samaa mieltä kun aikasemmatkin. Kuten myös ruokavaliosta oli jo hyvää ohjeistusta.

Naru85 sanoi:
david athleticsin semmonen compound ab härveli on PARAS ! mutta niitä ei varmaan lyödy joka salilta

En ole tällä härvelillä tehnyt, mutta tähän mennessä kokeilluista suurin osa on mennyt lonkan koukistajan reenailuun. Tälleen käy aina jos jalat on tuettuna.

Mikä on voimapyörä? Entäs istumaannousuissa lisäpainoo oon tehny siinä 5 ja 10 kilon levyn kanssa. Mitäs ootte mieltä lyhyistä, mutta tooosii hitaista sarjoista? siis noin 5-10 rutistusta per sarja?

Mulien sanoi:
Mikä on voimapyörä? Entäs istumaannousuissa lisäpainoo oon tehny siinä 5 ja 10 kilon levyn kanssa. Mitäs ootte mieltä lyhyistä, mutta tooosii hitaista sarjoista? siis noin 5-10 rutistusta per sarja?
Tossa on voimapyörä....eli tiät vissiin miten se itse liike tehdään tuon avulla... ;) Eikä se määrä vaan laatu, itelle riittää joissakin liikkeissä oikein tehtynä 5-10 toistoa

Viimeksi muokattu:
tällästä oon ite tehnyt ~1-2x kahteen viikkoon:
2x10 istumaannousua 10kg lisäpainolla.
2x8 rutistusta 15-20kg lisäpainolla.
3x~10-15 voimapyörä.
ja kehityksen mukaan lisää painoja ei toistoja, menee viikko tai kaks enneku jaksaa seuraavan kerran nousta istumaan ilman 'vyörymistä' :)

edit: niin tosiaan, voimapyöränä ei ole tollasta ihme vempelettä kun sellasta salilta ei löydy vaan ihan tangon kanssa olen rullaillut. mahtava liike silläkin.

Sellanen kysymys kun oon tunkenut tota protskua 2 dl ja 2 dl hiilihydraatteja shakeriin ja vetänyt tollasen kaksi kertaa päivässä. Niin siis eli kun noissa ohjeissa mainitaan aina 1 dl protskua 1-3 x päivässä, niin kysymys kuuluu onko toi 2 dl protskua 2 x päivässä liiottelua tai haitaksi? Pitäskö mun saada ruuasta niin paljon että 1 dl protskua lisäravinteista 2 x päivässä riittää - niin painoahan oli se 79 kg...

Kiitokset.

Kynäniska80 sanoi:
Sellanen kysymys kun oon tunkenut tota protskua 2 dl ja 2 dl hiilihydraatteja shakeriin ja vetänyt tollasen kaksi kertaa päivässä. Niin siis eli kun noissa ohjeissa mainitaan aina 1 dl protskua 1-3 x päivässä, niin kysymys kuuluu onko toi 2 dl protskua 2 x päivässä liiottelua tai haitaksi? Pitäskö mun saada ruuasta niin paljon että 1 dl protskua lisäravinteista 2 x päivässä riittää - niin painoahan oli se 79 kg...

Kiitokset.
Ei sun todellakaan kannata mitään malto+protsku paukkua usein päivässä vetään, malto+protsku vaan palkkarina ja sit jos tarvit lisäprotsku drinkkejä niin jätä se malto pois. Ja toi, että onko liiottelua niin kyllä sun painoisen pitäis helpolla saada tarvittava protsku määrä ruoasta, mutta jos et saa niin sit drikkejä vaan, ei niistä haittaakan ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom