Lisäravinteita rasvanpolttoon?

En tiedä onko aiheesta aloitettu jo threadia ja jos niin kuinka kauan sitten. Ajattelin kuitenki aloitella tässä moisen, kun lisäravinteitakin tulee ja menee ja lisäksi niistä julkaistaan jatkuvasti uusia tutkimuksia jne. Tuota "dietti-threadia" en viitsinyt kokonaisuudessaan alkaa lukemaan läpi, liekö siellä sitten jotain aiheesta...

Itseltä löytyy hyllystä kofeiinia, tauriinia ja pari vuotta sitten ostetttuja CLA-kapseleita. En ole täysin noviisi sali- ja ravinnetietämyksessä, eli tämän threadin voisi puolestani pyhittää noille lisäravinteille ja jättää itsestäänselvyydet oikeasta ravinnosta, vähistä hiilareista ja riittävästä liikunnasta pois (tai viralliselle diettithreadille!).

Eli siis tähän toivoisin kokemuksia ja/tai tutkimustuloksia erilaisista lisäravinteista rasvanpoltossa. Millä (kohtuuhintaisilla) ravinteilla rasvan palamista voisi edistää?

PS. Jos threadi on liian lähellä tuota em. dietti-threadia niin ylläpitohan toimii tietenkin tilanteen mukaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse olen lukenut, että vihreä tee " oikein " käytettynä toisi noin 5% lisäpudotuksen dietille. toi oikein voisi tarkoittaa tarpeeksi suuria annoksia :)

Niin, johtuukohan tuo sitten vain kofeiinin aineenvaihduntaa kiihdyttävästä vaikutuksesta, eli jos syö saman verran ja aineenvaihdunta on kovempaa niin jää enemmän alikaloreille. Vai onko niin että joku vihreän teen aineosa nopeuttaa nimenomaan rasvan palamista?

Tämä vihreä teehän ei ollut mikään uusi juttu ja ei ihan sitä mitä hain, mutta kiitos osallistumisesta kuitenkin... :thumbs:

Oli siinä vihreässä teessä ihan aineenvaihduntaa nopeuttavakin vaikutus, siis muistaakseni suurempi kuin pelkällä kofeiinilla. IMO tosin noi muutaman prosentin lisäykset perusaineenvaihduntaan on ihan kohinaa lopputuloksen kannalta. Suuremmat merkitykseltään ovat ominaisuudet jotka esim. säilyttää lihasta (efe+kofu), vievät ruokahalun tunnetta pois (kofu jossain määrin) tai mahdollistavat normaalin treenitehon miinuskaloreillakin (erinäiset piristeet, ehkä kreakin voisi mennä tähän joukkoon).

Joku 5% nopeutus peruskulutuksessa on joitain kymmeniä-reilu sata kcal, eli about sen verran ruokaa kun ikenien väliin jää aterian jälkeen. Aika pieni vaikutus jos ei katsota tosi pitkiä aikajaksoja.

entäs tämä, ihanko humpuukia vai kannattaako ostaa?
olen aika aloittelija näissä lisäravinne hommissa. :)

Weider Soy 80+ Protein 800 g

Jauhetta 100g
Energiaa 364 kcal

Proteiinia 84g
Hiilihydraattia 2,0
Rasvaa 1,9
Vit. C 85mg
Vit. B1 3,0mg
Riboflaviinia (B2) 3,5mg
Niasiinia (B3) 30mg
Pyridoksiinia (B6) 5,0mg
Vit. B12 3,0mcg
Pantoteenihappoa 14mg
Kalsiumia 190mg
Rautaa 11mg
Magnesiumia 210mg

AMINOHAPPOPROFIILI 100 g proteiinia:
L-Alaniini 4,1
L-Arginiini 7,8
L-Asparagiinihappo 11,8
L-Kystiini 1,4
L-Glutamiinihappo 19,9
L-Glysiini 4,1
L-Histidiini 2,6
L-proliini 5,2
L-Isoleusiini* 4,2
L-Leusiini* 7,6
L-Lysiini* 6,3
L-Metioniini* 1,3
L-Fenylalaniini* 5,2
L-Seriini 5,6
L-Treoniini*3,5
L-Tryptofaani* 1,0
L-Tyrosiini 4,0
L-Valiini* 4,4

happy frog sanoi:
entäs tämä, ihanko humpuukia vai kannattaako ostaa?
olen aika aloittelija näissä lisäravinne hommissa. :)

Weider Soy 80+ Protein 800 g

Jauhetta 100g
Energiaa 364 kcal

Proteiinia 84g
Hiilihydraattia 2,0
Rasvaa 1,9
Vit. C 85mg
Vit. B1 3,0mg
Riboflaviinia (B2) 3,5mg
Niasiinia (B3) 30mg
Pyridoksiinia (B6) 5,0mg
Vit. B12 3,0mcg
Pantoteenihappoa 14mg
Kalsiumia 190mg
Rautaa 11mg
Magnesiumia 210mg

AMINOHAPPOPROFIILI 100 g proteiinia:
L-Alaniini 4,1
L-Arginiini 7,8
L-Asparagiinihappo 11,8
L-Kystiini 1,4
L-Glutamiinihappo 19,9
L-Glysiini 4,1
L-Histidiini 2,6
L-proliini 5,2
L-Isoleusiini* 4,2
L-Leusiini* 7,6
L-Lysiini* 6,3
L-Metioniini* 1,3
L-Fenylalaniini* 5,2
L-Seriini 5,6
L-Treoniini*3,5
L-Tryptofaani* 1,0
L-Tyrosiini 4,0
L-Valiini* 4,4

Niin mihin tarkoitukseen...

protskuja on paljon joo ja siinä on jotain rasva-aineenvaihduntaa tehostavia aineita.. ???
vähän niinkuin diettikausi mulla meneillään. :)

happy frog sanoi:
protskuja on paljon joo ja siinä on jotain rasva-aineenvaihduntaa tehostavia aineita.. ???
vähän niinkuin diettikausi mulla meneillään. :)

Tuolla sun jauhollas ei rasvaa polteta. Muuten varmaan kyllä ihan käyttökelpoista.

joo no en ajatellutkaan että kun annoksen ottaa tuota jauhetta niin voipi jälkkäriksi vetäistä levyllisen suklaata. :)
ja rasva palaa silti.. :)
mutta jos se kerran on ihan suht ookoota tavaraa, niin taidanpa hankkia.
kiitoksia vastauksista!

siinä on jotain flavonoideja, jos oikein muistan, mutta veikkaan, että ei auta paljon paskaakaan... itellä on kanssa soijaa, mutta laihdun silti, vaikka en vedä sitä joka päivä :)

KSENA sanoi:
itse olen lukenut, että vihreä tee " oikein " käytettynä toisi noin 5% lisäpudotuksen dietille. toi oikein voisi tarkoittaa tarpeeksi suuria annoksia :)
Ei se vihreä tee juuri muutosta tilanteeseen ellei sitä vedä noin 10:stä 20:een litraa päivässä. Ihan tutkittu juttu on. Kyllähän se joo ruuminlämpöä nostaa, mutta kyllä tupakkakin lisää aineenvaihduntaa, mutten sitä silti laihdutuslääkkeeksi suosittele...:rolleyes: :)

MrIks sanoi:
Ei se vihreä tee juuri muutosta tilanteeseen ellei sitä vedä noin 10:stä 20:een litraa päivässä. Ihan tutkittu juttu on. Kyllähän se joo ruuminlämpöä nostaa, mutta kyllä tupakkakin lisää aineenvaihduntaa, mutten sitä silti laihdutuslääkkeeksi suosittele...:rolleyes: :)

Vihreä tee-kapseleita ainakin myydään jossain, joten kannattaa varmaan dieetillä niitä napsia ennemmin kuin juoda teetä, sillä teessä todennäköisesti on suhteessa melko vähän niitä "laihduttavia" ainesosia ja sitä joutuu tosiaan litkimään huomattavia määriä päivässä konkreettisen hyödyn saamiseksi.

Onko jollain antaa/jakaa tutkimustuloksia, tai omakohtaisia kokemuksia esim. CLA:sta, L-karnitiinista, tai jostain (toimivista) diettiboostereista? Mikä toimii hintaansa nähden hyvin? Kofeiinihan (tee, kahvi, napit...) toimii ja on halpaa, mutta onko noista "ihmeaineista" tietoa? Efedriinin voi sitten jättää pois laskuista...

MrIks sanoi:
tupakkakin lisää aineenvaihduntaa, mutten sitä silti laihdutuslääkkeeksi suosittele.

En mäkään, nikotiinivalmisteet ovat halvempia :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom