Lisäravinteiden tehosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fobba
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys!

Olen käynyt punttisalilla enemmän tai vähemmän noin 15 vuoden ajan.Tuona aikana on tullut käytettyä jos jonninmoista lisäravinnetta. Rankempiin laittomiin aineisiin ei ole ikinä tullut sorruttua. Pituutta on 178cm ja paino noin 100kg

Käytin vielä jonkin aikaa sitten palautusjuomaa johon täräytin protskun ja hiilarien lisäksi kreatiinia ja glutamiinia. Jossain vaiheessa sitten mömmöt loppui ja ei tullut ihan heti ostettu lisää. Ne sitten jäi ja treenit sen kun jatkuu, mutta itse en ainakaan ole huomannut mitään muutosta palautumisessa enkä treenitehoissa. Treenaan 2-3 kertaa viikossa.

Onko tälläiselle normaalipulliaiselle tarpeellista syödä mitään lisäravinnetta? Kyllähän sitä jauheiden myyjä tiskillä paasaa sitä ja tätä kaikkien eri jauheiden tärkeydestä. Joku nostaa testoteroniarvot pilviin ja joku palauttaa karmeasta treenistä muutamassa tunnissa. Harmittaa kun pikkupojat käyvät kasaamassa purkkeja pinoon ja luulevat sitten kasvavansa yhdessä yössä isoiksi miehiksi kun syövät kaiken maailman kiinamömmöjä. Kyllä siinä tarvii monen vuoden treenaamisen, että saa lihakset kasvamaan ilman laittomia aineita.

Koska lisäravinteet eivät ole lääkkeitä, saa niitä mainostaa suht vapaasti. Luvataan vaikka mitä, mutta suurin vaikuttaja on placebo-vaikutus nuoren pojan päässä. Ja kuuleehan sitä aina juttuja, että mitä paskaa ne oikeasti laittaa niihin purkkeihin. Kyllä normaalilla kotiruualla saa tälläinen tavallinen pulliainen ihan tarpeeksi ravintoa kun osaa vain syödä oikein. Katselee vain proteiinin saannin perään ja vetää vaikka nopeita hiilariruokia treenin jälkeen.

Mutta bisnes on bisnestä ja koko ajan yritetään tuoda markkinoille uusia lisäravinteita, jotka taas lisäävät jotain tehoa jollain alueella:anssi: Pientä ihmistä kusetetaan ja luvataan liikoja.

Tässä tämä vuodatus. Kotiruoka kunniaan! Treenatkaa joka tapauksessa kovaa, mutta älkää tuhlatko rahaa turhia
in mömmöihin:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Iteki huomannu tuon saman kun jättänyt lisäravinteet pois ruokavaliosta. Treenit kulkee samanlailla kuin ennenkin kun muistaa vaan syödä tarpeeksi

Ainoastaan dietillä olen havainnut proteiinijauheiden hyödyllisyyden, kun kaloreita on rajoitettu ja roheiinia pitäisi kuitenkin saada valtavasti.

No kyllä mulla on tosi paska olo treenin jälkeen jos ei sitä ravintoa saa. Ja kunnon jalkatreenin päälle ei mene mikään kiinteä alas. Siinä mielessä käteviä on, mutta eipä nuo mitään ihmeaineita ole. Hyvin pärjää varmaan ilmankin, mutta käytännöllisempiä nuo jauheet.

8 tuntia koulussa, jonka aikana yksi ruoka. Yritäs nyt siinä sitten syödä päivässä yli 3000 kcal. Pakkosiinä on jotain lisäravinteita käytää, ellei halua litkuttaa kokoajan jotain rypsiöljyä.

TOinen on hera. Vaikka syön 400-600g raejuustoa päivässä ja maitoa litroja, niin pakko se on saada jostain lisää proteiinia että 2,5g/kg tulee täyteen. Ja paina vasta tosi vähän.

Entäs kreatiini. Tosiaankin LISÄravinne, kun ei oikein ruuasta saa paljon mitään. Ja vaikutus on todistetu ties missä testeissä.

Mutta jos on mahdollisuus syödä tarpeeksi, niin noi lisäravinteet on perjaatteessa turhia... Vaan onko kenelläkään niin paljon aikaa :)

Mutta jos on mahdollisuus syödä tarpeeksi, niin noi lisäravinteet on perjaatteessa turhia... Vaan onko kenelläkään niin paljon aikaa :)

Varmaan suurimmalla osalla on senverran aikaa. Vaatii vain vähän viitseliäisyyttä ja suunnittelua mutta varmasti onnistuu

Mulla tuntuu olevan se ongelma, että saan liikaa ravintoa:kippis1:

Itse olen töissä ja saan vältellä välipaloja. Kyllä kouluunkin voi ottaa mukaan jotain, mutta voi olla, että saa turpiinsa jos alkaa kantelemaan esim kananmunia koulussa:dance:

8 tuntia koulussa, jonka aikana yksi ruoka. Yritäs nyt siinä sitten syödä päivässä yli 3000 kcal. Pakkosiinä on jotain lisäravinteita käytää, ellei halua litkuttaa kokoajan jotain rypsiöljyä.
OT: eihän tuo ole homma eikä mikään, ennen koulua nappaa normaalin aamupalan, humps on jo ensimmäinen tonni täynnä, ja koulun jälkeen kun vielä syö on jo toinenkin kasassa. loput tulee sitten välipaloista jo kasaan.

TOinen on hera. Vaikka syön 400-600g raejuustoa päivässä ja maitoa litroja, niin pakko se on saada jostain lisää proteiinia että 2,5g/kg tulee täyteen. Ja paina vasta tosi vähän.

Entäs kreatiini. Tosiaankin LISÄravinne, kun ei oikein ruuasta saa paljon mitään. Ja vaikutus on todistetu ties missä testeissä.

Mikä ongelma on syödä 3000 kaloria päivässä? Itse alotin päivän litran jugurtilla jossa oli muistaakseni 800kaloria. koulussa söin pari lautasellista mitä siellä sattukin olemaan veikkaisin kuitenkin että safkasta tuli 500-700kaloria. Tulin koulusta kotiin söin 5 isoa perunaa 400g jauhelihaa ja makaroonia pari desiä. seuraavaksi salille jonka jälkeen sama setti naamaan mikä koulun jälkeen? kyllä tossa paukku lähemmäs 5000 kaloria jo päivässä eikä tehnyt edes tiukkaa? Syömiseen meni noin 3tuntia päivästä.

Ja mitä tulee noihin proteiinin saantisuosituksiin niin ihan höpöhöpö juttuja. Geenit sen määrää mimmoseks sitä kasvaa näin natuna. Kaveri tuskin sai kotiruuuasta 2.5g per painokilo proteiinia ja oli alle 10% rasvoissa ja paino vaihteli 90-100 välissä.

Veikkaan että tosta jatkuvasta proteiinin syönnistä ole muutakun haittaa. Munuaiset alkaa viheltää jos paska tuuri käy ja joillain ihmisillä kenellä on taipumasta vaikka acneen niin varmasti laukasee noi maltot,roheiinit ja kreatiini myös vaikuttaa. Eikä toi kreatiinikaan juur muuten vaikuta kun henkisesti :D Sitä vaan asennoituu että nyt menee 3 toistoa enemmän kun on kreatiinia koneessa ja niinhän ne sitten menee. Henkisiä juttuja sanon minä

Mä joskus aikoinaan käytin proteiini- ja hiilarijauhoja enkä huomannut eroa jaksamisessa kun jauhot loppuivat enkä heti viitsinyt ostaa uusia. Ainoastaan treenimotivaatio parani lisäravinteita käytettäessä, tulokset nyt ovat junnanneet aina paikoillaan, oli jauhoja tai ei.

Nykyään lisäravinteita menee ainoastaan treenin jälkeen (silloinkin aika harvoin), kun en heti puntinkolistelun jälkeen jaksa alkaa sössäämään ruokaa. Palkkari vaan naamariin, niin saa sen jälkeen rauhassa laittaa treenikamat ja käydä suihkussa. Tämän jälkeen sitten normaali kotiruoka. Toki myös laihduttaessa lisäravinteista on apua, mutta itsekin onnistuin pelkällä hiilareiden vähentämisellä tiputtamaan kesäksi 93 --> 83 kg, ilman lisäravinteita.

Mä oon ketjun aloittajan kanssa vähän samoilla linjoilla. Ruokailut pitää mielestäni ensin saada kondikseen ja sitten vasta alkaa hifistely lisäravinteilla, koska palkkarijuomilla ei korvata aivan metsässä olevaa ruokavaliota. Monilla kuitenkin jo pelkkä ruokailutottumuksiin huomion kiinnittäminen tekisi ihmeitä kehitykselle, lisäravinteet vain ovat helpompi ratkaisu.

. Geenit sen määrää mimmoseks sitä kasvaa näin natuna. Kaveri tuskin sai kotiruuuasta 2.5g per painokilo proteiinia ja oli alle 10% rasvoissa ja paino vaihteli 90-100 välissä.

Veikkaan että tosta jatkuvasta proteiinin syönnistä ole muutakun haittaa. Munuaiset alkaa viheltää jos paska tuuri käy ja joillain ihmisillä kenellä on taipumasta vaikka acneen niin varmasti laukasee noi maltot,roheiinit ja kreatiini myös vaikuttaa. Eikä toi kreatiinikaan juur muuten vaikuta kun henkisesti :D Sitä vaan asennoituu että nyt menee 3 toistoa enemmän kun on kreatiinia koneessa ja niinhän ne sitten menee. Henkisiä juttuja sanon minä

Suht vaikea uskoa että kaveris ois semmoses yli 80kg kisakunnossa syömällä miten sattui. Ja siitä suuresta protskunmääräst ei ole haittaa munuaisille. Ainoastaan sen proteiinin imeytyminen saattaa kärsiä. Ja kyl kreatiini ihan oikeasti auttaa. En oikeen tiedä mistä keksit että sokeri ja proteiini jauhemuodossa vaikuttas akneen, en oo ikinä ainakaan ite kuullut.

Itellä on ollut valtava apu, lihasmassa on kasvanut nopeammin ku otin palautukseen laatuheran, ja ennen nukkumaan menoa vedän yöprotskut ku ei siinä jaksa enää syödä mitään. Lähinnä helppouden takia tulee illalla otettua protudrinkki, uskon että pelkällä ruuallaki pärjää pitkällä mutta ite jatkan lisäravinne käyttöä. Kreatiinista on pientä apua ollut,
aivan sama onko henkistä vai ei kunhan se yks toisto tulee lisää.. :dance:

Edit. Vituttaa kun kaikki sanoo että ensin ruokapuoli kuntoon jne. meinaako lisäravinteiden käyttö että ruokapuolessa ois ongelmia, kaikkihan tietää että ne on lisäravinteita. Ite vedän aamupuuron kanssa heraa, takuulla kasvaa paremmin ku pelkällä voisilmällä. Muuten menee kanaa, nautaa, tummaa riisiä, maitoo, rahkaa, tonnikalaa ja sitte ne lisäravinteet...

Edit. Vituttaa kun kaikki sanoo että ensin ruokapuoli kuntoon jne. meinaako lisäravinteiden käyttö että ruokapuolessa ois ongelmia, kaikkihan tietää että ne on lisäravinteita. Ite vedän aamupuuron kanssa heraa, takuulla kasvaa paremmin ku pelkällä voisilmällä. Muuten menee kanaa, nautaa, tummaa riisiä, maitoo, rahkaa, tonnikalaa ja sitte ne lisäravinteet...

nyt oot äärimmäisen väärässä sen suhteen että kaikki tietäisi että lisäravinteet ovat samaa kamaa kuin ruuassakin mutta vain jauhoisessa muodossa. kovinkaan monella aloittelijalla ei ole edes peruskäsitystä ravinnon osa-alueista tai kehon toiminnasta. ilman näitä tietoja monet heittävät rahansa helposti menemään ja vaivaavat päänsä puhki miettimällä mitä jauhoa ottaisi ja miten paljon samalla kun vedetään se jugurtti ja ruisleipä perusateriana. voihan sen koko ruokavalion täyttää jauhoilla mutta en näe tässä ainuttakaan hyötyä verrattuna ruokaan.

Meikäläinen ei ainakaan palkkarista luovu,jotain tarttee kuiteskin treenin jälkeen saada ja itsellä tökkii kiintee vielä tunti pari treenin jälkeen.
Pieruheraa otan jos tuntuu ettei ole/kerinnyt syödä tarpeeks prodee,kyllä noista lisäravinteista on hyötyä.

Suht vaikea uskoa että kaveris ois semmoses yli 80kg kisakunnossa syömällä miten sattui. Ja siitä suuresta protskunmääräst ei ole haittaa munuaisille. Ainoastaan sen proteiinin imeytyminen saattaa kärsiä. Ja kyl kreatiini ihan oikeasti auttaa. En oikeen tiedä mistä keksit että sokeri ja proteiini jauhemuodossa vaikuttas akneen, en oo ikinä ainakaan ite kuullut.

En sanonutkaan että ois syönyt miten sattuun. Söi kotiruokaa riittävästi ja se riitti ja kaveri oli ala-asteesta lähtien muita 2 päätä pidempi ja 30kiloo painavampi. Muutenkin kärsi jostain hormonihäiriöistä kun kehitty omia aikojaan.. Lääkäreitten mukaan se oli noin 6-8v kehitystä edellä. Parta alkoi kasvamaan ala-asteella ja kengän numero oli 47 kuudenella luokalla :) Sen jälkeen kehitys rauhoittui ja nykyään ei enään poikkea ikäisistään. Kyllä ne geenit on se suurin tekijä näissä asioissa.

Se että sinä et ole kuullut että lisäravinteet voi laukasta acnen ei tarkota sitä etteikö se pitäisi paikkaansa. Ei varmasti kovin monelle laukaisekkaan mutta joillekkin varmasti laukaisee ja minä kuulin tämän ihotauti lääkäriltä joka piti minulle palopuheen kaikista ylimääräsistä aineista joita noihin jauhoihin tungetaan. Salilla monet on kyllä valitellu että maltosta monelle tulee finnejä ja kreatiinista eikä ne mitään paskapuheita ole. Toisille tulee ja toisille ei. Ei kaikille tule finnejä vaikka käyttää vahvempia aineita silti toisille tulee poistaako se sen faktan että ne voi aiheuttaa aknea? :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom