lisäravinteiden rasvapitoisuuksista.

olen tässä yli 3kk käyny salilla ja lisäravinteitaki tullu syötyä jo pari pussia, ja nyt olen alkanu kiinnittämään huomiota niiden rasvapitoisuuksiinkin, itselläni on tavoitteena syödä niin vähärasvaista ruokaa kuin mahdollista, olen vuosia priorisoinut kaikki herkut ruokavaliostani ja nykyään en edes käytä voita leivän päällä.
eli miksi esimerkiksi tossa syömässäni fastin hera80 proteiinissa on niin paljon rasvaa, 9g/100g ? ei tuo tarkka syöminen oikeen auta jos ne rasvat sitte tulee takasin noitten pakollisten lisäravinteiden mukana.
löysin fastilta toisenkin proteiiniseoksen jossa olisi 3 kertaa vähemmän rasvaa, ja hintaki on samaa luokkaa sitte, eli onko pakko aina maksaa 3 kertaa enemmän jos haluaa vähemmän rasvaa ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
toi oli ihan uutta mulle. aina olen ajatellu että rasva on tosi pahasta ja pitää välttää viimeiseen asti. noh, nuo vähärasvaiset ruuat ei sitte taida olla podarien yleistä ruokavaliota vai?

Jos sitä rasvaa on 9% niistä jauhoista, niin sillä ei ole mitään väliä, mitä rasvoja ne on. Jos laitat palariin 40g heraa, niin siitähän tulee jopa 3,6 g rasvaa. Toi on ihan murto-osa päivittäisestä rasvamäärästä.

Hera on maidosta suodatettu ja maidon rasva on suurimmilta osin tyydyttynyttä eli on "pahaa" rasvaa. Etköhän sä selvii hengissä :D .

Lue lisää siitä rasvasta täältä pakkiksesta. Rasva on todella tärkeä makroravinne ja sitä ei kuulu jättää pois. Esmes testosteronin tuotantoon tarvitaan rasvaa ja sivussa tullee myös rasvaliukosia vitamiineja.

Mike sanoi:
Ilman rasvaa ihminen delaa, eli rasvat ovat tärkeitä, toki liika on aina liikaa ja hyviä rasvoja pitäisi suosia.
Joita saa esim. rypsi- tai oliiviöljystä. Itse käytän vielä FAST:in Omega3 tabletteja ja niitä saa myös esim. apteekista tai jopa lähikaupasta ostettua. Ja muistaakseni kalassa, etenkin lohessa oli Omega3 rasvahappoja sekä muita hyvänlaatuisia rasvaja, viisaammat voivat korjata jos olen jotain typeryyksiä mennyt sanomaan.:D

Tämmöinen kysymys heräsi tuosta Hera80:sestä. Nuo maustetut versiot, niin kuinka helposti ne sekoittuvat, tuleeko vaahtoa paljon esim. vanilijan makuisessa?

NGV sanoi:
Tämmöinen kysymys heräsi tuosta Hera80:sestä. Nuo maustetut versiot, niin kuinka helposti ne sekoittuvat, tuleeko vaahtoa paljon esim. vanilijan makuisessa?
hyvin sekottuu eikä vaahtoa

ville___ sanoi:
onko nuo lisäravinteiden rasvat sitte aina hyvälaatuisia?

Niin varsinaista faktaa ei asiasta ole mutta niinkun asiaan jo tulikin vastaus niin mitään merkitystä tuolla ei ole.

japadahoe sanoi:
Niin varsinaista faktaa ei asiasta ole mutta niinkun asiaan jo tulikin vastaus niin mitään merkitystä tuolla ei ole.
nooooooo kai sillä nyt kummis jotain vaikutusta on, kun tosta kummis tulee sitä huonoa rasvaa 10g päivässä. vuositasolla jo tosi paljon tollane.
:offtopic: kun ollaan dieetillä, ni puotetaanko noi hyvät rasvatki sit mahd. alas? miten sitte käy lihaskasvun?
kiitos vastauksista tähän asti, upeeta. :worship:

No ei sillä oikeestaan mitään vaikutusta ole jos siitä saatu kalorimäärä on n. 80 kcal, sanotaan että normaalipainoiselle miehelle päivän energia tarve on noin 2300 kcal ja kummiskin 30% eli noin 690 kcal rasvoista. että vasta niinku sanoit dieetillä alkaa olla hiukan tarkempaa toi ja sitten voi noille lisäravinteillekki valita matalarasvasemmat vaihtoehdot.

Ja mitä tulee lihaskasvuun ei ne lihakset dieetillä kasva, vaan itse asiassa menetät osan lihassoluistasi tiristyksen aikana, mutta ero on niin marginaalinen ettei sitä silmällä huomaa.

Eli syömällä kaloreita yli kulutuksen lihat kasvaa, ja alle niin lihat pysyy samoina ellei hiukan pienene.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom