Lisäravinteiden oikea käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inberg
  • Aloitettu Aloitettu
Morjesta liityin juuri foorumiin ja ajattelin että parhaat suositukset saa itse kysymällä, vaikka vastauksia samoihin kysymyksiin on varmasti monia.

Tietoja minusta- olen 19v juuri armeeijan suorittanut sissi. Salilla olen treenannut aktiivisesti 2vuotta ja olen perehtynyt melko paljon, että mitä kannattaa treenata ja miten.
Perus ruokavalioni on kunnossa. 170cm 78kg ~15%rasvaa. Salilla käyn 5-8 kertaa viikossa nykyjään.

Ajattelin aloittaa agressiivisen massakauden, ja siinä ohessa aloittaa lisäravinteiden käytön. Lisäravinteita en ole koskaan käyttänyt ja tietoni niistä on vähäinen. Joten suositelkaa minulle MITÄ, MILLOIN JA PALJONKO. Suositelkaa myös miltä merkiltä mitäkin ja mikä olisi paras paikka hankkia lisäravinteita.

Kiitos jo etukäteen vastanneille

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tarvii kysyy tuollaista, niin silloin ei varmaan ole todellista tarvetta.

Tiedän että nykyään some jätit tuputtaa vähän varmuuden vuoksi kaikenlaisia pillereitä ja pulvereita, mutta jos nyt olet aloittamassa agressiivisen bulkin, niin eikö silloin ravinteet lisäänny ihan sitäkautta?
Näkisin järkevämmäksi käyttää lisäravinteita silloin kun niitä ravinteita ei ole tarpeeksi saatavilla, esim dietillä.

Jos nyt on pakko kuulua skeneen ja ostaa pussia ja purnukkaa, jotta saa lippiksen tai shakerin, niin hera, kreatiini ja d-vitamiini taitaa olla sellaiset mistä ei ainakaan hukkaan mene rahat.

Jos lähtökunto on 15% rasvat niin en itse näkisi järkevänä lähteä nostamaan painoa ainakaan hirveitä määriä. Muutenkin lisäravinteet pitäisin mahdollisimman pienenä ja panostaisin ennemmin laadukkaaseen ruokaan.:) Jos nyt jotain suosittelisin "tärkeimpänä" niin intrajuoma (Hiilari+EAA), kreatiini, D-vitamiini ja omegat.

Minkäslainen olis hyvä palkkari treenin jälkeen? 180cm ja 83kg rasvaa 5-10%. Ajatuksena olis 7dl vettä, 50g maltoa, 5g kreatiinia ja 40g heraproteiinia. (Idea lihastohtorilta) Kuulostaako järkevältä?

Minkäslainen olis hyvä palkkari treenin jälkeen? 180cm ja 83kg rasvaa 5-10%. Ajatuksena olis 7dl vettä, 50g maltoa, 5g kreatiinia ja 40g heraproteiinia. (Idea lihastohtorilta) Kuulostaako järkevältä?

Kovaan kuntoon olet päässy ilman mitään tietämystä jos 180/83kg 5% rasvoilla. Kyllä kait tuo ihan palkkarilta kuulostaa.

Lätkää ja fudista pelannut koko iän, mutta nyt innostunut myös punttaamisesta. Lähen kokeilemaan tolla, kuulosti vaan niin suurilta määriltä. Kiitos!

Taitaa olla ujosti yliammutut arviot taas rasvoista. Jos ei ole niin taidat olla melko hurja kaveri kun voisit astella suoraan cbb lavoille erottumatta joukosta liian vähäisen lihasmassan vuoksi, vieläpä ilman salitreeniä.

Määrät hyvät, rasva% arvio tod näk ihan mitä sattuu, mutta se nyt ei tässä ole oleellista.

Suositut

Back
Ylös Bottom